Nikki:
Såg också det. Förhoppningsvis betyder det att man kommer införskaffa en mer rutinerad målvakt som kan konkurrera med Zakke om platsen mellan stolparna.
Riksman är tydligen kontraktslös.
Poffa: Riksman känns mest nostalgiskt, då kan man lika gärna ta tillbaka Tobbe...
ria-ra:
Skönt som sa*an. Salle har varit ruggig i vinter och kommer säkert fortsätta vara minst lika bra. Dessutom så ger det en fingervisning om att spelare som Hasse J och Svarten också kommer stanna.
Nikki:
Han och Svarten hade väl till i slutet på mars eller mitten av april på sig att säga upp kontraktet om jag inte minns fel. Har för mig att man kunde läsa det i ÖA.
Nikki:
Mycket skönt. Det här är en grundstomme att luta sig mot när det blåser hårt. Tre spelare som kan skänka lugn och stabilitet, samtidigt som de kan vägleda de yngre spelarna.
ria-ra:
Tyckte väl att Salle såg väldigt klar ut när jag såg honom på MammaMia för en stund sen. Skönt att jag inte såg i syne. Vem ska jag lägga ut i presentationen, menar du? Hasse? Ja, kanske...
Poffa: Trevligt med lite fler spelare i truppen till kommande säsong. Skulle vara intressant att se hur lång tid det tar innan målvakten kontrakteras, nu när ryktesmännen Ersberg och Leinonen skrivit kontrakt med andra klubbar.
Äh, förresten, varför fundera över såna trevliga saker när man istället kan gräva ner sig i en himla massa lektionsplaneringar, som egendomligt nog tycks minst dubbleras i antal per praktikdag. Snösörja...
Lumber Jack:
"På presskonferensen i går sa Bengt Hedin att nyförvärven snart kommer. Bland annat kommer den lovande målvakten Michal Zajkowski att få konkurrens om positionen i Modomålet.
– Vår ambition är att ta hit en kvalificerad målvakt, sa Bengt Hedin."
Nikki:
Låter ju bra, men det mesta talar väl ändå för att Steen åker över Atlanten.
Salle:
Ja, Henke var väl under samma regel. Dessa spelare kommer vara högvilt för NHL-klubbarna om det blir ett lönetak i avtalet.
ria-ra:
Men hallå. Man måste i alla fall se bra ut för att få hamna i min presentation. Salle ser inte bra ut. Nu ska jag kanske sova, så man orkar med kidsen imorgon också.
Bjussar på en länk Nikki tydligen bara iddes (nästan)lägga ut på åffisjella, tror inte någon lagt ut den här tidigare. Ett litet utdrag:
"- Klubben måste bli bättre på marknadsföring och mot sponsorer. Den måste vara mer ödmjuk både mot fans och sponsorer. Den biten måste skötas bättre, förklarar Salomonsson.
Modo måste helt enkelt agera mer proffsigt.
- Det är också viktigt att det blir större samhörighet från styrelsens sida mot spelarna.
Efter diskussionerna med ledningen känner spelarna att alla drar åt samma håll.
- Vi ville få svar på en del frågor och det har vi fått. Nu är det inte bara jag och Salle som har funderat, vi har kollat runt och pratat med flertalet spelare, hur satsningen ska bli, hur organisationen ska fungera och kring den nya arenan. Och vi gör inte det här för vår egen skull utan för klubben, understryker Per Svartvadet.
Enligt Modo:s lagkaptenen hade klubben stått stilla i utvecklingen under en tid. Det ville han och andra spelare försöka ändra på.
- Modo ska vara en proffsig och attraktiv klubb som spelare vill komma till. Tanken är att alla, unga som äldre spelare, ska kunna utvecklas till något riktigt bra. Alla snackade om proffsens hemkomst, men det måste hända något efter det också. Modo ska väl finnas som elitklubb i framtiden också."
Känns ju lovande. Nu slipper vi kanske bli nästa Brynäs. Eller? Som Albert skulle ha uttryckt det - densomleverfar.se. (Kanske Lule blir nästa BIF, förresten?)
Jens Karlsson är kanske inte så dumt ändå. Får inget nytt kontrakt av VF och kanske behöver en nytändning. Fast nog ligger AHL/Finland närmare till hands.