1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480193 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11

« · 2443236 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: Kan du summera? Eller i alla fall ge en tidsstämple?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Nucky
Ser i efterhand, jag tycker ändå vi skapar tillräckligt för att göra mål men får inte in puckarna. Rätt så säker på att vi kommer börja vinna igen även mot topplag, och förstalinan var lite osynk.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
modomille: Jäklar vad oroliga alla är. Man kan tro säsongen snart är över. Jag väntar några matcher till innan jag är orolig. Även HV71 hade perioder förra säsongen när man förlorade matcher i streck. Jag hoppas det bara är motivations problem vi blivit drabbade av. När vi kom tvåa bakom Björklöven corona säsongen höll vi på tappa den klara andra platsen. Men vi höjde oss igen på slutet och tog den ganska enkelt ändå. Jag tror vi snart är tillbaka på vinnarspåret
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo:

Ja Niederbach hade ingen bra kväll. Var väl han som missade markeringen framför mål på Albas styrning och sedan försökte dribbla som sista man vid blå och vi åkte på kontring till 3-1.

Är tydligt varför han inte slog sig in i SHL, har lite att jobba med. Sedan är det tydligt varför han inte lirar center, då krävs det mer ansvarstagande än vad han visade upp idag.

Nej ju får vi bara hoppas att det är hyfsat bra med Dick och att han inte blir borta för länge.

Svårt att tolka karlins svar, tyckte han sa att han pratat med mange h snabbt och att de tror att det ändå är bra men måste kolla igenom det.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rytter: Den berömda JVM-baksmällan, var ganska väntat!
Man kan ju hoppas på att även Voutilanen drabbas av en enorm typ av baksmälla....gärna resten av säsongen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Niederbach då? Två poäng på dom 11 senaste matcherna och gav princip Södertälje två mål ikväll. Men ingen spyr galla över honom.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Jo Sven var urusel. Håller pucken en halv sekund för länge, överarbetar situstioner, passningarna vobblar, tappar puck i farliga lägen och tar alldeles för långa byten, vilket gör att han saknar ork i hemjobbet.

-3 ikväll är inte en slump.

Sedan suger Niederback och Vela för tillfället också. Men alla var ju överens om att det var jättebra att peta EJK till fjärdekedjan...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
J F K: Jag tycker Modo kan ställa upp som Confusius skrev nedan, känns ändå avvägt och bra.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
J F K: Jävlar vad ni går på om Sven/EJK/Aagard. Det kedjan var mer eller mindre konstant kritiserad under hela fjolåret för att det inte ”lossnade”, förutom under slutspelet.
Näsén/Bernhardt har spelat ihop 1,5 säsonger och gett oss många segrar, men nu ska dom plötsligt säras på?
Ni som frågar efter konstant förändring, ser ni inte att allt förändrats den senaste månaden? Det är snarare brist på kontinuitet som är vårt problem just nu.
Sen var precis som förväntat Woods och Dickie(det lilla han spelade) väldigt blek idag. Har massor att hämta ur dom två.

Vi var vek i närkamperna och ser lite trött ut, inte ens Ingman var riktigt ”där” ikväll.
Guden släpper några enkla mål men vi släpper också till ett antal kontringar. Tror vi släppt fler kontringar de senaste 4 matcherna än vad vi gjort totalt på resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Brickley presterar väl ungefär exakt som förväntat i hans första match. Samma med Woods. Mer osynk än något annat.

Sen är det för tamt på alldeles för många håll. Inte hela sanningen, men tycker det var bra beskrivet av Karlin att många som har tagit ett stort ansvar tidigare kan ha tagit ett steg tillbaka nu med intåget av de tre "stjärnorna" idag. Med tanke på att de som kommit in inte är i fas så blir det ju pannkaka av det hela.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Äsh då alla lag gör nån plupp match här och där i säsongens gång, sen hur man tar sig vidare ifrån det och gå till nästa match det är en annan femma.

och börjar prata om att ni åker fort i slutspelet redan nu är ju bara löjligt, detta forum måste nog vara bland det tröttaste att läsa när ni förlorar en match :D

skeppa målvakten, ta bort Sveningsson med så får ni se vad som händer för er efter det. Och då kommer ni gnällspikar vara rätt glada över att ni står där med en oprövad målvakt vid Nygren och nån annan målvakt som ni kommer ta in.

Visst Sveningsson kanske inte gör hans bästa matcher under säsongens gång, men att bli ständigt hackad på säsong ut säsong in ifrån detta forum tyder mkt på hur en del i detta forum också är lite osäkra på sig själv.

tack för mig
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Ibland känns det som någon tjurig mentalitet. Man verkar fullständigt oförmögna att ändra de tänkta kedjorna, även om det överhuvudtaget inte fungerar. Som om man vill bevisa någonting.

Aagaard som varit så bra på slutet försvann fullständigt idag också. Förstår inte varför han absolut ska spela med Woods. Visst de är bra, men jag tycker man får ut mer genom att sära dem. Sedan hade Woods noll timing idag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Ni som undrar varför dom insisterar på att spela Näsen och Bernhardt tillsammans, lyssna på 1921 podden där Karlin gästade. Köpte resonemanget från Karlin.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
J F K: Ja nu vet jag ju att drevet går här på forumet. Men Sveningson är den första jag hade satt på sidan just nu, jag väljer Jacobsson före.

Förstår faktiskt inte varför man spräcker 4.e kedjan med att flytta in EJK, det har varit vår jämnaste kedja och har överraskat positivt på mig.

Och Aagaard som återigen fått spela med EJK och har väckt honom, flyttas tillbaka till 1:a., och EJK belönas med att flyttas till 4:e???

Vela - Dickinson - Woods
Niederbach - EJK - Aagaard
Mannberg - AP - Södergran
OP - Jacobsson - Ohlsson
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Tarasov:

På tal om målvaktstavlor. Seriens Kanske bästa Lindblom hade en rätt usel kväll och minst 2 mål var rejält svaga, 0-1 och 3-4 tror jag det var.

Även bra målvakter kan ha en sämre kväll.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
2 poäng Mora
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett: Sven gör inte någon direkt dålig match idag, men Niederbach var tyvärr oerhört svag och tillsamman med Theo blir det ju katastrof bakåt, till det kör man Brickley som är svag defensivt och Ingman så blir det verkligen en tårta av dålig defensiv karaktär.

Nej Karlin måste börja inse att den kedjan är dåligt komponerad.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Kryptiskt svar om Dick, vi får se…..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Robin Moberg: OK, men då har dom en match mer spelad. Oavsett. MoDo måste bli ett vinnande lag igen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Robin Moberg:
Näe när Löven hade spelat 32 matcher hade de 62 poäng
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Karlin väljer att idogt matcha de spelare som passar sämst ihop och ju mer kritik de får, desto envisare blir han.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Själv tror jag Karlin har nyckeln till framgång
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
puffe: näe, 9... löven vann
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk: Karlin har väl aldrig nekat en intervju.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
jonsson: Det är väl fortfarande 12, men visst bör vi börja vinna snart
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Vi har extremt lätt att hylla oss själva i i framgång, hybrisen här efter Velas har-trick och hur många raderade hans 3-4 usla insatser innan till förmån för dessa mål, idag tillbaka till verkligheten.

Modo har ett kanonlag men jag håller Löven och Dif i samma nivå, Ssk strax under, i ett slutspel har jag svårt att se oss som favoriter i dagsläget då Karlin verkar vara oförmögen att se det uppenbara och att Modo helt enkelt inte känns som ett slutspelslag. Än.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Det är väl oerhört få tränare i Sverige som skulle spela Näsén med Bernhardt förutom I pp. Det är väldigt märkligt.

Sedan var det en urusel insats. Fanns ingen fart eller engagemang. Då förlorar man närkamperna också.

Glöm bara det här debacle. Vi är mycket bättre än så.

Och, sätt Sveningsson med EJK och Aagaard. Annars bänka honom. Det här är faktiskt bara löjligt.
Kommentera


Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk:
Jo det tror jag.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Bad_Brett: Karlin till ättestupan, nån mer när vi ändå håller på?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dansken 29: Kommer vi ens få en tränarkommentar ikväll?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dansken 29: Karlin har bara sig själv att skylla. Maken till dålig coachning var länge sedan jag såg.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gralle : De kan vara ikapp om två veckor om detta fortsätter, nej vinst mot AIK och minst en av två mot DIF tack! Tål inte Löven för allt i världen då får hellre Djurgården gå upp om vi inte gör det. 🙂
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gusse:

Ja skitmatcher kommer alltid, detta var en av dom.

Kan ha smugit sig in lite falsk trygghet. Att man tänker att det kommer gå enkelt nu när Woods och Dickinsson är tillbaka och vi fått in Brickley på backen.

Kanske att vi slappnade av lite omedvetet. För detta är inte det modo och den nivå vi sett i 33 omgångar.

Sedan ska vi inte ta ifrån SSK nått. Dom spelade slutspelhockey och var täta och fick ner vår fart och vann närkamper. Detta måste vi lära oss hantera och matcha.

Bra match av SSK och de kommer säkert bli en tuff utmaning för de som får dem i ett slutspel.

Kanske ett av lagen jag sett som haft bäst struktur i försvaret över 60 minuter. Lät oss aldrig få igång något eget spel och vi lyckades aldrig hitta ett motmedel. Har vi åkt på så här många spelvändningar mot oss i någon match i år?

Hatten av till Södertälje som gjorde en bra match och vann helt rättvist.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dexter : Är 87 kilo medelvikten, vore jag en tillgång för alla lag, som vill ha en större köttklump som bevakar egen zon.

Nu känns det dock som att vi bör börja vinna igen, omedelbart.

Att få välja lag i slutspelet är oerhört viktigt, så börja vinn igen
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Confusius: Drömmer om balans med en defensiv och en offensiv back.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Ja håller med! Tycker personligen att det blir uppenbart när vi möter topp5, att vi har defensiva problem och målvaktsproblem.

Motståndarna behöver inte häva mängder med skott mot oss för att göra mål, ikväll 4 mål på 22 skott, mindre bra.

Harald ställer frågan om inte MoDo bör fundera på att sära på Näsén - Bernhardt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Rödluvan: Well, Modo möter aik på fredag och sen är det back to back mot djurgården, det är 9 poäng mot 2 extremt farliga lag. Hoppas denna match bara var på skämt och att de spelar hockey mot AIK, annars kan det vara så att våren blir hockeyallsvenskans största flopp
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
hk: vi får ge han lite tid, såg inte ut som någon miljon idag precis 😎
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dexter : Sen är Tolopilo klart bättre än Gudlevskis.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gavelo: Formsvacka och utspelade i 60 minuter, typ.
En riktigt svag insats, vi lyckats inte skapa en enda målchans mot SSK, tragiskt dåliga i afton
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Undra hur karlin låter nu…
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dundee: Vi kan inte ha niederbach och svenning i samma femma. Två virriga hönor i samma femma går inte.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Dexter : usel insats. Formsvackan fortsätter. Jag skäms.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Hakning-Henrik: ja och många här inne prata om shl.
Björklöven har kommit upp i tempo nu och kommer vinna HA är jag rädd för. Om min algoritm stämmer, krävs två matcher till för att få någorlunda svar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gusse: Brickan ser tyvärr sämst ut.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Gäsp: Ändå bara femte förlusten på trettiotre matcher. Kommer inte vara långsur. Men måste helt klart bli bättring om man ska vinna över ett formstarkt AIK på fredag. Björklöven äter sig lite närmare
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Hampie: 87 kilo i medelvikt hos Tälje-spelarna vilket gör dom till det tyngsta laget i ligan. Kanske förklarar den här matchen. Vi är dåliga mot lag som är stora och starka. Fortfarande.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Mr Goofy: han tacklade en sskare och gjorde illa sig, max oflyt
Kommentera

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey 2023-01-11
Hampie: Modo känns som ett juniorlag som möter ett kraftfullt starkt och rejält seniorlag.

Det blir definitivt inget Shl om vi tänkte hålla på att uppträda såhär igen
Kommentera

« · 2443236 · »