1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527043 inlägg · 4121 ämnen

Träningsmatcher 2019

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Ja vansinne att han inte vilar resten av matchen, träning för fan

äntligen from!

Rosdahl är med igen, fan så skönt!

From i friläge, bra dragning men missar. Men man såg där hur blixtrande snabb han är med och utan puck när han kommer. Riktigt rolig spelare att följa i år. Lossnar det för honom kan det bli en riktig injektion i laget.

Rytter: tal på inget tycker hedberg spelar fast sig allt för ofta i egen zon

Kollar Timrå - Mora parallellt, ni måste se målet Mora gjorde tror det var 3-1, sjukt snyggt.

KB:

Hoppas disciplinnämnden är på hugget.

Tarasov: Håller med Rytter, väldigt svårt att säga. Han låg som sagt stilla på isen oroväckande länge. Hoppas att det bara var en säkerhetsåtgärd.

Rytter: Axel Ottosson gav Rosdahl en huvudtackling ifjol.

Rytter:

Orolig för Tommy, ingen fraktur önskas.

Tarasov:

Svårt att säga, han låg ner länge, ställde sig sedan upp och stod vi sargen, satte sig ett tag längst ut på bänken och gick sedan in i omklädningsrummet. Fick inga bra bilder på honom så svårt att se. Men jag gissar på hjärnskakning, han är inte direkt typen som ligger ner i onödan.

Undra hur hans historik är, har han haft några tunga bortfall på hjärnskakningar tidigare?

KB:
Såg Rosdahl groggy ut efteråt?

Tarasov:

Måste säga att jag inte riktigt fattar lövens spel (endast baserat på denna match).

Dom har värvat spets och har bra offensiva spelare, kanske bättre spets än oss på topp-3 forwards men vi har bättre bredd, men dom spelar ett ganska primitivt spel. Ser ut som att dom vill gå på kontring mest och lyckas inte skapa långa anfall som jag trodde.

Jag trodde att dom skulle vara ett lag som låg på framåt och pressade hårt och utnyttjade sin offensiv till långa anfall och blanda in alla fem spelare. Istället ser det ut som dom backar ganska snabbt och offensivt ser det ut som dom mest dumpar och kör därifrån, och dom tjuvar ganska mycket i omställningarna så det får man se upp med. Inte direkt hur jag trodde dom skulle spela.

NorrMod:
Vem i J20 tycker du och konkurrerar om en a-lagsplats o på vems bekostnad isf?

{8384}: Ja, vilken gris. Så jävla fult.

Monno:
Nej tycker också den känns rätt öppen, sett till de senaste säsongerna.

Tarasov: Då får vi hoppas på flera inhopp framöver. Konkurrens är bra för alla??

Tarasov: extraspelaren Isak Norén, letade lite o hittade i j20, 16 år kan det stämma?

Tarasov: Skager m.fl. har ju varit i Ryssland. Så inte helt konstigt om dom vilar.

Sen ifjol tog vi väl upp 4st spelare från J20 som slog sig in i truppen? Det är inte värdens mest stängda dörr det kan jag tycka.

Dundee: Ja, solklart matchstraff. Det där hoppas jag blir en lång avstängning på. Långt efter att Rosdahl tappar pucken drar Deilert en armbåge i huvudet.

Inte första gången Fagerwalls lag gör sådana saker.

NorrMod:
Då har du missat några träningar, wallinder var med inför Brynäsmatchen som han senare spelade. Sandström var med första träningarna på is. Skager minns jag inte 100 när han var men är rätt säker på att även han var med i början.

Dundee: sjukt ful tackling! På en träningsmatch! Revansch på deilert nästa match!

NorrMod:

Dom är säkert på gränsen och dom kan definitivt vara med och byta av med LP och Åhström, men tycker ingen av dom känns givna i truppen och skulle kunna ersätta någon av de värvade.

Satan så jobbigt med skadan på Rosdahl. Garanterat hjärnskakning på honom. Kanske bästa forward sett till alla våra matcher så jobbigt att tappa honom nu.

Dundee: Grisklöven

{7639}: SUCK GRIS LÖVEN

{8384}: Enström var klart först över taggarna och trodde nog att domaren skulle blåsa. Istället blir det kamp om pucken mot sargen och någon gång då gjorde Enström illa sig. Förmodligen något med foten. Det är Tommy vi diskuterar.

Modo spelar sorgligt dåligt defensivt, men leder ändå. Tre mål där alla varit relativt lösa skott på mål.

Tarasov: på innebandy var dom med men när det blev is var dom inte med. Är på nästa alla träningar och kollar

{8384}: ja man ser hur viktig kampen framför mål är. Alla tre målen tack vare det och att de tar sig in kontrollerat

{8384}: icing race in i sargen, svårt att se situationen men fotled/knä, såg inte bra ut

{8384}: men fy f a n va skönt!😀

Någon som såg situationen med Enström? Vad hände? Hoppas det inte är allvarligt

Grym andra, vi tar kampen framför mål iaf, det kan ingen klaga på.

{5647}: Tyvärr är dommarnivån åt helvete. På försäsongen är det ju ännu värre då många av dessa dommare dömer ju för lägre divisioner med.

NorrMod:
Skager/Wallinder/Sandström har varit med vad jag vet.

MorganaLefaey: Tvärt om tror jag, blir nog fler av det här tyvärr. MÅL!

MorganaLefaey: Och ser att det var tvärt om. Så där ser man

NorrMod: yesss pp mål. Äntligen lite fart in

MorganaLefaey:

2-2 Rosdahl igen. Han kan bli viktigt, gör en stark försäsong än så länge. Bra spel av Öhman på blå för att sätta fart på pucken.

Nucky: varit och titta på många träningar och Modo plockar aldrig upp spelare från J20 som får visa vad dom går för. Stängd dörr med många hänglås under hela säsongen. I Frölunda får alla Juniorer vara med enstaka gånger och testa.

Dundee: Tommy såg inte beredd ut, men ingen människa med hjälpligt ledsyn trodde väl inte att domaren skulle ta för den icing alla såg?

{5647}: Tänkte precis samma sak. I år har man dessutom ny regel som säger att om man inte kan avgöra vem som blir först så ska man inte släppa som förut utan man ska blåsa icing. Eller var det tvärt om. Fan minnet....

{5647}: Såg inte bra ut det där inte. Tror nog han blir borta ett tag.

{5647}: Fan Tommy och sargen igen, såg inte bra ut.

Dundee: Tror du har rätt om Svedberg, sen måste jag erkänna att jag har dålig koll på resten av målvakterna i ligan. Lär väl bli varse tids nog.

Klarar verkligen den där domaren med skägget fystesterna för domare? Då kan det inte vara hårda krav.

Tyckte det så misstänkt slewfoot liknande ut på enström, men skulle vilja se repris på det.

Rytter: Tommy ser ut att ha skadat sig då domaren släpper en jättetydlig icing så det blir kamp. Precis anledningen till att man har icing .
Grattis domardjävel.

Nucky:

Känns som vi höjt oss i andra perioden.

NorrMod:
Testar och testar antingen håller de för spel på den nivå man befinner sig eller inte, Modo testar fö väl också en hel del. Vi har 7 st i truppen som är juniorer eller förstaårsseniorer, den kvoten är med råde fylld kan jag tycka.

NorrMod: Yeez.. du tycker inte Modo släpper fram juniorer då?

Rytter: Ja det blir intressant att se vart det bär av 👍.

Rytter: Se bara på FBK och Frölunda. Testar unga spelare hela tiden. Men det är ju bara SHL 🤔😉

Dundee:

Vi får väl se i slutet av säsongen ifall det var målvaktsspelet eller ej som blev avgörande. Känner mig trygg med Hanses och Lundin iaf.

« · 1983263 · »