1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531231 inlägg · 4122 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: När togs dessa bilder, i somras?

knaskamilla: Sicken vacker bild på våra fina spårvagnar här i stan.

Lumber Jack:

I Göteborg är det aldrg vinter... Gonatt.

En Aucoinlänk som jag hittade på offisijälla.

www.nhlpa.com/Content/Feature.asp?contentId=3418

Iväll är en lämplig kväll att göra sina första mål för Modo.

knaskamilla: Fin bild. Tack!

Dragan: Fast just modellerna på bilden är inte så vackra.

Loob: Usch! www.kanon.se/050201/fbkran.htm

NuMo:

"Just one more reason why wearing the colours of MoDo is making him feel right at home."

Sånt är underbart att läsa. En av världens fem bästa försvarare anser sig må kanonbra då han spelar i MODO. Han gillar sin omgivning, mottagandet och hur livet till stor del leker. Inte ett allt för pjåkigt betyg för 55000 personersstaden Övik och MODO.

Frisco: Varför blir man inte förvånad. Färjestad och Färjestadsandan är den cansersvulst svensk hockey skulle må mycket bättre utan. Kan vi inte exportera skiten till Norge?

Håkan Loob sitter och pissar!

Lumber Jack:

Inte speciellt snyggt gjort av Loob och hans pack. Kan det vara sånt här i kombination med attityden "Vi är bäst, ni andra kan dra åt H-E" som gör att FBK är klassat som en grisig klubb helt utan ödmjukhet?

Poffa: Frågar du Loob är det säkert regelverkets fel att det blir så här. Typ. en klubb som Färjestad måste ha rätt att göra som vi vill. Om det uppstår några fel eller oklarheter är det helt och hållet förbundet och hockeyligans fel. Glennert har inte hunnit skräddarsyES-organisationen efter våra önskemål än.

Lumber Jack:

Som sagt var, ödmjukhet. Ett ord som ännu inte nått Värmlands djupa skogar.

NuMo:

Vilken trevlig liten artikel du länkade till. Man blir ju nästan tårögd när man läser den. Undrar förresten varför inte ÖA lägger ner lite mer energi på att intervjua Aucoin och Hinote?

På tal om artiklar - ingen som råkat snubbla över en artikel skriven av de två damerna som kom fram och pratade med oss i Kempis? Hade varit intressant att läsa.

knaskamilla:

Nej, inget än. De intervjuade dessutom Forsberg och Hinote dagen efter. De åt lunch med dem på Mamma Mia och hade sedan följt med dem på träningen och intervjuat andra spelare och ledare.

Poffa:

Vet vi vilka de skriver för? Så att vi har en chans att leta reda på deras alster om de får till något, tänkte jag.

knaskamilla:

Nej, tyvärr inte. De presenterade sig som reporters från USA. De sa dock aldrig varifrån de kom. Men jag skulle gissa på att de tillhör någon av de stora dagstidningarna i Denver med omnejd. De undrade ju vad vi ville hälsa fansen i Denver.

Snack om Nola Ungdomsvårdskola i Conny Strömbergtråden. Ni får skämmas tycker jag. Apropå ingenting.... menar jag.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Frisco:

Ja, jag håller med. Nolapack är väl det enda man kan säga.

ZZZzZ ZzZzZZZ

Poffa:

Alla de största har gått på Nola. Snyggjanne, t.ex.

Gonatt.

knaskamilla:

Jo, alla hockeygym:are gick på Nola. Anledningen var enkel, de behövde aldrig utföra något skolarbete. Precis som alla andra drönare på Nola.

Poffa: Salle gick på Park och Werner på vårdgymnasiet.

Petey21: åjarå, åjarå, åjarå! Jag gjorde lumpen på I21 samtidigt som Wernblom var på idrottspluton! Snygghasse också tror jag. Och den största stjärnan av alla, Stefan Franzén!

Petey21: Både Svarten och Conny gick på Park.

Våra kvastar (MoDoratorer) gör ett bra jobb.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Dags att förbereda sig för morgondagens ansträngande betygsseminarium och Kaberles bejublade återkomst i MoDo-tröjan.

Paddan:

Äntligen nere i varv efter en hård träning. Därmed dags att sussa gott och se till så man är pigg och fräsch i morgon, på kvällen skall man nämligen se BIF - MODO på TV och njuta segerns sötma med en tårtbit, kanske.

ZZZzzz ZzZ ZzZz

Poffa:

Tårta? Varför är inte jag bjuden? Upprörande!

knaskamilla:

Du är visst bjuden. Det sa vi ju i tisdags.

Poffa:

Inte till mig, i alla fall. Så fräckt.

knaskamilla:

Slå till hörapparaten du också. Då kanske du skulle hört det. Eller så var du så upptagen med att prata med Portello och dricka Trocadero att du inte hörde det. Men det är knappast vårt fel utan högst självfövållat.

Mera Ljungby!!!!!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Poffa:

Nä, sova. Hoppas tysken blir sjuk och att vi får Vinnerborg på lördag.

ZzZZZz ZZzz

Dags att sova så man orkar med morgondagens aktiviteter som avslutas med en halv hockeymatch.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco:

Imorron kommer Der Deutche Schuetz att vara piplåsare. Ni behöver inte oroa er för att han inte blåser. Modo-Mora 5-2.

(Resultattippningen har inget att göra med vem jag håller på i matchen i fråga. Jag får inte hålla på Modo i en enda match hädanefter enligt order i ett ilsket SMS jag erhöll häromkvällen. Heja Mora!)

Frisco:

Nä, mot sängen så man orkar ta emot gästerna som kommer runt 12 i morgon. Man vill ju inte sova då de är här.

ZZZZzz ZzzzZ

Frisco & Poffa:

Äh, vad tråkiga ni är. Här missar man chansen att dansa med Jocke Lindström för att åka hem och umgås lite med er på HS, men då har ni gått och lagt er... Fräckt. =/

knaskamilla: Missa chansen, pyttsan. Du hade ju all tid i världen att hinna gå fram och bjuda upp. Det var ju Damernas och allting.
Säg som det var. Du vågade inte.

Salle:

Jag säg sova. Nu. Annars kommer man inte orka med att spela match i morgon vid 12.

Poffa: Jag säg också sova.

Ska med bussen 10:17.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Gud, vad tråkiga ni är. Jag som skippade sista dansen för att komma hem och hänga med er på HS...

knaskamilla: Du skall väl inte säga nåt om tråkig. Sitta på en stol eller golv hela kvällen sådär.  

knaskamilla:

Nu skall du inte komma här och gnälla. För vem var det som INTE dök upp i går vid lunch? Vem var det som sprang från matchen utan att säga hej?

Alla andra:

God morgon. Nu dags för uppladdning inför matchen.

Poffa: Morrn Morrn. Börjar du ladda för Superbowl redan. Det kallar jag seriöst. Jag väntar med det ty jag är fortfarande lite mör efter alla närkamper under de senaste 2 dagarna. Att kramas i takt kan vara så ansträngande.

Poffa:

Jag sa hej efter matchen! Jag önskade er till och med en trevlig kväll. Herregud...

Förresten är det väl två veckor till nästa match, ska du verkligen börja ladda redan idag?

knaskamilla:

Du sa det inte så att jag hörde det. Och sånt är ju tydligen viktigt både då man bjuder in folk och då man tar avsked.

Poffa:

Nja. Det är nog mest bara viktigt när man bjuder in folk.

knaskamilla:

Nä, nu går jag och lägger mig. Jag struntar i Super bowl, jag är nämligen supertrött och skall upp supertidigt.

Så jag sover istället. Super-ZZzZZz zZzzZ

Poffa:

Undrar om jag kommer upp supertidigt om jag lägger mig nu också? (Hahahaha!)

Gonatt, folk.

Frisco:

19 timmar har tagit ut sin rätt, Poffa är för trätt...

Jag kan inte ens tala i rim, det som brukar komma som fiskar i ett stim. Nä, jag snarkar ju banne mig redan, vi får helt enkelt ses sedan. För nu skall Poffa sin skönhetssömn sova, det kan jag eder lova.

ZzZzZ ZZzZz

Poffa:

Jaha, först med denna tråd idag. Inte ofta. Men helvetesveckan har bara börjat och jag är redan slut.

ZzZzZZ zzZzZZz

Poffa: Du är för klen unge man. Zz zzZ z påre.

« · 499435 · »