1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Swedbank Arena.

Sv: Swedbank Arena.
packa in prylarna i S3an DTM körning upp till Swedbanken...nu jävlar ska vi vinna över er!krossa Modo!

NuMo: I svensk herrhockey för seniorer utan handikapp ja.

Wayne Gresky: Vinner vi resten av matcherna så blir vi de första att vinna ett SM-Guld sedan Modo lyckades med bedriften ifjol.

Trevlig läsning!

www.iihf.com/home-of-hockey/news/news-singleview/article/sc-bern-tops-all-euro-clubs-again.html?tx_ttnews%5BbackPid%5D=955&cHash=e2187264ff

Var våra nuvarande motståndare hamnar i listan vet vi inte, den går bara till plats 25.

Salle: Så har då den förskräcklige Alfred författat ännu ett blogginlägg. Denna gång om ekonomin i Arenabolaget.

alfredshemsk.blogspot.com/2008/02/38-arenabolagets-rsredovisning-2006-07.html

Poffa: Måste flika in en sak.
Vår arena må vara en av de finaste om inte den finaste i Sverige.

Men vad är det med isen. Puckar som studsar och har sig match efer match.
Sparar man in på kylan eller nåt???

knaskamilla: De är välkomna, om de vill.

Frisco:

De kanske helt enkelt kan åka hem till Poffa och spela i hans vardagsrum annars.

knaskamilla: De kanske kan ha konserten på scenen i foajen? Nyss spelade de ju i Globens garderob.

Någon som hört hur det gått med försäljningen av Kentbiljetter?

Wayne Gresky: I just det fallet du nämner så kan det även vara dasspapper...

Gidde: I Timrå kan det vara det. Iaf har jag hört ryktas om det efter guldnatten.

Paddan:

Är en flagga och en tröja samma sak?

hellge: "I höst fick en tredje spelare sin tröja upphängd taket bredvid Peter Forsbergs i Örnsköldsvik."

Märkligt, då måste jag sett i syne när jag sett flaggan med "4 Nicke Johansson" i Kempehallen. Fast, okej då, Kempehallen ligger ju med postadressen Domsjö och inte Örnsköldsvik.

hellge: En trevlig låtlista för MoDospelarna det där, men hade vi inte tillverkat något sånt tidigare i denna gästbok? ...för någon eller några säsonger sedan, eller minns jag lite fel

Salle:

Nazareth till Hörnett, eller om man kalla det som ligger sydost om Modovägen för Hörnett. Somliga kallar det för Alfredshem.

Men fortfarande är väl kanske Motorhead större än Nazareth och är det srörsta band som varit i Corner One? Jag tycker nog det. Personligen blir jag lite förgrymmad när man degraderar dessa kanadensare till bandet som gjorde Love Hurts. Jag har några Nazarethplattor i källaren bland annat den mycket trevliga liven "Snaz". Att de nu 25 år senare spelar på hak som Brux känns en aning krystat. Visst är det kul med nostalgi, men det finns gränser. Fast han har en trevlig röst ibland, han sångaren, som en blandning mellan Udo Dirkschneider och Tom Waits.

I valet mellan Nazareth och Toto väljer jag det förstanämnda alla dar i veckan. Med en fet markanadsföring tror jag att man skulle kunna få in 2500 personer i SBA att kolla på dem. Själv tycker jag Kent är trevligare då, om jag måste välja.

Och på tal om Motorhead såg jag att Hawerchuk hade en låt till varje MODO-spelare i hans trevliga blogg, bland annat fanns där Motorheads cover på Metallicas Enter Sandman till Petrovicky, lysande.

Skickar med hans blogg, eller ska vi kalla den blögg så här i jultider

Salle:

Kom ju nyss hem från Thailand, och där visade det sig att MoDo gjorde helt rätt som inte tog pissbandet Toto till Swedbank, se bildbevisen:

www.hockeysnack.com/medlem/Gidde/filarkiv.php?showfile=toto_1.jpg

www.hockeysnack.com/medlem/Gidde/filarkiv.php?showfile=toto_2.jpg

Och JA jag vet att Toto INTE spelade i SA...

Hellge: Såg en artikel på ÖA och tänkte initialt att nu blir det ännu ett evenemang i Swedbank. Men till min stora förvåning blir det Brux som är platsen när ännu ett gammalt rockgäng kommer på besök till Ö-vik.

Borde inte dessa dra ungefär lika mycket folk som Toto gjorde?

Salle: Låt peter bli marknadschef. Han kan ju både sponsra och sköta om sig själv.

Salle: ÖA har ju bara läst samma pressrelease som du och jag. Så det handlar bara om artikelförfattarens tolkning. Det är en dåligt skriven pressrelease som öppnar för olika tolkningar. Det lär visa sig hur det verkligen ligger till. Jag erbjöd bara en utväg för hur båda siffrorna skulle kunna stämma utan en felskrivning.

Wayne Gresky: Nja enligt ÖA så blir eleverna bjudna på nio matcher...

Salle: Antagligen är det väl som så att alla kommer att få gå på EN match men att besöken kommer att fördelas över 9 matcher.

Stort av Peter. Ett sant föredöme som gör en stolt som modoit.

Foppa bjuder på hockey. Kommer han att vara på isen själv vid dessa tillfällen? [url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3251&rows=5]http://www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3251&rows=5[/url]

Sen är artikeln lite kryptisk på ett Hasse-istiskt sätt.

Först står det 9 matcher och alla elever för att sedan längre ner stå alla får gå på EN match.

Frisco: Toto har ett 'gäng'? =)

Frisco: Kent, ny fy för böfeln. Själv är man nog lite mer utav en:
www.youtube.com/watch?v=9uOY6l_FDpY

Poffa: "Så, nu kan ni dissa min musiksmak bäst ni vill"

Toto och Kent. Ja jag säger då det. Frågan är när du ska skaffa en egen musiksmak istället för att hänga med "gänget"? :):):)

Poffa: Om man vill göra dem personligare och alltså är ett krav från artisten i fråga så får man väl köpa det, men då vill man inte se att det blir en massa fler folk på de andra spelningarna. Men 3500 pers är väl ungefär de 3 nedersta raderna på etage 2 och ståplatser på isen. För nog kan man väl hoppas på att det inte blir stolar där. 

Man får inte heller glömma att SM i bordtennis tydligen skall spelas i Swedbank 25-27april.

www.modohockey.se/arena_evenemang.cfm

Men då man går in på www.svenskbordtennis.com så verkar det som om det går av stapeln i Helsingborg 2-4 mars (seniorer)
För ungdomarna så verkar det spelas om SM i Trollhättan den 30mars till 1april.
Och för juniorerna så blir det Borås.

Men det kanske bara är den sidan som är dåligt uppdaterad och att de med 2007 års SM faktiskt menar det SM spel som i så fall redan varit men sedan skippat att uppdatera sidan.

MorganaLefaey: 5500 biljetter var det på melodifestivalen.

Anledningen kan ju vara att man vill göra spelningarna lite intimare. De spelade i Annexet när de var i Sthlm. De tog in 3500 på de spelningarna också.

TIKbiff: Jag blev ruskigt förvånad då jag läste att det bara skulle säljas 3500 biljetter. Om jag inte minns helt fel så är arenan godkänd för ungefär 9500 besökare vid konserter. Minns inte hur många som de tog emot när det var Melodifestivalen men tycker mig minnas något runt 7000. Så otroligt mycket större scen kan väl Kent inte ha så det inte rymms mer än 3500 pers.
Måste nog försöka filura lite för knepigt verkar det.

kid A:
Kanske för att man skall kunna ta 500 kr styck för dom?
;-)

Grymt kul. Äntligen lite kvalitetsmusik i Ö-vik. Men endast 3500 biljetter?

MorganaLefaey:
Men varför bara ta in 3500?

Poffa: Hade lite vetskap om detta sedan tidigare men fick inget säga. Det enda som är lite tråkigt är väl att det även sker en spelning i Sundsvall så det blir ingen extra publik därifrån. Eller vad vet jag. Nog lär upplevelsen vara större i Swedbank. För inte kan väl det som Timråiterna säger är det enda som spelar roll så viktigt på en sådan spelning. Så vitt jag vet så springer inte artisterna speciellt mycket och gömmer sig bakom de första 20cm bakom sargen.

shinzawai: De verkar ju inte ha någon nordligare anhalt inplanerad i nuläget vilket skulle kunna locka en del fans norrifrån. Men det finns ju en lucka i programmet där de kan klämma in en spelning i Umeå t ex.

Jag skulle ljuga om jag sa att Kent är ett band som får mig att hoppa upp och ner av upphetsning (de är ok), men det känns som en väldigt bra bokning till arenan. Kul!

Poffa: Whoa, Kent i Swedbank Arena? Lysande!!

6 mars 2008 är Swedbank bokade för en fin konsert. Toto, släng er i väggen. Det här smäller högre i mina ögon.

Så, nu kan ni dissa min musiksmak bäst ni vill. :-)

Paddan: Ja ,man riktigt ser hur rosten rör sig upp från skärmkanterna.

65selander: Jag som trodde att du bara åkte blåvitt.
Är dock osäker på om det är du till vänster eller till höger på bilden.
www.duto.se/images/polis-samling-lo.jpg

Men Olles lilla Röda är ju ett riktigt fartvidunder, den ser ut att gå minst 2 kilometer i timmen när den står still.

Paddan: Hade hoppats att få åka med Olles lilla Röda upp nu till helgen, hade t o m fått erbjudande av sovplats samt sittplats. Men vek som jag är så väljer jag en 10-års fest i Ladenburg helgen efter.

Frisco: Själv jobbar jag mig runt arenan. Har nu denna säsong suttit på 203, 416, 415 och matchen mot Brynäs kommer att ses från sektion 414. Under tränings"matchen" under försäsongen hann jag också prova utsikten från restaurangen under match. Selander övar nog på att se matchen från under ett bord i sportbaren bakom 401

AM: Perfekt. En bra lösning tycker jag. Det är bättre att titta på match live än på TV.

AM: Jepp, vi kommer att vara först med "motsattasidan-vision". Ingen annan arena i elitserien har sånt, lyxigt värre. Eller så är det såna där hålogram som kommer att projiceras där.

Paddan: www.modohockey.se/filarkiv/Mediakub/IMG_5804_650px.jpg

Tekniken går framåt, dagens skärmar är verkligen tunna och fina..

Salle: Aha, då var det alltså mitt minne som spelade mig spratt igen när jag tyckte mig minnas att det skulle vara LED-displayer runt om på mediakuben. Nåväl, förhoppningsvis ska man väl efter att den nya mediakuben kommit på plats faktiskt kunna se repriserna, något som det var lite si och så med på den gamla.

Paddan: Jag har för mig att det "bara" stod LED-displayer under resultattavlorna så så det blir nog inga fler.

knaskamilla: Det blir tydligen inga LED-displayer under de nya widescreenskärmarna, om nu alla LED-displayer var färdigmonterade när bilden togs

AM:

Ojdå, ska det rakt vara på sådan däringa utrikiska...

AM: Blir det alltså en helt ny mediakub? Jag trodde att de bara skulle byta ut skärmarna.

Fast iofs hade jag hoppats på en mediaRubikskub, men en sådan har de väl haft sedan urminnes tider i Malmö Is Stadion.

« · 1009069 · »