1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527847 inlägg · 4121 ämnen

The Final Battle, part VI

Sv: The Final Battle, part VI
knaskamilla:

Camillor är vanligtvis det. Se där, jag tog för givet att det var en han. Fast o andra sidan hette hon ju nästan Hasse i efternamn.

knaskamilla: Jag har inga bilder som är sådär, "vinnarbra".

Då ligger en artikel online på nhl.com om modos seger.

hellge: Funkar de där länkarna bra för dig?

shinzawai:

Jag fick lov att trycka Refresh på dom så kom bilderna upp

Martin S:

Det lustiga är att shinzawai inte tycker sig ha bilder som kan vinna MoDo Hockeys tävling, men tydligen duger dom åt NHL.Com.

Konstigt! :)

Gidde: Du kan väl på fullaste allvar inte jämföra MoDo med NHL? Det är ju dit och till Sundsvall vi lånar ut spelare.

knaskamilla: Det du skrivit om den magiska lördagen 2007-04-14 är bland det starkaste jag läst på länge. Och ju fler gånger jag läser om det, ju mer inser jag hur rätt det är med Kenta;

- - -
"Jag har väntat så länge på just den här dan
Och det är skönt att den äntligen kommer
Väntat så länge på just den här dan
Den ger lust när den kommer"
- - -

F-n, jag får både ståpäls och vattniga ögon på en och samma gång!

Mikael Uhlin:

Det borde bli ståögon och pälsvatten!

Jag håller med dig i övrigt.

Mikael Uhlin:

Åh. Tack, tror jag. Texten är klockren, faktiskt melodin också. Klasser bättre än den uttjatade We are the champions. Tack för den, Bajen-Frisco!

Gidde: Jojo, men om Bill fått välja mellan alla bilder som lär skickas till Magnus på MH så lär han ha valt ngn av dem. :)

shinzawai:

Det tvivlar jag på! :)

Gillar din "signatur" på bilderna också ;-)

Gidde: Bastarden har gjort om den signatur jag ville ha, men skitsamma, jag är rånöjd ändå ;)

Martin & co har lagt ut mera MODO-TV nu. Man sitter och gör ett riktigt jävla Harry Boy-leende genom hela inslaget.

SM-GUUUUUUUUUUUULD!!!

Nu har jag sett det femte och sista avsnittet av MTV:s guldtema. Fråga: kan någon transkribera det Döme och Svarten säger när de blir intervjuade åt mig? Skulle vara intressant att veta. Tyckte faktiskt att det var rätt irriterande i Swedbank i söndags att folk trummade och skrek under intervjuerna, jag hade gärna velat höra vad de hade att säga...

Det känns som att det fattas något i de där MTV-inslagen. Vi har fått se firande på torget, vid Swedbank, på en buss, i Swedbank, på torget igen... Trist att MTV-folket inte hade möjlighet att vara med i Linköping.

Allsång:

(Vi snor denna av bajen. Dom vinner ju aldrig något ändå)

bisterfinnen:

Förlåt Frisco. Det där var väl inte riktigt sant.

Dom har ju ett fotbollsguld från 2001 och några antika hockeyguld, det senaste 1950 tror jag...

bisterfinnen: Det var nära ögat...

bisterfinnen:
Just idag är jag stark.....

En låt som för alltid kommer att förknippas med Bajen, jag hoppas att ni skojar om att röra denna låt, Knaskamilla jag förstår att du fick gåshud, men låt Kenta vila ifrid med denna klassiker, tror knappast att han skulle vilja att den användas av andra än Hammarby.

R.I.P Kenta Gustavsson

TIKbiff: Word.

TIKbiff:

För mig kommer den för alltid att förknippas med ett SM-guld, och inte för Bajen då. Inte mycket man kan göra åt den saken i efterhand. Vadå "användas"? Näru, TIKbiff, nu låter du lite bitter.

TIKbiff: Äh, skynda dig hem och spela din egen favorit:

"Vad tar ni för valpen där i fönstret".

Vovv, vovv...:-)

knaskamilla:

Då klubbar vi det. Vi lånar den. Kenta blir säkert glad att den kommer till användning.

Jag menar, de här grabbarna skulle ju må bättre av att ha "Know your enemy" med Rage Against The Machine som "sin" låt.

Poffa:
Nejdu, för en gångsskull är jag seriös här på HS :-).

Frisco, du som är ett bajenfans, tycker inte du att det är att kliva på ömma tår?

Kenta skulle vrida sig i sin grav...

TIKbiff:

Vad skulle få Kenta att vrida sig i sin grav, menar du?

knaskamilla:
Har var en riktig hammarbyare och jag tvivlar starkt att han skulle vilja att den förknippas med andra lag än bajen.

Men å andra sidan lär ni aldrig officiellt använda den får man hoppas :-)

TIKbiff: Jag tycker heller inte att MODO ska använda den officiellt eller ta den som någon klubblåt. Men de som vill förknippa den med MODO:s SM-guld 2007 borde ju få göra det också.

Själv förknippar jag SM-guldet med en helt annan låt, den går ungefär så här:

"SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld, SM-guld..."

:-)

TIKbiff:

Kenta är från Jakan och bodde länge och hängde ofta med a-lagarna kring Brommaplan. Han höll i sina tidigare år på AIK. Detta enligt en brommasuput som jag känner.

hellge:

Åhåå, så bajen har inte bara snott en supporter från gnagarna. Dom har snott hans sång också. Det är lågt.

Lågt också att vänta tills han lämnat in tofflorna, så att inte har en mänsklig chans att fördöma detta grymma beteende.

För att vara allvarlig så tror jag inte att idrottsliga prestationer var det som prioriterades högst och uppmärksammades mest av Kenta.

Han verkar ha varit en cool dude dock, som de flesta jag träffat i hans klientel. Gränsen mellan nedvärderad missbrukare och uppskattat geni är ofta trådsmal.

bisterfinnen:

Nu vill jag inte vara den som kallar Kenta för gnagare.

Här är en skön video. Bedrup försöker projicera sitt supande på Kenta men han svarar blixtsnabbt.

www.youtube.com/watch?v=gbogqscBlQ4 (korta)

www.youtube.com/watch?v=XfO0j6v6PSc (långa)

bisterfinnen:

Han ställde upp i svenska uttagningen till melodifestivalen och slutade 6:a. Artister som Eva Dahlgren, Paul Paljett och Lasse lindbom kom efter Kenta.

hellge: För mig, o många fler, kommer detta Guldet mest höra ihop med låten "Cara Mia" , MoDO får väl bjuda upp 'den där Måns nånting' att komma upp o spela o festa med dem! Är det månne Marknadschefen han sjunger om?

Hellge:

Jo jag känner till Kenta. Han är en ikon. Tröjan är svårslagen.

zigge: Jaha då har man hört den låten för första gången. Till och med sämre än vad jag befarade. Skitlåt.

Lumber Jack: Den är bättre då Timmy och Salle kör den. :-)

En liten bild i all välmening...

Poffa: Och de gjorde de! Om o om o om o omigen. I omkl-rum, före , under , efter matcher, på torget, överallt. Måns e ju Lundabo, håller han på MIF Månntro?

bisterfinnen: Du har väl mejlat över den till TIKBiff?

Lumber Jack:
har just visat den för bajenfans.. dom lär höra av sig.

Ha en trevlig sommar ;-)

TIKbiff: Hoppas din sommar blir en Sisyfossommar.

TIKbiff: www.bajenfans.se/forum/viewtopic.php?t=10604

Jo, man ser det.

Frågan är väl hur mycket de bryr sig när de kollar in här och ser att det rör sig om ett internt käbbel mellan en Timrå-skribent och några MoDoiter? De kanske t.o.m. börjar undra hur du orkade registrera en användare på deras forum bara för det?

Själv tänker jag stjäla Ernie Eagle.

Lumber Jack:

Första gången??!

Helt otroligt, eftersom den väl spelats i radio minst 10 000 gånger sedan melodifestivalen var i Ö-vik.

Det kan du bara inte undgått att höra...

TIKbiff:

Haha! Du är ju rolig, du.

knaskamilla:

Jag som trodde att bajenfans tyckte det var roligt att sjunga och att ha kul på matcherna.

Där ser man. Dom måste ha fått lite av viruset som systeklubbarna i fjollträsk sedan länge varit drabbade av. Jag som sett upp till den klubben som något vackert och "arbetarklassigt".

Verkar vara mera knogjärn och mördarpack a´la järnkaminer och gnagare.

bisterfinnen:

Oj vilken obehaglig stämning det var där inne hos de grön-vita. Skönt att det inte är så mycket våld och skit innom hockeyn.

Jag stannar nog hellre här där jag kan sitta under korkeken och lukta på blommorna.

Lugn, lugn och fin nu alla hammarbyare, vi ska inte ta Kenta från er. Vi har ju Maud Olofsson. (-:

« · 873704 · »