jonsson: Ta mycket skott på mål, dom har svaga keepers och med så mycket anfallskraft som finns i Modo så kommer man få in returer och skitmål. Vvik är ett snabbt lag och dom spelar med snabba omställningar, dock har dom ganska låg individuell skicklighet så jag skulle se Modo spela mer defensivt och satsa upplagda kontringar där vi har otroligt starka spelare.
jonsson: Västervik är betydligt rappare på allt. Nä får vi med oss poäng idag får vi vara mycket glada. Vi är inte alls med därav 2 dåliga utvisningar av oss.
{6870}: Enda positiva med kvällens match är att det är sista gången vi behöver möta det här jävla gnetgänget. Tråkigt lag, tråkig ishall, fula tröjor och pisstråkig kameravinkel.
Trilske: Jag tycker att Modo har haft lite för dåligt tålamod mot V-vik, för hård press djupt i anfallszon och tappat i hemjobbet vilket har utmynnat i farliga kontringar.
NuMo: Jag tror denna match kommer perfekt, denna match skulle vi ”ha krav” på oss att vinna om det var bland dom sista omgångarna i en jämn tabell, nu kan man spela relativt avslappnat eftersom resultatet blir lite sekundärt.
Modo skall spela som mot Bik, ligga lagom på rulle, spela klart situationerna och kontra när läge ges, låt Västervik ha lite puck men ställ upp laget på rätt sida och gå på kontring. Jag har en bra känsla, det är dags att jaga bort Västervik spöket nu!
Matchdags igen! Västervik har vi haft tufft med i år så skulle sitta fint med en stabil trepoängare och gärna undvika fler skador. Spännande och se om första femman kommer igång idag, hur det går för belov och om styf och wallinder får speltid. Gooo Modo!!
PP nu, utdelning tack