1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

Vilse i pannkakan

Sv: Vilse i pannkakan
Poffa: Sigh. Ja du, ganska många har nog känt sig relativt säkra och har uttalat sig om detta också. Så har jargongen iaf varit, sen är det mycket möjligt att inte du känt dig säker.

Vi ska ha två riktigt bra backar till och 2 forwards för att vi ska ha en chans att bli ett topplag. Som truppen ser ut nu, är vi inte det. Så är det bara. Jag gormar inte, jag kräver inte heller. Jag bara talar om hur det ser ut, men du ser ju bara genom cyklopet som vanligt.

Kalle K: Du glömmer ju att de har tappat Juha, Jeppe och rutinerade backar.

Visst har de hyffsade förstärkningar, men de har tappat bra spelare också. I mina ögon har mif lite plus men nåt storlag har det absolut inte!

Hummlan är slut, värva backar från edmonton har aldrig varit en bra affär.

AudibleGiraffe:

Lägg av. MODO har hela tiden sagt att man skall ha två bra backar och två bra forwards till och jag ser ingen som helst anledning till oro. Blir det inte så att Kaberle och Timander kommer hem till MODO så är det bara att lösa det på något annat sätt. Sätt som MODO säkert har planer för.

Om att tro detta är att se saker genom cyklop så må det vara så.

Kalle K:

Visst har MIF värvat namn som man har respekt för, men både Melin och Mathiasson kan lika väl hamna i samma fack som Rydmark var i år. Hammarström ser jag som en föredetting.

Det enda nyförvärvet som det verkligen är klass på är Hannula.

Poffa: Nye backen Mikko Louma tror då jag iaf är ett riktigt bra förvärv.

Poffa:
Du menar glidare som bara vill ha en bra slant och inte prestera?
ja melin kan jag inte säga något om, men "mackan" kommer att slita och kämpa som han gjort för TIK, det är jag övertygad om.

Kalle K:

Njae, inte riktigt så. Snarare som att de kommer komma bort i Malmö och dess spelsystem. Mackan var bra i Timrå men hans spelstil passade lysande i TIK, i Malmö är jag rädd för att han kommer få slita hund utan att få något vettigt gjort.

Poffa:

Som jag skrev tidigare ang. MickeP - undrar om han ångrar nu att han inte gick tillbaka till MoDo när han hade chansen?

knaskamilla:

Ja, nog ångrar han sig. Men att han kommer erkänna det öppet? Nä, knappast. Inte inom de närmaste tio åren i alla fall.

knaskamilla: Äh, klart att han är nöjd. Att byta ner sig och till slut hamna i skuggan av någon skorsten från ett kolkraftverk i Rhur är ju något vi alla strävar efter.

Lumber Jack: Han tror väl att han i och med den vändan kan också kalla sig "hemvändare" och återvända till nästa säsong...

En som det ryktades lite om till MODO har fått jobb, Lasse Lindgren ska jobba som huvudcoach åt sveriges team-16.

Spud: Blir alldeles utmärkt det. Han får basa över den tredje i raden
av Enström-bröder, Thomas.

Lumber Jack:

Jag tycker faktiskt att MickeP var en stor förlust. Inte bara det att han alltid slet och gjorde ett bra jobb, hans bror (som inte åker på matcherna längre) är inte ful heller... ;)

knaskamilla: Du får väl börja plugga i Hernta igen och smyga runt i fiket...

Personligen ser jag inte honom som någon förlust längre. Av det jag sett av honom i vinter så har han gått bakåt.

Lumber Jack:

Näe, han tog väl examen i julas har jag för mig. Ärligt talat ser inte jag heller Micke som någon förlust - längre (förutom det där med brodern, då). Tur att han och familjen trivdes i Leksand i alla fall, med tanke på att hans karriär inte direkt gått uppåt sedan han lämnade Övik...

« · 401383