Poffa: I hemmamatchen så spelade nog nästan Enström halva matchen med tanke på att han spelade så mycket PP (de kommenterade detta på tv) och jag tror inte att han spelade mycket mindre i lördags. Min gissning är att han skulle ligga lika med Strålman om det inte vore för matchstraffet. Givetvis ska övertid räknas.
Wayne Gresky: Han var väl less. Förvånande att Steen tekat så dåligt. Utan att kolla så var han väl bäst på det i Modo under grundserien och låg runt 55% tror jag.
Hawerchuk: Statistik ljuger aldrig, men man ska vara försiktig med vad den säger. I grundserien tekade Steen (och resten av lagets tekare) mot 12 uppsättningar av tekare, i kvartsfinalen mot...ja.
Trots tekningsvinsterna måste jag säga att Timrå inte ser ut att ha haft fördelar i form av snabba tillkomster av målchanser i offensiv zon, utan ligger det någon fördel i detta så är det mer puckinnehav.
I lördagens match, i samband med Timrås andra mål, så gör Morrison en groda. Han är den forward som ska gå på Sanny, men han åker istället upp mot den andra backen, vilket även Susse gör. Halvvägs upp kommer Justin på sig och viker mot Sanny, men det är redan för sent.
Efter det så skällde tydligen Susse på Justin så att det hörts lång väg. Enligt Öviksfolk på plats som jag pratat med så hade Susse varit riktigt förbannad och Morrison hade hängt med huvudet och bett om ursäkt.
Wayne Gresky: Jeje, men som jag sa till hellge i samma period när han försökte intressera mig för Anton Strålmans backspel. "Jag har druckit whiskey idag, har ingen koll på hockeyn, nöjer mig med mål".
Ambroo: Ja, det hoppas jag. Det gäller att skaka av sig sådna där hemska upplevelser och gå vidare, för lagets skull. Även fast det kan te sig omöjligt.
shinzawai: Det var ingen open-ice, det var inget kramkalas, det var ingen olycklig klubba på höjden, det var en tackling i ryggen... Olyckshändelse eller inte, man tacklar inte i ryggen oavsett och med tanke på att det dessutom blir en skada så ska det automatiskt vara en avstängning.
Hmm, lite många IBLAND i den där texten, så går det när man inte läser igenom det man skrivit innan man trycker på knappen...