1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

Sillysäsongsnacktråd

Sv: Sillysäsongsnacktråd
Poffa: Vad gäller Timmy så är det bara att hoppas att han nu får ett någorlunda vettigt kontraktsförslag. Han fick ett första kontraktsförslag från MoDo för ett bra tag sedan, och det var (som det ofta verkar vara från MoDos sida) ett riktigt skambud. Fast samtidigt så övertygade han ju heller inte direkt under fjolårssäsongen, ja förutom i slutspelet där han åstadkom ganska hyfsade insatser.

Frisco:

Här hatas ingen, framför allt inte Conny. En rolig prick, men någon seriös hockeyspelare har han aldrig varit och kommer aldrig bli. Mest på grund av att han aldrig varit den som tackat nej till alkoholhaltiga drycker...

Poffa: Humor, humor och humor är en stor del av denna avdelning av Hockeysnack, det tycker jag är underbart. Men att tjöta samma saker om enskilda spelare/människor hela tiden måste bero på nån sort att hat mot dessa och hat är inte bra tycker jag.

Frisco:

Nog för att jag vet att du är beskyddaren för alla makabra losers som spelat i MODO, men vad det gäller Conny så finns det så många (sanna) historier så oavsett hur många jag drar så kommer det bara vara toppen på isberget.

Poffa: Hehe, nej det är klart. Det tänkte jag inte på.

Paddan, Poffa: Åhhh, läs Hänt i vecket eller Daniel Nyhléns spalt i aftonblaskan och dra en stilla till det istället vetja.

Paddan:

Du pratar om han som kom bakis till en träning, direkt från krogen. Tror du detta skulle stoppa den festprissen?

Salle: Hmm, så han får byta ut ölflaskor på motorbåtar mot nappflaskor i barnvagn.

Paddan: Jag såg han ju med flicksällskap i progress nån gång i vintras/våras så det låter väl plausibelt.

Frisco: Borde väl finnas fler som heter Conny Strömberg men det var en annons på nyfödda i Allehanda för någon vecka sedan där en Conny Strömberg blivit pappa.

Paddan: Ingen aning. Har inte träffat honom på en vecka.

Frisco: På tal om personer med efternamn som börjar och slutar med Strömberg, har Conny blivit farsa?

Paddan: Timmy var bra på slutet av serien + i matcherna mot den kriminelle psykopaten Strömbergs gäng. Lovar gott.

Nikki: verkar ju lovande om timmy kommer då har vi det gott ställt på backsidan.Då är det bara ett par luckor i forwadsuppställningen kvar att fylla

modo_foppa: Det får vi väl se, det lär väl ta ett antal veckor ytterligare innan vi vet. Förhoppningsvis innan första isträningen, om vi har tur.

Paddan:
hur vart det med sedin då

Nikki: Låter ju intressant, bara att hoppas att Timmy i sådana fall får samma fina utveckling i MoDo som Hasse. För sämre än han spelade förra året kan det väl inte bli i varje fall, eller? 

Så kan vi i stort sett räkna in Timmy.

"High on the Flyers' list of needs are a pair of big, strong defensemen. Clarke said Marcus Ragnarsson and Mattias Timander will not be returning to the Flyers next season, but there is a chance Vladimir Malakhov, 36, will return if he decides to resume his career."

Lumber Jack: Så verkar det som att parterna i NHL-konflikten till slut har börjat närma sig en lösning. Det bör väl betyda att Hedin inom kort förhoppningsvis kan visa lite handlingskraft. Fast än så länge får man väl inte hoppas för mycket vad gäller det där med handlingskraften.

_modo_: Hörnmål är vanliga i fotboll och bandy.

Lumber Jack: Nee... Visst ibland men daniel sedin blev bäste målgörare i trekronor denna säsong!!

Lumber Jack:
Sist jag träffade dig snurrade du också runt i hörnen. Men du har klass.

Paddan: Äh, en tratt a´la NuMo är nog det enda som gäller. Fylla, hmmm... bra idé :-)

Lumber Jack: Undrar om man kan motverka det där snurrandet genom att säga åt dom att de ska leka "scoutfylla" med klubborna. Då kanske de åker rakt fram, något slags tvärtom-beteende.

Lumber Jack: i vm tycket ju till och med Wikegård att dom var bra

Modoante: NEj då, dom snurrade bara i hörnen då också.

Lumber Jack: sov du under hockey-vm eller

Vad ska vi med Sedinarna till? Dom snurrar ju bara runt i hörnen...

Paddan: enligt dom lokala nyheterna på tv4 sä är det klart sedinarna har skrivit på för ett år för modo dock med en Nhl klausul.

Martin S: Eftersom det verkar vara problem med uppdateringen på Expressens hemsida kommer här artikeln av Gunnar Nordström:

"LOS ANGELES En superduo kan bli elitserien trogen. Daniel och Henrik Sedin har kommit överens med klubben om nya ettårskontrakt. Och det är inte säkert att de åker tillbaka till NHL ens om konflikten blir löst.
-Men vi har rätt att välja spel i NHL, påpekar Daniel Sedin
.

Modo har velat kontraktera tvillingarna Daniel och Henrik Sedin, som valde spel i klubben under NHL-konflikten, under en längre tid. Nu har förhandlingarna nått så långt att bara namnunderskrifterna saknas.
-Det stämmer. Tanken från vår sida är att vi vi ha klart var vi ska spela nästa säsong så snart som möjligt, och just nu är allt med NHL så osäkert, menar Daniel.

Era kontrakt med Vancouver har gått ut, men det mesta talar väl för att ni hamnar där i höst?
-Vi har trivts fantastiskt bra under åren i Vancouver, men frågan är när det nya kollektivavtalet blir klart och om de vill ha och kvar. Och till vilken lön.

Men VM-succén kan väl inte ha försämrat era chanser till bra NHL-kontrakt nästa säsong?
-Nej, VM bör väl knappast ha försämrat vår situation där borta.

Finns det ändå en chans att ni gör ännu en säsong i Modo?
-Absolut, vi kan tänka oss ett år till i Modo.
Tvillingarna Sedins agent, Claes Elefalk vid IMG i Stockholm, bekräftar att man är överens med Modo.
-Det handlar om fantastiskt bra elitseriekontrakt med löner som kan jämföras med vad de bästa landslagsspelarna i Sverige tjänar. Daniel och Henrik är extremt lojala Övikskillar, som har ett stort hjärta för Modo. Därför var de positiva när klubben initierade förhandlingarna för en månad sedan. De kan tänka sig att spela i Modo säsongen 2005-06, säger Elefalk."

Poffa: Ingen som har papperstidningen och kan kolla vem som har skrivit artikeln? Är det en viss Gunnar Nordström så stiger sanningshalten med en par hundra procent.

Paddan:

Med tanke på att det är Expressen så kan det vara kontrakt på två sittplatser i nya arenan eller kanske att J20-laget skall hjälpa dem byga något på tomten.

Men det mest troliga är väl att Expressen nu avslöjar något innan det händer, sedan kommer allting ändra sig och Expressen kommer skylla på initierade källor som hade fel.

Poffa: Det är inte ett kontrakt på skogsavverkning då? ;)

På Expressens löp här i Övik kan man läsa följande:

"Expressen avslöjar: Tvillingarna Sedin skriver kontrakt med MODO"

Någon tidning har jag inte, inte heller verkar artikeln finnas på nätet ännu. Skall vi gissa på att det är det där kontraktsförslaget som Daniel pratade om härom veckan? Kontrakt med MODO på ett antal år, med chans att inför denna säsong bryta för spel i NHL?

På backsidan verkar ju det aktuellt att Timander och Hedin fortsätter i Modo dressen. Tror inte Hedin får någon till chans i NHL, lönetaket lär ju medföra att NHL lagen hellre satsar ungt.
Kaberle var ju stabil sista säsongen i Atlanta men borde inte han gå att locka hem. Skulle vara perfekt med Kabben då har vi den spelande back vi behöver.

På forwardssidan är ju Steen en gåta, det kommer ju bli spel i NHL frågan är bara när. Toronto verkar angelägna om att få över honom så han är nog bara att stryka ur truppen. Då behövs det 2 nya centrar. Plus två riktigt målfarliga ytterforwards. Hoppas Weinhandl stannar.

Bara att hoppas vi kan värva grymma lirare som dumpas av NHL lagen, lär ju bli en hel del bra spelare kontraktslösa i åldern 27-30.
Aja, snart får vi väl besked om NHL och då får vi se vad Modo ledningen kryddar årets trupp med.
Visst borde man kunna räkna med minst 4 nyförvärv, eller vad säger ni?

Hoppas iaf de kan komma överens snart så man får veta hur det blir nästa säsong. Lite oroväckande känns det tycker jag..

knaskamilla:

Och? Jag påstod bara att ÖA ljuger. Om de gör det nu eller inte vet jag inte. Jag vet heller inte om Aftobladet har rätt eller ej. De har ju sällan det, men någon gång kan ju även den blinda hönan hitta rätt.

Poffa:

Nä, men vad Hedin sa är ungefär vad ÖA skriver. Eller, ja, vad ÖA skriver är typ vad Hedin sa.

knaskamilla:

Jo, det har de ju. Men nu jämförde jag ju inte AB och Hedin...

Poffa:

Själv litar jag på vad Hedin sa. Tycker att AB uppenbart gjort som vanligt - snickrat ihop något som sanning fast det bara är nästansant.

Modoante:

De ljuger lika bra, båda två.

Poffa: Öa skriver ju nått helt annat.vilka är mest trovärdiga Öa eller Aftonlögnen?

Poffa: Han är lika oklar som igår, sanna mina ord. Frågan är väl om det blir NHL den här säsongen eller inte.

Steen klar för Toronto? Ja, enligt Aftonbladet. Den som lever får se...

Poffa: Hmm.. eller har vi kanske hittat anledningen till det stora antal inlägg du postat...? Två inlägg i ett, så att säga.. ;-)

Poffa: Jag har också varit på teambuilding. Vi balanserade på en stor stock medans vi försökte passera varandra utan att trilla av den. Sen fick vi god mat.

Poffa:

Teambuilding har jag också varit på. Det brukar innebära att lösa olika uppgifter som från en början ser nästan olösbara ut. Allt som oftast ute i skogen.

Poffa: Morten Green verkar inte vara någon höjdare på att simma.....

Vi tar en länk om Steen också.

Ja, så var det det där med att komma ihåg länken då. Jag är förmodligen sämst på detta.

Teambuilding. Det har jag också varit på. Vi drack öl, käkade gott och gick på krogen. Jag vet dock inte om MODO:s sätt är bättre än vårt.

« · 556386 · »