1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479895 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2020-01-25

2027844 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Mja vi har väl också bara spelat typ 3 övertider och 1 straffläggning?

Tror vi kan lägga tid på annat inför slutspurten än 3mot3 faktiskt.
Framförallt då det bara är slump/slarv som avgör. Tambo ger Karla en rätt dålig passning och vips var det matchen.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Ja där behöver det filas, jag tittar på många matcher från NHL och där är flera av lagen väldigt rädda om pucken och ser till att ligga på rätt sida om motståndarna. Det är oftast de lagen som går ifrån matchen med en extrapoäng.

Om man tittar på Modos mål ikväll så var det ju två likvärdiga mål, skott från blå och folk framför mål. Jag tycker de skulle praktisera det spelet oftare.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Heyerdal: Ja hade inte 2-2 målet kommit så hade Modo vunnit, bra analys 👍
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Nucky: Lite anmärkningsvärt är att Modo (vad jag kan förstå) inte vunnit en enda OT eller straffläggning denna säsong.
Kanske dags att Björn filar lite mer på spelet 3-3 eftersom det fördelas en del poäng även där!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Heyerdal: Tycker Toby och Norlinder var saknade idag. Framförallt Tobys förstapass och Norlinders förmåga att ta sig genom mittzon.
Hoppas verkligen de är tillbaka till nästa match
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
KB65: ja 2-2 målet kom helt otippat , tror Modo grejat det om de inte släppt till där men så är hockeyn , Biks tränare nämnde efter Modomatchen att spelar ingen roll om man är utspelad, skiljer det ett eller två mål har man alltid chans på poäng ändå i slutskedet av matcherna, nu var det inte så i denna match men 1-målsledning är alltid skör, Tik fick in en fladderpuck, tog på en Hästenspelare, och fick 2-2 o vinst i förlängning så marginalerna är små, vi får komma igen mot Löven o Mora två tuffa matcher
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Rytter: Tänkte just skriva detsamma om "bogey teams".
Västervik vann faktiskt 3 av 4 matcher mot Oskarshamn förra året också.
Timrå hade väl svårt med typ Troja-Ljungby 17/18 också?

Tycker folk är lite väl skitnödiga över det här. Tråkig match hur som helst.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Rytter: Jag håller med. Vi hade ju hela Stockholmsområdet som ett boogieteam i säkert tio säsonger. Men det satt ju i huvudet och det överimponerande inslaget med tunnelbana, nöjespark, höga hus och tät trafik, vekar ju ha opererats bort.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo:

Sedan har man nästan alltid sk "bogey team". Ett tag var det hovet och aik/dif för oss, nu är det tydligen Västervik.

Det sura är att vi tappar 2p till Löven idag. Hade dom också fått max 1p hade jag inte brytt mig lika mycket faktiskt.

Enda positiva är väl att vi troligen har mött Västervik färdigt denna säsong.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
hanzon: Det verkar ju som att Karlin själv har en grundtanke mot Modo. Kom ihåg att Karlin själv var en fantastisk defensiv spelare sprungen ur den Modoitiska myllan. Det räcker långt verkar det som. Hans Nowhow om Modo.

Men vi kan få honom att bli en "nyttig idiot" ifall man har smartheten, kan jag tänka. Men jag har inte kunskapen att veta hur själv för jag är inte tillräckligt kompetent. Kanske är det en omöjlig uppgift? Men jag tro inte det. Hockey är ju ett komplext spel. Även hjärna verkar ju behövas.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Har Västervik scoutat Modo?, men Modo har inte scoutat Västervik!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Jo det är precis det jag menar!
Därför tycker jag att det nu efter otaliga möten där vi blivit fullständigt avklädda vårat spel och att Björn bör gå ut och förklara sig och laget. Han bör också ha börjat arbeta fram en plan för att inte detta skall ske igen, för som jag ser det så är det snudd på oacceptabelt detta, inte att förlora men att så gravt gång på gång bli helt vilseledda i Västerviks skall i säga mer destruktiva ishockey, eller vad man vill kalla det!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Västervik skall med den kvalitet Modo har nu vara tre ganska billiga poäng. Björn måste förbereda sig och laget INNAN match. Man måste ha en gameplan och en inställning som är annorlunda än det gamla förutsägbara. Nu får man ju Karlin att verka som Kasparov.

- Det är inte Västerviks fel att Modo inte klarar av att anpassa sig. Det är för förutsägbart för Karlin.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: För att ge ett bra exempel:
Mot löven kan vi spela i vårat spår, finns faktiskt inte något av dom 3 möten denna säsong där jag tycker att Löven varit bättre och ändå leder löven serien.

Mot Vvik kan vi inte spela i vårat spår och inte i något möte har vi varit bättre och ändå ligger vi låååångt före Vvik i serien.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
hanzon:

Tycker det är dags att vi får tillbaka lite folk från skadelistan
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
hanzon: Taktiskt väldigt dåligt skolade spelare som faller i samma fälla gång på gång på gång!
Inställningen är svag redan på förhand och man tillåter sig att påverkas redan innan pucken släpps av Västerviks tråkhockey.
Sen har Björn aldrig visat någon fingertoppskänsla under själva matcherna och dom få gånger Modo behöver ändra spelsätt och fokus så går han bet direkt, dvs Modo är ganska enkelspåriga, oerhört bra i sitt spår, men när man behöver byta spår så kommer man ut takten fullständigt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
KRM: Största problemet är väl att om man skrivit ett scenario på att Modo skulle bli sönderlästa och att Wernblom skulle ha en avgörande roll till Västerviks favör innan matchen så hade man knappast ens fått pengarna tillbaks från spelbolagen. Vi har inte ens statistiken med oss så man blir förvånad av att det ändå blir så. Man klarar inte ens av att ha en annorlunda taktik mot det som redan är förutsägbart.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Varför har Modo så svårt mot Västervik?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Ja annars är han ett skämt milt uttryckt!
Detta med att till och med spelare går ut innan match och gnäller på Västerviks spelsätt som tråkigt och förstörande, ja självklart eftersom det är ett ganska dåligt hockeylag som lever på inlånade spelare, skulle Modo möta Tampa bay så skulle vi också vara tvungna att försöka spela med 5 man på egen blå i 60 minuter och förstöra tempot så mycket det går.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: om vi inte orkar vinna mot Västervik lär vi ju inte ha ngt med SHL att göra.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Ja, det vore i alla fall önskvärt om han hade en rimlig förklaring varför det är så här. För någon självrannsakande tanke borde finnas.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
modoitmagnus: Vore extremt klädsamt av Björn att gå ut i en lång intervju i media i morgon och förklara varför han alltid förlorar mot ett blåbärsgänget trots att Björn förfogar över en mycket bättre trupp där LAGET är mycket bättre än Vvik?, sen vilket åtgärdspaket han kommer sjösätta om Modo möter Vvik igen!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
En match där dom återigen ställer ut skridskorna..då
får man vara glad över en poäng
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Heyerdal: Tappa pucken i 3 mot 3 är en dödssynd nästan. Från början när man började med den här uppgörelsen så insåg man knappt det, men det är en regel nu. Hålla pucken, hålla pucken, hålla pucken.. Det är receptet.

Mindset igen!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Heyerdal: kändes som bara solokörning i ot och mycket solokörning i matchen. Tråkig match rentutsagt
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
hanzon: Jo det gjorde man, västervik är vår kryptonit.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Domsjö: inte så vanligt för Modo att spela tre mot tre, det syntes , först solo av From sen Karlkvist som tappade pucken o mål i baken
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Domsjö: Surt sa räven, detta trodde man inte.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gäsp: Summa summarum....skitmatch
Kommentera


Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: Tänkte väl skriva det alla tänker. Att Wernblom kommer att gör något avgörande i den här matchen om vi inte får ett mål till. Så brukar det ju gå till. Men jag vågade inte jinxa så mycket.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: ne nu får en västervikare åka ut
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Trilske:

Ser det, halvnakna modoiter
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Undra om slagskämpen från Vimmerby är på plats?

Nu har tröjorna åkt av på bortastå.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: pinsamt va billiga utv de får med sig. Lite filmningstendense/söker. Puh nu får vi hålla detta!! Får man verkligen flytta på klubba?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper:

BP igen, håll tätt nu
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: o utv direkt för Modo skit
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
hockey_21: inte nära hög klubba ens ju. Fan va skönt mål!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Vad ringde dom ens på?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Nä alltså Skott utan täckning kräver ju att läget är riktigt bra men skott från dåliga vinklar med täckning blir ju per automatik riktigt farliga.
Jag vill att Modo skall spela djupt i anfallszonen, släppa mycket upp på blå, skicka pucken mot kassen och glida in med yttrarna framför kassen för att skymma,styra och slå in returer
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Som vanligt så lyssnar jag på matchen nuförtiden. Men det låter som att Västervik har en otroligt effektiv taktik som gör att inte Modo kommer till vettiga skott. Jag tvivlar på att ovettiga skott mot mål är rätt taktik även om vi får fler skott. . Vi måste komma underfund med hur vi skall komma till mer vettiga skott. Dvs. Steget innan. Så det är således en coach-sak. Ovettiga skott kan bli vettiga ifall vi t.ex. stör framför mål och är hetare där. Kan vi det? Eller så hittar vi en bättre lösning så att vi verkligen kommer till vettiga skott.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo:

Detta är ju typiskt när man möter lag som parkerar allt framför målis i egenzon. Mot BIK som är ett sjukt mycket bättre lag hade vi väl 40+ skott. Mot dessa defensiva lag försöker vi hitta för rena lägen, det är bara att skicka på mål om vi tror vi får fram pucken dit.

Ingen ide att spela utanför deras 5 man i mitten och leta öppna pass.

Antingen måste vi dra hem forwards mer och satsa på spelvändningar som dom inte hinner med i för att skapa farliga lägen innan som hinner organisera sig i egen zon, eller så måste vi trycka ännu hårdare på mål och skicka pucken dit i alla lägen. Dock är det sistnämnda farligt då västervik säkerligen vill detta, fastnar pucken så kan dom vända snabbt med 3 forwards.

Skrivit detta tidigare efter matcherna mot typ Västervik, Almtuna borta, VH borta. Mot dessa lag kan vi inte bli mer offensiva, vi måste tråka ut dom på samma sätt dom försöker mot oss, annars spelar vi dom bara i händerna, det är ju precis detta dom går och väntar på, att vi ska tappa tålamodet i ett anfall så dom kan ställa om, eller att dom kan utnyttja ett PP.

Försöker dom att stå upp och vara offensiva kommer dom bli sönderåkta fullständigt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: 1-1 Inför sista perioden är ett bra resultat sett till hur vi spelat i denna match. Börja sista med att klara av bp och sedan försöka göra en bra period i denna match i alla fall.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
NuMo: Modo måste ju börja ta mer skott, 13 skott på 40 minuters spel, 5 skott på hela andra, med så få skott så kommer vi inte att göra många mål heller.
Nu jävlar vill jag se att man kliver ut i sista och lastar mycket skott på mål och ser till att ha täckning framför Ljung i kassen.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Nucky: Ber om ursäkt. Det gjorde jag faktiskt inte. Gjorde bara en egen vinkling av samma fenomen. :)

Jag var lite för snabb och otydlig .
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Gavelo: Jag tror vi vinner det här endast på enhetlig kamp som skapar en större kraft än vad de har. Skillnaden i skicklighet på enskilda spelare i vardera lag är för liten så försöker vi vinna på det så ligger vi risigt till. Enskilda spelare tenderar att smittas av övriga lagets mentalitet.. Vi har ingen Peter Foppa Forsberg i vårt lag.

Så det här är Björns match. Skall han kunna få spelarna att göra gemensam sak.

Jaaa! Nu gjorde vi mål i alla fall.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
wolper: yesss björka!!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Dundee: pissmatch hittils passa västervik som fan
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Dundee:

Där kom den, tack
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2020-01-25
Nucky: Kanske dags att vaska om i kedjorna? Händer ju ej mycket framåt för våran del och är vi i offensiv zon är vi i sarg hörnen.
Kommentera

2027844 · »