1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532400 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Semester, golf, sol och annat tjafs. Dra i dig ett par stadiga groggar och sluta upp och fjolla dig. Semester är semester och ingen jävla rekreation!

Nä, bäst man knyter sig. Man har ju tider att passa i morgon. Hoppas det blir bra väder, annars blir morgondagen blöt. Fast det kan den ju bli på många sätt... Gonatt.

ZzzZZZzz zzzzZzZZz

Tänk att man kan bli så trött av att leka lite. Tur att man (fortfarande) är ledig och kan sova hur länge som helst imorgon. (Fast nu lär väl min mor läsa detta och ringa och väcka mig tidigt på pin kiv, iofs...)

Gonatt, pojkar.

Poffa: Äh, sån här träning kommer man väl inte i form av, eller?

AM:

Om två veckor är det verkligen allvar. Det snackas om höghöjdsträning här på Rundvägen fram tills dess. Allt för att komma i perfekt form till Yrslet.

knaskamilla:

Jadå, men sen kom jag till mina sinnens fulla bruk, och där är jag än.

Poffa:

Jaså? Jag har något minne av att du spelat något betapetliknande en gång i tiden...

Poffa: Leta fram hatten för om två veckor är det allvar....

Poffa: Äh, tacka vet jag ett par nybakta kubb och ett glas kall mjölk.
Hmm, kanske dags att fixa med lite frukost.

Paddan:

Kubb spelar jag trots att jag varit sopig hela detta året. Men det beror väl mest på att jag inte haft någon kubbhatt på mig.

Poffa: Blodigt allvar...nä, nu har du missuppfattat meningen med kubb. Det är inte den som åsamkar mest blodutgjutelse som vinner. Fast det kanske dina sk vänner inbillat dig...

knaskamilla:

Det är alltid prestige, det är alltid ångest. Det är dumheter att kalla det sällskapsspel, det är alltid blodigt allvar då man spelar. Därför spelar jag det aldrig.

Poffa:

Nej, några stora pengar drar man inte in på betapet. Det är mer tänkt som lite roligt tidsfördriv, glada vänner emellan. Ingen prestige, ingen ångest om man förlorar.

Poffa: Pengar? Undrar hur mång decennium det tar innan du drar in 200:- på golf?

Att det ska vara så förbenat svårt att komma i säng. Tur man har semester.

Zx2

Betapet är väl inget som drar in några pengar? Bättre att vinna 200:- på en knapp timmes spel. Vi snackar så klart Hold'Em. Idag fick man reda på att man hade ett för svagt grepp, vilket leder till att jag slicar. Dessutom så hade jag för aggresiv framsving. Men jag hade i alla fall bra bollträffar och en fin svingbåge.

Bäst man sover på saken. Gonatt.

ZZzzzzZZ zZZZZzzzz

knaskamilla: Jag vann en nu men det var knappt. Dags att sova ut så man orkar vara ledig sista dagen innan semestern.

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]

Tänk att man kan bli trött av tristess. Fast jag har i alla fall vunnit tre betapetmatcher idag, hurra.

Gonatt, pojkar!

Time-Beer, Time-Food. Gott och billigt. Sedan hem och spela fyra vändor No Limit Texas Hold'Em. Två vunna, två andraplatser. Pengarna som gick åt på Statt är med råge inspelade. Trevligt, måste man säga.

Synd bara att det regnar så in åt H-E. Gonatt.

ZzzzZZZZ zzZzzzzz

Knack knack.... roligare än så blev det inte:-(

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Paddan:

Det hade inte jag heller, före juni (maj?) i år...

Paddan:

Nä, men så har Citroën gjort bra bilar hela tiden också.

knaskamilla: Själv har jag inte fått en enda anmärkning på bilprovningen på 10 år...

Paddan:

Det ryktas om att ett eventuellt fjärde besök kostar lika mycket som ett första.

knaskamilla: Åfan, kör de med "three strikes, you´re out" även på bilbesiktningen?

Metal Guru:

Tja, du vet, efter två misslyckade försök på besiktningen har jag inte råd med ett till.

aha, knaskamilla:
det var därför du tvättade bilen..?

annars brukar kvinnor lättare få igenom bilar än män.
ett fall för Jämo?

Mot sängen i högsta fart. En öl och en ehisky var väl kanske inte det bästa alternativet för att kroppen skulle återhämta sig. Men gott var det. Gonatt.

ZZZzzzzZ zzzZZZZZ

Nä, men om man kanske skulle öka chanserna att bilen blir besiktigad imorgon... Gonatt.

Ja, jag har visserligen inte kommit på vad jag egentligen vill äta nu än, men jag går nog och lägger mig ändå. I morgon gissar jag att jag kommer att ha träningsvärk i kroppsdelar som slapp träningsvärken efter dansen. Fast Hilding blev fin!

Gonatt.

Så var då den första semesterdagen till ända. Ingen dålig dag, det här. I morgon blir det nog också bra. Gonatt.

ZzzzzzzzZz ZzzzzZZzz

Nej, dags att sova. En annan som absolut är värd semester måset jobba imorgon.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Guuud, vad pokeromgångar kan ta tid ibland. Jag lär inte få sova än på ett tag, men jag känner mig i alla fall i skick för att göra det nu.

Znark.

Äh, här kan man ju inte skriva nåt mer. Alla vet ju redan allt.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Var sak har sin tråd?

Ute är det blött. Poffa, han är trött. Och bara därför att, så säger han gonatt.

ZzzzzzZz ZZzZzzZ

Nä, men dags för lite sömn. Semestern är ju här och den går hårt åt en. Gonatt.

ZzzZzZZz ZzZZZzZZ

Paddan: Nä nu skall jag följa trådens syfte och horisontella mig innan jag gäspar käken ur led. Att lite, iofs gott, rödvin kan ha den effekten.

ZZZ zzz ZZZ

[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]

Salle: Hmm, få se...tja det måste ha varit något sånt var det väl om man inte var aktivt arbetssökande

Paddan: Semester? Hette det inte ledighet enligt aktivitetsgarantin eller nåt sånt.

Poffa: Imorgon har jag bara ungefär 1,5 månad kvar av min semester. Tro hur jag ska hinna vila mellan alla viloperioder?

I morgon är det sista dagen före semestern. Tjohoo. Skall bli riktigt skönt att äntligen få koppla av lite. Livet blir inte roligare än man gör det till. I morgon kväll skall jag göra något skoj ännu roligare med öl och whisky.

Gonatt. ZZZzzzzZZ ZzZzZzz

Imorgon är sista dagen innan semestern. Alltid skönt med semester. Imorgon kväll kanske det ska firas med grillning. På lördag blir det softardag och på söndag ska man våndas igen.
På måndag är allt som vanligt igen.
Jobb.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa: Egoist...

Har ni sett AB fina ranking ang ES nu när spelarna återgår till NHL igen....

Tror att han inte har många rätt där men man får alltid hoppas ;-)

65selander:

Never gonna happend. I always take the weather with me...

wap.hockeysnack.com
Poffa: Nästa gång du lämnar Stockholm så lämnar du solen kvar. 19 dagar kvar tills 6 dagars semester.

Frisco:

Det kan mycket väl vara så att jag sagt så. Men jag minns inte när, eller varför... Har jag sagt det så måste det nog vara det dummaste skit jag sagt på väldigt, väldigt länge.

Den näst sista dagen har börjat. Viva la Semester.

Har jag sagt att jag har två helt tomma veckor framöver, och att det är tråkigt att ha semester när man inte har något att göra?

Imorgon blir det nog Bjästa, i alla fall.

Znark.

Salle: Tja, jag sitter och slötittar lite på Woodstockfestivalen, så det måste väl vara all den där "bad acid" som de talar om i högtalarna som spökar...

« · 557520 · »