1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532118 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd

Låt mig kontra med: skitspel. Gonatt.

Skitlag. Skitsport. Skit. Gonatt.

ZzzZZzz zzzzZZZZz

Poffa:

Jag tänkte att du kanske menade att jag försökte lura er med att jag gnällde. Funderade på om du inte känner mig bättre än så.

knaskamilla:

Med din förvåning över att kylskåpet inte skulle ingå i hushållselen.

Poffa:

Med vilket hoppas du att jag försöker lura er?

knaskamilla:

Jag hoppas innerligt att du försöker lura oss nu igen.

Metal Guru:

Vadå? Inte behöver jag väl betala för den el kylskåpet använder sig av?!!!??!?!

Poffa:

Man kan säga att det var ett sätt att gnälla över att jag måste betala extra för elen helt plötsligt, utan förvarning.

knaskamilla:
Jag tycker att du ska ta kontakt med din elleverantör, och förklara att du inte kan stå till svars för den eventuella el som icke familjemedlemmar förbrukar, såsom tv, kylskåp och dator.
Går det inte, hota med att byta elleverantör till en mer förstående sådan.

knaskamilla:

Jo, man brukar ju säga så då man försöker skyla över sina misstag.

Poffa:

Jag försökte förvirra er, så klart.

knaskamilla:

Varför hänvisade du till en början då att elen var en faktor?

Poffa:

Du har iofs svaret i mitt senaste inlägg.

Frisco:

Jag förstår ingenting, jag. En bärbar dator av modernt snitt har en förbrukning på 0,1 KWh. Något som med dagens elpris gör att det kostar ungefär 2,40 SEK att ha datorn på ett dygn. Att ha den avslagen i 8 timmar gör alltså en förtjänst på cirka 0,80 SEK.

Ett lite för hårt tryck på gaspedalen i samband med start från stoppsignal kostar mer än så.

Frisco:

Det handlar väl snarare om att jag inte har något behov av att ha datorn igång medan jag sover. Fast i ärlighetens namn var den igång i natt, jag slog nog bara ihop den när jag skulle gå och lägga mig.

Jag säger dock aldrig nej till ekonomiska bidrag.

Poffa: Hon försöker visst tänka ekonomiskt. Undrar om vi inte kan samla ihop till de småören som hon eventuellt tjänar på att stänga av och låta datorn kämpa för att starta om.

Metal Guru:

Ja, det var ju förstås en bra fråga.

ok, knaskamilla:
Men varför då bekymra sig för den el som datorn gör av med?

Frisco:

Måste ju helt plötsligt betala för den el jag gör av med. Upprörande!

Poffa: Tja, jag fattar inte alls vad du pratar om, men jag antar att det har något med sån där fildelning att göra. Sånt har jag aldrig orkat intressera mig för.

Paddan:

Det är sådana som dig som gör att man aldrig får en slot på DC. Egoist.

Frisco: Kan det vara "misconduct", eller "checking from behind"? Själv tycker jag att min dator ska få möjlighet att vila sig samtidigt som jag försöker vila mig, jag försöker alltså vara lite meddatorig

Frisco:

Orutin. Ren och skär orutin.

knaskamilla: Stängt av datorn? Varför gör man det?

Portello:

Jo, men då hade jag ju redan stängt av datorn. Han väntade säkert avsiktligt...

Portello:

Skönt att se att någon är uppmärksam i alla fall.

knaskamilla: Var det inte just det han gjorde?

Poffa:

Hembakad tigerkaka? Fan, varför sa du inget?

Frisco: Alla har ju inte tillgång till din källare för att erhålla sömn/väckningstjack. All sån service har dom ju stängt i förörterna.

Poffa: Oboy. Ska du ge kroppen en sockerchock innan du ska sova? Ni där ute i förorten är lika underliga som banneromröstningen.

I morgon är det dags för match igen. Hemma mot HV. Jobbigt med måndagsmatcher, veckan blir så lång. Innan sängen blir det dock O'boy, en smörgås och en bit av min hembakade tigerkaka. Gonatt.

ZzzzZZzzz ZZZzzZZzz

Martin S: Tja, tydligen måste Svatos gjort alldeles för få matcher säsongen innan lockouten, om det inte var först i Stanley Cup-slutspelet han fick chansen, för att inte räknas som rookie även denna säsong.

Wojtek Wolski fick en kanonstart på sin rookiesäsong, fast poängproduktionen har inskränkt sig till en match, om jag minns rätt.

Frågan är om någon rår på Crosby med tanke på all den media-hype som pågår.

Paddan: Det stämmer att Svatos fått en kanon start av årets säsong och gjort fem mål så här långt. Man får nog döpa om årets säsong till, the year of the rookie.

Trots att Grus gjort fina sju poäng på åtta matcher så kommer han inte ha en chans i omröstningen av Calder Trophy. Crosby eller Ovechkin kommer att få priset.

Philly har fortfarande lite cash kvar innan de slår i lönetaket. Mitt tips är att klubben kommer att agera strax innan deadline, sedan är ju frågan om det är en målvakt som Bobby Clarke väljer att gå efter.

Poffa: Om jag inte såg fel så ligger en av mina personliga favoriter, Marek Svatos, trea i Avs poängliga.

Jag tror att Esche helt enkelt är lättare att uttala och därför får han chansen framför Niittymäki

Paddan:

JML har alla förutsättningar för att bli en av framtidens storbackar. Han spelar väldigt enkelt men ändå med finess och jag ser stor potential i honom.

Vad det gäller Philly så är det helt klart så att man måste göra något åt målvakssidan om de ska ha en chans på Stanley Cup. Båda målen i natt borde Esche tagit och jag begriper inte varför man använder honom mer än Antero Nittymäki.

kärran: Tja, Colorado verkar inte riktigt ha fått någon vidare ordning på målvaktsparet Aebischer-Budaj än så länge. Det mest anmärkningsvärda tycker jag är att backen John-Michael Liles leder Avs interna poängliga med 4 mål och 7 assists på 8 matcher

Frisco:
Sedinarna har gjort en mycket bra start i NHL i höst. Det som känns lite kymigt är att de spelar med Carter, han som fällde Sverige i VM. Det var det berömda målet som förstorades upp i massor för att kunna ses.

Just nu ser det ut som Colorado har lite målvaktsproblem.

Poffa: För de som fortfarande använder samma sorts underkläder som förut kan jag rapportera att Colorado Avalanche förlorade borta mot Canucks med 6-4. Daniel Sedin petade visst in ett par puckar. Förvånansvärt lätt att göra mål från sarghörnen där borta.

Nu är man trött. Vaken sen åtta i morse. Men vad gör man inte för minirink? Nu sängen. Gonatt.

ZzzzzZZz ZZzzzZZz

Sov gott alla monsterdiggare.

ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZäta ZzZzZzZzZzZäta

Poffa: kan säga så här; spriten har räddat mig från elitidrotten!!!!!!!!!!!!!!!!! två gånger!!!

Nu blir det sängen. Helgen är här, tur man har spriten. Annars skulle man aldrig klara så mycket fritid. Gonatt.

ZzzzZZZZ zzZzzzZZ

Frisco:
Tuta när ni åker förbi Timrå Centrum, ;)

Som sagt (i fel tråd) är det dags att sova så man orkar med morgondagens Dalatripp.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Mysteriet löst.

Så fort det blir "målpling" i canal digitals hockeymatcher så blir det ett datorljud (ett sånt där: Nu är det nedladdat och klart, eller snarare: Nu kom det in ett meddelande i msn.) Varje gång så sprang jag iväg till datorn för att se vad som var på gång, det borde ju inte vara något på gång nämligen. Efter att ha kört Ad-Aware och virusprogrammet ett par gånger, utan resultat, (för att se att jag inte blivit hijackad) så kom ljudet igen. Den här gången lyckades jag spotta det till teven, när jag tittar på videoreprisen på Modo-Färjestad. För att bekräfta så spolade jag tillbaks och lyssnade på det en gång till. Bingo!

Paddan: [url=www.profootballhof.com/history/decades/1960s/ice_bowl.jsp]Ice Bowl all over[/url] fast ändå inte kan man säga.

« · 602261 · »