« Föregående · 1842316 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
modomille: Victor var helt ok idag, men Häggström är verkligen inte rätt center för karla.
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Kulltorp: Om du nu inte klarar av att läsa om gnället på domarna i denna bok , allvarligt talat varför är du här inne huvudtaget ?
Grattis till segern ikväll inför stor publiken , nu kan du gå tillbaka in till din egen bok å hylla allt å alla där istället !!
Grattis till segern ikväll inför stor publiken , nu kan du gå tillbaka in till din egen bok å hylla allt å alla där istället !!
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: Tycker att vi behöver någon speluppläggare som kan mata passningar till Karla och Björklund.
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: är du verklig? Vi har ju inte gnällt på domarna förrän idag. Det blir faktiskt bara fjantigt när man gör svepande generaliseringar och de faktiskt bara är rent skitsnack.
Hur många matcher har vi direkt skyllt på domarna hittills? Du skriver hela tiden och jag skulle vilja se dig hitta bevis för att det stämmer den här hösten.
Plocka fram de inlägg som skyller på domarna mot ssk och löven. Det måste vara skitlätt då du hävdar att det är hela tiden.
Eller är det bara skitsnack från din sida och du saknar bevis?
Hur många matcher har vi direkt skyllt på domarna hittills? Du skriver hela tiden och jag skulle vilja se dig hitta bevis för att det stämmer den här hösten.
Plocka fram de inlägg som skyller på domarna mot ssk och löven. Det måste vara skitlätt då du hävdar att det är hela tiden.
Eller är det bara skitsnack från din sida och du saknar bevis?
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{6870}:
Rätta takter. Särki var iaf nöjd med matchen, hoppas man kan fortsätta mala på.
Rätta takter. Särki var iaf nöjd med matchen, hoppas man kan fortsätta mala på.
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa: Håller med, lägg ner det där jävla gnället på domarna! Varenda jävla match detta eviga gnällande på domarna som ursäkt när laget inte räcker till, ser bara patetiskt ut!
Vi skulle naturligtvis ha vunnit den här matchen precis som förra, skillnaden på matcherna är väl att vi idag gör en bra match. Uppenbarligen så skjuter vi mycket mindre än våra motståndare, och fortsätter det så kommer vi att förlora jämna matcher.
Tycker vi behöver en Carnestad-back och en tvåvägscenter till. Hägga håller inte som center tyvärr. Dessutom måste jag ifrågasätta konstellationen Oscarsson-Sellgren, är det verkligen så smart med två konstruktiva offensiva backar i samma backpar?
Vi skulle naturligtvis ha vunnit den här matchen precis som förra, skillnaden på matcherna är väl att vi idag gör en bra match. Uppenbarligen så skjuter vi mycket mindre än våra motståndare, och fortsätter det så kommer vi att förlora jämna matcher.
Tycker vi behöver en Carnestad-back och en tvåvägscenter till. Hägga håller inte som center tyvärr. Dessutom måste jag ifrågasätta konstellationen Oscarsson-Sellgren, är det verkligen så smart med två konstruktiva offensiva backar i samma backpar?
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{5647}: Tycker han släppte fasiken allt åt alla håll ett tag.
Sen kan jag väl tycka vi blir hårdare drabbad då vi hade mer puckinnehav (1a och 2a iaf. Inte kollat statistik än. Går på känsla)
Men det är ju just den ojämna nivån. Hade han varit stenhård direkt tror jag Modo varit jävligt försiktiga. Nu släppte han allt ett tag, ja då var det ju fritt fram. Tills han tog en helt plötsligt. :-P
Sen Berglunds kneeing är ju otur då det är Palmberg som viker undan så gott han kan vilket gör att det blir knä mot knä. Men går fort så man kanske får ursäkta den hos domaren. Han har ju inga repriser.
Men som sagt det är vårt eget fel att vi förlorar. För lite dags framåt och man låter Palmberg göra lite som han vill istället för att lätt Hedman eller Carnestad gå hårt på kropp i varje byte. Eller ja alla skulle gått hårt på honom.
Sen kan jag väl tycka vi blir hårdare drabbad då vi hade mer puckinnehav (1a och 2a iaf. Inte kollat statistik än. Går på känsla)
Men det är ju just den ojämna nivån. Hade han varit stenhård direkt tror jag Modo varit jävligt försiktiga. Nu släppte han allt ett tag, ja då var det ju fritt fram. Tills han tog en helt plötsligt. :-P
Sen Berglunds kneeing är ju otur då det är Palmberg som viker undan så gott han kan vilket gör att det blir knä mot knä. Men går fort så man kanske får ursäkta den hos domaren. Han har ju inga repriser.
Men som sagt det är vårt eget fel att vi förlorar. För lite dags framåt och man låter Palmberg göra lite som han vill istället för att lätt Hedman eller Carnestad gå hårt på kropp i varje byte. Eller ja alla skulle gått hårt på honom.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Kulltorp: Blir ju extra känsligt när han avgör matchen. Ungefär som att ge ena laget straff på övertid för någon ramlar i båset!
Du hade varit exakt lika förbannad och bitter som JFK om bara Västervik fått PP i slutet för för saker som pågått åt båda håll precis hela matchen.
Just say’n
Du hade varit exakt lika förbannad och bitter som JFK om bara Västervik fått PP i slutet för för saker som pågått åt båda håll precis hela matchen.
Just say’n
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
atomragnar: Ja. Vissa har ett behov av att visa upp sig när man har ett övertag. Ingen aning vilken diagnos som krävs, men tydligen är det jobbigt att bara glädjas själv när det går bra.
Dessutom kör han svepande generaliseringar. Jag har inte gnällt i år. Ändå kan den lilla ynkliga människan inte acceptera det, utan skriver att jag gnällt konstant. Jag har ju inte gnällt konstant.
Räcker det inte att det går bra. Måste du få stimulansen av att hacka på andra, utan att ens vara sanningsenlig? Vad är ditt problem?
Dessutom kör han svepande generaliseringar. Jag har inte gnällt i år. Ändå kan den lilla ynkliga människan inte acceptera det, utan skriver att jag gnällt konstant. Jag har ju inte gnällt konstant.
Räcker det inte att det går bra. Måste du få stimulansen av att hacka på andra, utan att ens vara sanningsenlig? Vad är ditt problem?
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{6870}: Håller med som tur är så hade vi tur med dom flesta resultaten ikväll. Känns som vi behöver än lite mer spelskicklig andra center. Nya tag på söndag!
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{5647}: Du har gnällt konsekvent på domarna under 2 år vad jag vet. Det är en sak att de är dåliga, för det är de ibland. Men det spelar mindre roll för det jämnar ut sig. Kontentan av ditt gnäll är att du anser att Modo missgynnas. Det är fel.
Du kan lika gärna lägga energin på att ismaskinen spolar dåligt. Det drabbar båda lagen.
Du kan lika gärna lägga energin på att ismaskinen spolar dåligt. Det drabbar båda lagen.
+ 4
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{6870}: ah gud nu är vi där igen då.
Grattis kulltorp, sup med ditt behov av rub it? Daglig syssla?
Grattis kulltorp, sup med ditt behov av rub it? Daglig syssla?
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Riktigt trist förlust där Modo är det bättre läget sett över 60 min. Personligen tycker jag Berglund inte håller på den här nivån ännu och Sellgren måste ta sig i kragen. Nya tag på söndag!
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Kulltorp: Jag har gnällt en match. Inte förlusterna mot löven och ssk. Inte ens gnällt någon annan match.
Det här var helt enkelt så fantastiskt mycket sämre än någon match tidigare i höst. Först släpper domaren allt när det framförallt är mot Modospelare. Sedan tar han två oerhört tveksamma i slutet av matchen.
Det här var helt enkelt så fantastiskt mycket sämre än någon match tidigare i höst. Först släpper domaren allt när det framförallt är mot Modospelare. Sedan tar han två oerhört tveksamma i slutet av matchen.
+ 3
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa: Det är NIVÅN som vi gnäller på, man kan inte ta vissa saker och släppa andra för att en period senare göra det omvända SPECIELLT inte ta flera tveksamma i slutet av en match endast åt det ena hållet, det blir som jävligt orättvist då när båda lagen är lika kålsupare.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
{5647}: Du och dina domare ....att du orkar..Det jämnar ut sig. Ni lider inte mer än andra lag.
Du blir ju bara en dålig förlorare.
Du blir ju bara en dålig förlorare.
+ 6
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: domarna släpper åt båda hållen. 80% av deras hakningar och 20% av våra. Sedan tar man två felaktiga och avgör matchen.
Hade man tillåtit Modo att spela matchen utan hakningar skulle vi nog vunnit, men domaren dömde inte efter reglerna utan släppte allt spelförstörande vilket gynnade hästen fruktansvärt mycket.
Hade man tillåtit Modo att spela matchen utan hakningar skulle vi nog vunnit, men domaren dömde inte efter reglerna utan släppte allt spelförstörande vilket gynnade hästen fruktansvärt mycket.
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:
Det är ju inte just situationerna som sådana jag blir irriterade på, det kan mycket väl vara utvisningar. Men problemet är ju att nivån är sjukt ojämn, i början av matchen fick spelarna göra vad dom ville och det mesta släpptes.
När då lagen anpassat sig till nivån kan man inte helt plötsligt sänka den och börja ta får smågrejer som släppts tidigare, tyder på jävligt dålig känsla av domaren och jag ifrågasätter ifall han verkligen vet vart han har matchen och ifall han kan läsa av spelet där ute.
Nu var det ju inte pga detta som vi förlorade utan vi var helt enkelt inte tillräckligt heta runt målen, t.ex när Sellgren inte söker upp Palmberg och plockar bort honom utan låter han utan störning sätta 2-2.
Det är ju inte just situationerna som sådana jag blir irriterade på, det kan mycket väl vara utvisningar. Men problemet är ju att nivån är sjukt ojämn, i början av matchen fick spelarna göra vad dom ville och det mesta släpptes.
När då lagen anpassat sig till nivån kan man inte helt plötsligt sänka den och börja ta får smågrejer som släppts tidigare, tyder på jävligt dålig känsla av domaren och jag ifrågasätter ifall han verkligen vet vart han har matchen och ifall han kan läsa av spelet där ute.
Nu var det ju inte pga detta som vi förlorade utan vi var helt enkelt inte tillräckligt heta runt målen, t.ex när Sellgren inte söker upp Palmberg och plockar bort honom utan låter han utan störning sätta 2-2.
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: domarn var kass men Modo var fan inte bättre, känns krystat. Man kommer som ingen vart
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: nä men sluta gnäll på domarn, nån procent åt fel håll gav han väl.. men va tröttsamt med alla dessa förbannade HEDERSAMMA UDDAMÅLSFÖRLUSTER vi dragits med senaste tre säsongerna... Så förbannat less.
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:
Det tycker jag inte, domarna släpper åt båda hållen. Det kändes även som att vi hade lite mer spel i anfallszon är VH, men tyvärr lyckas vi inte utnyttja det.
Det tycker jag inte, domarna släpper åt båda hållen. Det kändes även som att vi hade lite mer spel i anfallszon är VH, men tyvärr lyckas vi inte utnyttja det.
+ 1
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: Ja fast det är flertalet utvisningar och släppta utvisningar som är helt jävla ologiska.
Nu kanske vi inte hade förtjänat 3p men poäng tycker jag vi borde dragit in iaf.
Jävla skit.
Känns som vi slarvade lite mkt ett tag också tyvärr.
Det känns som vi skulle behöva lite mer offensiv.
Nu kanske vi inte hade förtjänat 3p men poäng tycker jag vi borde dragit in iaf.
Jävla skit.
Känns som vi slarvade lite mkt ett tag också tyvärr.
Det känns som vi skulle behöva lite mer offensiv.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Började väldigt lovande. Nu är det samma gamla visa igen.
Ger bort 3 poäng hemma mot seriens sämsta lag och åker till Norrköping och är mycket bättre än motståndarna men då bjuds det till höger och vänster och motståndarna tar vara på varje misstag
Ger bort 3 poäng hemma mot seriens sämsta lag och åker till Norrköping och är mycket bättre än motståndarna men då bjuds det till höger och vänster och motståndarna tar vara på varje misstag
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Ja nä denna förlust är i stort endast tack vare domaren, Modo förtjänar bättre än att bli bortdömda såhär!
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: nu tar han en kompensationsutvisning. Har han släppt sinnessjukt mycket så hade han väl kunnat släppa den också, men han gör en kuben och jämnar ut statistiken.
Grattis domaren. Du vann matchen.
Grattis domaren. Du vann matchen.
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: känner mig som zstorken el vad han nu heter. Jävla skitlag Modo är just nu. Spelar tafatt och känns inte dom man går för seger i 3:e utan blir rädda o försiktiga. Uschh o fy
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: tycker vi har lite väl nonchalant spel i mitt o defensiv zon. Sen blir jag mer o mer övertygad om att en offensiv center behövs. Vi har mängder av offensiv kraft på yttrar som åker omkring med blött krut.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: den här förlusten är nästan bara domarens. Sorgligt. Djävla skitdomare.
Jag har tyckt att domarna varit tveksamma tidigare, men ikväll är det en kille som inte har en susning om vad han sysslar med.
Döm korpen. Det kanske går långsamt nog?
Jag har tyckt att domarna varit tveksamma tidigare, men ikväll är det en kille som inte har en susning om vad han sysslar med.
Döm korpen. Det kanske går långsamt nog?
+ 2
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Jävla pisslag!!!!!!!!!!!
Helt otroligt att man kan tappa 2-1. Hästen har ju inte ens varit bra.
Varför ska det bjudas på mål varje match???
Helt otroligt att man kan tappa 2-1. Hästen har ju inte ens varit bra.
Varför ska det bjudas på mål varje match???
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Ben Perrault: Skithockey, bök och stök? Verkar vara modellen ikväll..Timråmatchen är helt kass
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Klart är iaf att domaren gör det mesta han kan för att ge hästen poäng
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Same old Modo. Visste att säsongsstarten var för bra för att vara sann, den starten har vi fått förr inom dom närmsta säsongerna.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo:
Det där kändes ju som en 50/50 situation, var hittade han en utvisning där? Idag får man verkligen riva och slita, nu har ju hästen kanonläge att avgöra och ta alla 3p.
Det där kändes ju som en 50/50 situation, var hittade han en utvisning där? Idag får man verkligen riva och slita, nu har ju hästen kanonläge att avgöra och ta alla 3p.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Hästen bryter sin trend och tar 3 poäng istället för 2 nu. Det är ju som att göra mål i sudden detta.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Han verkar vilja avgöra. Riktigt usel insats ikväll. Han har helt tappat matchen tidigare och så tar han två väldigt tveksamma utvisar mot samma lag samtidigt som han släpper allt åt de andra.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: vi verkar inte vara beredda på att galningar är tillåtna. Sjukt vad det tillåta ikväll.
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: måste erkänna att jag märkte inte ens att vi åkte ut, skithockey, böj o stök
Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rytter: Tycker Palmberg har mesta ansvaret där.
Alltså sjukt vad det tillåts hakningar i denna match...
Alltså sjukt vad det tillåts hakningar i denna match...
« Föregående · 1842316 · Nästa »
Jag trivs i er gästbok.
Nja jag har just gnällt på hur dåliga vi var idag där, så det är inga hyllningar direkt. Vi hade tur och en bra målvakt idag.