1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!

« · 1877383 Till forumet


Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Sista chansen att rädda en del av hedern!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: ja tänk om de kunde gå in och bara ha kul och vinna matchen! Få känna en resultatmässigt bättre säsong än förra. Gå in i en slutspelsserie och ha kul utan förhoppningar på något. Bli en erfarenhet rikarr till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Jag tror att Modo levererar en 4-1 vinst ikväll.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San: Jag vill inte vara negativ men jag tror att Modo kryssar och tar extrapoängen, ssk skräll förlorar hemma och Vita hästen slår formsvaga Almtuna borta och tar sista slutspelsplatsen :)

Men Modo är som sagt ändå i bra form, förlusten sist kommer från att vi faktiskt ändå var vassare än Timrå offensivt och borde nog satt någon puck till, nä kan grabbarna som Wolper skrev bara gå ut och ha kul, leverera en 3 poängare och få spela lite slutspel vore sjukt kul för laget som ändå ryckt upp sig sista 7-8 omgångarna och spelat relativt bra
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Ett slutspel skulle kännas otroligt öppet.
Gnaget, Pantern, och Almtuna som just nu om det står sig går in mer 3,2, resp 1 poäng i serien är inte direkt i form och skrämmer inte.
Oskarshamn är det lag som sett bäst ut senaste tiden men inget av dessa lag skrämmer direkt.
Björklöven känns överkomliga också.....
3 borta 2 hemma kommer att passa Modo som handen i handsken....

Vinst ikväll först kanske innan jag tippar vinst i Meca...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Axle San: Om man säger såhär: Det skulle vara fantastiskt trevligt om Modo kunde chocka i positiv bemärkelse för engångsskull. Skulle dessutom vara fantastiskt trevligt att få uppleva lite "slutspelsstämning" som inte innebär kval nedåt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Ska dit ikväll, förra gången jag var i Tingsryd så vann ju Modo.

Sedan var det ju det här med valet av matchtröja.
Min bortatröja som jag hade på mig när Modo slog ut Södertälje i Fjällräven och räddade elitseriekontraktet.
Eller min hemmatröja, signerad av Lapierre, Torp, Skröder, Reideborn mfl. Legenderna som tog oss till (negativt) slutspel och vidare. Bar denna såklart under matchserien mot Leksand.

Är det någon gång man blir vidskeplig så är det vid sånna här matcher.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Angånde OM Modo går till Slutspelsserien!
– Om Pantern slutar trea, femma eller sjua i grundserien så kommer omgång 1 och omgång 2 i Slutspelsserien att byta plats med varandra eftersom Pantern inte har tillgång till Malmö Isstadion den 10 mars.

En annan ändring är redan klar (gjord i schemat):

– Omgång 4 och omgång 5 byter plats med varandra, på grund av att AIK riskerar få en matchkrock på Hovet den 18 mars om Djurgården kommer 2:a i SHL och samtidigt spelar kvartsfinal på Hovet.

Ett defintivt spelschema kommer att släppas under kvällen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Det här att vissa rapporter gör gällande att T.Ericsson går ned på backen igen... Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det.
För jag vet precis hur det kommer bli. Han kommer få logga en jävla massa minuter på slutet av matchen. Man får väl hoppas att han pallar pressen ikväll.

För omväxlings skull.

Gillar inte att "hata" på spelare. Man har så oerhört svårt för matchningen av honom, främst som back (även i PP). Tycker han går ned sig så jävulskt när det verkligen gäller. Förstår inte vad det är Säcken ser som jag missar?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Monno:
Det är nog så enkelt att han inte litar på en junior i den positionen samtidigt som han känner att han bibehåller bredden på fw sidan, Frycklund prövas som center första gången. Karla/Molin kan bli ett radarpar.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Monno: Eriksson är en säkerhetsrisk, bra med pucken och duktig att transportera puck, men gör så ofta jättetavlor som blir öderstigna i försvaret.

Har som dig svårt att se varför man väljer att spela honom som back när han spelar med så små marginaler, dessutom tycker jag att han ofta är kreativ i offensiven och faktiskt uträttar mycket bra framåt som forward.

Aja
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo:
eftersom det är do och die så kör vi all-in med risk:)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: ah blir fan nervös varje gång han har puck vid blå eller eller i egen zon. Psykologiskt och vågar inte spela ut så han tabbar sig ? Ja skall han vara back nästa år också bör han träna på det inför nästa år. Tror han kan så mycket mer än vad han gör men tabbar bort sig. Kanske skall ge laget en "placeboträningsdryck" som "boostar" psyket ;) haha. Men förstår de har en jäkla press men skulle vara skönt om det kunde släppa, vissa matcher ser det inte ens ut som de har kul. Hoppas det har kul idag :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: Har vi något val? ;)

Nä jag vågar inte tro på seger, men det kommer bli en väldigt spännande match!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Har Modo nerverna under kontroll ikväll? Undrar om Tingsryd är lugnare eller?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Fyfan, känns galet att flytta ned honom till denna sista(?) Och avgörande match..
Räkna med en par-tre bjudningar bara från från honom ikväll.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Nucky: Super icing finnen skadad eller?
Ericsson som började visa kreativitet i anfallsspelet, det här känns inte så jävla bra.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Nucky: Modo har ju bevisat att man kan när det gäller tidigare säsonger, mötet i kvalet mot ssk när vi vann med 2-0 och klarade kontraktet samt när vi avfärdade Hästen med 4-0 i matcher och klarade kontraktet, detta är nu några år sedan så det är väl dax för något positivt igen nu, ett avancemang till kvalspel och ett finalspel mot Timrå eller leksand hade varit kul även om det skulle innebära att hela laget måste höja sig ett snäpp i 5 raka matcher och mer vilket man definitivt inte vågar hoppas på :)
Kommentera



Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
hk: nyfiken hur karla å molin är i samma
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: Herregud, stackars motståndarna som får möta Marklund, frycklund, Björklund , hyfsat tung formation!
Lund kedjan
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo:
Fint namn på kedjan och lite att leva upp till, för tankarna till Sveriges finaste stad😉
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: Finaste stad vet jag väl inte ;)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Finns väll en sak som är positivt med tobbe på backen. Vi får testa fryklund som center 😊
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: Ibland undrar man om säcken har en aning om vad han vill, känns som oerhört klyschiga svar inför match, vi vill styra spelet, vi vill ha långa anfall, vi vill utnyttja backarna...
aja Here we go
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: gillade inte det jag såg i Lund, men å andra sidan gillar jag ingenting i Skåne då det är alldeles för platt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Tarasov: Säcken kanske inte litar på en junior. Men jag litar då fasiken inte på Ericsson jag inte...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Kul att de vill göra mål iallafall men synd att de intr prata😀
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Monno: Börjar med att försöka styra in en bakom Hanses..
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo:- ... o behandla puck!

Ja det ska bli spännande, hoppas nu inte man lägger sig platt av pressen.. så tråkigt om vi inte ens får uppleva ett play-off
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Monno: synd att Modo släpper offensiv blå så fort, säcken pratade om att använda backarna mer i anfallen, så när Molin och karla checkar högt så lyckas Tingsryd spela sarg ut och modos backar står på egen blå?!

Förklara gärna för mig hur man ska behålla långa anfall om backarna inte vågar hålla offensiv blå?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Säcken skulle läst mitt inlägg;)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Vi började bra men sista minuterna nu tycker jag vi gett bort initiativet lite.
Synd Marklund tog picken av Björka vid öppet mål... aja.
Kommentera



Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Oväntat. Klarar inte bakåt när farten ökas. Tänk om jakobsson kunde gå på så med
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: det var mycket som var dåligt där. Auvinen, Man får aldrig tillåta en passning. Wahlgren, spela rejält för i helvete.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: fan rena hönshuset i egen zon som vanligt bah. Skönt att karla kan rädda upp endel i egen zon. Låt han få sätta en kasse. Tufft nu ska vi jobba mot underlägr å jaga känns inte bra med modo. Hoppas de orka mer än första perioden. Fan jakobsson blir så mycket farligare när han går rakt på mål. Våga vill se han köra
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Karla och Molin verkar försöka lite för mycket nästan...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: generellt på slutet har det nästan varit bättre när vi släppt in första målet. Skumt, men vi är tydligen bästa laget att vända ett 1-0 underläge i hela serien.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Är ganska svagt av Enström och sjabbla med pucken på offensiv blå också. Tycker Modo tappat udden efter målet, känns trubbiga framåt
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
wolper: nu är det nog bara att hoppas på Almtuna och Pantern
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Eller: Kan inte begripa varför backarna inte vågar hålla blå?!?! Varenda anfall rinner ju ut i mittzon eftersom våra 3 forwards skall sköta allt i anfallzonen medans backarna står i mittzon och väntar
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Modos spelidé är så jävla korkad så man mår illa, hur fan kan säcken nått framgångar med denna feghockey?

Modo använder sig ofta av dump and chase hockey som blir helt jävla värdelös om man inte håller blålinjen, det enda som händer är att motståndarna får fina spelvändningar där man har halva mittzonen ledig
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: Nä backarna verkar inte få åka över röda.
Hedman verkar taggad som tusan. Skulle inte bli förvånad om han gör mål.
Annars så första 5 bra men sen är det för dåligt...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: inte blev det bättre efter baklängesmålet, verkar som de blev ännu sämre på att hålla blålinjen efter det
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo:

Modo spelar med huvudet under armen. Spelar ingen roll hur fort man åker och hur mycket man kämpar om man har noll kreativitet.
Flera gånger man har kunnat pausera och öppna ytor innanför blå men man bara tokåker rakt in i motståndarna. Hockey handlar om att skapa tid och ytor åt varandra, Modo gör inget av detta nu.

Hur kan man låta backarna pincha på 50/50 puckar i en så här viktig match, har redan kostat ett mål i baken och det var nära på en till i slutet.

Jätteförvånad hur man coachar laget rent taktiskt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Sawchuk: Påtalade detta redan vid intervjun innan matchen, säcken verkar inte ha någon plan mer än gamla klyschor.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
Gavelo: själv gillar jag att Enström vågar stå kvar, men en förutsättning är att Wahlgren inte är så djävla mjuk. Att sedan auvinen hör tokfel gör det inte bättre.

Nej, Man ska inte chansa när man pinchar, men samtidigt har man backat hem sinnessjukt tidigt nästan alla andra gånger. Vi har exakt noll känsla gällande att stå upp på blå.

Sedan är det inte bara coachen det hänger på. Foppa exempelvis skulle kört efter eget huvud helt oavsett, dvs det kan ha varit Enström som gick efter eget huvud.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 20180307 Do or die!
J F K: Kallas för avvägning vilket inte är modos starkaste sida.

Jacob Olofsson får guldgallret 2018
Kommentera

« · 1877383