NuMo: Kfop är slarvig i de mesta, vevar med klubban å stirrar på pucken... Sen forcheckar deras kjedja så dumt hårt att det blir spelvändningar hela tiden
Gbg: Nu har visserligen Byström fortfarande väldigt mycket att bevisa, vi går ju runt på fem backar större delen, men fortsätter han på det här viset så tar jag Ludvig framför Ahnelöv när OKT väl kommer tillbaks.
Om man undrar vilken arena som domarn får höra "domarjävel", efter att han inte visat ut någon av hemmaspelarna, trots att möjlighet funnits, dömt bort 2 mål varav ett mkt tveksamt. Ja då vet man nu att den arenan är ett fuskbygge i en by ingen vill veta av, men alla kallar den typ Sundsvall fast ändå inte.
Varför matchas Danielsson så sparsamt? Minst speltid av alla forwards, förutom Hedman och John Westin. En målskytt borde väl få mer speltid kan jag tycka.
"Resandefolket eller resande är en etnisk grupp som i äldre tid, och till viss del även idag, stod utanför det etablerade svenska samhället. Fram till slutet av 1900-talet gick de även under benämningen tattare, en term som idag anses nedsättande och har starka kopplingar till rasbiologiskt grundad diskriminering." sv.wikipedia.org/wiki/Resandefolket
Jag vet inte hur mycket Christer Lärking reser eller om han står utanför det svenska samhället, men han i är varje fall född och uppvuxen i Gävle.
I övrigt kan vi läsa på Aftonbladet:
"Dahléns utbrott efter domslutet
Men domaren Christer Lärking valde att videogranska målet och efter lång betänketid dömdes det bort för spark. Något som gjorde Modo-tränaren Ulf Dahlén att rasa mot domaren Christer Lärking."
Vilket trams! Sova kan du göra senare. I helgen eller så. När jag gick i skolan var jag vaken tre nätter i följd ibland (bortsett från en liten siesta under någon tråkig lektion).
Domaren har glömt dömma timråutvisningar
Och ludvig spelar bra