1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Träningsmatcher 2019

« · 1984685 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher 2019
MorganaLefaey: Linus P gör ett väldigt positivt intryck ikväll!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Tyckte han sa att Modo var mycket bättre på frågan vad han tyckte om 1a perioden. Men jag kanske drömde.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MorganaLefaey: Jävlar vad snabb Björklund har blivit
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MorganaLefaey:
Nja han angav i frågan att han förstod att de var utspelade😉
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Till och med Freddan summerade 1a på det viset.
Så han måste söka vidare i så fall om han vill få annat utfall
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:
Nu vill Kulltorp ha en analys med Timråögon, då får man anstränga sig lite och visa gästfrihet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Tycker inte man kan säga det är ok när man får så många långa anfall mot sig och inte får ut pucken när man har den under kontroll eller komma ut med kontroll.

Visst inte kaos, men modo har fått mpnga bra chanser ganska lätt i slottet. tycker inte det är ok av ett förväntat topplag. Det är stor skillnad mot förra matchen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp:
Om jag vore timråit skulle jag vara nöjd med Wahlgren, Hartmann hade ett fint inspel. Jag skulle hoppas att man fixar sitt PP lite längre fram. Sen skulle jag kanske vara lite orolig över att Modo hittar lite väl enkelt framför mål ibland men det är inte kaos som på den gamla dåliga(eller goda) modetiden. Men generellt helt ok från er sida.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
bisterfinnen:

Ja vi spelade riktigt bra. Dödade Timrås försök till kontringar och ställde själv om snabbt och kom lätt till chanser. Karla skott i ribban, sylwander missar öppet mål från 2 meter är ju några klara lägen.

From är rolig att se på och satan så snabb.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
bisterfinnen: fan va gött med 1-0. Hoppas fan vi vinner denna match nu :D
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Så, hur går det för Forsberg?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
#13: Finnen på plats i Bjästa Thunderdome får beskåda en fartfylld förstaperiod med total dominans av MoDo. Som det ska va. Huliganerna försöker storma planen vid 1-0 men är för korta och blir hängande i plexit.

Ljudanläggningen får inte full pott 😂
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Kul o se att From fintade upp en grabb på läktaren, tror han kommer vara ett stort utropstecken för oss i år.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MaxU24: 1-0. Med ett rejält spelövertag för Modo :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
1-0 till oss, mål av Rosdahl. Vi är det mycket bättre laget hittills.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp:

1-0 till modo, är i underkant. Modo kommer lätt igenom och ut ur zon. Timrå har problem med defensiven och spela sig ut. Timrå försöker kontra men har inte mycket till eget spel. Modo bättre än senast och Timrå mer lik prestationen mot löven och mora.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp: finns inte mycket att tillägga faktiskt. MoDo känns större, starkare och lite smartare i första perioden!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp: Bra summering, köpte du matchen ändå?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp: ...ja..jag förstår ju att ni är mycket bättre och att domaren är dålig mm. Men förutom det?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Vad står det och hur ser det ut?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Vad står det?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Är meningen att hela matchen ska spelas i Timrås zon eller kommer vi får något besök snart? ;)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:

Men glöm gärna bort det när han floppar efter 52 omgångar. =)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Jag kommer ihåg ;), har Timrå tagit med sig domare från Sundsvall?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:

Rosdahl en bättre version av Marklund. Kom ihåg vem som sa det för ett par veckor sedan.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Sniper Rosdahl
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: LÖCKE!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Kan vara så, dom får springa till kiosken och hämta lite hett vatten å kasta på isen.

Pinsam utvisning på Wernblom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Men, snälla. Rätt löjlig utvisning milt sagt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Fryst fast?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Fan vad lågt kameran sitter. Kunde dom inte försöka höja den på något sätt?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
kulltorp:

Ingen som deppar över en träningsmatch, vi vann turneringen och spelade riktigt bra mot löven och mora, det tar vi med oss.

Det enda positiva igår är att vi lyckades vända matchbilden i andra och gick ikapp och var på väg förbi. Där och då var vi tillbaka till spelet mot löven och mora när vår forecheck och offensiv klickade, ni fick mest slå ifrån er och ert försvar såg ut som i matcherna mot löven och mora.

Olyckligt för oss att det där felaktiga matchstraffet kommer och när ni gör 3 mål på vår box är matchen körd.

Ser fram emot nästa möte.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Vi gör ingen gigantmatch, Timrå var taggade att vinna mot Modo och Modo var ngt mätta efter Cupseger och sen match. Plus att utvisningen på Häggström vände matchen när Modo var på G.
Kort analys men det är min bild.
Ingen match ni Modoiter behöver deppa över.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Kanske får minuter när vi möter Timrå nästa match. Lär ju vara klar till premiären, men problemet är ju att det kommer ta ett tag för honom att komma i matchform.

Signar vi Viklund så kan vi ha saknat 3 ordinarie backar idag.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
wolper:
Norlinder plockade precis av gipset i veckan, så han har väl en bit kvar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Skall vi säga att vi och ni blir 1:a och 2:a(kvittar vem egentligen) i serien? Korta resor och fulssatta läktare. Sen går förloraren i finalspelet vidare via andrachansen. Båda går upp, win win liksom.
🙂👍
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
wolper: hoppas vi kan få ordning på spelet i egen zon. Men kan ju inte funka varje match. Någon som vet hur det ligger till med norlinder? Varför vila tobbe idag?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Hoppas du får rätt !
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Modano:
Tror själv det blir 2 iår igen, allsvenskan blir sakta men säkert bättre. Lånebegränsningen är en del i det.

För din och min vänskaps( o även Otto1) skall hoppas jag på att det blir Timrå och Modo. Kanske kan vår vänskap även blomstra i SHL. Grattis till segern ger förhoppningsvis råg i ryggen inför det som komma skall.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov: Inget Allsvenskt lag går upp blir nästa säsong då ett är garanterat !!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Modano: vad menar du?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:
Har testat, skall jag prestera före 12 så blir det segt men är det 17:30 och jag har möjlighet att sova ut på morgonen så är det lugnt. Särskilt då även de andra laget har en match i benen.

Av det jag såg anser jag inte att det var så mkt virrigare, snarare var det de 3 målen i BP:t som sänkte oss. Men man gör lite dåliga matcher då och då så vi får gå vidare.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Tarasov:

Ta ut dig till max sent en kväll, gå och lägg dig runt 02. Sov så länge du vill och försök sedan utföra samma prestation dagen efter 17:30 så ska du se skillnaden i resultat.

Det är en förklaring till varför det ser så mycket virrigare ut idag jämfört med tidigare, tror inte huvudena var med till 100%.

En förklaring men inte en bortförklaring. Timrå klarade detta bättre än oss denna gång och hade dessutom något bättre förutsättningar med längre vila.

En värdemätare mot Timrå får vi på riktigt när vi möts om en vecka. Ser det ut som idag då kan man börja fundera och bli lite mer orolig.

Fram till dess så ser jag ingen anledning till att ändra tipset att vi slutar före Timrå i tabellen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Hockeyoraklet: Han har börjat klia sig frekvent på huvudet sen han hamnade i Medelpad. Skönt att han ännu inte börjat gapa apatiskt i båset som Perra...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: är det anledningen till att han inte har något hår numera?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
jonsson:

Vi såklart.

Spännande att Timrå tycker dom gör en gigantisk match och spelar fantastiskt bra. Tycker det var en dålig match och utan maxutdelning i femman hade det varit en annan match.

Det enda jag är nöjd med är att vi tar tag i matchen i andra, kvitterar och är på väg om när matchstraffet kommer. Sedan vid 1-4 Så är det som att vi slutar tro på det så då dör matchen.

Ser ingen anledning att ändra tron på att det blir en rolig säsong för oss.

Timrå är svårare, dom har bra målis och offensiv, pp ser vasst ut men försvaret känns väldigt vekt speciellt under press, spelsystemet känns primitivt med mycket dump och tuta och kör, men lyckades ju sist för freddan, men inte så kul att se på. Får dom ordning på försvaret kan dom säkert ligga i topp, fortsättet försvaret att svaja så kan topp 5 vara i fara.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
jonsson: Vi vann 🙌
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:
Samtidigt börjar matcher kl 17:30. Gällande Mora kan jag köpa resonemanget de skall ändå vara igång tidigare.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter:

Vilka vann cupen?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
MaxU24: 😎
Kommentera

« · 1984685 · »