« Föregående · 1909137 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MODO - Almtuna
{5647}: Jag tror Jellvert kommer passera JJ i hierarkin.
Gillar det jag sett av honom hittills.
Gillar det jag sett av honom hittills.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
{5647}:
Helt riktigt. Vi har ett fint sparkapital där. Tror inte vi kommer ha någon vinnare av poängligan i år utan dessa kommer spridas mer mellan formationerna jämför med tidigare år. Ser hellre att vi är jämna och alla bidrar framåt istället för att vi har en formation som gör det som ifjol. För när molin kedjan hade en sömre kväll förlorade vi och orkade inte framåt.
T.ex vår hårt jobbande kedja med hägga och övriga har ju visat att dom kan skapa sätta tryck och bidra med viktiga mål i de två första matcherna.
Helt riktigt. Vi har ett fint sparkapital där. Tror inte vi kommer ha någon vinnare av poängligan i år utan dessa kommer spridas mer mellan formationerna jämför med tidigare år. Ser hellre att vi är jämna och alla bidrar framåt istället för att vi har en formation som gör det som ifjol. För när molin kedjan hade en sömre kväll förlorade vi och orkade inte framåt.
T.ex vår hårt jobbande kedja med hägga och övriga har ju visat att dom kan skapa sätta tryck och bidra med viktiga mål i de två första matcherna.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Rytter: Men, visst känns det jättebra att förstakedjan inte kommit igång och ändå är det två vinster. Juniorerna kommer att gå lite upp och ned under säsongen, så i förlängningen kan vi inte vara alldeles för beroende av dem.
JJ hade mycket väl kunnat få ett par poäng i PP, men nu är det mer tillfälligheter att det inte varit han som avslutat eller slagit passningen.Det går inte att komma ifrån att de har mycket mer att ge. Karlkvist är ingen raket och får svårt att hinna med i forecheckingen, medan de andra inte känns riktigt igång ännu. Den kedjan får inte samma tryck på motståndarna. Sedan går det inte att komma ifrån att Karla är grym på pucken och är förbannat vass när han får passningarna, men han har inte fått dem ännu förutom i PP.
JJ hade mycket väl kunnat få ett par poäng i PP, men nu är det mer tillfälligheter att det inte varit han som avslutat eller slagit passningen.Det går inte att komma ifrån att de har mycket mer att ge. Karlkvist är ingen raket och får svårt att hinna med i forecheckingen, medan de andra inte känns riktigt igång ännu. Den kedjan får inte samma tryck på motståndarna. Sedan går det inte att komma ifrån att Karla är grym på pucken och är förbannat vass när han får passningarna, men han har inte fått dem ännu förutom i PP.
Sv: MODO - Almtuna
MorganaLefaey:
Skulle vi ta 4p på de 3 kommande matcherna så vi har 10p på 5 spelade och ett snitt på 2p/match så är jag väldigt nöjd med utdelningen poängmässigt. Speciellt med tanke på vilka 5 matcher vi inleder med.
Då har vi nått fint att bygga vidare på.
Angående JJ och Tim så tycker jag Tim gjort det bra och borde kunnat haft något poäng, där är jag inte orolig han kommer kunna leda en andrakedja i år och förmodligen växa under säsong. För tidigt att säga så mycket om JJ men skulle gärna sett att han fick sätta någon puck eller några fina assist till Hagelin eller Karlkvist. Han har ju ett bra skott och bara oflyt att han inte satt något mot löven eller igår i PP.
Skulle vi ta 4p på de 3 kommande matcherna så vi har 10p på 5 spelade och ett snitt på 2p/match så är jag väldigt nöjd med utdelningen poängmässigt. Speciellt med tanke på vilka 5 matcher vi inleder med.
Då har vi nått fint att bygga vidare på.
Angående JJ och Tim så tycker jag Tim gjort det bra och borde kunnat haft något poäng, där är jag inte orolig han kommer kunna leda en andrakedja i år och förmodligen växa under säsong. För tidigt att säga så mycket om JJ men skulle gärna sett att han fick sätta någon puck eller några fina assist till Hagelin eller Karlkvist. Han har ju ett bra skott och bara oflyt att han inte satt något mot löven eller igår i PP.
Sv: MODO - Almtuna
Rytter: Tänkte på det också. Vi har en 1a som inte sticker ut allt för mycket.
Både Johnson och Tim har 0p, men 2matcher är väldigt litet urval.
Så får vänta några omgångar till innan motorsågen kommer fram.
Dock har jag önskat en 1a center sedan truppen mer eller mindre blev klar.
Än så länge har vi klarat oss utan. Men efter att ha sett Mårtensson så får man
drömma lite igen.
Sen kan jag inte annat än hålla med. Oftast sägs det hur viktiga poängen på slutet är. Men poäng är lika viktiga varsnär du får dem. 6p på banken mot tippade topplag är inte alls dåligt. Och nu är det väl 3 svåra matcher till. Ser vi till att plocka hälften där så är jag nöjd.
Både Johnson och Tim har 0p, men 2matcher är väldigt litet urval.
Så får vänta några omgångar till innan motorsågen kommer fram.
Dock har jag önskat en 1a center sedan truppen mer eller mindre blev klar.
Än så länge har vi klarat oss utan. Men efter att ha sett Mårtensson så får man
drömma lite igen.
Sen kan jag inte annat än hålla med. Oftast sägs det hur viktiga poängen på slutet är. Men poäng är lika viktiga varsnär du får dem. 6p på banken mot tippade topplag är inte alls dåligt. Och nu är det väl 3 svåra matcher till. Ser vi till att plocka hälften där så är jag nöjd.
Sv: MODO - Almtuna
SKiLMY: Jag tycker också det såg ut att vara med än 3600, hoppas på mer folk om laget ligger bra till i tabellen
Sv: MODO - Almtuna
{7639}: det måste ha varit fler än 3648. Kändes ganska välfyllt från tv-rutan.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
{7639}: Skönt att det inte var något värre, han och Karlström har imponerat mycket på
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
hockey_21: Bara trasig läpp tydligen, från allehanda
"– Äh... Det är sånt som händer tycker jag. Jag hade nog inte tagit en femma om jag hade varit domare. En fyra eller en tvåa och så är det inte mer med det. Men det är domaren som dömer."
"– Äh... Det är sånt som händer tycker jag. Jag hade nog inte tagit en femma om jag hade varit domare. En fyra eller en tvåa och så är det inte mer med det. Men det är domaren som dömer."
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Rytter: tufft program med AIK redan på tisdag, kollat spelprogrammet o Modo har många varannandagsmatcher, borta-hemma borta hemma blir svårt med träning då resorna tar mycket tid
Sv: MODO - Almtuna
Tarasov: Tänk på att det var söndag och precis innan lön. Det går inte att jämföra med en hemmamatch på fredag eller lördag, gärna efter lön:)
+ 3
Sv: MODO - Almtuna
ZZ-Top:
Kan man öka en 3-400 åskådare i snitt över säsongen så skulle det vara mkt bra. Man räknar med 250 kr i intäkter per besökare fö.
Kan man öka en 3-400 åskådare i snitt över säsongen så skulle det vara mkt bra. Man räknar med 250 kr i intäkter per besökare fö.
+ 2
Sv: MODO - Almtuna
Två matcher avklarade. En riktigt bra och denna som var sådär. Men vi har 6p som ingen kan ta ifrån oss. Viktigt att börja med vinst direkt på hemmaplan så vi håller undan kommentarerna hur svårt vi har på hemmaplan ett tag till.
På Tisdag kommer ett riktigt test mot AIK borta.
Tycker alla spelare ser så snabba ut, när till och med Hedman vickar undan en forecheckande spelare och rundar nästa undrar man vad som hänt under sommaren.
Tänk om vi hade haft en center med Mårtenssons händer och förmåga att sätta upp meddpelare. Gillar JJ men känns mer som en avslutare än playmaker.
Snälla Sedins tänk om och tänk rätt =)
På Tisdag kommer ett riktigt test mot AIK borta.
Tycker alla spelare ser så snabba ut, när till och med Hedman vickar undan en forecheckande spelare och rundar nästa undrar man vad som hänt under sommaren.
Tänk om vi hade haft en center med Mårtenssons händer och förmåga att sätta upp meddpelare. Gillar JJ men känns mer som en avslutare än playmaker.
Snälla Sedins tänk om och tänk rätt =)
+ 8
Sv: MODO - Almtuna
wedde: Kombination av fylla, blindhet, och okunskap? Han är ALLTID en katastrof, ser fan ingenting, och det han ser kommer minuter i efterhand, och hockeykunskaperna är minst sagt bristfälliga!
+ 2
Sv: MODO - Almtuna
ZZ-Top: 3648, fler på ståplats än vanligt och dom hade lite av ett tifo vid ceremonin. Bra tryck för att bara vara 3648. Det kommer ta ett tag innan ryktet har ändrats och fler kommer på matcherna.
+ 4
Sv: MODO - Almtuna
Det har kanske nämnts, men i så fall kanske vi kan ta det igen? Vad blev publiksiffran? Slöt Övik upp bakom laget?
Sv: MODO - Almtuna
{5647}:
Målmässigt jämt men vi behöver inte skämmas för 3p. Första til oss andra till Almtuna men tredje till oss, det är vi som skapar och styr och vill i tredje. Deras reducering kom lite från ingenstans och lite slump.
Vi spelar en rolig hockey, hoppas publiken gillar farten och spelet vi bjuder på och hittar tillbaka.
Målmässigt jämt men vi behöver inte skämmas för 3p. Första til oss andra till Almtuna men tredje till oss, det är vi som skapar och styr och vill i tredje. Deras reducering kom lite från ingenstans och lite slump.
Vi spelar en rolig hockey, hoppas publiken gillar farten och spelet vi bjuder på och hittar tillbaka.
+ 2
Sv: MODO - Almtuna
Dundee: Svårt att inte lämna return när Almtuna skjuter stenhårt på motsatt benskydd, bara hoppas att medspelarna lyfter klubbor.
Första tio av andra perioden var riktigt dåliga, annars bra och rolig hockey!
"Bara" 25 min på Toby ikväll.
Första tio av andra perioden var riktigt dåliga, annars bra och rolig hockey!
"Bara" 25 min på Toby ikväll.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
modomille: Ja det var ett dåligt ingripande av Hanses det där får han inte släppa in. Men tycker inte han sett så stabil ut idag mycket farliga returer. Men samtidigt skulle vi gjort 2-3 mål till. Och avgjort tidigare.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Webmaster: Men va fan. De har ju inte haft en målchans i tredje och så får man ett ganska billigt mål. Sett till målchanser borde vi avgjort redan:/
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Kommentatorn menar alltså att det är okej att crosschecka mot huvudet, om man motståndarspelaren gruffas efter avblåsning. Okej. Idiot.
Sv: MODO - Almtuna
{7639}: Sjukt fult. Säkert inte så att han tänkte sig för, men crosscheckar man någon i ansiktet så man börjar blöda finns inga andra alternativ för domaren. Möjligen att Oskar skulle haft en tvåa, men det hade varit petigt.
Man vill inte möta Modos PP som det ser ut. Jäklar vad pucken kan gå fort, även om det var flyt den här gången.
Man vill inte möta Modos PP som det ser ut. Jäklar vad pucken kan gå fort, även om det var flyt den här gången.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
{7639}: Otroligt ful, nu har Modo bra chans att utöka!!
4-2 Där kom det!!
Fortsatt PP också
4-2 Där kom det!!
Fortsatt PP också
Sv: MODO - Almtuna
Heyerdal: Modo har verkligen ryckt upp sig i 3:e och där kommer 3-2 och det har man jobbat ihop.
Kedjan med Hägga och Sylvander är urstarka
Kedjan med Hägga och Sylvander är urstarka
Sv: MODO - Almtuna
Dundee: tyvärr vet vi att ynglingarna försvinner, spanas hela tiden på dem från shl
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
{5647}:
Är inte så förfärad över prestation, Almtuna får ett lyft av sitt mål och vi tappar lite kraft. Men vi fortsätter pressa och är sånär på att ta tillbaka initiativet men Almtuna får in en kontring. Förhoppningsvis lyckas vi ta över 3:e
Är inte så förfärad över prestation, Almtuna får ett lyft av sitt mål och vi tappar lite kraft. Men vi fortsätter pressa och är sånär på att ta tillbaka initiativet men Almtuna får in en kontring. Förhoppningsvis lyckas vi ta över 3:e
Sv: MODO - Almtuna
Gavelo: Har man inte huvudet så spelar det tyvärr ingen roll om man har det andra.
Sv: MODO - Almtuna
{5647}: Jo men så är det ju och det får man vara förberedd på att det kommer bli dippar. Men gillar endå det man ser nu jämfört med senaste säsongerna. Endå sedan man började följa Modo för 30 år sedan så var det just skridskoåkningen som var deras signum. Så detta lovar absolut gott inför framtiden. Bara hoppas dom låter Björn coacha några år nu så ska vi nog kunna utmana om en shl plats så småningenom kanske inte i år men om 2-3 säsonger förutsatt att vi får behålla dom unga grabbarna.
+ 1
Sv: MODO - Almtuna
Heyerdal: Tycker det har varit Almtunas match helt och hållet förutom minuterna i första där vi gör våra mål!
Almtuna är starkare än oss fram till 1-0, och ungefär samma scenario i andra, Almtuna bättre första 15min och MoDo sista 5min.
Krävs en rejäl uppryckning i sista, och en Hanses som slutar sprida returer till höger och vänster.
Almtuna är starkare än oss fram till 1-0, och ungefär samma scenario i andra, Almtuna bättre första 15min och MoDo sista 5min.
Krävs en rejäl uppryckning i sista, och en Hanses som slutar sprida returer till höger och vänster.
« Föregående · 1909137 · Nästa »
Irriterande att vi tappar in två mål där vi i princip hade markering på den killen som slog in pucken. Vi måste bli hetare på returer framför eget mål!!! Sista målet är svårt att försvara sig emot då det alltid kan slinka in en puck, men vid de två första är det dåligt.