1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480491 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

« · 855165 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: Jag måste hålla med dig där, otroligt nog, men det var iofs ett tappert försök;-)
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Sundström Boliden
Enström Kalix
Timander Haparanda
Nr:5 Skutskär
Hedin Ockelbo
Harald Plannja

Silly:):)är dom på väg bort!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps: Hehe, skön ironi!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Lek med ballongerna du.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps: Vilken snygg flagga. Är det en 3-åring som designat bokstäverna?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps: Nog för att de är lite konstiga de där Sollefteåborna, men inte skulle jag kalla de för främlingslegionärer. I sådana fall snarare levnadskonstnärer
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps:

Haha!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack:

Genom sig själv känner man andra:

Karol Krizan Liptovsky Mikulas
Robert Döme Dukla Trencin
Niklas Öman Sollefteå HK
Per Svartvadet Sollefteå
Miloslav Horava Kladno
Zdenek Blatny Springfield Falcons (osäker)
Kristian Kuusela Ässät (osäker)
Justin Morrison Omaha Lancers
Per-Åge Skröder IHK Sparta

Främlinglegion sa Bull !
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
evert_38: På fredag ska hela laget ned till banjospelarnas samlingsplats för att möta en främlingslegion. Förmodligen säkrar vi semifinalplatsen då.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Bra jobbat modotifo!
Kul att ni fixar lite grejer iallafall. hur många timmar höll ni på med adetta?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MODOJohan: känner du hur det kryper i modo-skinnet nu va!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
MODOJohan: det tror jag inte... 2-4 klart å sedan kan ni komma till timrå för att åka hem bedrövade över att ni är ute
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
evert_38: Det blir säsongens utklassning med halvt mannskap.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Imorgon kan jag mycket väl ´tänka mig en islossning från Modos sida. Magnus Nilsson gör en Magnus Nilsson i varje period, Sanna Lindström gör sin grej... inte mycket, medans Robert Carlsson forstätter fila på sina naglar i periodpausen och Per Hallin kammar håret under tiden på Styf.

Under tiden så håller Modo en lektion i hockey. Kör nu, 9-1!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ser det som ett tidens teckan att även tifotraditionen flyttat in på hockeyarenorna vissa har av naturliga skäl kommit längre än andra,
men visst fasiken är det kul att se på?
www.hockeysnack.com/video/visafilm.php?id=373
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: Jag snackade om finnar. 1/3 finnar som svar på inlägget före.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Mats Edström: Som sagt... Örnenbacken är kämpig, speciellt om man trampar uppför och utan kedja!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: Fruktansvärt orättvist. Jag kräver att Hockeyligan omedelbart tar tag i det här och ser till att det blir mer rättvist i fördelningen av utländska spelare mellan lagen! Man borde även kunna straffas retroaktivt!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Lägg dessutom till att Hahl varit borta under en längre tid. Detta innebär att ni matchar sju mot våra fem...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: MoDo; 7 utlänningar. TIK; 8 utlänningar. En av dessa är borta för resten av säsongen och en annan av dem har suttit på sidan i slutspelet. Ganska likvärdigt om du frågar mig...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco:
det var så halt och så hade jag sommarluft i däcken.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: 1/3 finne. Ungefär som Timrås spelartrupp.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: MoDolid, Finne och Gävlebo... Mäktigt!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

Inte undra på om du går lite ansträngt om du gömt 3500 flaggor i arslet där du vankar omkring i häktet. Lite private stash om dom låter dig följa matcherna på TV:n i samlingsrummet liksom...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
modomartin: En liiiten miss där, precis som Dalan påpekat, men meningen var att 4500 flaggor skulle användas. Det var dock så att tidsbristen gjorde att det gick i stöpet... Priset på dessa är ca 3-4 kr st och då hamnar priset på ca 13500-17000 för enbart flaggorna och då går siffrorna ihop. Fel av mig...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Tänk om alla dessa ballonger använts i Timrå för 15 år sen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Det var miiiina ballonger!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Nu har jag sett tifot rakt framifrån. När jag tänker på saken är det faktiskt roligare än Timrås tifo, trots att jag gillar flaggor bättre än ballonger. Jag tror att det är den stora flaggan i bakgrunden som gör det. Synd att den inte drogs ut ordentligt, bara.

Ska nog ta och sätta in lite pengar till tifo jag också.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:

Ja, det förstås. Men tänk om vi råkar glömma att vi har suddat ut det och så ser vi helt plötsligt att det står där? Eehh.

(Nu kändes det som att jag hade en mycket seriösare kommentar till något, men jag kan inte komma på vad.)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
modomartin:

Det är jag som ska tacka. Jag skäms att jag inte pytsar in lite oftare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla:

jahaja, du tänker så...

Men om ni redan suddat ut det första för-et från era medvetanden då ?(Enligt min uppmaning.) tänkte DU på det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:

Fast om vi glömmer bort det där inlägget så kommer vi ju att undra varför du skrev för i det förra.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:
MTS tackar hjärtligt för bidraget!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:

"För" vaddå? PUCKO!

Glöm bort att jag skrev "för" och glöm samtidigt bort detta inlägg...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:

Jag håller med dig. Tifon är trevliga inslag på matcherna. Man blir glad.

Gott nog så om någon frågar mig. MoDo-TIFO fick därför en donation på 400:- av mig idag. För
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:
Iom att ni köpte flaggorna från Italiet och de var 1000 stycken så ska det ha gått på 372 € + frakt.
Menar ni allvarligt att ni lagt ut 15.000:- på konfetti?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

På samma sätt som storswänsken vägrar släppa sitt grepp om finsk media och finska bolagsstyrelser så kramar fjollfolket sig krampaktigt fast i media- och finansmaktens korridorer.

Kräääks
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Nja, Ambroo är lite felunderrättad. Tifot kostade knappast några 20.000:-
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gidde: Tack för det.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team:

Det var Ambroo som skrev det, så summan stämmer väl, bara källan som blev fel i inlägget...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: "DT skrev ju att Timrås tifogrupp la ut runt 20 000 på tifot i lördags".

Det säger du. Var nånstans skrev jag det?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky:

Det kostar nog en del att köpa kvittorullar och plast till flaggor. Fast 20 000 låter mycket.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
shinzawai: 20 000 för det där? Då måste 19 000 av budgeten gått åt till representation!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo: Jo vi hade ett par småkillar bredvid oss där den ene hade en vit och den andre en röd. Hade vi vetat det i förväg hade vi tagit med oss en grön.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Well. DT skrev ju att Timrås tifogrupp la ut runt 20 000 på tifot i lördags, det får väl ses som ett bevis på att det inte automatiskt blir storslaget bara för att man pungar ut stora pengar.

Undrar vad Modos tifo igår kostade? Det var helt klart bättre än Timrås i alla fall.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Jag tycker att vi ska vara glada att det finns de som försöker sätta färg på tillställningarna, varesig det är hemmatifo eller bortatifo. Men med tanke på den lilla budget som iaf modos tifogäng har att röra sig med är det svårt att åstadkomma något storslaget.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Tusen flaggor delades ut.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan: Tyckte du det smakade skit?

I övrigt så tycker jag att Timrås tifo var ett strå vassare, men å andra sidan har de hållit på längre så jag är nöjd över de modotifon som körts i Swedbank och Kempehallen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Nej, ett TIFO i den omfattningen på Camp Nou knäcker nog det mesta.
Jag känner för övrigt en familj som var nere där och såg fotboll förra sommaren. Arenan i sig var mest ett skal. Det var bara själva läktarkonstruktionen och det som syns av den utåt som "var något", som rapporten sammanfattade det hela. I övrigt så var det rätt så usla förhållanden för publik och annat under eller bakom själva läktaren.

Nej, men sedan är det självklart så att man mer än gärna höjer "sitt eget" TIFO och dissar motsvarigheten av detsamma hos sin konkurrent. Det är nog ingen skillnad här på den punkten kan jag tro. Och som jag sa, jag såg inte alls erat TIFO igår. Därför kan eller vill jag varken höja det eller sänka det något mer eftersom det knappast känns rättvist.
Kommentera

« · 855165 · »