1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481609 inlägg · 4079 ämnen

Timrå - MODO 19/9-06

« · 750426 Till forumet


Timrå - MODO 19/9-06
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
5 Hans Jonsson,
38 Adam Andersson

32 Tobias Viklund,
3 Mattias Timander

6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman.

Forwards:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
15 Andreas Salomonsson

59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
28 Miloslav Horava

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
11 Pasi Tuominen

19 Mikael Pettersson,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin.

Extraspelare:
34 Tommy Wargh,
33 Johan Nilsson.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Harald Lückner: Äntligen dags för seriespel - men premiärer alltid ovissa

- Äntligen, säger MODO Hockeys coach Harald Lückner och tänker på seriepremiären borta mot Timrå.
- Det har varit så mycket spekulationer en lång tid så det känns skönt att vi ska få lite fakta nu. Samtidigt är förstås allt försnack härligt, det tyder på ett enormt engagemang för sporten som sådan.

MODO Hockey börjar 2006-07 års seriespel på bortaplan, i E.ON Arena med länsderby.
- Skönt börja på bortaplan. Pressen att vinna hemma första matchen är alltid lite extra. Sedan ligger det lite mer press över Timrå överhuvudtaget, som ? med all rätt ? hissats av många s k experter.

- Spontant tycker jag Timrås lag ser intressant lag och att de är bättre i år än i fjol är helt säkert, men det är i och för sig också. Det många ibland glömmer bort är att man hade verklig otur i fjol då man tappade en hel kedja inför starten.

Men du har i år en betydligt bredare trupp i år och måste vara nöjd?
- Visst är jag nöjd. Vi har kamp om platserna och själva försäsongen är jag mer än nöjd med då det gäller träningen. Från första till sista pass inför premiären nu har vi förberett oss noggrant.

- Vi är och har varit i stort sett skadefria och jag vill tro att det är tack vare det upplägg vi haft. Vi har matchat lite och inte så intensivt, inte slitit medvetet på materialet.

Tränare Lückner har länge haft sitt premiärlag klart.
- Så är det. Vi kunde ju också matcha hela det gänget i genrepet mot Luleå och det såg bra ut. Men det man aldrig får glömma att träningsmatcher är en sak, seriematcher något helt annat.

Kan vi förvänta oss ett kanonderby direkt i Timrå?
- Knappast spelmässigt, men i övrigt kommer nog det mesta att finnas där. Men det är som jag hörde Jörgen Jönsson sa. Premiärmatchen är en ruskigt svår match, aldrig annars känner man sig så osäker. Hur noga man ändå förberett sig är just första matchen speciell.

Har ni haft någon specialbevakning på Timrå?
- Vi vet det vi bör veta, men lägger engagemanget på vad vi själva ska uträtta. Vi har noga gått igenom vårt spelsystem gång efter annat så vårt grundspel borde sitta där.

Någon du hoppas lite extra på?
- Självklart är det en hel drös spelare, men framförallt att laget ska fungera som helhet. Men okay då, backen Tobias Enström borde stå i tur för att ta hand om taktpinnen lite nu. Så tror jag det blir också.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Vid alla gudar vad jag vill se Johan Nilsson istället för Gästrin. Nilsson var riktigt bra i helgens J20 och visade fin skridskoåkning. Gästrin har väl inte visat något på försäsongen.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Jo. Han var grym i matchen mot Luleå att böka fram pucken bakom både eget och motståndarnas mål. Riktigt grym.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Viktigt viktigt nu att Enström kommer upp en nivå i sitt spel och håller den. Kan Hedman också kickstarta sin talangbank skulle det betyda oerhört mycket för laget.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Hawerchuk: Hedman såg ju faktiskt ovanligt alert ut mot Luleå. Det vore ju heller inte dumt ifall Viklund kunde få hål på den där nollan i kolumnen antalet gjorda mål.

Matchen imorgon slutar 1-2. Timrås mål görs av Strålman, MoDos mål görs av Tuominen och Steen.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Då verkar det som om man måste åka ner och se matchen i sundsvalls förort i kväll. Tyvärr har de sittplatser vårt lilla gäng skulle ha fimlats bort och man erbjuds ståplatser istället. Men blir säkert lika oroligt och gastkramande från ståplats.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: Se nu till att få tyst på Tallefjantarna ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: Hur många av er kommer de ikväll??
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Uddan: Nu är vi bara ett gäng som brukar sitta när vi åker på bortamatcher så vi är inte så många. 10-15st kanske, men tyvärr försvann våra biljetter på något oförklarligt sätt så idag måste vi stå.

Snackades väl om att det skulle gå ner någon buss med folk, hur många har jag ingen aning om.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: En 60-70 pers talades det väl om. Plus lite löst folk där nere då.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Hawerchuk: Låter som det kan bli "lite" sång i alla fall då.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

MorganaLefaey:

Vi var fem stycken som tänkte åka, men biljetterna till bortastå är slut.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Poffa: Nu har jag ingen aning hur många det är tänkt att det skall rymmas på deras bortastå. Men det låter trevligt (inte för er då som inte fick biljetter) att det är så många som skall dit. Har aldrig tänkt på vars bortastå är i plywood arenan men jag har tagit med mig ett säkerhetsbälte så om det är för mycket lutning där så kan jag spänna fast mig om det blivit för många öl på vägen ner.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

MorganaLefaey:

Har du otur får du stå med näsan tryckt mot plexit nere vid ismaskinsinfarten. Där ser man till och med sämre än man gjorde från bortastå i Kempis.

Nu kommer säkert någon gläfsande honhund att påpeka att jag har fel.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Poffa: Låter inte så roligt. Får va snabb ner dit, och fixa en fin plats där jag ankrar.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: aha ok..Låter bra så de inte är tomt på borta lagets fans :)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Poffa: Då var första ölen i magen. Tyvärr jobbar man i morgon så det betyder att man inte får komma in i det stadie som man blir en bäst bortasupporter på. 2st folköl på vägen ner en i varje periodpaus och sedan hem igen med ett smile efter en vinst som man inte trodde skulle bli av.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: Det låter nog som att det är ölen som är att skylla ifall du skulle ramla ikväll. Ja, den stackare som föll ett antal bänkrader ned på sittplats får ett par säsonger sedan hade väl försummat en del av sin egen självkontroll genom att inta vissa valda drycker.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: Härligt. El negro har redan lovat vinst med 4-2 så det är lika bra att du börjar öva på smilbanden.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Och nu...mot isbanan med vindskydd.

Må bästa Modo vinna...överlägset!!!

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Mindre änn 2 timmar kvar tills nedsläpp, ska verkligen bli spännande att följa denna match på plats. Men med min otur så lär väll modo förlora som vanligt när dom är på besök här nere. Och specielt när man går och kollar. Men vi får väll hoppas på det bästa. En sak som är klar i alla fall är att modos backspel måste funka utomordentligt om man ska kunna rubba timrå i e-on.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
nää som sagt så kanske man sak åka ner till e-on nu
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Jag har fan i mig svårt att få ner mina egna förväntningar, både på denna match och säsongen som helhet. Kan bli ett långt fall.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

shinzawai:

Äh, ta två valium och kom in i depressionen, din positive faan.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Kan man blanda lugnande med antiinflammatoriskt?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

shinzawai:

Självklart. Det blir bara en bättre effekt.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Jag hör fortfarande bara Z-gubben.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco:

Nu låter det som att det snart blir ordning på websändningen. NU, den startar NU!

Hockey! Hockey! Hockey! Mina valium börjar tappa effekt, märker jag.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Det får nog blir en liten kopp med sprit för min del.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Varför knaprar ni piller?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Frisco:

Placebo.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Verkar, om formationerna på swehockey stämmer, som att Johan Nilsson får spela ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Paddan:

Nej, det verkar som han sitter på bänken.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Är det bara min radio som "klickar" lite titt som tätt?
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Med andra ord så kommer de ikväll inte att spela med fyra femmor.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Paddan:

Nej, det sas ju redan från början på denna tråd att det handlade om 3 backpar och fyra kedjor.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Poffa: Okelidokeli, äsch, Nilsson kommer säkert att få chansen att snurra upp lite Timråiter ikväll.

Väldigt vad det knäpper i radiosändningen.

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Paddan:

Nu kör vi!

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Poffa: Känns som att Hockeyligans skottredovisning ligger en aning efter, eller har man verkligen lyckats spela mer än 7 minuter och bara fått iväg 4 skott på mål.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Hockeyligan verkar ligga nån minut efter i rapporteringen. Swehockey ligger väl i vanlig fas, och förmodligen snäppet före liverapporterna via webradion.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Dream Team: Webradion via Screamer Radio brukar vara rätt olaggiga.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
9-6 i skott till honorna.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Frisco: ...och Hockeyförbundet verkar redan ha gett upp hoppet om hockeyn i Stockholm. Fortfarande ingen liverapportering från Globen på swehockey.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: 19:28 DIF Mål 1-0 Patric Hörnqvist (Thomas Johansson, Jonas Liwing) PP1
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
wap.hockeysnack.com
Vad ska man säga. 7min innan man vann en tekning. Salle är den enda som åkt skriskor. Lite allmänt segt, men man har sett en eller två saker som i alla fall får en att tro att något finns där. Timrå klart bättre och skapat fler lägen. Pö verkar slagit upp sin skada. Nu hoppas man nerverna släpper och de kommer igång. Intressant att harald sätter in steen Gästrin och hedman i pp. Fortfarande 0-0 så nu kommer de ingång hoppas vi .
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Paddan: Skott 14-4
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06

Och "klick" så var man utkastad till radiosporten???

Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Salle: Du kanske inte har betalt Radio o Tv-licensen:)
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
MorganaLefaey: Tyckte det lät som att man i varje fall visat vissa intentioner till att vilja skjuta pucken på mål under PP-spel vilket som känns som ett steg framåt jämfört med ifjol.
Kommentera

Sv: Timrå - MODO 19/9-06
Salle: Jahapp och där försvann matchen igen.
Kommentera

« · 750426