1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Swedbank Arena.

Sv: Swedbank Arena.
MorganaLefaey: Det aktuella företaget verkar ju ha det svajigt för närvarande, så därifrån är det väl osäkert om det kommer mer pengar inom den närmsta framtiden. Säkert något scimt med det hela.

Gidde: Haha, nejdå. Jag njöt av örtriset och biff stroganoffen istället.

Paddan: Vore väl inte så tokigt om ett bolag "no names" gick in en gång till och pröjsade hela summan mot att de fick ha namnet under kuben. Eller det kanske inte ens var så det gick till förra gången det kom en kub till våran arena.

Paddan:

Okidoki!

Då var jag lite senare till maten.
Var det du som ätit upp all pasta din lurk?

Gidde: Eeh, de hade precis börjat på Sportbladetreklamen när jag avlägsnade mig från arenan för vidare färd mot Clas Ohlson.

Petey21: Hmm, "om finansieringen kan ordnas". Tja vill man ha några sponsorer som köper reklam på mediakuben så fordras det ju att publiken faktiskt kan se vad som visas på mediakuben. Hade jag fått bestämma hade jag beställt nya skärmar så snart efter årsmötet det var möjligt.

Paddan:

Då lunchade vi samtidigt :)

Målade dom vitt på mittlinjen när du var där också?
Eller var det 401:s reklam som dom höll på med?

Det var det när jag var där i alla fall....

Petey21: Idag såg jag den där "avskräckande" lappen på dörren till ingången vid souvenirshopen. Den måste ha kommit upp i samband med att arbetarna återvände från semestern. Nåväl, på ett eller annat sätt ska det väl gå att se isträningen på måndag. Om inte annat får man väl störta in till Fredrik och se lätt upprörd ut, om det nu går.

När jag lunchade på arenan höll de som bäst på med att fixa med isreklamen.

Petey21: Man kanske skall gå in och köpa en av de gamla då. Där kan man snacka om en fin liten sak att ha på altaret hemma. :)

Paddan: Jag var på guidad visning av arenan idag och passade på att fråga Lars Jansson om jumbotronen ska bytas ut eller uppdateras, eftersom han påpekade att det enda dåliga med arenan var att jumbotronen är alldeles för liten och dålig. Han sa då att om finansieringen kan ordnas så kan den komma att bytas ut i novemberuppehållet, så det blir alltså ingenting klart innan premiären. Men det var ju ändå trevligt att höra att det förhoppningsvis händer något redan under säsongen.

MorganaLefaey: Stämmer bra att de hade en LED-skärm inne i arenan för att testa den. Tidningen 7 skrev om detta och visade även en "jämförelsebild" där man jämför med den gamla skärmen, kolla på sidan 9 på pdf-filen i länken.

Petey21: Jag skickade mina frågor, bland annat om sannolikheten att det blir nya skärmar till mediakuben, ett par dagar efter årsmötet. Jag väntar fortfarande på att få något svar.

Petey21: Visst hade de en ny på test under sommaren någon gång? Vore i alla fall riktigt trevligt men en ny.

Paddan: Finns inget som heter utgånget datum på godis.

Paddan: Äntligen åker fanorna upp i taket, trevligt! :)

Vad säger du om Jerry Häggström, svarar han på epost? Ingen som frågat honom (eller någon annan insatt person) hur det blir med en eventuell ny jumbotron?

MorganaLefaey: Sedan kanske de har "extrapriser" i kioskerna också. För jag förmodar att de bilpåsar som fanns i kioskerna på etage 4 vid tiden för årsmötet var kvar sedan säsongsslutet.

Paddan: Blir nog att boka sin egen plats runt 15:40 då.

Man kan väl i alla fall hoppas på att foppas tröja blivit lite vackrare. Bör väl finnas en flagga som är alldeles ny i alla fall. SM-Guld -07

Jerry Häggström verkar verkligen vara bra på att svara på e-post...

För övrigt har det nu dykt upp information om vad som äger rum i Swedbank Arena den 11 augusti

"15.40 är det officiell flagghissning i arenan, de förtjänstfanor som tidigare hängde i Kempehallens tak skall nu ta plats i Swedbank Arena!

Efter flagghissningen kommer MODO Hockeys trupp säsongen 2007/2008 att presenteras ute på isen och därefter tar en internmatch över tre perioder vid."

Jag förmodar att man gjort nya versioner av de där fanorna, för de torde väl sett sina bästa dagar vid det här laget.

Apropå anställning, det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan/OM jag får svar på mitt mail till Jerry Häggström. Snart har det gått tre och en halv vecka sedan jag skickade de frågor jag inte fick ställa på årsmötet.

zigge: För att göra en lång historia kort. Stora personalneddragningar kombinerat med tidsbegränsad anställning. Så nu blir jag jämte fram till nästa sommar.

Paddan:  Med tanke på din lärarlän så räcker det nog inte mer än till en begagnad Fiat 500, fast om du lånar lite så kan du köpa en ny Fiat 500 som kommer i ny utgåva i september.

Paddan: VA, längre bort än Mr Forrest? Har Du, eller de tröttnat?

Eftersom jag kommer att tillbringa en stor del av det närmaste året på annan ort, men ändå vill kunna njuta av matcher i Swedbank Arena så ofta som möjligt så har jag beslutat mig för att investera en bråkdel av min lärarlön i ett nytt boende. Det är väl såna uppoffringar som man får göra ibland.

T T: Eller gjort som i Östersund och valt "Jämtkraft Arena" ;-)
Undrar om den också är byggd i trä?

65selander: Jag antar att Modo hade föredragit att de hade valt namnet "Sparbanksstiftelsen Skåne Stadion".

T T: ca 50 mille samt ev mer ger Swedbank till MFF. :-)

OT: nu gäller det bara för MFF att fixa ett lag för alla pengar dom bränner på spelarköp, man blir ju inte precis glad över hur de spelar nu .

Paddan: Va? det kan inte vara möjligt.

Paddan: Kung Cannabis som ikon. Vem hade kunnat gissa det för några år sedan.

Swedbank Arena - kusinen från landet?

NuMo: Jepp, de kommer att ha ett altare där de tillber kalsongmodellen Peter Hirsch.

En förklaring skulle också kunna vara att man "stänger" en sportbar genom att flytta upp hockeypuben från entréplan till etage 2.

Paddan: Är det IOGT-NTOs frikyrkliga ungdomssekt som tillretts en plats tro?

Det blir, vad jag hört, inga ny-, om- eller tillbyggnationer på sportbarerna på etage 4 denna säsong. Däremot har man tydligen tagit det egendomliga beslutet att ta bort en sportbar från etage 2.

Paddan: Vad är det för ett vansinnesbeslut, vad ska de in i den lilla träningshallen för? Hur många får se dem där? Vaktmästaren som spolar isen, några ungar och deras föräldrar. Man är verkligen duktiga på att hylla sina gamla hjältar...

Petey21: Själv hade jag gärna sett att alla flaggorna som fanns i Kempis skulle flyttas till arenan, men flytten gick väl istället till MoDohallen.

Paddan: Men man borde inte nöja sig med en flagga utan självklart måste ju en flagga upp för att hylla 1979 års hjältar med, allt annat vore ju en skandal.

Lumber Jack: Det är ju sagt att det äntligen, i och med det senaste SM-guldet, kommer upp en flagga i arenataket. Det vore väl inte otroligt om den skulle hissas upp under den "första" isträningen, men samtidigt vore väl det mest logiska att man (ifall man vill vara NHL-inspirerade) har en liten ceremoni innan första seriematchen på hemmaplan kommande säsong.

Så var det tydligen klart med vilket konstverk som ska pryda inre hamnen, om nu konstnären godtar detta hedersuppdrag (vilket annars vore mycket märkligt)(se länk)). Det blev alltså denna potenta skapelse, passande för ett potent område i ett potent landskap.

allehanda.se/artikelbilder/2007/14/b_29605.jpg

knaskamilla: Hela Ångermanland, ja. Jag har lockat en Härntabo att köpa ett årskort iaf.
'Gammal' krönika, ny för mig, tål nog att läsas omoomoomigen

knaskamilla: Man skall ha pappersbiljetter så man kan sälja dem när man är tvingad att jobba på matchdagen.

Paddan:

Men guuuu. Ja, då är det bra att du skaffar kort.

Lumber Jack: Äh, jag har ju kostat på mig en gameworn, också.

knaskamilla: Tja, det har hänt några gånger att vi fått vända i Överhörnäs för att jag kom på att biljetten låg hemma i lägenheten.

Paddan:

Menar du att du brukade glömma dem?

Paddan: Det är till att vara lika snål som Poffa ser jag.

knaskamilla: Själv skaffade jag VIP-kort för att slippa de där lösbiljetterna som man skulle komma ihåg att ta med sig

Wayne Gresky:

Vi kommer ju knappt att gå till slutspel, så många som tänker att de hade tjänat på att köpa VIP-kort när vi nu gick så långt i slutspelet i år...

Wayne Gresky: Då skulle man haft Gabba Albert här som rabblade upp siffrorna för årskortsförsäljningen för föregående säsong.

Lite info om årskortsförsäljningen.

Man förstår ju att de släppte dem där namnen samma dag som de gör klart med timmy, annars hade man stormat swedbank av irritation. Hur i helvete kan MODO hockey, den finaste klubben i hela världen kalla erik segerstedt och Linda Bengtzing artister? Och framför allt få det att låta som om dem jobbat hårt för att få dem till arenan? Va i helvete de lirar ju för en back trocadero i vilket gathörn som helst bara de får en aning uppmärksamhet av det.

sjösätt evenemangsansvarige!

knaskamilla: Tack för det påhoppet.

« · 896047 · »