1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482391 inlägg · 4079 ämnen

Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

« · 1651227 · » Till forumet



Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Dennis Persson är helt otroligt dålig. Har hellre Brett Skinner i laget än den jävla sopan. 
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

J F K:

Misstagen från domarna är för allvarliga, för att man ska kunna säga "det spelar ingen roll".

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Monno: Nja, Smolenak är snabb hem men han ställer sig och puttar på samma kille Ahnelöv har.

Aja skit samma, det ser hursomhelst rätt bra ut.  Det ser bra ut!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Orättvisans ansikte right there...
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K: När målskytten får pucken vid deras andra, då står 2 modoiter och håller om varandra bredvid.
Jag håller med BB vi måste vara bättre även när faktorerna är emot oss.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Du kan tolka det som en bortförklaring om du vill. Jag ser det som fakta att domaren missade och låg bakom att vi får en kontring 3 mot 1 som leder till Växjös 2-1. Precis på samma sätt som att en spelare kan göra en dålig rensning eller ett ingripande som leder till ett mål.

Bortförklaring blir det först efter matchen, ifall vi förlorar med 4-1 och sedan skriver jag att det var pga misstaget från domaren vid 2-1. Ja då kan du skriva din analys om bortförklaringar, men vi spelar klart matchen först.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: Klart man kan. Men vad är man för supporter då?;-)
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: ofta hade jag hållit med dig, men här är det direkt felaktigt. Det är två rejäla tabbar av domarna varav den andra är den direkta anledningen till att Växjö gjorde mål och vi gick miste om ett riktigt bra tillfälle att göra mål.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Tycker modo spelar bra hockey idag! Synd att Växjö gör mål på 2 tveksamma situationer. Tycker nästan modo är värda att leda inför 3:e perioden. Man har för mycket otur. Sen är ju domarna usla oxå. Hoppas inte Växjös 2-1 blir matchavgörande
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Jag blir bara så evinnerligt trött på de ständiga bortförklaringarna. Sådant där jämnar ut sig i längden, med den lilla skillnaden att vi i regel inte gör mål när domaren gynnar oss, eftersom de andra lagen i regel inte går bort sig på samma sätt. 

Vissa tjatar ju fortfarande om att det var Kuben som förstörde för oss 98, samt att vi förlorade 99 på grund av en felaktig delay of game-utvisning (ja, i kombination med Brynäs-rötan såklart!).

Kan vi inte enas en gång för alla om att vi inte förlorade på grund dåliga domarinsatser eller otur, utan för att vi helt enkelt spelade för dåligt?

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

ULTIMAVICI:

Den på Nihlstorp är ju riktigt pinsam också, fan han ska ha 2 minuter för att han överdriver så jävligt. Trodde man skulle ta tag i det där, kommer han få ett läskigt telefonsamtal med en varning nu.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Sören släpper både den och döende svanen, ska vi gissa på att han tar en Modospelare direkt i 3:e..
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
tjern: Nja om du kollar framför mål så är det en spelare som står vore höger stolpe som sticker uppåt å lämnar markeringen precis innan. Tror jag iaf. :-P
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Klart domarens misstag påverkar (spelar roll i) att vi släpper in 2-1 målet när han blundar för matchens klaraste utvisning. Sedan kan man inte gräma sig för det eftersom det är dömt. Men det är den direkta orsaken till att vi får kontring på oss och släpper in 2-1 målet. Sedan är det oskärpa i försvaret efter Växjö har missat sitt 3 mot 1 läge och pucken hamnat bakom målet.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Monno: Nja, det var väl Smolenak som gick på helt fel gubbe?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter: Ja den mannen saknar man inte. Karln har inget tempo i kroppen och lirare hockey ungefär som en annan lirar innebandy.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: På målet är det väl framförallt Skröder (tror jag) som skiter helt i att markera framför mål för att sticka framåt istället.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Bättre uppspel och markeringar så kan man nästan vara lite nöjd.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Cyklob: Man kan inte säga att vi gav bort något mål i pp. Hela situationen uppkommer endast för att domarna släpper en av säsongens tydligaste utvisningar.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Nej, det spelar ingen roll. Fokusera på det man kan styra. Att domaren gör fel är ingen anledning till att hänga läpp eller slarva med hemjobbet.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

jämtland:

Samtliga kedjor idag bidrar och kan inte direkt säga att jag saknar Roche på backen, Carlsson är fan en rejäl uppgradering där.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter: vi har tydligen en ny lirare i nättivuori enligt kommentatorn på cmore ;)
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Domaren missar två utvisningar istället blir det två mål. Bra flyt.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Gör en av säsongens kanske bästa perioder och så ger vi bort mål när vi har pp. Det skulle såklart varit utvisning på Växjö men vi måste ha bättre hemåt endå. Sedan går ju inte resultaten våran väg ikväll heller. Men hoppas vi får med oss poäng i denna match var längesedan vi spelade så bra som i denna. Men vi skulle behöva mer spets i anfallet så vi får bättre far och lägen i pp. Saknas en Sundström typ som kan ställa upp ett pp sedan en sniper som är där och petar in puckar. Nu lär det ju ej komma några nya spelare men såg han Ryan Last kan bli ledig snart det är ju en liten sniper men helst en center.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Klart det spelar roll, ett 3 mot 1 läge skulle aldrig ha uppstått ifall dom inte dragit omkull kempe. Så surt att ligga under trots att vi gjort en bra match. Ett tag där i andra kom ju inte Växjö ut ur zonen.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

ULTIMAVICI:

Det spelar ingen roll. Markeringsmissen i andraläget är oacceptabel.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

ULTIMAVICI:

Fast å andra sidan. Om Växjö skulle fått en till utvisning där, skulle Modo ens ha ett farligt avslut på mål i det följande 5 mot 3?

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Patrik Källstr: Du vet vad du ska göra nu :)
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

spud:

Jag borde inte ens kolla på Modos matcher... Men kan inte låta bli ändå.

Modo har en förmåga att kvittera när jag slår av streamen.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Patrik Källstr: Men vafan hela omställningen beror ju på att Kempe blir superhakad...
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Som sagt.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Patrik Källstr: Årets tripping. För fega för att ta utvisning för att Växjö är 4...
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Patrik Källstr: Synd det går bättre för oss vuxna när du ser på tecknat.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Det är så jävla illa....
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Släpper in mål i eget powerplay igen
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

MEN POWERPLAY! Domarna är lite överallt i kväll.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K: fy helvete vad dåligt av domarna. Matchens klaraste utvisning.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
ULTIMAVICI: Vad är det osm händer. Har vi parkerat oss i Växjözonen?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

spud:

Ingen aning, jag valde Modo istället. Din jävla fjolla.

Ser rätt bra ut nu för ovanlighetens skull. Bara det inte kommer ett skit mål i röven från ingenstans.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Monno: Haha. Kan vara det löjligaste jag sett!
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
zigge: Därför att det är hans uppgift att ha den killen. Han får inte kliva upp så hårt han inte har koll på sin ytterforward.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Jag känner hoppet! Snyggt flaxande av Nihlstorp.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Sören Person, eftersom du står 1 meter därifrån kan det ju vara ide att även ta en Diving på Nihlstorp.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
zigge: Årets filmning av Torpet! Hur kan han inte få 2min?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Varför blir det inte utvisning på nilstorph för diving?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Om jag skriver något släpper vi väl in 3-4 kassar direkt, men... Det ser onekligen bättre ut, framförallt defensivt. Nu håller vi motståndarna på utsidan och individuella misstag blir inte lika ödesdigra. 

Spelar vi såhär har vi nog betydligt större chans att hänga kvar.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K:ALLTID detta Torp gnäll, var ju ett bra anfall som vände under ett byte - vem hinner då?? Inte många.  Synd att Norda e färgblind, passa en VL vid ett tidigare fint anfall.. Håll i nu , FORZA MoDo , In me Pucken!!
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Monno:

Man är fan inte kräsen då man sitter och är nöjd över att få se hysad hockey.

Hoppas vi kan göra en stabil andra period, känns som vi ofta har haft problem när det är långt till våra byten.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
tjern: Jo andra perioden kan bli kritisk. Vi är ju väldigt dåliga i den.
Vi är iofs lika dåliga i tredje... :-P

Aja hyfsad start! En av de bättre perioderna på väldigt väldigt länge.
Kommentera

« · 1651227 · »