1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531382 inlägg · 4125 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Man skulle kunna tro att det var påsktider redan i kvartsfinalen för Steen.

Frisco:

Var det inte han som skadade sig så rejält i matcherna mot oss hela tiden, men ändå kunde spela igen strax efteråt? Kan det vara läkningsförmågan som gett honom priset?

Paddan: Han fick väl priset för sina två mål kanske? Inte kan det väl vara för att han har 15-13 i tekninger?

Frisco: Så är man hemma igen efter ännu en ansträngande lärarpraktiksdag som innehöll fika (som jag själv var tvungen att bjuda 8D på efter att ha förlorat en vadslagning), tårta och Gary Sinise och John Malkovich i filmversionen av Möss och Människor och då möts man av uppgiften att Oscar Steen blivit utnämnd till Årets Rookie. Trodde att priset var vikt för antingen Svedberg eller Zakke, men uppenbarligen måste Steen gjort åtta otroligt magiska matcher för det är väl bara insatser i grundserien som räknas.

knaskamilla: Jo men vad jag menar är att alla har inte någon komptid att ta ut. En del förresten, GANSKA MÅNGA skulle jag kunna tro.

Frisco:

Förmodligen skulle ganska många fler än jag göra så. Jag anser därför mitt man berättigat. Vet förresten en tjej som varit hemma och sjuk i över två veckor nu - allt har hon tagit ut som komptid.

knaskamilla: Blev lite förvånad när du skrev man istället för jag.

Frisco:

Det där kan jag faktiskt inte uttala mig om.

knaskamilla: Kan alla kompa?

Lumber Jack:

Jag är ingen musiker, så jag kompar på jobbet i stället. Eller, när jag inte är på jobbet. Eller, ja...

knaskamilla: Kompa gör man i replokalen alt. på scenen.

Lumber Jack:

Äh. Fler karensdagar skulle ju bara leda till att man kompade när man var sjuk i stället. Då skulle man iofs vara på jobbet mer, men kanske må sämre?

Fan vad alla är sjuka hela tiden. Inför fler karensdagar alt. privatisera hela sjukförsäkringssystemet. Då j*vlar blir det annat ljud i skällan bland hypokondrikerna här!

Njurstensanfall och baksmälla är dock inte inräknat, då det är riktiga sjukdomar och inget tjafs.

knaskamilla:

Läge att säga: Krya på dig!

Poffa:

Meh. Inget om vad din morgondag ska innehålla eller vad din idagdag innehållit. Så tomt! Själv ska jag lägga mig och hosta hela natten nu, tror jag.

ZZZzzzzZ ZzZzZz

Sickna kompisar man har förresten. Börjar fråga mig om godis på de få timmar av vila från Påsk-eländet man har. Jesu vandring längs Golgata på långfredagen har jag upplevt i dagarna 3 och ännu en väntar imorrn. Så...

ZZZzzzZZZzzzZZZ

[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Dawidovski: ;-)

TIKbiff: Damn. Där avslöjade du mig =)

El Maco: Så här står det på min framsida strax ovanför Norrporten:

MIIKKA KIPRUSOFF
TIMRA RED EAGLES

Frisco: Står det verkligen Red Eagles? Oskars Surströmming ser jag dock.

Emma no15: [Det var ändå Chara som gjorde bort sig ganska ordentligt. Man ska inte ge sig på dom som är mindre. Det är fegt har jag hört.]

Jovisst var det orutinerat av Chara att börja slåss, (Svälja betet)
Emma, Hinote kastade ju handskarna och ville slåss, är det då fegt av Zdeno att slå tillbaka? då spelar det liksom ingen roll om hinote är en lite mindre spelare.

Frisco: Det vet du att dom inte gör. MHK alltså. Den var ny för mig.

Nalle Sjuh: Varför står det Timrå Red Eagles på framsidan av The Hockey News?
Heter de verkligen så?

www.hockeysnack.com/user/files/20/redeagles.jpg

Nalle Sjuh:

Eller som Riksidrottsförbundet ser på saken, och man kommer aldrig undan det. Bara swehockey som framhärdar i att benämna vår förening med det felaktiga "MODO Hockey". Kan man anmäla Svenska Ishockeyförbundet för något slags stadgebrott där? Game on, isf.

www.rf.se/Organisation.asp?OrgElementId=29468

Dream Team:

Suck, ja - låter man den här gästboken vara obevakad i en halv dag är det genast fullt råttkalas på bordet.

Föreningens namn, som på något sätt fastställts genom årsmötebeslut är.

*Alfredshems Idrottsklubb 1921-1963
MoDo Allmänna Idrottsklubb (med en anspelning på Alfredshem i "A"-et) 1963-87
MoDo Hockeyklubb (förkortat "HK", men bara använt i marknadsföringen i några av de första klubbtidningarna) 1987-

"MODO Hockey" har det aldrig skrivits något om i klubbtidningarna om att det skulle vara påbjudet sätt att benämna föreningen, utan det bara kom i allmän användning fr.o.m. MODO Papers nya sponsorsavtal, våren 2000.

MoDo HK, om man vill vara korrekt, alltså. Modo HK om man ska skriva det i lite fjolligare tidningar i Stockholm eller Sundsvalls-området. :-)

Emma no15:

"Är det förresten någon sorts begär på bekräftelse eller något i den stilen då eller?"

Säger hon som älskar Timrå över allt annat

Kasta sten i glashus?

Dawidovski:"Förstår att det var tungt för er att inse att Chara var en bättre fighter och hockeyspelare än Hinote"

Tungt? Nej, inte alls. Det spelar inte mig någon roll att Chara fick in ett par (?) slag på Hinote. Han är ju trots allt minst ett huvud längre och säkert 30 kilo tyngre. Det var ändå Chara som gjorde bort sig ganska ordentligt. Man ska inte ge sig på dom som är mindre. Det är fegt har jag hört.
Och du, om du hemskt gärna vill se en bild på när Chara får in ett slag på Hinote så får du faktiskt leta upp en själv. Jag ids inte.
Är det förresten någon sorts begär på bekräftelse eller något i den stilen då eller?

Poffa: Den eviga frågan, s.a.s? Ja, om hur MODO egentligen ser ut. Eller det är väl MoDo, det skrivs, är det inte?

Frisco: Kärt barn har många namn, är det inte så? På tal om Timrå IK, alltså. Ni kan väl ståta med tre olika benämnngar genom åren, eller är det fyra? Alfredshems IK (IF)?, MoDO AIK, MoDo HC (?) och MoDo Hockey. Har jag fel så skrik högt!

Frisco: Detta måste vara känsligare än jag trodde då du genast påminner om den mörka fusionen. Det känns inte relevant i detta sammanhang.

knaskamilla:

Ja, det har jag.

Poffa:

Du har fel...

Frisco:

Ja, laget heter MODO Hockey, men det trodde jag alla insåg.

ståpäls: Det namnet har aldrig varit rätt.

Extratext: Wifstavarvs IK, Wifsta/Östrands IF, Wifsta/Östrand-Fagerviks IF, Timrå IK, IF Sundsvall/Timrå Hockey, ST Hockey och Timrå IK

Frisco: Vad sägs om MODO AIK. CapsLock-laget.

Poffa: Laget heter väl MODO + något tillägg.

ståpäls:

Namnet på laget är MODO. Inte Modo eller MoDo. Att vissa envetet inte kan acceptera det är deras problem.

Jag tänker inte lämna in någon motion, om andra vill göra det så tänker jag inte försöka hindra dem.

Poffa: I ditt senaste inlägg sticker dom skrikiga VERSALERNA ut som vanligt. Vad jag förstår vill många (majoriteten?) att skrivningen MoDo ska komma tillbaka. Blir det någon motion till årsmötet eller är det uppgivet?

Poffa:

Hm, ja där vet jag inte om jag kan hålla med dig Poffa, bevisa det om du kan ;-)

TIKbiff:

Jo, men så är ju MODO älskat över ett större område än Timrå också. :-)

knaskamilla:

Visst, en egen kommun men härifrån är det bara 14 km till Timrå, finns nog många modoiter som har längre till "sitt" hemmalag än vad jag har.

TIKbiff:

Paddan kan jag inte svara för, jag bor inte i Domsjö. Fast det är väl ändå lite skillnad, va? Timrå är ju i alla fall en egen kommun, med ett eget hockeylag.

Poffa:

Inte ännu,,men i morgon kväll blir det nog lite flytande :-)

knaskamilla:

Och du bor i Domsjö?

Och paddan håller på KB 65 ?

TIKbiff:

Vänta lite nu...du säger emot dig själv. Först förnekar du att du bor i Timrå, sedan omnämner du ändå TIK som "vårt kära". Där du bor har ni väl inget lag i ES, va?

TIKbiff:

Jag vet att du bor i Sundsvall, jag talade nämligen om den staden. Så fort det blir minsta lilla lågtryck över Sundsvall så läggs locket på mellan bergen. Inte en avgaspartikel slipper ut, utan allt lägger sig som en dimma i stan.

Råkar det dessutom blåsa från fel håll så kommer dofterna från pappersmassaindustin in och håller avgaserna sällskap.

Frisk luft och vacker natur... Du går ju på droger. :-)

TIKbiff:

Säger nog tyvärr mer om Norrland än om Timrås prestation :)

Poffa:

Jag bor i sundsvall, inte Timrå ;-)

Här andas vi frisk luft, njuter av den vackra naturen,myser i vårsolen, solar oss även i glansen av vårt kära TIK som i år igen visade sig vara norrlands bästa lag.

:-D

Dawidovski: Det där om utrustningar håller jag verkligen med om.

« · 527095 · »