Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Satan i gatan...måste byta tvättmedel, luktar ju Östrand av tvätten efter gårdagen...
Sen visst var det trumfiasko igår, de hade bland annat fått för sig att flytta trumman längst ner, vilket var lyckat om tanken var att man inte skulle höra den..
Hellre mätt och fet, än smal och hungrig :)
JimmyH: Man får tacka för det talet. Men det är ganska svårt att få samma tryck i en sådan stor hall jämte er tex. Däremot så måste jag säga att jag är imponerad av akustiken då man kan sitta vars som hellst i hallen och höra varenda skär, och ljud som kommer nerifrån isen. Men att få ett tryck som ibland en galen uppjagad Kempispublik eller som ni hade i e-on i första matchen mot oss, då modospelarna knappt var på isen kommer nog inte ske.
Publiktrycket i den kan väl bara bli bättre dock. Klappa med!
Timråklacken var klädda i sina färger. Modoklacken har nästan alla andra lags färger.
Modos trumma låter inte. De blir uttrummade av motståndraklackarna. Detta skedde mot Skellefteå och nu mot timrå.
Modos huvudramsa tycks vara: Ni på sittplats är ni klara! Blir det inget svar, ja då blir det inte mycket mera.
På en tiogradig skala.
På planen
Modo - Tikarna 3 - 10
Klackmässigt.
Modo - Hyndorna 1-10
Hörde du inte hyllningsramsan Timrå sjöng till sin egna klack? Det var något om mongolid, tror jag.
Matchen då? Modo får 2 mål utan chanser, pulveriserar Modo under en 10 minuter efter dessa, jag hinner börja fundera på om det ska bli tvåsiffrigt när Modo helt plötsligt gör 1-2. Andra jämn, tredje helt och hållet till Modo, Timrå var väl inte i Modos zon förrän den 8:e minuten? 2-2 hade jag tyckt varit rättvist sett till hela matchen. Backlund var fantastisk.
Krizan är inte lika bra i år. Han är bra, men inte magisk.
DÖME VAR ÄR DU?!
Om inte Modo vinner på torsdag mot LHC blir det många tomma stolar i SBA om jag känner Ö-viksborna rätt.
God natt!
Såg att du och grabbarna firade friskt nere på byn.
www.cocochristal.nl/sint/sintfoto/sint_step.jpg
Dream Team: Får man fråga vad det är för skandalrubriker du väntar på?
Timråklacken hördes då inte mer än någon enstaka gång till min plats på sektion 416, och med tanke på att The Reds anses som i princip obefintliga så undrar jag hur pinsam insats er supporterklubb gjorde.
Frågan är - är det en likadana trumma? För jävlar, vad den där är högljudd... (Har jag redan sagt det, förresten?)
Men visst behöver modo en tung back till hemska tanke om timmy skulle bli skadad.. just nu är det åxå bara två femmor som kan producera frammåt
Förvisso. Vi hade tur som kom undan med 1-2 efter första. Men sen... Den där målisen i Timrå måste ha snott Krizans gegga.
Poffa, jag har nog redan sett det några gånger...
knaskamilla: Visst var det rättvist. MoDos chanser kändes hemskt uddlösa och vårt PP är inte bra trots målet under det första av dom.
Döme kom tillbaka fort!
Jag tyckte inte alls att det var så tveklöst. I första perioden var vi helt under isen, men 3-1 känns inte som ett rättvist resultat. Men som sagt, det är tydligt att Timrå är bra i år.
Måste hålla med i övrigt också. Äckligt att man inte ska kunna gå på hockey och ha trevligt utan att måsta exponeras för halvnakna tjockisar som visar hela Slåttdals...ja. Riktigt äckligt.
Sen undrar jag om någon Timråsupporter möjligtvis kan förklara klackens två sista ramsor. Den som sjöngs länge som lät som "havet och vi", och så den de sjöng när de inte förstod humorn i "ska ni gå hem nu?". Var de på ett annat språk, eller försvann bara det relevanta på väg upp till oss?
Jag skulle vilja beskriva det hela som en fjunig säck med ister. På någotvis både fascinerande och motbjudande, mest det senare då.