1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474547 inlägg · 4078 ämnen

Tv-Pucken 2015

1727966 · » Till forumet


Sv: Tv-Pucken 2015
jämtland: Håller med dig jag.
Om man är så ödmjuk att man tycker det blir bra för ekonomin med 2 extra hemmamatcher och man solklart räknar med 4 raka segrar kan uppvaknandet bli brutalt smärtsamt. Nog både tror och hoppas jag att vi ska klara kvalet (sannolikheten är rätt så stor), men som sagt - det räcker med att Bjurö släpper en riktig skitpuck i första matchen för att vi ska bli helt målvaktslösa för resten av serien - det är fakta i min bok i alla fall.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
jämtland: Säger inte emot, har sagt förut det som ligger oss i fatet är kvalnerver, allt att förlora osv. Men, vi är så mycket bättre än de allsvenska lagen så en matchserie på sju matcher ska vi bara klara av. Hade det varit en matchserie på tre matcher då hade det inte varit så mycket att vinka på vid en förlust. Men sju, det klarar vi för spelar så mycket bättre. Jag har hållit på med sport på hög nivå, så den biten med prestation, nerver osv det tror jag vet vad det handlar om, dock var jag inget vidare på rören (tyvärr).
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Ett kval är ett kval punkt slut. Jag har iallafall den insikten att vi bör vara bättre men tar det inte för givet . Stor press påverkar och den pressen ligger på modo , säger man nånting annat är man ute och cyklar i mitt tycke. Må vara att en del är negativ men om man är så positivt tvärsäker på att kvalet är en dans på rosor så kan man aldrig hållit på med idrott själv. Hänvisning till kvalet ifjol känns rätt irrelevant då det är nya förutsättningar i år. Icke att förglömma är att en spelare som Öberg är förmodat borta och han hade varit guld värd i kvalet.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Precis. Det har du rätt i.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L: Och? Det är ju exakt som förra året och vad hände där?Jo vi vann med 4 raka.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L: Citat Ingemar Stenmark:
"Det är inte lönt att prata med dom som int begrip"
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
hk: Det är det jag menar, en skitpuck är en för mycket.
Mot RÖgle var det några också. Det går inte att skänka bort "skitmål" match efter match, eftersom vi mäktar bara att göra en till två mål (i regel) i varje match.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L: Precis som förra året då vi snudd på krossades av ett likvärdigt lag.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Det är nog du som bör tvätta ögonen och vakna upp.
Du skriver ju själv om ineffektivetet och dåliga målvakter.
Vad tror du väntar i kvalet, sköldpaddor på rygg?
Lag som har respekt för stora starka Modo?
Oavsett lag kommer dom känna vittring, detta vinner vi.

Vi kommer in som loosers och dom som vana vinnare.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Tycker Bjurö var stabil, ett av målen skulle han ha tagit. Men utan våra passiva svackor i försvarspelet så hade vi kunnat vinna i kväll.

Aja uppvärmning för kval nu.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: Förlåt! Jag ska backa ut härifrån lika snabbt som jag återkom. Ser jag matcherna på plats är det mitt fel. Ser jag matcherna på tv är det mitt fel. Nu tar jag semester. Vi får väl se om jag dyker upp sista dagen av Masters och ser när ännu en svensk missar en major!? God natt alla modorövar.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L: Nä, du måste nog tvätta bort morgongokket ur ögonen, för så jävla dåliga är vi inte. Varför vi förlorar är att vi inte har en målis som kan vinna matcher för oss. Vi kör brallorna av Tingryd, Oskarshamn eller vad det nu blir. Var mer konstruktiv i din kritik. Man kan vara negativ och vara förbannad över personer(det är jag också, läs Svarten) men man behöver inte kräkas varje gång det går emot. Försök att se något positivt i all jävelskap som drabbar laget. VI VAR INTE DÅLIGA I DENNA MATCH MEN VI FÖRLORAR P G A ALL DEN INNEFKTIVITET SOM HAR DRABBAT LAGET SEN EN LÅNG TID TILLBAKA, OCH JUST DET VI SAKNAR EN MÅLVAKT SOM STÅR PÅ HUVUDET. Så var mer positiv, vi klarar detta, amen.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: Ja.Såklart det blir tungt att tappa Olofsson och Possler,men vi har flera talanger som du säger.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: Det var ditt och BJs fel.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
modomille: Hoppas på Mora. Då får Linus Sandin, flood och Karlkvist stanna hemma:)
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: Vet inte.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
modomille: Hur hamnar vi i alla dessa märkliga trådar? Tv-pucken helt plötsligt och det var någon annan tråd nyligen.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L: VI VINNER ENKELT MOT VILKET ALLSVENSKT MOTSTÅND SOM HELST UTAN AIK KANSKE ENLIGT MIG.Va inte så jäkla negativ hela tiden.Du behöver inte tro att vi kommer vinna ett kval enkelt om du inte vill ,men tro för fan att vi kommer ta hem det iallafall.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Det har varit fantastiskt hedersamma förluster nu. Förra säsongen förlorade vi för att vi helt enkelt var sämre än motståndarna. Nu förlorar vi för att motståndarnas målvakter alltid verkar vara lite bättre än vår. Givetvis också också beroende på impotens avslut.

Thomas är faktiskt återigen bästa forward. Då lär han få en etta i mittmedia betyg...
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Robin Ztorken L:

Eller inte.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Monno: Ja inte är det samma spelare som innan landskampsuppehållet...
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sven Tuta: Ja, det är sant.

Detta kan vara den sista upplagan av Modo i SHL på många år.
Det är sååå dååååligt att jag nu är säker på att vi inte klarar ett kval.

Alltså vem skall vi våga ställa i målet? Ingen är kapabel att stoppa en badboll..
Vi är helt enkelt inte mer än ett allsvenskt lag och det är nog där vi hör hemma.

Sista fem sex åren har kurvan pekat rakt ner och det går inte i längden.
Nu är det nog stopp...
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Dundee: Nu ser man hur stor förlusten är av Ullmark, jävla NHL
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Monno: Reideborn och Bjurö dagsform är som fruns. Man vet inte förrän det är för sent.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Ja nu är vi klar för kval i alla fall. Bara börja förbereda sig mentalt. Och det gäller samma för spelarna.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: Men vad gör Olofsson vid 4-5 målet??? Hur kan han vara mil efter FBK spelaren?
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Nieminen: Perkele.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: Det kallas för brottsprovokation tror jag :)
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Monno:

Det var för att jag tidigare sa att man måste göra ett mål till....i fel bur. Dessutom har jag inte engagerat mig känslomässigt. ;)

Dessutom så pratar ingen av oss i matchtråden.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
hk: Jag höll på få ett bryt för att domarna helt plötsligt släpper allt när vi ska försöka kvittera, men det är glömt nu. Även när det nu blir kval sannolikt var det skönt att för en gångs skull jaga ikapp ett tvåmålsunderläge. Det kan vara viktigt för självförtroendet.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Dundee: Thomas is on fire! jäkligt skönt att vi kan kvittera i slutminuten.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: Vad fan hände nu NuMo?!?!?!?!
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: Ja äntligen lite positivt. Fint mål.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: Vi har två målvakter som håller medioker allsvensk klass.
Därutöver har vi tre, fyra spelare som håller bra SHL-klass.
Resten har inte i SHL att göra
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
NuMo: HELT OTROLIGT
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Ja, Dwyer är en tragikomisk målgörare. Han siktar i plocken och träffar. För några omgångar sedan räddade han en puck vi höll på att göra mål på, på mållinjen.

Nu har Färjestad PP igen så nu kan de spika igen igen,
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Carl Lejonkräk:

Vi har chansen att få ta ut målvakten den här matchen också om vi vill.

Dwyer gjorde inte mål igen!
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sawchuk:

Det är (tragi)komiskt hur vi alltid kan förutse vad som kommer hända i Sverige genom att se på South Park. Att titta på South Park nuförtiden ger betydligt bättre förståelse för omvärlden än att läsa tidningen.

www.youtube.com/watch?v=vlv6BrrxD_4

Och angående videoanalyserna:

www.youtube.com/watch?v=CpV852GDbGQ
Kommentera


Sv: Tv-Pucken 2015
Monno: Nä det menar jag inte men ligan i stort drar ju mycket publik om man ser även tv-publiken och de måste ju räknas. Ifjol var väl rekord publikmässigt och det känns som att det kan ha ökat ännu mer.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Carl Lejonkräk: Så Brynäs som går bättre än på länge drar rekordpublik menar du?
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Carl Lejonkräk: så het kan den väl inte vara, när publiksiffrorna sjunker i princip varje år?
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Sawchuk: En del saker du skriver ligger det någonting i men att SHL håller på att självdö stämmer ju inte, hockeyn är het, kanske hetare än någonsin ( dock ej i Ö-vik dårå). Smolket i glädjebägaren är som du säget haveriet med de nya hårdare bedömningarna men även tycker jag de otroligt misslyckade videobedömningarna som tar lång tid och ändå inte alltid blir rätt. Kameran skall avvändas till att kolla om pucken är i mål och möjligtvis hög klubba, ingenting annat. Annars är som sagt SHL het just niu.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Amitiel:

Ja TV-Pucken blev en riktig folkfest i år. Bra jobbat Ö-vik och Ångermanland.

Jag önskar man kunde få lite mer drag runt juniorhockeyn också, bevisligen så finns ju intresse och hockeyn är väldigt rolig att kolla på. En annan sak som är rolig är ju att alla de största talangerna är ju fortfarande kvar till skillnad mot SHL.

Som det ser ut nu är det bara de närmast sörjande +/- någon agent som går och kollar på juniorhockeyn.

I Kanada är det ungefär samma drag som det var i TV-pucken nu runt alla de större juniorligorna och det gäller även lag i tätorter som är mindre än Ö-vik, Skellefteå, Gävle med mera så det är inte en befolkningsfråga utan en marknadsföringsfråga.

Just nu ser jag mycket hellre en J18 eller Superelitmatch än en SHL match. SHL håller på att självdö med alla granskningar, anmälningar och det typiskt Svenska letandet efter fel i varje situation på isen. Kommentatorerna agerar domare i varje situation på isen istället för att kommentera spelet och låta domarna sköta bedömningen, repriserna har tvättat bort alla tjuvknep, allt trashtalk och allt som skapade stämning i matcherna.

Spelarna har slutat tacklas av rädsla för avstängningar och böter och tränarna vågar inte säga någonting alls överhuvudtaget. Den politiska korrektheten har infiltrerat hockeyn så till den milda grad att man på allvar diskuterar att plocka bort TV-pucken för att den kan råka såra någon 15-årings föräldrars känslor. Snart kommer det väl vara laget som förlorar som får poäng bara för att ingen ska bli kränkt.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Nucky:

Hela 20 Pers mer än rosa bandet matchen och mycket mycket billigare att komma in.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: Riktigt bra underhållning i finalen, kul.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Nucky: Jag tycker att Ångermanland var klart bättre och skapade många fler chanser. Att det ändå blev jämt resultatmässigt tycker jag beror på att man spelar på tok för krångligt i egen zon i första hand. Istället för sarg ut försöker man dribbla eller passa sig ur varje situation.

Precis som Modo faller dock backarna för djupt och ger för mycket yta till motståndarna. I anfallszonen borde backen på pucksida våga stå upp mycket längre, inte backa backa ur så motståndarna skitlätt kan spela sig ut ur zon. Som Nucky skriver var backcheckingen exemplarisk, så det fanns verkligen ingen anledning att alltid bjuda motståndarna på ett lätt sätt att spela sig ut och dessutom starta anfall.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Nucky: Ja att det spelas naivt och slås idiotpassningar i egen zon hör ju som till. :-)
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
J F K: nej förfan, nu får du ge dig.
Ska du spåra detta till hur Modo's A-lag spelar menar du?
Dom hade oändligt mycket bättre försvar än Stockholm, tycker backarna spelade bra, och backcheckingen fungerade utmärkt.(vet att det ej var det du syftade på)
Om det inte varit för Stockholms målvakt samt lite nerver(?) i avsluten hade man vunnit stort.
Ångermanland var spelförande i princip hela matchen och vann mycket välförtjänt.
Kommentera

Sv: Tv-Pucken 2015
Nucky: Var det inte över rätt nära den siffran på rosabandet-matchen?
Ångermanland hade lite dåligt försvarsspel och backarna gick hem nästan lika tidigt (och felaktigt) som mods A-lag, men tack vare klart bättre individuell skicklighet och skridskoåkning gick det vägen...
Kommentera

1727966 · »