1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481593 inlägg · 4079 ämnen

Timrå - MODO 19/9-06

« · 751531 · » Till forumet


Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Varför blev timrås 4:e mål inte godkänt?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Gjorde han verkligen det?
Jag tror mer på min mutteori...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Bo Bly: Var det det bästa du kunde komma på???...Tsss ynkligt!
Jag kom faktiskt upp i tusental bara ikväll...

Kan Wikegård kalla sig hockeyexpert kan jag fanimej vara expert på allt!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Handsken på pucken, som i sin tur låg på linjen, avblåsning, när handsken lyftes var pucken där fortfarande på linjen, alltså inget mål, han kollade ju även videogranskning (Lärking)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Som modoit är man så van vid smärtsamma nederlag att man närmast är immun. Ingen fara mao!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Jo en puck, varför blev det målet underkänt? Kändes ju inte som om speakern gjorde sitt livs insats direkt...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: sikta inte för högt...man faller så hårt då.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Där har du skillnaden der du, Krizan var yr lite nu och då, ty puckarna ramlade in lite från både höger och vänster, ingen lyckades leta sig in i Backlund mål 3-0, kassaskåpsäkert
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Vem bryr sig om försäsongen? Jag skiter fullständigt i försäsongen. Själv siktar jag in mig på slutspelet, det är då det börjar kännas intressant.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Jag står inte och skriker buääääääääähh i hopp om utvisning så fort en spelare i egna laget råkar ramla iaf.

Ja och vad har det med Timrå att göra?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Modoante: 53 utv.min förra säsongen, ligger mellan 50-65 utv.min de senaste fem säsongerna tyder på att han inte hakar och slår mer än många andra.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Du har helt rätt det var bara en av 55 matcher, men som jag har fattat det så har väll inte gubbarna imponerat under försäsongen eller?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Och du är inte lobotomerad???????
Bra lag utnytja misstag hos motståndare som inte hinner med.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: 54 omgångar kvar, det här med att dra slutsatser efter en enda match trodde jag var något man slutade med man börjat lågstadiet, men det kanske fortfarande är så?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
henrik: Tycker ni Tikare kanske ska vara lite mera ödmjuka,det är 54 matcher kvar av grundserien.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Synd att inte den där pucken från mittzon när Backlund var helt borta (och tittade lite yrvaket åt alla håll) damp in i mål, hade blivit årets mål i EONA.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Svartvadet såg gammal ut.....Sundström hade inte han flyttat hem? De gubbarna måste nog höja sig en hel del om ni ska få en trevlig säsong...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
sacanor: Att Hallin kan göra annat med klubban än att haka och slå var nått nytt.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Kalle K:s proppning av Svartvadet var matchens behållning, eller kanske Pelle Hallins dragningar där han lurade Svartvadet upp på läktaren för att köpa korv, svårt val...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Ska bli intressant och läsa vad som skrivs i öa om matchen. Ska även försöka att hinna med att chatta med Per-Åge på öa i morgon. Ser redan fram emot torsdagens match mot Linköping. Men ska vi få en bra start i nya arenan så gäller det verkligen att spelarna höjjer sig bra många klasser.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
REF: Skröder kämpade och slet rätt bra.Men vill se honom mer framför mål och störa målvakten och gräva in returer.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
REF: Hade han varit lite rappare i åkningen så, nu kändes det inte som om han kom loss.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Jag tycker även Skröder var rätt bra ikväll
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
REF: Nilsson såg faktiskt ganska rivig ut i skridskoåkningen! Men han lär ju få spela iaf utan att peta Gästrin om Öberg blir borta en tid.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Modoante:
Håller med dig Bänka Gästrin, måste finnas ett gäng junisar som är bättre
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Minst sämste utespelare tolkar jag alltså om det till. I Swedbank är vi obesegrade, det skall vi ta med oss.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
NuMo: Nä han var faktiskt bäste utespelare i MoDo, good point!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Stämmer rätt bra det nu när man tänker tillbaka. Enström spelade inge mer på matchen i alla fall. Öberg klev nog av han också, han var rätt anonym under tiden han spela så inte omöjligt att han kom in igen sedan.
Men Enström klev av och Wargh fick hoppa in det stämmer bra.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Man kan inte anklaga Hasse för mycket. Speciellt inte att han har opererat bort klumpfoten han dragits med de senaste säsongerna. För inte går det väl att träna bort klumpfot?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Som tur är har Ticnet-gubbarna blivit gula igen, så minst 6 800 gubbar och gummar har redan kastat sina surt förvärvade på torsdags-pinan. Själv tänkte jag ta en hel eftermiddag i metropolen och bland annat göra mitt första besök i det kontinentala shoppingtemplet uppe vid centralesplanaden. Vete sjutton om inte "Hockeyhjärtat" kan lura av mig en femhundring för en sådan där grön hoodie också.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: Enström fick väl ett skott på armen och ersattes av Wargh medan Nilsson ersatte Öberg (tror jag, axeln igen?)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: vem var det som proppade Svartvadet ..snacka om att rasa ihop som korthus,fan man tyckte ju synd om Svartvadet där,ONT ONT..
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: Tror det var Öberg som utgick efter halva första med
axelproblem.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Typiskt att det visar sig vara en riktig skitmatch när man lyckats få tag på riktigt bra biljetter (iofs med lobotomerad timråpublik på bägge sidor men ändå.)

Timrå klarade i stort sett inte av att skapa någonting konstruktivt alls, allting var bjudningar från extremt generösa modobackar. Indianarna stod som spön i backen, jag tror alla modos backar lyckats med minst varsinn när Hasse lyckades trockla in första målet, typiskt nog när MoDo var inne i en ganska positiv trend, andra målet var en enorm bjudning av försvaret och tredje timråkassen var en produkt av diverse felstudsar.

Ingen spelare i MoDo kan anklagas för att ha varit särskilt bra, det var sällan det kändes riktigt farligt framåt och bakåt var det som sagt var massvis med misstag. Krizan hade några halvkonstiga ingripanden bakom mål men såg i övrigt stabil ut och kan inte lastas för förlusten.

Domaren var förstås värdelös och grymt partisk.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Bo Bly: Jo som det såg ut idag i alla fall. Så har du helt rätt. Men man får verkligen hoppas att backarna börjar komma igång snart. För annars kan det bli en jobbig säsong detta.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Wayne Gresky: Skadade spelarna ?, dom enda 2 jag såg som fick rejäla proppar var Döme,Adam Andersson. Och båda dom 2 spelade hela matchen i alla fall. Kan ju varit någon som åkte på något som jag inte la märke till.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: Jag skrev ju förra veckan att Modo hade 2 backar och att
resten kunde lånas ut till Ö-vik.Jag hade fel.Modo har bara 1 back av
klass och det är inte Timander.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
fan vad gött att se Timrå köra över lilla Modo,för ikväll så var Timrå alldeles stora för Modo!Modo var ganska bra med i första sedan gör ju Timrå lite hur som helst med dom!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: Hur gick det med de skadade spelarna?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Modoante: Glömde att lägga till Gästrin till listan av spelare som var sämst i modo idag, iof är det väll ingen nyhet att Gästrin hammnar i den kategorin.

Nu är det bara blicka framåt som gäller torsdag nya tag. Men jag hoppas verkligen Harald ger grabbarna en rejäl känga.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
NuMo: Okej, ska se om jag inte kan hitta på någon putslustig retrobanner med fluffiga djur också. Det slår aldrig fel.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
NuMo: Förresten. Gör det.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Alfred Awful: Nä, du har rätt. Det har varit ytterst lite språkförbistring. Det är värre när de bjäbbar. Bjäbb, bjäbb!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Modoante: Ser att man tagit efter DIF med gigantiska siffror på ryggen på matchtröjorna.  
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
NuMo: Äsch, det bjäbbas ju nästan inget i de här trådarna längre. Ska jag styra upp det här med trådrubriker för länsderbyna till nästa match?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Cyklob: Ja nyss hemkommer från Eon Arena och vad ska man säga? Modo stod upp bra i första perioden och skapade en del chanser även om timrå hade det mesta av spelet,Tycker spelat av ok från modo sida fram till timrå gör sin två mål.Tycker att timrå mål faller under kategorin skitmål/slumpmål.Modo hade ju en hel del chanser och borde ha satt nån av dom.

sammantaget så var timrås seger rättvis men inte med 3-0 nått mål mindre borde det har varit.

Och Bänka Gästrin fan va dålig han var.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Springsteen: Du glömde ett ord.

"i". Sen skall "få" stå efter modo (som egentligen skall stavas med stora bokstäver någonstans, fast jag vet inte vart.)

Svaret är att det inte gick denna match, men att det knappast behövs nästa eftersom de redan är det.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
NuMo:

Hehe! :)

Låter helt OK i mina öron!
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Tyvärr så spelar det ingen roll längre. Säsongen är förstörd. Jag som tippat att det skulle bli så här för Modo.

MODO Hockey 55 55 0 0 0 165 - 0 +165 165

Jag tänkte att vi vinner alla matcher med 3-0. Nu kollade jag snabbt med pampers på förbundet och de sa att man inte kan godkänna mitt förslag om att Modo kan kompensera poängförlusten genom att vinna nästa match med 6-0. Poängavdraget kvarstår, säger de bestämt. Det känns som att de är mutade de där på förbundet. Säkert av några som inte kan hålla tätt.

Piss! Nu tippar jag detta negativa slutresultat således.

MODO Hockey 55 54 0 0 1 162 - 3 +159 162
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Jaha då var man nyss hemkommen från e-on arena. Skulle jag varit i SBA hade jag begärt pengarna tillbaka. Modo spelade helt ok i första perioden för att sedan rasaihop totalt. 3 spelare i modo kan kvitera ut godkänt i mina ögon Karol,Adam,Salle. Sundström,Viklund var i mina ögon sämsta modoiter.

Sundström hängde inte alls med i tempot när timrå trampa igång och viklund la väll 5 indianare + strula med pucken i egen zon.

Nä kan säga så mycket att det kan inte bli något sämmre spel från modo i alla fall. Backsidan fortfarande ett stort orosmoment.
Kommentera

« · 751531 · »