1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532282 inlägg · 4126 ämnen

ZZZ-tråd

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:
Rättssystemet är ju landstingsmässigt emellanåt, så det är säkert aktuellt igen.

Efter en trevlig dag med två (tre (fyra)) av mina favoritpolare så vill jag bara säga: Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif

Tja, jag går också och kvartar. I morse blev det en runda på Puttom, med gott resultat. Sedan fotboll och ishockey, även dessa med gott resultat. I morgon blir det säsongens första innebandyträning med laget, det lär dock gå åt helvete. Vän med bollen lär man ju inte vara. Gonatt.

ZzzzzzZzzz zzzzZZzzzzZ

En trevlig helg har det varit. Kul när det är kul.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Sova hemma, inte så ofta man gör det numer. Skönt är det i alla fall. Varför så tidig natt i natt då? Jo, jag ska nu läsa igenom en spec som vi ska ha möte kring i morgon. Med tanke på hur tråkig den ser ut så lär jag somna rätt fort. Förra gången jag försökte kom jag fyra sidor. Så nu har jag bara 34 kvar. Så, gonatt.

ZzzzzZZzz zzZzZZZzz

Poffa:

Jag ser med spänning fram emot att få höra hur det gick med kvällslektyren. Själv ska jag också gå och sova - det frestar på att vara på jobbet redan halv åtta. Znark.

Nu ska jag gå och lägga mig. HÄRLIGT att ha ett jobb att åka till tidigt imorgon bitti. Tjooo hooooo..... Sovmorgon ända till 6.30. Underbart (obs ej ironi).

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Frisco: Själv funderar jag på om jag ska lyckas tillbringa ännu en dag med att stirra på böckerna istället för att läsa i desamma. Om man koncentrerar sig tillräckligt hårt så kanske examensarbetet skriver sig självt.

Paddan: Gör som andra plagiera från nätet. Fanns en del ljushuvuden hos oss som försökte det men där tog deras karriär slut i Försvaret.

Paddan:
"Kunskapens vägar är omvägar, dvs krokvägar"
Du behöver tid för eftertanke och reflektion, kan det vara det du håller på med när du tittar på böckerna.

All form av lärande = se ett mönster.
Har man sett mönstret, kan man överföra det till ett nytt problem.

Är det någon som blev klokare nu?

knaskamilla:

Här kommer i så fall den spännande upplösningen. Jag tog mig igenom alla sidorna, men vad jag läst har jag ingen aning om. Det blir väl en spännande överraskning senare denna morgon. Mot jobbet.

Paddan:

Jag tror inte att du behöver oroa dig, det kommer ju en sista minut. Du ska se att när den väl är över är examensarbetet skrivet.

knaskamilla: Funderar just nu på det som en klasskompis sa. "Vad behändigt det det skulle vara om man kunde betala någon att skriva det här examensarbetet, typ en spökskrivare."

knaskamilla:

"Om gud varit student när han skapade världen hade han vilat de första sex dagarna och plagierat någon annans arbete under natten till den sjunde dagen."

Dessutom hade de "tio budorden" bara varit fem, men eftersom de blivit skrivna med dubbelt radavstånd och stor font hade de sett ut som tio.

Poffa:

Haha. Ja, det var ju jättekul när man gick i högstadiet och folk ibland använde typ storlek 14 eller 16 när de skrev saker de skulle lämna in. Hur tänker man egentligen då?

knaskamilla:
En sådant arbete skrivs med fördel ut på närmsta A3-skrivare.

Nä, men så var det då dags att krypa till kojs. I morgon blir det arbete och sedan mat, dryck och fotboll i goda vänners lag. Gonatt.

ZZzzZzzZ zZzZZzZZZ

Satan, Zlatan! Vilket mål...

I övrigt var det bara ölen som gladde. Gonatt!

ZZZZzzZZZ zZZZZzZzZz

Zz zzZ Zzz z zZZ zzetterberg till Detroit.

Zz zzZ Zzz z zZZ zzlatan gör måpl i 91:a

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Imorgon blir det äntligen lite bilkörning och kvällsjobb igen. Hurra (?). Znark.

På fredag börjar TV-pucken. För 30 år sedan hade det alltså inneburit att man hade kunnat se puckar på TV då, samtidigt som antalet SVT-kanaler väl gick att dividera med sisådär 4 jämfört med dagens antal.

Det går framåt, LJ och/eller Vallin får gå till Z(zzzZZZzzz)-hallen på fredag, bestämmer jag.

Nalle Sjuh: Annars kan man alltid följa matcherna online på swehockey.se.

Nalle Sjuh:

Jaha, det är väl bara att packa sig iväg då... :)

Nej, dags att sova. Jobb imorgon sedan iväg för att fira en man i sina bästa år med mat någonstans.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.hockeysnack.com/user/files/20/prod.jpg

Frisco: "...en man i sina bästa år med mat någonstans."

Vänstra mungipan?

I morgon är det fredag. Roligt. Gonatt.

ZZZzzzZzz zZZZZZzZZZ

Poffa:

Tre timmar tills jobbklockan ringer, bäst att ZzzzzzZzova...

Folk skriver om hockey och sånt. Trots att golfsäsongen inte är slut än. Golf på TV, golf på Puttom och golf i sinne. I morgon blir det 18 hål och kanske en och annan skål, därefter. Starttid i morgon, 08.50. Därför gonatt.

ZzZzZZzz zZZZZZZZZZZz

Imorgon förmiddag ska jag tyvärr vara osocial och spela bangolftävling men sen ska jag vara trevlig mot omvärlden igen.

Zz zzZ Zzz z zZZ zz

Nu har jag fått nog. Från åtta i morse tills nu har det handlat om golf. Först en egen runda på Puttom, sedan sändningen från Solheim Cup. När jag blundar ser jag puttar, chippar och fairwayslag för hela slanten. Jobbigt.

I morgon blir det rekreation, städning och så måste jag packa. I veckan är det återigen dags för utflykt. Denna gången bär det av till hemlig ort. Spännande.

Gonatt. ZzzzZZZzz zzzzZZZZZzZ

Poffa: Varför får vi aldrig reda på några resultat från Puttomandet? Ja inte poäng, utan antal SLAG!

Sova nu, och hoppas att man inte är mer sjuk när man vaknar än att man kan jobba några timmar imorgon. Gonatt.

I morgon blir det flyg till Sthlm och bil till hemlig ort. Undra när jag får reda på var jag ska? Innan sömn så ska jag packa lite till, sedan blir det till att snutta kudden. Gonatt.

ZzzzZZZZz zZZZZzzZZZ

Poffa: Imorgon blir det apostlahästarna till soffan för att läsa igenom ett antal artiklar och skriva ner ett litet utkast till vad examensarbetet skall handla om, för att förbereda sig för tisdagens uppfärd till Umeå och handledningen för att försöka få reda på hur i h-vete man ska kunna ha examensarbetet klart till 70% om en dryg månad.

Fast studierektorn på Bjästaskolan lät i varje fall entusiastisk vad gäller min idé till examensarbete.

Poffa: Hemlig resa. Det är sånt som pensionärerna brukar åka på. Lycka till.

Gud, vad jag är nyfiken på vilken den hemliga orten var... (Och det säger jag inte bara för att jag håller på att dö av uttråkning här.)

knaskamilla:

Jag kan berätta det för dig, men då måste jag döda dig sedan. (Och att kolla på vilken IP-adress jag skickat detta funkar inte heller, jag surfar via VPN mot hemdatorn)

Poffa:

Det är okej. Bara jag får veta kan jag acceptera att dö sen.

Då vart det 2 timmar kvar till zZ z z zZ z Z zz........

I morgon är en annan dag. Då kanske det här lyxlivet med surfning på kvällen är över. Men kanske, kanske kan man vara social då också. Gonatt.

ZzzzZZzz zzZZZZzZzZ

Poffa: Är man social om man bara är inloggad på internet?

Poffa:

...och var lever du lyxliv? Nu ska jag också sova. Gör ett nytt försök på att jobba imorgon.

knaskamilla: Jag tror inte Poffa vill avslöja var han befinner sig...

knaskamilla:

På hotellet.

Poffa: Du håller dig ungefär på samma nivå som eleverna i klassen jag jobbar i. -NEJ DET ÄR HEMLIGT..... -DET VILL JAG INTE TALA OM..... -MIN MAMMA HAR SAGT.......

Frisco:

Ja, jag ville ju inte att du skulle känna dig ensam på den nivån.

Poffa: Tror Poffa är borta i en månad och vistelseorten är Viskan eller någon annan anstalt. Möjligtvis så har han en liten transponder vid fotleden ;-)

65selander:

Hyssj! Sluta avslöja saker och ting.

65selander: Det är Paddans fel. Han skulle aldrig sagt:

"Det sägs att Poffa hade siktet inställt på en av Janssons tröjor, men han råkade se fel och köpte en #44 istället."

Paddan @ Bjästa 2005-09-11 18:36

« · 571647 · »