1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532369 inlägg · 4126 ämnen

Slut på förnedringen del IV

Sv: Slut på förnedringen del IV
AM:

Det är inte klokt vad många inlägg som hinner passera utan att man märker det.

2008-03-18
Wernblom avstängd tre matcher
Idag kom beslutet från disciplinnämnden angående Magnus Wernbloms matchpenalty i kvartsfinal nummer tre.

Följande beslut fattades

1) Avstängning fr.o.m. den 17 mars t.o.m. den 20 mars 2008. Avstängningen avser endast ishockey och gäller deltagande i tävling/uppvisning.

2) Böter om 13 000 kr. Disciplinnämnden erinrar om att utebliven betalning kan efter anmälan leda till ny bestraffning samt att spelaren är att anse som okvalificerad.

Bestraffningen innebär totalt 3 matchers avstängning (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 1 match

Frisco:

Hur var det med snubben som slashade Werna så att han gjorde den där crosscheckingen, åkte han ens ut?

Frisco: Enligt expressens artikel så blir ju böterna ofantliga.

www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1089713/wernbloms-stangs-av-tva-matcher

Så ska det se ut, en idiot ska ha sitt straff

knaskamilla: Vad ska han ut för? Dommmmmaren tyckte ju att det var okey.

knaskamilla: Du menar killen i Timråtröja? Han som erkände att han slog en annan människa på benet med ishockeyklubba och erkände att han blev livrädd och åkte snabbt som bara den till båset efteråt? Jag vet inte. Men troligen fick väl materialförvaltaren tvätta bort brunranden.

lötabo: Takes one to know one, heter det väl?

Som väntat hård. Lite väl hård.

knaskamilla: Vi har fel. Wernblom var helt oprovocerad säger diciplinnämnden.

”En sådan typ av tackling med klubban är riskfylld och innefattar en uppenbar skaderisk. Dessutom ska vägas in att crosscheckingen sker efter avblåsning. Wernblom var inte heller provocerad på något sätt som kan tillgodoräknas honom vid bedömningen, tvärtom framstår förseelsen som helt opåkallad. Därför ska man se betydligt strängare på en sådan förseelse, jämfört med en ”vanlig” crosschecking, även fast agerandet inte inneburit skada i det enskilda fallet”, skriver Disciplinnämnden i sin motivering.

Frisco: Tror inte direkt att Johan Andersson, som ni påstår slashade werner, sade såhär: "Jag slashade Werner på benet, blev skiträdd efter hans crosschecking och åkte fort som attan därifrån för att undvika ytterligare gruff."

Frisco:

Det var konstigt. Jag kan köpa att han blev avstängd, det var inte fint gjort, men oprovocerat? Hade han inte fått den där slashingen hade han ju aldrig gjort det. Undrar om de hade editerat bort den delen ur videon domaren tittade på efter match?

Jensen_12: Timrå offrade Andersson för att provocera Werna men han fegade ur och lyckades ändå med sitt uppsåt. Det är ju fantastiskt.

knaskamilla: Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Werner först bara tänkte knuffa bort Andersson, för att han kom lite för nära. Jag tror inte att "Slashingen" påverkade Werners, enligt mig, ofrivilliga crosschecking. Han ska bara knuffa bort Andersson men får upp klubban mot halsen. Som reglerna säger: Man har ansvar för sin egen klubba.

Och detta sger jag, som Timråit...

knaskamilla: nu var det väl wernblom som började det hela med att slå undan benen på johan andersson? sen duttar johan lite på honom varpå wernblom crosscheckar han i ansiktet..

Jensen_12:

Det tror inte jag. Jag tror han blev sur för att han fick ett slag på benet och därför gav igen.

ralus:

Det har jag ingen aning om. Jag minns bara själva händelsen innan Wernas hjärnsläpp.

Frisco: Ja Johan Andersson är en duktig kille. Men å andra sidan är det inte svårt att provocera killar som wernblom, fosshaug m.fl. De är av samma skrot och korn. Det är inte Timrå som förlorar på det, det är modo. Det är ju inte direkt wernbloms första "synaps-kollaps", kommer ihåg när han försökte hugga benet av J. Jäger i björklöven, skära halsen av Jämtin i hv. Ni får nog räkna med att wernbloms nervtrådar kommer att koppla ur några fler gånger.

knaskamilla: efter sannys tackling på skröder så kommer wernblom in och slår undan benen på andersson, det var så det började.

Wayne Gresky: Ha ha look who´s talking! :)

Frisco: Att Styf gjorde samma sak på Tolsa (tror jag det var), ett par byten efter det att han crosscheckade en på magen liggande Steen i ryggen i samma match är inget som nämns av delfinkommitén?

knaskamilla: Det är helt riktigt med hårda straff för saker som kan skada allvarligt. Vare sig det är bentackcingar eller slag mot halsen och huvudet.
Vad som gör att Wernblom får ett hårdare straff. Än tex Styfs bentackling
Har säkert att göra med att han gör detta efter avblåsning

Lumber Jack: Lugn nu gubben. Det finns oerhört många regelöverträdelser som det aldrig blir något av. Det är domaren som dömer, det måste till och med ni förstå. Läs motiveringen till den MILDA domen av fosshaug jr's mordförsök så förstår nog även du.

Tvåtallar: Exakt. Incidenter som inträffar efter avblåsning, eller utanför spelet ger ofta en mer negativ "effekt". Holmqvist gav Wallin ett slag från bänken, han vart väl avstängd? Hade detta inträffat i spel så hade det nog knappt blivit 2 minuter...

Lumber Jack: Icingen 1998 mot Rögle då? Fattar inte hur dom kunde missa det?? DOMARJÄVEL!!

Nåväl inte mycket att göra åt, fult var det och straff har han fått. Men ioch med att de nämner att det är högskaderisk som följer av hans agerande kan man ju undra hur de öht släpper ut styf på banan.

Tvåtallar:

Ja, jag säger inget om straffet. Jag undrar bara varför man kallar det "oprovocerat" när det borde gå att se på matchvideon att det inte var det.

Bergius:

-98? Rögle? De spelade väl inte i ES då? Eller, jahaaaa...du pratar om något helt annat än hockey på högsta nivån.

spud: Är du rädd för STYF? Han är en snäll kille.

knaskamilla: Vilka idioter!!

spud: Varför har alla börjat klaga på Styf? Han spelar bättre än någonsin(vad jag sett). Han spelar rejält, stabilt och har gjort 4 mål på 4 matcher. Knätacklingen var nog det ända som var fult, tycker jag.

Hassan: Jag är alldeles lugn, jag undrar bara vad som mer stod att läsa.

knaskamilla: Kanske menar dom oprovocerad i den mening att en pet på benskydden inte kan anses tillräckligt för att man ska vilja separera hals från huvud. Den grabben måste lära sig att behärska sina känslor, det bör även ni i brödvik hålla med om.

Jensen_12: Börjat? Han är feg och ynklig och har så alltid varit. Junsele skäms!

Hassan: Ne jag är inte rädd för styf, men jag skäms att han är utbildad av MODO.
Han har i likhet med fanny ett så otroligt dåligt spelsinne som han kombinerar med brist på respekt som ger honom en farlig förmåga att skada spelare.

Lumber Jack: Hur kan du kalla honom feg? Det är inte särskilt fegt att våga offra sitt eget knä för att få stopp på spelare, att det sedan tar fel är ju lite oturligt, kan tyckas.

knaskamilla: Visst gjorde dom det.

Lumber Jack: Tur att ni har Werner då. Han är mogen o manlig han.

Jensen_12: Det där var dummare än hela timrå tillsammans.

Hahl Bundy: Ja, absolt. Han är nästan lika mycket man som peter siepen, men bara nästan...

spud: Eller så är det bara GRÅBERG vs. vaniljvisp i tacklingsduellerna. Friåkningen är slut grabben, nu gäller det att äta grus till frukost. Kan man inte leken tåla så....

Hahl Bundy: Mycket är han, men inte feg och ynklig.

Hassan: Då borde ni skicka han på tacklingsträning. Och ni supportrar kan ju försöka tänka tillbaka till situationen som gjorde jonte än mer snedställd. Sånt är Styfs adelsmärke, och de kommentarer som gick att läsa i er bok då, bör ni ge till Styf.

Lumber Jack: Nä, det är en riktig man det. Feg o ynklig? Varför skulle han vara det?
Jag tycker han är manlig jag när han visar hur man beter sig mot 16 åringar genom att rycka tag i gallret o ta nacksving, verkligen väsa ut lite riktigt manliga uttryck som stärker hans egna manlighet o ego.
Feg o ynklig? Pjuuh säger jag.

knaskamilla: är väl snarare wernblom som provocerar andersson genom att komma bakifrån och slå undan benen? andersson markerar detta genom att dutta honom på benet, tycker att det snarare e wernblom som e provocerande. Att den där lilla dutten "provocerar" wernblom att vilja halshugga andersson e ju bara löjligt

Hahl Bundy: Sätt på alla era juniorer en praoskylt, så alla förstår att man ska vara snäll mot dem och låta dem titta på och vara med lite.

spud: Jaa, en sån där skylt där det står: Ny på jobbet?

spud: Han behöver nog ingen tacklingsträning, tycker alla tacklingar sitter som smäckar. Ni får helt enkelt lära er att stå på skridskorna lite bättre, Per-Åge "jag-älskar-att-pussa-sargen" Skröder t.ex. Utan tvekan en rygg tillverkad av marsipan. Är det hans sätt att komma ut ur garderoben som gör att han står o svankar med röven vid sargen vid varje duell?

Hahl Bundy: Kanske för att han alltid ger sig på folk bakifrån, alternativt gömmer sig bakom en linjedomare när det hettar till. Han är en patetisk figur.

Hassan: Du är så larvig att man föstår vilket lag du håller på.

På vilket sätt var det en fin tackling på skröder igår som resulterar att hans mun får ta smällen mot sargen?

« · 1008717 · »