1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474663 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1956859 · » Till forumet


Sv: Silly Season
modomille: Jag hoppas att du får rätt, men jag tror dessvärre att Norlinder är mer i farozonen än vad du tror. Jag är med på Återvändarfondens gåvolista och de har precis skickat ut en förfrågan om att ytterligare stödja MoDo. Att behålla Norlinder är ett scenario de tar upp och där det eventuellt kommer att behövas pengar. Det förvånade mig mycket att de var så specifika och jag blev faktiskt litet orolig på det sätt de formulerade sig.
F.ö. hade jag nog hoppats att pengarna i Återvändarfonden skulle avvändas till tunga spetsförvärv och inte till att behålla lovande juniorer. Inte för att de juniorerna inte förtjänar det, men de borde rimligtvis vara mest intresserade av att vara i den miljö nästa säsong som kan dem längst - på lång sikt. Jag hoppas att MoDo är ett ypperligt alternativ och jag tror föreningen måste ha det epitetet om man ska ha en realistisk chans att nå SHL (om inte någon tokig djävel skottar in en massa pengar i föreningen). Norlinder har snabbt etablerat sig som en duktig hockeyallsvensk back och han skulle kunna vara magisk nästa år, så han är säkert värd pengarna. Emellertid, så hade jag hoppats att MoDo kunde locka med annat.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Det tror jag inte på, är 90% säker på att han stannar.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon:
Det enda det varit tal från Norlinder själv är att utgångspunkten är att stanna ett år till.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: tråkigt issofall. Tycker han kunnat offra en hel säsong i alaget åtminstone ( varav nästa).. det va snyggt av sellgren. Skulle va kul om vi fick ha kvar toby ett år till!
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Vart har du hört det?
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Inte alls omöjligt
Kommentera

Sv: Silly Season
puffe: Är det tal om att Mattias Norlinder går till SAIK?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Sportchef är så förlegat. Satsa hellre på bra Centrar mm.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: sa han vilket år?😉
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon:
Som jag förstod Widebro så skulle det varit klart i början på mars. Men det kan man väl nästan säga är passerat.
Kommentera

Sv: Silly Season
RagnarLodbrok: Haukeland kommer nog fortsätta i Liiga, annars hade jag gärna sett honom här.
Kommentera

Sv: Silly Season
När förväntas vi få någon indikation på ny sportchef?
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Vad tror ni om målvaktssidan nästa säsong? Hanses lämnar förmodligen för Leksand. Jag hoppas vi tar in en etablerad första målvakt, tror inte Lundin är den målvakt vi behöver.Dackell blir spännande att följa men är för ung för att bära laget. Jag skulle gärna se Henrik Haukeland i Modo. Varit med om att tagit upp både Leksand och Timrå. Vad säger ni?
Kommentera

Sv: Silly Season
Josef Ingman känns som en bra backförstärkning till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal:
Går ut iår.
Kommentera

Sv: Silly Season
Confusius:

Ja offrar gärna honom till förmån för våra juniorer som har högre potential. En hel sommar och en säsong till kan ge extrem utväxling på dessa. Har vi tre rutinerade så räcker det i laguppställningen.

Riskfyllt? Ja visst, men billigare och slår det väl ut så har vi ett lag som kan utmana uppåt oavsett Aronsson eller ej.

Ska vi ha kvar Eriksson också bara för han kom in och var bästa back några matcher?

Aronsson var stabil men tror vi klarar oss lika bra eller bättre utan honom ifall vi tar in Ingman och behåller och bygger vidare på de unga vi investerat en säsong i.
Kommentera

Sv: Silly Season
Confusius: Håller med och jag ser gärna att Tommy Enström är kvar också men Hedman kan vi ha i ÖHF och låna in vid skador.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Göra oss av med Aronsson?? Han var vår bästa back efter Toby fram till skadan!
Kommentera

Sv: Silly Season
wolper: nån som vet, O Öhman, utlånad till Troja-Ljungby, har han kontrakt nästa år? Går bra därnere 30p på 40 matcher, spelar center o 22 assist
Kommentera

Sv: Silly Season
Smartin: känns inte så oväntat ifall det är sant som han snacka om leksand hela tiden och att han stod i deras klack i shlkvalen
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Kör en silly på det som är klart hittills utifrån nuvarande uppställning
Karla-JJ-Hagge
LP-X-X
Sylwis - Hägg -Björkis
X - X - KJ
X Tim w

X-X
Hedman X
X - X
Aronsson
Walfridsson/Ericsson utanför laget

Rykten in:
Oliver Dackell/Josef Ingman

Rykten förlängningar
Norlinder/Berglund har utttalat sig positivt till en förlängning.

Ivandrago spekulerar:
Tror man även man kommer försöka förlänga med Hedberg/Wernblom/Karlström/OP. Tror Karlqvist kommer lämna om vi inte tar klivet upp, har också en känsla av att Hedberg kommer dra till DIF/HV/FHC, utifall vi inte tar klivet upp. Är inte främmande för att man ger Åhström ett kontrakt och låter han träna med laget över sommaren för att kanske kunna växa in i laget under nästa höst.

Skall bli intressant att se hur man gör med Jellvert/Wahlgren. Ett alternativt är att flytta in Wernblom som center.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter:
Får vi behålla Hedberg/Berglund/Norlinder så har jag svårt att se att Tommy platsar om Ingman kommer till. Aronsson tycker jag skall gå före, särskilt om vi har en horisont som är längre än en säsong. Men skall erkänna att jag tycker att klarat sig rätt bra.

Till nästa år lär hela ungdomsligan gå före på Point i PP. Eriksson lär lämna nästa säsong, även om kontraktet är dyrt lär några tycka att det är ok att ta iaf en del av kostnaden from augusti/sept.
Kommentera

Sv: Silly Season
Eller:

Hur gör vi med Tommy då? Han har varit stabil i år. Skapligt med poäng också. Ifall Tobbe lirar ett år till och Tommy ökar chanserna för detta så kör. Tobbe, Tommy, Hedman får vara våra rutinerade. Vi kan försöka göra oss av med Eriksson och Aronsson.

Berglund, Ingman, Hedberg, Norlinder, Walfridsson ger oss en bra uppsättning på 8 backar med de tre rutinerade.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY: hoppas det stämmer, han har bäst +- i Karlskrona och såg bra ut i spelet mot Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Tack skall kolla.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: sök på @ boden_bjorn på twitter och kika. Han är tidigare ordförande i Lumberjacks, tror inte han snackar skit.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Har en länk till det ryktet?
Kommentera

Sv: Silly Season
Smartin: då borde han vila då vi möter Lif
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Oavset är det en bra värvning. Om det sedan är Sundlöv, Widebro eller Hellkvist som drivit det spelar mindre roll. Jag har dock svårt att se en ny SC.som skriver kontrakt utan att vara officiellt klar för Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Nu skall du inte sabba för mig för att jag inte vill tillskriva Sundlöv en ev bra värvning😉
Kommentera

Sv: Silly Season
Det jag har hört är att Hanses i stort sett är klar för Leksand nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Jag håller med angående Lundin. Hade velat ha EN av Dackell/Lundin tillsammans med en mer rutinerad målvakt som bevisat att han är bra på denna nivå. Till skillnad från dig tycker jag att Hanses faktiskt kan vara just den målvakten, men känns som sagt osäkert om han fortsätter i Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nu när man tagit in Dackell tycker jag inte man ska behålla Lundin och tycker inte man ska förlänga med Hanses heller, han var en bra värvning för Modo för det läge dom var i just då, men nu tycker jag det ska in någon med lite högre lägsta nivå¨och gärna lite mer erfarenhet än Hanses för att vara mentor till Dackell.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Ingen precis oväntad värvning, likväl en bra sådan! Men då vet jag inte om Lundin ska vara kvar. Visst Lundin var riktigt bra sina första 10-12 matcher i Modo, men kan likväl bara varit en formtopp om man kollar hans historik. Dackell/Lundin känns som att det KAN bli succè, men är väl lite av en chansning. Gissar att Hanses går till Leksand så kanske blir det en ny förstemålvakt också. Vem kan det tänkas att bli i så fall?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Fast det kan ha legat på bordet OCH Sundlöv har rimligen pratat med honom i vinter.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Enligt Widebro skulle han inte vara inblandad i bygget med nästa års trupp, förutom de kontrakt som låg på bordet sedan vid avhoppet.
Kommentera

Sv: Silly Season
Eller:
HS Rykte;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Då får man hoppas att Hanses stannar, annars står vi med två andra målvakter på papperet. Jag underskattar säkert Dackell, men det skulle kännas mer osäkert än vad Hanses och Edman gjorde innan denna säsong om man inte har en uttalad etta inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Ser matchen på plats ikväll. 😀
Hoppas de studsar tillbaka till en ny rad av vinster.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Gillar Froms speed. Passar nog bra i Hellkvists spelsystem.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: är Ingman klar?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Nej, det kan jag inte tänka mig. Det är nog Sundlöv som kör business as usual tills vidare.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Ja om Ingman och Dackell är verk av den kommande SC så gillar jag honom redan👍
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Det känns väldigt bra. Dackel skulle mycket väl kunna utvecklas till en förstemålvakt, även om jag gärna ser att vi har en rutinerad etta (på papperet) som han får tampas med. Jag gillade också att Dackel verkar ha varit emot att gå direkt till Modo, utan istället stannade ett år i ÖSK med väldigt mycket matcher för att utvecklas.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel:
👍
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Ska ha skrivit på för nästa säsong under dagen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel:
Även för nästa år?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Dackell är en av Modos målvakter
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Mkt bra värvning isf, tror han håller i både SHL och Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Scallion:
Tkr Lundin håller bra klass, vilket jag även tkr Hanses gör. Däremot skulle jag gissa att Hanses är lagets mest oatletiska spelare.

Ang Lundin kan man avvakta med förlängning till efter säsongen, men vid fortsatt allsvenskt spel så kan han gott få fortsätta. Skulle gärna komplettera med en div 1 målvakt, exv Tim Juel eller Pontus Eltonius.
Kommentera

« · 1956859 · »