1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480480 inlägg · 4078 ämnen

Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

1651527 · » Till forumet


Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Nu vart de fel tråd igen.

Jag kan inte det här...

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Kollat lite allsvensk hockey den senaste tiden då jag fått tillgång till Viaplay. Känns som att Modo kan få stora problem mot vissa lag. De kan nog snurra sönder Modo ordentligt.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

hanzon:

Trodde du förstod att det var ett skämt eftersom jag hade smilyn på slutet.

Men beslutar Joakim att gå tillbaka till SHL så skulle jag bli jävligt förvånad om Skellefteå inte ville ha han.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
hanzon: Jo på EP ja.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Amitiel:Enligt dig så vill dom väl även ha Joakim Lindström, eller hur?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

ULTIMAVICI:

Är väl i så fall Skellefteå nu när dom fått Örebro att ta över Lehtonen :)

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
ULTIMAVICI:Enligt rykten är det HK DUKLA TRENCIN som lär vara klubben
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Marcel Hossa sägs vara på väg till SHL, vilket lag är det som drar i honom? Alltså Marcel och inte Marian för att klargöra det på en gång.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Carl Lejonkräk: Ja,Modo kan möta trean. Modo kan INTE möta de som vinner kvalserien. Modo hade kunnat möta djurgården om de kommit trea, men då de var bästa allsvenska laget i kvalserien så kan vi INTE möta motsvarande djurgården. Lägg ned.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
jämtland: Risken finns väl att när det blir ännu mer press på spelarna i kvalet så blir de ännu mer handlingsförlamade. Sen får man väl se hur mycket pengar lagen som har chans på SHL plats värvar sista tiden. 
Modo skulle behöva ett antal nya spelare som inte drabbats av modo-sjukan. Om man går förbi värvningsstoppet utan att värva in lite så blir då jag riktigt rädd.  
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter: Det är klart att spelet igår såg bättre ut men det är inget som säger att laget kommer spela så i ett kval. Klart man ska vara positiv men de kan lika väl uppvisa ett spel som i bif-matchen. Jag ärdå inte lika säker på att modo kommer få det så lätt i ett kval.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K: Det är sant, Djurgården kom trea i Allsvenskan och Modo kan teoretiskt sätt få möta trean i årets Allsvenska. Allt är sant.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Carl Lejonkräk: Leksand självskrivna? I ärlighetens namn har de gått bättre än både Modo och Brynäs om man bortser från deras katastrofstart. Själv ser jag Modo som det mest självskrivna laget att hamna i kval, gör vi det inte ska Perra få en staty invid FC.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Carl Lejonkräk: Fast det där är ju inte riktigt sant. Om Djurgården i kvalserien ifjol var det bästa allsvenska laget, så skulle motsvarande lag få möta förloraren av ettan och tvåan i hela allsvenskan. Dvs, vi kommer inte att få möta det laget som är starkast i deras kvalserie, utan det blir de som slutar tvåa (eller trea) i den.

Jo, jag är säker på att om Modo spelar som igår så vinner man den serien rätt klart. Sedan kan komplikationer som nervositet och annat komma in så vi kan torska, men då spelar vi ju inte som igår...

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter:

"-Med spelet vi visade upp idag mot ett lag vi har haft svårt för har jag svårt att se att det lag som rankas som fyra i allsvenskan ska rå på oss i bäst av sju matcher"

Det kan bli trean i Allsvenskan också, betänk att Djurgården slutade just trea i Allsvenskan förra säsongen. Jag tror inte att det blir någon lätt matchserie oavsett om det blir Modo eller Brynäs som tar den andra kvalplatsen (Leksand är självskrivna enligt mig).

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter:Det första PP var helt ok, tycker jag. Vi har väl aldrig skapat så mkt under ett PP förut. Men sen blev det gamla synder. Det var jävligt nära att jag fick öppna Octomoren. Har en osprättad som skall öppnas vid rätt tillfälle. Får inte glömma att ta bort batteriet i brandvarnaren först.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

J F K:

Håller med dig angående Carlsson. Det har gjort honom riktigt gott att spela många minuter i Timrå. Undra ifall man inte i laget har pratat om läget och sagt "allt annat än kval är en bonus nu". Spelarna idag såg ju inte alls lika tyngda ut som i Brynäs matchen.

Sedan ser man ut att ändrat lite i spelet, tycker man försöker att stänga mitten bättre och inte forecheckar så huvudlöst som tidigare och där går bort sig. Samma sak i egenzon, inte samma våldsamma överbelastning mot en sida som tidigare som lämnar motsatt sida helt öppen. BP såg ju också bra ut idag jämfört med tidigare, vi stressade och satt press i rätt lägen och krympte boxen och tog bort passningsvägar när vi inte hade chans att sätta press.

Vi gör en bra bortamatch, enda plumpen är vårt PP spel samt att vi inte får med oss poäng. Bygger vi vidare på detta och inte faller tillbaka i gamla synder så kommer oron för att gå in i ett kvalspel att släppa lite för mig iaf.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter: Carlsson har mognat. Han var största säkerhetsrisken i laget innan han åkte, men nu gör han bättre avvägningar som i princip hela laget. Efter förra matchen var man oerhört nedslagen trots en poäng, men nu är man försiktigt hoppfull fast vi kammat noll.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

jämtland:

Tycker att vi efter matchen kan konstatera:

-Carlsson är bättre än Roche, Roche har för tillfället inte en plats i laget. Även Runesson ligger före honom

-Kedjorna fungerar bra, känns mer balanserade nu, när Possler är tillbaka så sätt in honom med Kempe och Flanagan istället för Hari

-Påhlsson är stabil och är sådär tung och stark att möta som man vill se honom när han skickar in folk i sargen och håller undan motståndare. Tycker han höjt sitt spel efter hans "C" togs ifrån honom.

-Kedjan med Öberg - Nättinen - Nordgren är återigen bra, kul att dom får göra ett mål idag med

-När Djuse är tillbaka är det dags för Persson att börja på bänken

-Reideborn är nu våran förstamålvakt oavsett status på Ullmark. Reideborn ska stå tills han inte orkar mer eller tills han gör ett bottennapp

-Med spelet vi visade upp idag mot ett lag vi har haft svårt för har jag svårt att se att det lag som rankas som fyra i allsvenskan ska rå på oss i bäst av sju matcher

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Rytter: Jag håller helt med. Domarna missade en klar utvisning innan 1-0, men där var det Torp som inte var riktigt med och det var ett snyggt avslut. 2-1 blir som det blir för att domaren skapar chansen helt på egen hand.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Hakningen på Kempe, hur faan kunde domaren missa den?
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Vadå hårddra det? Det de flesta här konstaterat är att domaren gör en grov miss som leder till att Växjö kontrar 3 mot 1 och sedan sätter 2-1. Sedan är det du som börjar grina över bortförklaringar.

Har du sett några bortförklaringar till att vi förlorade matchen? Är det någon som skyllt förlusten på detta?

Varför sitter du ens här och diskuterar under match? Själv gör jag det för att det är intressant att allt analyseras, så väl som vårt spel, våra spelare, våra motståndare och domarens misstag. Och detta har inget med bortförklaringar att göra.

Och vid just Växjös 2-1 mål missade domaren matchens klaraste utvisning, det är fakta och handlar inte om bortförklaringar till förlusten.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: Nu är du ju bara löjligt.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
jämtland: Det absolut viktigaste är att ha ett eget spel där vi kan hålla i pucken. Mot ett lag från allsvenskan så kommer vi att bli spelförarande vare sig vi vill det eller inte. De SHL-lag som på slutet spelat defensivt som bara den för att hålla sig kvar brukar ha det mycket jobbigare än de som gillar att ha mycket puck. Det vi såg idag var ett gigantiskt steg framåt.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Det är klart att det hade varit mer uppenbart då, annars kan du ju hårddra det hur långt som helst:

- Det var linjemannens fel att vi släppte in mål! Hade han inte blåst den där felaktiga icingen, hade vi hunnit byta! Då hade inte Samuel Påhlsson fått mjölksyra och tvingats till att ta en hakningsutvisning i bytet efter. Då hade vi inte drabbats av boxplay och då hade aldrig William Nylanders lårkaka hunnit svullna upp, Då hade vi inte blivit tvungna att kasta in Donald Brashear och då hade Donald Brashear aldrig sucker-punch:at en motståndare i bakhuvudet. Då hade vi sluppit spela boxplay igen och då hade Jonas Ahnelöv aldrig fått ett skott på foten. Och då hade vi sluppit ge Nichlas Torp extra istid... och då hade det inte blivit mål! 

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: Ja nog fan blir det kval. Frågan är hur vägen dit kommer att se ut. Att komma till kval och vunnit ett fåtal matcher av de återstående eller vara på vippen att klara playin men ändå hamna i kval.Vet inte vad som ger mest energi och förberedelse inför ett kval av alla olika scenarior som återstår av serien. Realistiskt sett måste modo vinna 10-12 matcher för att undvika kval och det lär man inte göra.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:förlust till trots, hade vi spelat såhär under säsongen så hade vi absolut inte legat där vi gör i tabellen. Modo hade spelövertaget i princip hela matchen, man vann tekningar, tog initiativ, var först på puckar etc. 

Tyvärr leder en Domar/markeringsmiss (välj själv) till att vi återigen får jaga puck och sista 2 är vi tillbaka i gammal form.

Nej grabbar! Fortsätt såhär så blir det bra!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

jämtland:

Vi är inne i en rejäl formsvacka och mötte det lag vi har haft svårast för hittills på bortaplan. Känner mig ändå rätt nöjd på något skruvat vis. Spelar vi såhär har vi goda chanser att klara kvalet. 

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Hela laget samlat? Ja hela laget var ju verkligen det efter 3 mot 1:an vi fick emot oss. Hade det varit annorlunda tycker du ifall dom satt läget direkt i sin 3 mot 1 kontring?

Sluta klaga på spelare, det är bara bortförklaringar från din sida.

Jag säger det igen domarens miss är en anledning till att vi släpper in 2-1 eftersom vi får en 3 mot 1 kontring mot oss, men vi förlorar matchen för att vi gör mindre mål än Växjö. Vart i detta ligger bortförklaringen? 

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: Ja nog sitter det i avsaknaden av kvalitet. En torsk är en torsk så avstår gärna kommentarer om att det såg bättre ut idag. Lirar man i modo så hittar man alltid ett sätt att förlora. Men det är väl bara att förlänga kontraktet med skröder så vi inte tappar den traditionen. Ja jag är less, förbannad och bitter.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Rytter:

Ge dig. Växjö gjorde inte mål på chansen som uppkom som en följd av domarmissen, de gjorde mål i läget efter, då hela laget var samlat. Var det domarens fel att ingen av de tre spelarna framför mål fick för sig att täcka den enda möjliga passningsvägen?

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

S-vikaren:

Rätt att vänta ett tag för att se ifall man kan sätta den i PP. Tar man ut tidigt där så finns chansen till 4-2 i tom bur eftersom det ej kan bli icing kan dom chansa. Sedan är det som du säger man måste ha kontrollen på pucken i offensiv zon innan man plockar målisen. 

Hade man kunnat etablera ett PP skulle man tagit målisen med ca 20sek kvar på PP.

Nåja det är ju iaf flera steg framåt i rätt riktning förutom i PP som är kasst som vanligt.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
popcorn: Denna match gav iaf hopp om framtiden, kan vi ta några kliv till så kommer vi börja vinna poäng.
Med detta spel blir iaf jag mindre orolig inför ett väntande kval, om vi inte faller tillbaka igen.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
S-vikaren: ingen idé att rycka keeper i pp och motståndaren kan öva prickskytte så fort de får pucken, framför allt med det instabila pp Modo har.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Bad_Brett:

Men du du inser väl att du har diskvalificerat dig från allt klagande på spelarna i framtiden samt på domare? Med ditt sätt att resonera kring 2-1 målet så behöver det ju nödvändigtvis inte vara t.ex Torps fel att vi släpper in mål, finns ju fyra andra plus en målvakt som hade kunnat gjort något bättre. Är lika mycket borförklaringar att skylla på en spelare t.ex Torp. Forwards hade kunnat göra fler mål, målvakten skulle kunnat gjort det bättre och hålla nollan osv.

Fakta är:

-Växjös 2-1 kom till efter en miss från domarna

-Förlorade vi matchen pga det, nej det gjorde vi inte, vi förlorade eftersom vi gjorde färre mål än våra motståndare.

Vart i det ovan ligger bortförklaringarna?

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Steken84:

Man brukar ta ut målvakten när man har kontroll över pucken i offensiv zon.

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

Steken84:

Hade bara blivit 4-2

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Varför tar vi inte ut målvaktsjäveln tidigare för??????? Perra Johnsson vad håller du på med? Ta ut han direkt när vi får pp så vi får chansen att kvittera. Istället skiter vi på oss. Looser mentalitet
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Bad_Brett: Vad är billigt med Kallios utvisning? Han hoppat på Torp efter en sjyst tackling. Klart han ska ut.

Men PPt där efter är ju bland det sämsta man sett.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Cyklob:tycker det var dåligt av perra att inte ta ut målvakten när Modo fick sitt senaste pp men en bra borta match endå lite slarv då och då.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Dexter : PP med tre minuter kvar, och det ser ut som att ingen av spelarna ens vill vara på isen.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Och där var det gameover. Känns som att det är klart med kval nu. Bara börja förbereda sig på det nu och jag hoppas ledningen börjar jobba efter det med och meddelar spelarna.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

J F K:

Se här. Nu har vi fått två extremt billiga utvisningar med oss. Hade vi gjort mål på båda hade det såklart blivit en enorm snackis. 

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
tjern: Men fy fan så handlingsförlamade vi är.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
Men herregud.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08

J F K: Jo, han bjöd på felpasset till tvåan också.

Oj vad vi krånglar is uppspel. Hemska PP igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K:Modo kan inte ta onödiga utvisningar nu,dom måste klara boxplayet nu och sen få in en snabb puck.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
J F K: Jaha. Där kan man gå tillbaka och ta en solklar utvisning, men när man bjuder på ett mål duger det inte. Fy fan.
Kommentera

Sv: Växjö Lajkers - Modo Hockey 2015-01-08
tjern: Smolenak var väl den som jobbade hem men var passiv mot Brynäs också. Snabbt hem, men vet inte vad han ska göra när han hamnat i backposition.
Kommentera


1651527 · »