EfordeM: Om vi ska hitta något som talar för oss är det väll att vi känns uträknade av alla nu. Timrå är klar för semifinal kommer experterna säga osv, man kan ju även hoppas att det smygit in lite väl mycket självförtroende och säkerhet i timrå som gör att det blir för mycket av det goda :).
Cyklob: Det är därför det hänger en banderoll ovanför ståplats i plywoodhallen, som en påminnelse om att det är inte över förrän man slår näven i kaklet.
Krizan säger : "Får vi tillbaka Timmy vänder vi det här" Jag förstår inte riktigt hur vi kan se så loj och omotiverade ut. Det är dags för Susse Salle Svarten Timmy och Hasse att ryta till i omklädningsrummet och visa att vi inte tänker bli utskämda på det här sättet.
Gigaset: Jo jag och min fader som jag såg matchen med idag, var inne på samma spår. Det är ju nu dom rutinerade spelarna måste kliva fram och visa lite jävlar anamma. Tycker mest att det är Viktor som står upp och kämpar och sliter och verkligen försöker visa vägen nu och han är yngst i laget.
renen: En otränad Timmy är bättre än ingen Timmy alls. Sedan tror jag bara hans medverkan har stor betydelse. Han är en ledare på isen och i boxplay kommer han kunna göra stor nytta.
Cyklob: Ang. Blatny och Döme, jag tror jag är den enda jag känner här i Ö-Vik som försvarat Blatny, tror nog få förstår hur bra han var i defensiven och hur viktig han var för laget. Samma gäller Döme då man snackar viktig för laget, men det var helt rätt av Modo att göra sig av med han då han höll på som han gjorde.
Gigaset: Ja allså Blatny var ju guld värd för modo i fjol samma gäller döme. Och visst jag håller med om att det var rätt av klubben att göra sig av med döme pga det han höll på med vid sidan av isen. Men dom skulle verkligen behövt haft dom 2 nu i den formen dom var i i fjol.
Cyklob: Du kan nog glömma att Timrå blir bekväma nu då de har 2-0 i matcher. Alla mins nog fjolåret då Timrå hade 3-2 i matcher och skulle avgöra hemma. revagelustan efter den matchen har man väntat så länge efter.
spud: Döme gjorde mycket mer saker än att festa som en människa inte ska göra. Mer säger jag inte, dock så älskade jag han som den hockeyspelare och lagspelar han var.
henrik: Jo visst är revnashlusten stor hos Timrå, men i bland så kan det smyga sig in lite väl mycket säkerhet i ett lag :) och det är väll det man får hoppas på. Men jag håller med dig om att den chansen är nog ganska liten men nog finns det några % chanser att så kan det bli :).
Imorgon blir det ingen läsning av kvällstidningar för min del=), Vila ordineras.... Klockan 18:30 smäller det på lördag igen. Matchen som är av absoluta nyckelroll denna kvartsfinal. Timrå är ruskigt bra för tillfället (enligt min mening), men med lite flyt kan det vända...
shinzawai: Nu blir det här alldeles extra mycket OT, men det kan inte hjälpas. Jag läser och skriver i de "gästböcker" (forum/fora?) jag finner intressanta, tack så mycket. Sen är det fint att DU verkar ha missat Bror Rexed, men jag har inte gjort det.
Ska bara se till att inte skriva med så mycket feber i fortsättningen.
nixXz: Jag tror han syftade på att de hade kniven mot strupen förrut. Tror frågan lydde ungefär "nu ligger ni under och är piskade att vinna på bortaplan hur ska ni göra för att vända trenden..?"
Nog är det väl fruktansvärt att man kan bete sig på detta vis. Först attackeras domaren, sen går samme idiot lös på utrustning. Hoppas att Modo gör något åt denne hjärndöde Modo supporter.
Modo-supporter kastade puck på 11-åring Pojke till sjukhus med skada i tinningen
TIMRÅ (ST) 2008-03-14 10:42
En 11-årig Härnösandspojke fick en puck i huvudet under tisdagens slutspelsbatalj mellan Timrå IK och Modo. Pojken skadades så illa att han fördes till sjukhus, och en publikvärd har pekat ut en Modo-supporter för att ha kastat pucken.
Timrå IK:s publikvärd har gjort en misshandelsanmälan mot den man i Modo-klacken som anses ha kastat pucken. Kriminalpolisen ska nu utreda fallet eftersom brottet drabbade ett barn. För 11-åringen blev inte hockeyfesten ett speciellt vackert minne. Han stod ganska långt ner i bortaklacken. Den kastade pucken ska ha träffat honom i tinningen, och publikvärden säger sig ha sett vem som kastade den. Enligt polisen fördes han till sjukhuset, men ST har inte fått några uppgifter om hur allvarligt skadad han blev. Polisen tror att den utpekade mannen rest till matchen med Modos supporterbussar.
Fel matchtråd och redan avhandlat. Patetiskt agerande också, naturligtvis, men du förstod väl redan innan du klistrade in artikeln att ingen skulle argumentera emot dig.
knaskamilla: Fel matchtråd? Jag kanske skulle lagt in den under silly seasons? Har ni redan diskuterat och tagit avstånd är det bra, bara handlingen som saknas då. Det ryktades om att det var en Modoit som slängt pucken, men det var bara ett rykte, nu ÄR det bevisat.
Varför skulle ngn argumentera emot mig? När ryktet uppstod trodde jag aldrig att det kunde vara sant utan enbart en svartmålning av en Modo supporter.
Det var nervöst. Glädjen var stor när vi vann. Synd bara att Luleå vann hemma hos oss sen. Jag har bestämt för mig att det var i den matchen Werner och Renberg hade en duell där Werna såg ut som att han tänkte peta ut ögonen på den sistnämnde, undrar om det kan stämma. Finns det också med i statistiken? ;)
Jag tänkte på en sak. Om alla rykten om skador och sjukdomar stämmer är det inte så konstigt att vi var kassa igår. Det fungerade i finalen att spela med halva laget skadat, men kanske inte i en kvartsfinal.
Det var förresten någon som skrev igår att vi ska passa på att njuta av kvartsfinalen eftersom vi kanske inte kommer att spela mer än kvartsfinal i år. Är det bara jag som har problem med att njuta av enbart det faktum att vi spelar kvartsfinal? Det gör vi ju liksom varje år, typ.
knaskamilla: Hur kan man njuta när man förlorar??! Skulle inte njuta en sekund om modo förlorade i en final! Njuta hit å njuta dit, Njuter gör man när man vinner vare sig de är i serielunken eller i en final!
knaskamilla: Jag hade definitivt dragit på smilbandena men varit överlycklig..Knappast! Sen e jag inte speciellt förvånad att modo spelar dåligt då man redan 5-6 matcher innan slutspelet började spelade värdelöst. Man skulle kunna säga att modo toppat formsvackan lagom till slutspelet! Får vi igång de gamla modo utan några skador då slår vi timrå 4 av 5 ggr. Men nu ser de tungt ut, dock tror jag vi kan ta en seger nu pålördag! De känns som att de alltid handlar om små marginaler när dessa lag möts
Små marginaler? Ja, igår var det verkligen små marginaler - ett piggt Timrå mot ett MoDo som stod stenstilla. Fast det är klart, utan Tribbe på isen kanske de inte hade gjort de två första målen.
knaskamilla: Små marginaler ja... Atvars som går bort sig åsså en kontring 3 mot 1 sen vestin å atvars som missar på offensiv blå å kontring 2mot 1 sen timo´s pp mål som han tröck in i mål med målvakt å allt sen va matchen godnatt! Hade skröder satt sin i början hade kanske matchen fått en helt annan utgång! Små marginaler alltså! Nu va timrå klart bättre än modo igår men jag hävdar att matchen avgjordes vid ställningen 0-3 va pga. små marginaler