1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479890 inlägg · 4078 ämnen

Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

1516594 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk: Jag tror aldrig jag upplevt coachingen av spelarna som sämre än under Samuelsson. Oerhört konstiga kedjor och backpar stundtals och PP är inte heller någonting jag håller med om.

Varför inte Müller framför mål eller i alla fall i skottposition nära målet? Han är stor och stark och har ett hyggligt handledsskott. Däremot är han bedrövlig i det mesta från backplats. Hade man tänkt att han ska spela upp pucken???

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Sawchuk: Vad hellvete är det för jävla tattar PP?????
Satans pinsamt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

bisterfinnen:

Muller visar spetskvaliteter i PP.....

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Patrik Källstr: no kub on the ajs
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Fan va gött!

Spina!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

J F K:

Tungt att bli lurad upp på läktaren av Söderström, inget man vill ha i meritlistan direkt...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Känns som att Starkbaum är en stabil målvakt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Monno Jo, det är klart. Real och Barca delar väl på 40% av alla tv-intäkter i ligan. Rätt sjukt tycker jag och det förvrider ju konkurrensen ytterligare. Det är ju inte precis som om de tjänar mindre än de andra lagen på reklam, publik och tröjförsäljning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

J F K:

Kan man inte be sponsorerna betala för att inte ha reklam på tröjan och göra en stor grej av det. Typ informera i matchprogram samt i högtalarna i arenan att tex M-Real betalat för att hjälpa hålla tröjorna rena. 

Borde ge rätt bra goodwill. 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
J F K: Om vi ber hockeyligan om att vi själv ska få 40% av hela tv-pengen så kan vi nog göra samma sak ska du se ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Sawchuk: Ändå försöker man hålla igen på den punkten. Man kan inte ta in så mycket mer pengar på befintliga platser, så tröjorna är ett sätt att ha fler reklamplatser = mer pengar. Trist att man inte lika Barcelona (även om de kapitulerat lite) kan hålla tröjörna extremt rena.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Monno:

Helvete vad mycket reklam det är på hockeytröjor nuförtiden.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
J F K: Känns som att det är två lag som tävlar i å vara sämst å göra flest fel..

Men kedja Öberg, Muller klart bäst i modo.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk: Dock så förstår jag inte varför Müller spelar point i PP. Han har inte tillräckligt bra spelsinne för det. Han behöver hyggliga passningar för att vara riktigt farlig, fär jag tror inte han kan skapa så mycket på egen hand. Däremot hoppas - och tror - jag att han producera när han får pucken i fart eller när han går hårt på mål

Alltså, jag vill ha honom mycket närmare mål än på blålinjen. Där är jag faktiskt livrädd när han spelar med den långsamma Regehr. Det känns som vidöppet för kontringar:/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

J F K:

Han sköt sina skott från backposition i PP. Stillastående på perfekta pass och han träffade fel varje gång.

Jag hoppas att jag har fel om Muller, vi får väl se.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk: det finns ju kanske en del här som inte vet att du faktiskt varit/är involverad i hockey på heltid och faktiskt kan en hel del. Men jag måste ju säga som så att du hjälper till ganska bra för att folk skall tro att du inte kan ett smack om hockey när du spyr ur dig saker som det vore ett faktum.

Om Müller vore medioker så skulle han inte vara en av tyska ligans absolut bästa forwards. Han skulle inte heller utmärka sig speciellt mycket internationellt vilket han gjorde förra VM. 

Visist finns det snubbar som man absolut inte förstår hur de kan få ett NHL-kontrakt men oftast så beror det på att spelaren ifråga är rätt så bra, inte medioker som du tycks tycka. Nu har dessutom den här mediokra spelaren lyckats lura Macke och Peter att han har något och fått kontrakt här också, hyfsat bra gjort av en medioker spelare att lyckas lura sig igenom tre ligor.

Man kan ju faktiskt ha en dålig match, ha svårt med omställning eller så utan att för den delens skull vara en medioker hockeyspelare.

Personligen så tror jag att Müller kommer tillhöra Modos bästa målskyttar när vi summerar den hör säsongen.

Det var många som ifrågasatte mig förra året också när jag kom med utspelet att Ahnelöv skulle tillhöra MODOs bästa backar förra året, han startade inte heller speciellt bra men alla såg ju hur det blev sedan.

Min poäng är att man bör ge spelarna lite tid innan man tar fram röjsågen och tokslaktar någon.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk:Medioker eller inte. Du säger att han är sämre än Hedman och det är det jag verkligen inte håller med om. Vilken av de spelarna gör flest poäng i vinter? Då spelar ändå Hedman i Luleås förstakedja och Müller i tredjekedjan just nu.

Hedman hade aldrig kommit till de lägen så att han fått fem chanser till direktskott.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Bad_Brett:

"Vi släpper in 4 mål på 9 skott i första perioden och du fäller yttrandet:

"Problemet är att vi har för få naturliga målskyttar, simple as that."

__________________________________________________________

Haha, ja man kan ju läsa som man vill...

Jag syftade nog mer på att vi skjuter 33 skott och spelar powerplay hela matchen och trots det mäktar vi bara med ett mål.

Nåväl, vi får väl se vem som får rätt i slutändan.

JFK: Ditt patetiska försvar av Muller känns extra roligt efter att ha sett honom totalt missa fem av fem! Direktskott i PP där pucken kom alldeles perfekt till honom. Killen är en minst sagt medioker hockeyspelare.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
J F K: Dessutom ser jag att rubriken är helt fel datum på den här tråden. Det är förmodligen därför vi blev jinxade!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Bad_Brett: Jag tycker inte heller att det är målskyttet som kommer att vara problemet. Jag anser att akilleshälen i första hand är den oerhört märkliga coaching som används. Varför inte ge Müller chansen med Nagy? Han är ingen stjärna, men betydligt bättre än den försämrade Hedman som var Sawchuks omdöme. Nagy skulle väl behöva någon som röjer väg och tar skiten framför mål, vilket Müller har betydligt bättre förutsättningar för än Kempe. Kempe kan istället få spela med Hari och kanske Öberg. Då slipper han pressen av att behöva producera och han kan med stor sannolikhet få kemi med Hari.

Målskyttet tror jag absolut kommer. Likaså målvaktsspelet från Alsenfelt, även om man blev lite tveksam igår...

Man ska väl också komma ihåg att Modo var sämst fram till November innan det vände. Så länge ska det banne mig inte behöva ta den här gången.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk:

Vi släpper in 4 mål på 9 skott i första perioden och du fäller yttrandet:

"Problemet är att vi har för få naturliga målskyttar, simple as that."

...

.........


Nejdu. Jag vill inte dra några större växlar efter en match, men ser vi till matchen igår finns det fler (och större):

- Ingen av målvakterna övertygade. Starkbaum hade visserligen bra räddningsprocent med då var matchen redan avgjord.

- Uffes coachning av under all kritik (bästa målskytten med Kempe och en try-outlitare, Hari i fjärdekedjan, Cumiskey och Lehtivouri i samma backpar,)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Mano: Jag tycker personligen att Marcinko såg rätt ok ut med tanke på att han ligger en bit efter övriga truppen i träning och jag tycker inte att han såg så bortkommen ut i anfallszon som vissa förhandsrapporter antytt.

På centersidan tycker jag att både Madsen och KFop var bra mycket svagare. Sedan tycker jag absolut att Hari borde få en mer framträdande roll i laget sett till vad som händer på isen. Men det är möjligt att det finns andra bakomliggande disciplinära orsaker till den undanskymda rollen.

Än så länge är jag måttligt imponerad av Spina, kvick och rivig javisst, men det ska bli intressant att se om han lyckas bidra till att skapa den tyngd och det tryck som Sundström och Skröder brukar vara så skickliga på att få till.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Berka: Personligen blev jag genuint ledsen av att se Marcinko få speltid när Janos Hari fick hålla upp hela fjärdekedjan på egen hand - och skapa fler skottlägen för medspelarna än hela tredjekedjan under matchen - samt Possler fanns i Öviksområdet. Vilken jävla nobody.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Blake: haha ja va fan , jag satt å tänke " De kan fan inte vara sant" vilken jävla hakning, hela klubbladet runt halsen...

Tänkte han öht. på vad han gjorde?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Berka: Ja, han höll ju på att döda en spelare framför Modos mål, klubbladet i ansiktshöjd, såg riktigt obehagligt ut och det såg ut som att han gjorde det med mening. 

Ska han hålla på sådär så är det bara att skicka hem, sånt vill inte jag ha i mitt Modo. 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
renen: kan ju nämna att kempe och spina såg rappa ut
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Berka: Lite orättvist att nämna enskilda spelare efter gårdagens uppvisning, slovaken måste nog ges några matcher till innan han betygsätts.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk: De madsen och forsberg visade upp igår var medelmåttig allsvensk klass på sin höjd, vi har edvin hedberg,possler och bengtsson som är väldigt fina talanger så varför inte ge dom speltid??!

sen den nya slovaken eller va de e för nått, tillförde han nått öht?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Berka:

Problemet är att vi har för få naturliga målskyttar, simple as that. I princip alla Möllers skott var farliga, samma med Lindströms, sen har dom Holloway och Jimmie Hollywood och Bellemare. För övrigt kan Viktor Arvidsson bli årets Rookie om han fortsätter som igår. Kul då små föreningar som Kågedalen får fram stora talanger.

Vi har Skröder och Nagy, sedan ingenting. Possler har det i sig men han lär väl aldrig få chansen i en sådan roll.

Madsen och K-Fop är så dååååååliga!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Så var första omgången avklarad, det finns possitiva och negativa saker, de possitiva är att modo spelmässigt höll jämna steg med saik och i långa stunder till och med halvmetern före, men saik´s kontringspel var världsklass alá tjeckien.

De negativa är målskyttet och effektiviteten, med så många PP och chanser SKA man bara göra en 3-4 mål, nu stannade det vid ett pga av bra defensiv från saik och en hel gnutta flyt. Målvaktspelet är svårbedömt, men nån toppmatch gör inte oscar iaf.       Sen kan man ju undra vart den stabila defensiven modo visat upp på försäsongen tagit vägen?!

Ajja, detta var en sån match då saik helt enkelt fick in allt, nästa gång kanske det är vi som har medflytet , då slår vi dom med 5-1 ist =)

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Gabriel Gräslök: Ni kom inte sist va?

grattis

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Ja för Sundsvall i Sca-cupen var ju en enkel match - få se nu ? blev det 3-3?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Bad_Brett: Mycket möjligt. Såg inte till honom i Läkerol Arena i alla fall. Hehe...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

bj21:

Var Daniel Widing på matchen?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Berka: För annars var det ju konstant PP för Modo som man kunde nyttjat 1000ggr bättre. 1 mål på alla chanser är ju alldeles för dåligt. 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Gusse: Å andra sidan var ju spelvändningarna de enda saik hade..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Lugn bara lugn, ni har Timrå hemma på lördag. Det är tre säkra poäng och vägen mot guldet är utstakad på nytt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Wayne Gresky: Tror det var några knappt könsmogna snorungar som inte tålde att någon gav dem fingret och var tvungen att hoppa ur bussen mitt på E4 i centrala Skellefteå
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
bj21: Har folk missskött sig?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
bj21: Vad håller ni på med där uppe?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Från den så kallade supporterbussen kan meddelas att polisen ska eskortera oss ur stan! Jag tror Byberg Nordin har kört sin sista supporterresa. IDIOTER!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Patrik Källstr:Lite irrenterande att kommentatorerna hela tiden sa NadJ..

Skulle Modo ha mött bättre lag på försäsongen och kanske fått  högre tempo i kroppen?Nu såg dom närmast lite chockade ut hur snabbt det gick i spelvändningarna.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Monno: Jag har inte sett matchen så jag kan inte uttala mig om vilka spelare som var bra eller dåliga. Hursomhelst är jag inte så orolig för Nagy, vet att när han kommer upp sin vanliga nivå så är han superviktig för Modo. Är ju trots att allt poängen som är viktigast, att resultatet rann iväg är inte så viktigt nu i början. Hoppas bara vi kan ha två bra målvakter i fortsättningen så känns de mer stabilt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
73Sjöbba: Nä men tkr Kempe och Starkbaum får en ok. Och Nagy gick från att vara mega dålig till att iaf försöka i sista.(lite sent kanske).

Absolut största problemet i matchen var det oerhört dåliga passningarna.

Lite jobbigt att Oscar fick sån skit start och Regehr imponerar inte.

Man bara första matchen, vist var vi väl totalt värdelös första matchen ifjol va?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Ska detta bli en sån där säsong där två darrande målvakter får stå varannan match och snittet ligger på ca 4 insläppta mål per match?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
Sawchuk:Kan det bero på dålig kommunikation i laget?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Sawchuk:

Haha, Forsberg och Madsen lirar Powerplay, ser ut som då grabbarna på Volvo lirar morgonhockey.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Monno:

Marcel Muller har det sämsta direktskottet i Elitserien genom alla tider från blå. Hur fan kan han få stå som skytt???????  Han har fått felträff på 5 av 5 :O 

Modo har efter fem år av samma fel inte fattat att man måste dra hem tredje man mot lag som Skellefteå.

Modo har som det ser ut och som en del av oss befarat inte tillräckligt med naturliga målskyttar.

Vem ska stå i mål?

Nåja, första matchen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13

Monno:

Han får inte släppa in skott från den där vinkeln, även om Möller får en bra träff.

Men jag vet ärligt talat inte vad jag tycker om Uffe som tränare. Jag menar, nu när Ritola är borta, varför testar han inte Hari i en producerande kedja? Vad har han tänkt att Nagy ska uträtta med Kempe och Marcinko?

Och backparen är ju så idiotiska att det inte ens är värt att diskutera.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - MoDo Hockey 2012-09-13
J F K: Tkr dock att Starkbaum inte hade jätte mkt å göra åt målet. Välplacerad och stenhårt.
Kommentera

1516594 · »