1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532116 inlägg · 4126 ämnen

Swedbank Arena.

Sv: Swedbank Arena.
Wayne Gresky: Kent gör utsålda spelningar hela senhösten. I februari ska de spela på några andra orter i Skandinavien. Kent i Swedbank som enda Norrlandsspelning skulle vara en given succé och locka folk från hela Norrlandsregionen.

Poffa: I Heart of Music-intervjun med Nicke Andersson säger han att man har något "hemligt" planerat för maj nästa år, undrar vad det kan vara? Det kan väl inte vara den där friluftsmässan som nämndes på arenavisningen? Ska bli intressant att se framöver...

Petey21: SM i knyppling?

Paddan: Tur vi inte handlade stort och köpte en LED-kub då dessa kommer vara omoderna om bara ett litet tag. Undra om modo hade dessa tekniker i tanken då de beslutade sig för att köpa lite billigare. Skall vi va först med den här tekniken?

www.dagensps.se/article.aspx?articleID=30401&categID=262

MorganaLefaey: Hmm, MODO har väl redan beställt en LED-kub. Som kommer monteras i novemberuppehållet. Eller, har jag missuppfattat mobilsamtalet jag fick, helt?

Poffa: Det var väl bara LED på de små skärmarna under kuben där man kan visa reklam och lite smått. Men jag kanske förstog det hela felaktigt. Måste kanske gå in och läsa vad de gick ut med igen.

MorganaLefaey: Okej, det är bakprojektion på de stora skärmarna och LED på de små. Då missuppfattade jag mobilsamtalet helt.

Poffa: Tomas Roos risar och rosar MoDi sin blogg...

[url=blogg.aftonbladet.se/5/perma/523715/]Ris för "spelartapp"[/url]
och
[url=
www.youtube.com/watch?v=sjcBJyEbrhM&mode=related&search=]Ros för publiken[/url] jmfr med tex [url=
www.youtube.com/watch?v=kxj3oSnNV1k]Frölunda[/url]

...sen verkar det som att endast 10% av ståplatsbiljetterna är sålda som VIP eller seriekort. Det är lite tunnt tycker jag. Eller hur många sådana plåtar brukar MODO sälja innan seriestart?

Sen undrar jag om det finns någon siffra på hur många säsongsbiljetter de sålt totalt, sittplats, ståplats loger med mera?

hellge:

Jag vet inte hur det var ifjol, men i Kempis sålde de väl inte särskilt många seriekort på ståplats? Har för mig att jag hörde en siffra på typ 70 före någon säsongsstart för några år sedan.

Det finns säkert en siffra. Kanske någon på kansl...kontoret vet? ;) De har i alla fall sålt ett mer seriekort på 401 än ifjol, det såg jag minsann när jag skulle hämta ut mina biljetter.

hellge: Vafaan, inte kan man väl stå på ståplats. De riktiga supportrarna har ju givetvis sittplats, och för min del torde det väl bli sittplats framför teven... om nu funderingen på C+ abonnemang realiseras.

En av de få hockeyfunderingarna för min del de senaste dagarna, andra funderingar har fått företräde.

Paddan:

"Att sitta på Hockey är som att stå och skita, det blir liksom inget tryck"

MoDoFille: Då har du inte provat Poffas häxblandning, även kallad glögg, där kan man tala om tryck...

Själv har jag varit ståplatsare avsevärt mycket längre än jag haft sittplats. Men just nu föredrar jag sittplats.

Paddan: hehe då kanske man borde testa den nån gång i vinter då.. ;)

ja vem vet... det kanske har något med åldern att göra?

RESTAURANG VICTORY - Dagens lunch

Måndag 3/9

* Havsgös i sherrysvampsås

* Ugnstekt falukorv med senapsrelish och potatismos

* Smakrik Lasagne

hellge:

Är du ute efter lunchdejt?

knaskamilla:

Haha, inte idag. Senare kanske. Jag har eventuellt en konkret fråga till dig angående ett av dina specialområden.

hellge:

Jag tänkte inte ha lunch alls idag, jag bara undrade. =) Men du får väl säga till om du vill ha del av min dyrbara tid någon dag, helt enkelt.

På tal om Swedbank arena kan jag förresten avslöja att de har satt upp en till vägg på kontorsavdelningen, så att Jansson och Magnus har varsitt kontor i stället för att dela. (Sådär. Vad bra jag höll mig till trådämnet.)

hellge citerade menyn:
>Smakrik Lasagne

Jag undrar vad som är motsatsen.

Mikael Uhlin:

Svampaktig lasagne man kan äta på Afrodite, kanske.

Mikael Uhlin:

Smakfattig fiskbulle

Mikael Uhlin: Det gör inte jag, den serveras på mitt jobb och om den nu har någon smak så är det snarast åt blodpuddingshållet!

knaskamilla: Den väggen är ju flera månader gammal.

Martin S:

Ja, det är möjligt. Nu tycker jag att du ska sluta vara så negativ... ;)

knaskamilla: Kallas Kvällspressjournalistik! Gör gamla nyheter nya.

Favorit i repris? Var ligger Karlswtad?

Wayne Gresky:

Med tanke på hur nöjda alla som jobbade med melodifestivalen var över besöket i Övik så vore det ju konstigt om det inte blev favorit i repris.

knaskamilla: För att inte tala om hur succéartat The Heart of Music har varit. Där måste vi ju se en upprepning nästa år, gärna med det fåtal deltagare från Idol som ännu inte hunnit uppträda i Övik.

knaskamilla: "Svampaktig lasagne", usch, det låter smittsamt!

Tur att inte kampen för att  få fler kvinnor till Swedbank slutade med att man gjorde en sådan här värvning. Lär nog skapa lite skriverier och intresse för Arboga men för hur länge?

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/18471.htm

knaskamilla: Du tror du kan allt din diva

källan:

Åh, tack?

knaskamilla: "MODO Hockey har budgeterat för 6 700 i publiksnitt den kommande säsongen, säsong två i Swedbank Arena."

Är det bara jag som är skeptisk till att denna budgeterade publiksiffra. Tycker den känns lite hög, men det kanske bara är jag som tycker så.

Paddan: jag håller med dig det är väldigt högt budgeterat tycker jag

Paddan: Har du inte lite för höga åsikter om din egen dragningskraft nu.

Kul för Jonasén åsså.

Salle: åsså länken....

Paddan:

Oj. Nej, det var lite vågat faktiskt. Det kan ju inte innebära annat än att Foppa är klar.

Salle: Höga tankar om mig själv har jag väl inte direkt, men många tankar har det blivit senaste veckan.

Tycker bara att det känns som att man lätt brukar bli överoptimistiska i MoDo när det gäller att göra ekonomiska kalkyler.

Paddan:

Inte den senaste säsongen!

Modoante: Nu kommer jag inte ihåg hur mycket man snittade på förra säsongen men nog tycker jag det låter mycket också. Sen så kan man fråga om de har några äss i rockärmen som skall locka lite extra publik till matcherna. Nu lär man väl fått betala ganska fint för Werner, Hållberg och Warg men så otroligt mycket dyrare kan väl inte truppen vara i år. Jaja, om den inte är det och man lyckas med snittet så blir det en fin summa som kommer in på kontot. Men skulle nog chansa på att Yetman inte är den enda som kommer ansluta under seriens gång.

MorganaLefaey: Tyckte det stod att man förra säsongen snittade ungefär 6900 åskådare per match.

Paddan: 6759 var snittet i grundserien förra säsongen. Det är ju en sak vad man budgeterar med för publiksnitt och en annan med vad man budgeterar med för resultat. Man kan ju faktiskt budgetera med att man ska göra en vinst.

Paddan: Ja inräknat med slutspel så, Men grundserien hade man 6700.
Tro inte det är någon fara vi har ju ändå sålt över 700 fler årskort i år.

Wayne Gresky: Äh, jag tror att Timråiter infiltrerat verksamheten. Den där Fredrik Andersson ser ju lite suspekt ut, exempelvis. Därmed så har man kalkylerat med en rekordstor förlust. Någonstans i trakterna runt 1-8 tror jag Timråiterna har räknat med.

Hmm, borde nog lektionsplanera eller sova eller nåt...

Wayne Gresky: Vi har fler helgmatcher i år det är kanske en faktor som gör att man hoppas på ett högt publiksnitt...kanske en foppa lurar i vassen åxå

Gusse: Men inga utbyggda sportbarer på etage 4, det är klart då får man väl försöka ta sig ner till någon sportbar på etage 2 för där var det nästan öde i jämförelse.

Gusse:Inte bara fler helgmatcher utan även en match till. Då de räknar på snitt förändras det väl inte så mycket av det, men jag menar man lär väl få in lite extra slantar på den extra matchen. Skulle vara intressant att se hur mycket de tjänade per match förra säsongen och från vilka ställen de pengarna kom. Restaurang, pub, biljetter samt matchens företag osv.

MorganaLefaey:

Så här ser det ut, enligt MODOs hemsida har Swedbank följande kapacitet:
www.modohockey.se/arena_fakta.cfm

PUBLIKPLATSER
-----------------------
7 600 enligt följande:
5 317 sittplatser
1 200 ståplatser
400 ståplatser på etage 5, varav 250 för MODO ungdom
516 sittplatser i loger
255 sittplatser i restaurangen

Då kan man göra följande antagande:

Vi antar att 80 % av MODO ungdoms platser i snitt utnyttjas
Vi antar att 90 % av logeplatserna i snitt utnyttjas
Vi antar att 70 % av restaurangplatserna i snitt utnyttjas
Lägg där till de 150 sålda ståplatskorten.

Det ger ytterligare 940 personer som ska läggas till de redan 3650 sålda VIP- och seriekorten. Då har vi alltså siffran 4640. Om man också antar att vi säljer ytterligare 60 årskort fram till premiären.

För att vi ska komma upp i ett snitt på 6700 måste vi alltså sälja minst 2000 biljetter varje match. Med tanke på att det är 11 lördagsmatcher och 2 mellandagsmatcher tror jag inte att det kommer vara något problem. En faktor som eventuellt kommer sänka snittet är att alla matcher sänds på TV. Fast o andra sidan sägs det också skapa ett större intresse vilket kan höja snittet.

Själv har jag slagit vad med Shinsawai om att MODO kommer ha ett högre snitt i år under grundserien. Med andra ord har vi sålt ungefär lika många säsongsbiljetter som Timrå hade i snitt på sina matcher efter jul.

Med andra ord, luta er tillbaka, häll upp något gott, och lita på Hellge

hellge: Det låter väl inte så omöjligt. Kanske inte omöjligt då.

MorganaLefaey: Skulle nog stå så här.

Det låter väl inte helt otroligt. Kanske inte helt omöjligt då.

« · 901727 · »