1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531108 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

Släng dig i Älven, vettja!

Här ställer man upp för ungdomsidrotten och vad får man? Spott och spe... Fy faaaaaaaan.

Tidig godnattråd idag. Jag ska åka och se och höra Ångermanälven brusa. Det är ju helg då ska man ha det lugnt och skönt.

Har man inget liv kan man ju alltid döma 10-15 fjollbollmatcher;-)

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Frisco:

FegizZzZz...:-)

Allt för att det inte ska bli raderat.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Nej men budskapet då? Det försvann ju. Nu vet jag inte när jag gick och la mig igår.

Frisco:

Det gjorde den faktiskt inte, inte för mig i alla fall. Man kom till en sida där det stod att man inte hade rättighet att se den sidan.

Poffa: Troligen första gången jag får ett zzz-inlägg raderat. Kanske beroende på att länken inte häll måttet vad vet jag? Bilden fungerade bra om man kopierade adressen och klistrade in i ett nytt fönster men det orkade väl inte raderaren?

Frisco:

Din bild visas inte. Vilken groda. Själv tänker jag sluta ögonen nu.

[bild]allaboutfrogs.org/weird/pictures/horned.jpg[/bild]

Stackars Fredrik Östman, som bor i denna:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/fredrik.jpg[/bild]

Gonatt.

Jesus: Tror att Dif blir en svår nöt att knäcka men om försvaret spelar lika bra som mot ssk så ska vi kunna vinna

Modoante: Ni får mer än gärna spöa Djurgården med.. Ner med Stockholmslagen... =)

Jesus: tack det var med glädje vi spöade ssk på måndag är det nästa stockholmslag vi ska spöa :)

Jesus: För eran skull? Nejdu, vi vinner matcherna för vår skull.

Frisco: Grattis till segern igår. Tack för att ni spöade SSK för våran skull =)

Ark! Snyggare och ståtligare.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

westerlind: Mesigt? Haha, ska du säga som börjat prata barnspråk.

z2

Frisco: Stjäl du bilden av en luling? Mesigt.

Snart biljard.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Värmländskt knäckebröd knäcker.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:
Då vill det till att ni gjort en ordentlig service på era lösgaddar. Samt filat lite extra granna på dom där hörntänderna som mest bökar ute i sargrundeln.
Det blir spännade ikväll.

Imorgon ska byn/laget med importerat hårdbröd knäckas.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz

knaskamilla: Man vet aldrig, om jag går vilse så dyker jag kanske upp. Det är alltså mycket möjligt i all omöjlighet. Jag har dock ett mycket bra lokalsinne. Jag vet nästan aldrig hur jag kom hem.

NuMo:

Du får väl dyka upp hos Poffa-pappan nästa midsommar, så kanske det går att ordna. Angående gåsfettet så passar jag nog. Får jag bara tillräckligt lång tid på mig att doppa mig klarar jag minsann av att befinna mig i poolen längre än de flesta andra.

knaskamilla: Jag vågar inte. Du måste utmana mig en midsommaraftonskväll först när jag fått i mig exakt mängd alkohol. Helst bör du komma glidande i vattenytan frustande på obegriplig överklassengelska. Om du inte tål vatten som är kallt så går det bra att gnida in dig med gåsfett. Jag kan hjälpa.

NuMo:

Ja, det vore ju helt klart en annorlunda metod. Rena rama motsatsen till den du brukar använda. Testa, vettja!

NuMo:

Ja, nog var de knepiga. Klev av planet i Dublin i t-shirts och solglasögon, kunde knappt någon engelska. När de var på disco i Tullamore trodde folk att de var knarklangare. Dessutom lånade de vår reseadapter till diverse mysiga aktiviteter (men svor iaf att de hade tvättat av den ordentligt innan de lämnade tillbaka den).

Om Junsele försvann betvivlar jag att någon skulle bry sig särskilt mycket om att leta.

westerlind: Angående tekniken så har jag många gånger utfört varje moment enskilt, men inte alla samtidigt i en så simultan rörelse som den gången. Jag skyller det på mixen av adrenalin - sup och ren och skär råkyla blandad med lika del panik. Jag visste helt enkelt inte vad jag gjorde. Jag skulle tro att det skulle fungera fördelaktigt på knas om jag lyckades genomföra det igen.

knaskamilla: Greker är ett konstigt folkslag. Antagligen har de aldrig sett en svan förut. En Amerikan säger sig i dagarna ha hittat Atlantis, den sjunkna staden, strax utanför Cypern. Om Junsele plötslig försvann så ger jag mig sjutton på att vi skulle hitta det själva.

NuMo:
Haha, jag är fortfarande förstummad av beundran och hänförelse - vilken hjälte. Nu undrar jag: Har du försökt samma teknik på t ex en ko eller älg? Eller knas?

NuMo:

Greker verkar inte veta att svanar kan vara farliga. Åtminstone inte de greker jag träffade på Irland. De retades glatt med svanen på bilden, ända tills jag talade om att de faktiskt kan attackera. Då drog alla greker, förutom han med videokameran, snabbt därifrån - och lämnade mig och min kamrat att försöka ta oss förbi svanen utan att drabbas av den vrede grekerna egentligen skulle ha tagit emot.

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/svan.jpg[/bild]

Kickan: Det är alltid lite genant när myggen har sex utomhus, speciellt när ma själv inte är upptagen med dylika övningar och mer koncentrerad och uppmärksam på vad som händer runt omkring en. Osedligt, det är vad det är.

Annars måste jag väl erkänna att det blivit lite annorlunda sen man fick en massa ongar, en av dem har en tendens att fylla år var och varannan midsommarafton också. Dessutom har jag en slummrande magkatarr som gör sig påmind om jag råkar inmundiga fröjdsamma drycker, men det kan ju vara bra i längden. Ibland händer det att man inte riktigt går med på det man ändå gör när man är berusad. Infallen verkar ju så genomtänkta och bra, just strax innan man gör dem.

NuMo: Haha, det där var faktiskt rätt kul. Jag fick redan som riktigt liten lära mig att svanar kan vara farliga, så jag har sedan barnsben haft respekt för dem.

Barndomens midsommaraftnar var alltid kul. I vart fall tror jag det eftersom det enda jag har något starkare minne av från barndomens midsommaraftnar var när vi dansade runt midsommarstången. Det var väl det som var höjdpunkten då.

Rätt kul var det en av midsommar jag bodde i E-tuna. Det var iofs rätt okul eftersom jag var magsjuk iofs och var tvungen att vara hemma. Sedan undrade jag vad det var för en jävla dåre som parkerat bilen vid mitt hus och spelade skitdålig musik på hög nivå innan jag insåg att det var en konsert på Parken Zoo. En stund senare hörde jag en jävla smäll och sprang till fönstret. Någon i en raggarbil, och förmodligen var han inte helt nykter, hade kört in i en trafikljusstolpe vid Tunavllen och de närmaste 45 min därefter - när polisen kom dit - fick bli resten av underhållningen.

Annars kan jag inte minnas en enda midsommar de senaste i vart fall åtta åren när det har varit varkligt bra väder, vilket brukar vara grundförutsättningen för att midsommar ska bli riktigt, riktigt kul. Kanske har man för höga förväntningar på just midsommarafton, och kanske vore det djävulskt lyckat om man lät bli att fira den utomhus och att - vilket väl hänt några gånger - kommit på att det är en jättebra idé att ha sex utomhus. Kanske skulle det också ha varit en jättebra idé om inte myggen också hade tyckt det.

NuMo: Vilken thriller. Jag hann käka upp alla mina naglar innan det stod klart att du klarade dig oskadd.

Det kanske var Kalle Svan? Har är inte riktigt van.
www.hollingworth.se/Djurensbrevlada.html

Kickan:

Haha! Jag har en massa positiva minne i behåll efter midsommaraftonfester utomhus. Jag kommer inte alls ihåg dem som kalla, trots att många av dem varit det. Ibland så har en bastu och bad gjort en extra varm. Snapps som sätter sig i huvudet och en massa lekar på det. - Fantastiskt.

Kommer speciellt ihåg ett år när man på småtimmarna ändå inte givit upp. Plötsligt glider det in en elak svan mot bryggan där vi befann oss. "Akta er!", ropade en av mina kompisar, vis av erfarenhet av arga galna svanar. Ingen fara, sa jag, jag kan tala den tillrätta, det är bara en attitydfråga fortsatte jag. Nåväl, jag gick den till mötes och genast satte den fart mot mig med riktigt mörka ögon. Vad var jag för typ som utmanade den på det där sättet, tycktes den tänka. Jag måste erkänna att jag blev lite skraj, men jag hade taktiken klar och jag var övertygad om min förträfflighet som medlare i alla möjliga lägen, speciellt nu med ett antal goda supar som satt sig direkt i planeten.

Jag började således att diplomatiskt medla med den. Jag förklarade tydligt och pedagogiskt att den inte kunde ha en så dålig attityd om han ville vara här med oss där vi hade så trevligt i arla morgonstund. Jag var nästan redo att erbjuda den lite sill och snaps när den plötslig satte fart mot mig med höjd hals, vingarna rakt ut och näbben hårt klapprande samtidigt som den gurglade ur sig något totalt obegripligt med hög röst.

Va i helvete! tänkte jag, nu var goda råd dyra, endera förstår den inte vad jag säger, (Det kasnske var en utomländsk finsk svan) Eller så är den både döv och galen. Med några väl valda ord röt jag åt den och mötte den halvvägs. En liten glimt av osäkerhet visade sig i svanens ögon och det räckte för mig att gripa det flyende halmstrået. Jag började vifta med armarna, stampa med fötterna och vråla olika slagord för att ytterliggare förvirra den. Jag insåg nu att det inte var så viktigt vad jag sade, den brydde sig helt enkelt inte om det. Den gjorde ett utfall, men det var för sent för mig att vända nu. Jag ökade på viftandet med armarna, stampade hårdare med föttera så att bryggan höll på att rämna och skrek för full hals att svanjäveln måste ge sig annar skulle den tammefaan få se på hårda tag. Medlingens tid var ute. Diplomati var inte att tänka på. Det var han emot mig, en mental kamp där förloraren skulle tappa ansiktet totalt.

Till min förvåning så väste den något, sänkte halsen och vingarna och började långsamt backa. Sen vände den på sig ruskade på sig och ökade farten ut mot säkrare vatten igen. Puh! Det var nära, tänkte jag och vände mig om. I husen och friggebodarna bakom mig uppe på land stod alla som gått och lagt sig tidigt och tittade storögt. De hade alla rusat upp när jag antog mitt crescendo, ingen trodde sina ögon. Jag hade talat förstånd med en svan och jag hade gjort det övertygande. inte konstigt att man blev lite stolt när man blev bjuden på en segersup och uppmuntrande klappar på ryggen efteråt.

Efter ytterliggare ett par timmar så gick jag ner till vattnet i en annan del av viken för att borsta tänderna. Lite längre ut gled en svan fram genom diset, tydligt på dåligt humör. Den får syn på mig, antagligen bara som en silluett mot land. Snabbt sätter den fart mot mig och jag tänker att här kommer hämnden. Jag är helt ensammen nu. Fem meter ifrån tvärnitar den, tittar på mig med en blick som avslöjar att den verkar känna igen mig. missbelåten vänder och simmar ut i diset igen och försvinner. Jag såg aldrig svanen igen.

Kickan:
Nja, jag blir inte heller så tokfrestad: Låter som sortimentet på Kempis-parkeringen. Håller med dig om "kladkaka med kaffe", men föredrar en välsmakande konjak till.

Lumber Jack: Öl/cider med kladdkaka? Ja, det låter ju inte sketasmarrigt direkt, men öl/cider som sådant är sketasmarrigt i jämförelse med vilken sprit som helst iaf.

Fast kladkaka med kaffe och Baileys skulle nog funka efter julmiddagen med jobbet, Eller kladdkaka med Kissan Minttu - som är äckligt mintgrön till färgen men smakar precis som After Eight och såvitt jag vet inte finns att köpa i Sverige. Alko är ju å andra sidan mycket billigare så det är lika bra att Sverige skiter i att ta in det i sortimentet.

Kickan: Den tidigare nämnda blandningen med tilltugg hamnar i trakterna av White Russian faktiskt, så du bör nog stå över.

Lumber Jack: Med mjölk? Tvi fan. En kompis lyckades övertala mig att smaka White Russian för ett drygt år sedan. Det är väl det närmaste hembränt med mjölk jag har kommit. Hon underlät dock att försöka få mig att dricka upp när hon insett att mina kväljningar inte var att leka med när det trots allt var fem meters kö till damtoan på krogen.

Inte var tonåren till särskilt stor nytta, men de lärde mig iaf att sprit helst skall undvikas. Öl och cider är bättre eftersom man lättare hinner uppfatta gränsen mellan full och för full.

Kladdkaka funkar väl till allt?

knaskamilla: Brännvin är inget annat än en invärtes yllekofta...

NuMo:

Jag som trodde att de som söp inte kände att det var kallt och det är därför mina "vänner" vägrar att flytta sig inomhus fast det är nästan minusgrader ute mitt i natten. Nu är jag förvirrad.

Kickan: Själv underskattar jag midsommar. Tror alltid att det ska bli värdelöst, men ack så man kan bedra sig. När annars dricker man hembrännt med mjölk och tuggar i sig kladdkaka därtill, som om det vore en nobelmiddagsdessert?

Damnit, varför har jag något tvångsmässigt behov av att rätta mig själv?

skallen

NuMo: Midsommarfirande är nästan överskattat. I vart fall om det äger rum utomhus. Om det inte regnar så är det skitkallt, om än det kan ha varit varmt i en hel månad innan dess. Är man ute på landet är det vidrigt mycket mygg och får man som jag skitstora myggbett bara en mygga flyger förbi är det sådär lagomt kul. Dessutom blir man ofta för full och mår skitdåligt dagen efter, om än man låter bli snapsen - vilket jag gör eftersom jag inte vill dricka sprit då jag tycker att det slår rakt i skalen när man minst anar det - och det hade man också kunnat klara sig utan. Sedan kommer ångesten när man börjar tänka på vad man egentligen sa och vissa år vad man egentligen gjorde. Minst hälften av det hade man kunnat klara sig utan. Egentligen 90 procent.

Alltså - 25 procent midsommar hade varit mer än tillräckligt. Sill och brännvin är ju äckligt hur som helst. Potatis är egentligen också oätligt. Jag åt potatis för första gången för ca 5 år sedan och har ätit det max fem gånger sedan dess.

knaskamilla: Nu försöker du byta ämne, men jag går inte på så enkla knep. Tar man sig en sup så minskar kroppens förmåga att hålla sig varm, däremot så känner man inget. Du borde försöka trappa ner lite.

NuMo:

Undrar varför det alltid är kallt på midsommarfester nuförtiden?

« · 461085 · »