1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547450 inlägg · 4164 ämnen
« · 2127294 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season - 2020
{8839}: Det är helt sant, bör ha varit slutet på -90. Vill minnas att jag hämtade dem på Örnen. Själva dialogen utspelade sig iaf i bilen utanför OKQ8 i Timrå.
Och ja, full var att ta i gällande gunstligen. Men han var med på fest och inte spik nykter, det räckte för att polarna ville ha en försäkran om min tystnad. Som jag nu alltså brutit

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen : Undrar var dom hade varit ..var hämtade du dem ? å vilka var de andra ? Vilket år var det ?
Eller är det en fabel ,tycker att det låter osannolikt .
Z full och Hedin ? under hockey säsong ? Vad jag vet var Z mycket sparsam med alkohol.
Ps : finns det hörn inne i bilar eller är allt en skröna ..
Men intressant är det om det är sant .

Modo - Aik 2021-01-15
Matchdags igen då! Idag är det tre poäng som gäller. Let's go Modo mot segern🥳🥳

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
M Horava: inte vår Öhman om du menar Västerviks vår Viktor Öhman spelar i Norge, även KJ är där

Sv: Silly season - 2020
{8399}: Vem beskriver du?

Hittar tre SM-Guld på den här profilen.
www.eliteprospects.com/staff/9217/fredrik-glader

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: förstod det inte illa ment händer mig ofta

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen : Under ett slutspel(kan det varit -02?) blev han plötsligt gunslinger-Hedin och vräkte in mål från sin backposition.
Kort men hektisk period vill jag minnas.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}: Dåligt insatt i blodförtunnande, varför kommer det göra att Solnas spelare dricker vatten?

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Icke

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}: inte mig emot. Om du fixar Karlin som headcoach så tackar han dig med ett SM-guld med hjälp av ett gäng, av Modo ratade, juniorlirare som är spridda över världen med Öhman i spetsen som gör 2-3 mål varje match nu när han enbart får spela Modomatcher.. :-)

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
M Horava: tror på alternativ 3.

Han tar oss från allsvenskan till SHL-guld på 2 säsonger om inte SHL hunnit stänga för uppflyttning

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Bättre än grekiskt, men tänkte skriva frånåkt. Min telefon ville inte det.

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen : Dessutom lovade du att inte berätta att Z var full? Höll du det det löftet :)

Sv: Silly season - 2020
{8879}: Men tre veckor har gått och inget svar.. Annat var det med Frank vid rodret, modo channel är ju totalt dött numera också. Måste ju förstå att det är vi supportrar som är MoDo!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: det är ingen skada. vill inte säga mer.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Ullmark blir nog Övik trogen framöver köpt hus där för drygt 7 mille

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Nja, det är väl inte så konstigt. Z:a var påläggskalven här i regionen då men Pierre var inte i närheten av hans status. Minns att jag inte hade en aning om vem han var. Minns bara att jag skulle komma ihåg hans namn

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: franskt kan vara svårt...;-)

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen : Märkligt med tanke på att Pierre är två år äldre än Z. Pierre vann Lill-Strimma som bäste back i tv-pucken, men hade Z slagit igenom så var inte direkt Pierre okänd eller tilltänkt storstjärna.

Sv: Silly season - 2020
{9315}: Som gammal taxichaffis minns jag en helgkväll när jag hämtade ett gäng ystra ungdomar i Timrå. Det första de sa var att nu satt en berusad Z:a i bilen och jag fick lova att inte berätta för någon att han varit full.
Sedan pekade de på killen i högra hörnet och frågade om jag kände igen honom. De fick hjälpa mig på traven och berättade att det var Pierre Hedin, "du kommer höra talas om honom, han är Sveriges nästa storstjärna i hockey"

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Nucky: Ja, nån gång ska väl Karlin få chansen att träna Modo får man väl ändå hoppas även för Karlins egen skull. Risken är väl rätt stor att han antingen kommer att
1. misslyckas pga. att hans vinnarskalle ställer för höga krav på sig själv och han dukar under i prestationsångest.
Eller
2. han får träna ett lag där motståndet heter Kramforsalliansen eller Brunflo..

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Styrman hade 21 sek speltid , Hedberg EJ ombytt

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Nej, när skridskoåkningen fungerar är han väldigt svårstoppad. Då blir han också väldigt bra i forecheck, men senast blev han franskt på två mål bakåt. Han måste ha något problem.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}:

Finns väl en anledning att en spelare som Hedberg tar ett omtag i allsvenskan. Med de egenskaper han besitter och ifall han gått på 100% kväll efter kväll så hade han inte spelat i HA.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Håller med, samtidigt störs han av en skada som kanske också sänker honom mentalt.
Han är riktigt bra när han är påslagen, men det är på tok för långt mellan gångerna

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan: tycker han ser väldigt loj ut stundtals. Som om att han inte känner för att gå 100% för stunden

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan: Stör mig på exakt samma sätt.
Sen är han ju jävligt bra när han väl sprattlar till och har förmågan att sätta dit den, men många gånger sitter jag bara och funderar på hur mycket energi som stjäls från lagkamraterna medan han snurrar runt där borta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8879}: inte lyssnat, men jag stör mig tyvärr något enormt på Hedberg. Tycker han är sjukt endimensionell i sitt spel. Kör bara solo. Han verkar inte ha förmågan att lyfta blicken för att hitta passningsalternativ. Verkligen one man show. Ingen lagspelare precis. Kan tänka mig att han var en av dem som Karlqvist syftade på i intervjun i periodpausen igår.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8879}: Läste också sådana kommentarer. Typ, att när han ville vara bra sä var han bra, men i vissa matcher (som senast tänker jag) så var han bedrövlig.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{5647}: 100% där problemet ligger just nu

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon annan som reagerade på Jimmie Ericsons kommentar om Edwin Hedberg i Hockeypuls podcast?

Han blir ju tokhyllad, men att inställningen inte riktigt är där...?

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8879}: ser att Styrman spelar i Luleå ikväll, är Viktor skadad? Hedberg i Brynäs borta med däremot Norlinder tillbaka o målskytt

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Foppatofflan: Det fanns positiva saker offensivt, men jag har snöat in på defensiven då jag tror att det är nyckeln.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Foppatofflan: men det säger ändå att vi är på rätt väg.
Gäller att alla är påslagna i 60 min

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{5647}: tycker att vi spelade oss ur försvarszon bättre än på länge första två perioderna mot BIK. Kanske i och för sig inte säger så mycket.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}: Haha, att hålla på Modo sätter ens nerver på spel. Det är fakta.
Men att ge upp eller gnälla är inte våran stil.

Vi viker oss aldrig!

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
modogurra:

Håller med att Lindgren hittade lösningar som få andra klarar av att hitta.

Men du refererar till Timrå matchen, den matchen vi vann var inte Lindgren med och vi ställde upp med 3 juniorbackar (Wallinder, Styf och Arvidsson).

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8879}: Vilket din käre Far har helt rätt i. Men det är ett tungt ok att bära, tunga tider minsann. Men det är väl det som ger extra lycka när vi äntligen får en framgång.

Att vara MoDoit är ingen dans på rosor minsann.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Nucky: Antingen har det inte funnits nån tillgänglig, eller att man gamblat till nu, när marknaden ska explodera. Men känns lite sent

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}: Alla dagar i veckan !

Som min käre far säger:
Riktiga Modo supportrar stöttar i alla lägen, speciellt när det går tungt.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Gavelo: Antingen startar man anfallen snabbt om vi har en chans till kontring, men som du skriver så åker alla rakt fram även om vi inte ser ut att få ett bra 3-2, 2-1 eller där Hedberg, Ohlsson eller någon annan snabb kan få en åkduell. Då blir det nästan omöjligt för backarna att hitta en spelare alls, utan antingen får de åka upp med pucken eller söka ett riktigt svårt pass där en miss innebär målchans för motståndarna.

Oavsett så hade jag hellre hört någonting som. Det är dags att vi blir konsekventa i vårt spel. Att vi får till en bra defensiv som är grunden till att våga spela offensivt eller liknande. Inte ytterligare ett uttalande om att vi inte vågat spela aggressivt. Se till att vi är bekväma defensivt ska du se att man törs släppa handbromsen mycket mer.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson: jaså dom ska släppa på handbromsen, är just känslan att dom gör som placerar oss i botten av serien?!, vi dumstartar ju anfall fast vi inte är i fas eller ens har alla lagdelar innanför dom kriminella utkanterna, Sveriges längsta lag kväll efter kväll.

Att man tar byte för byte är bra men släppa på handbromsen är ett sjukt konstigt uttalande, vore sådär 11 000% bättre att säga ” vi ska spela systematiskt och inte falla ur vårat eget spel”

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Padrone78: förutom Rockwood...

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Heyerdal: Ja, Styf ser mest plågad ut och verkar nästan längta bort. Inte helt säker på att han vill ha det här jobbet överhuvudtaget.

Kan inte riktigt släppa intervjun med Karlin förra veckan.
Vilken pondus han visade upp!
Blev så tydligt vilken typ av ledare han är, rak och tydlig och riktig jävla vinnarskalle..
Tror man ogärna fuskar med hemjobbet under honom.
påminner faktiskt litegrann om Bulan i Luleå.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}: men alldeles oavsett ambition i årets serie borde Glader ha kunnat hitta minst en center av klass och ännu hellre två. Oavsett Hepo har vi ju haft centerbehov....förstår inte varför vi inte agerat på den positionen?

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
digitalbath: Vårat försvar har problem med att hitta vägar ut genom zon med fart, vilket gör att vi fastnar i egen zon. Därför tror jag att Lindgren var vår bästa back, han hittade alltid en pass till en spelare med fart. Jag tror därför att det är viktigt vi får tillbaka Viklund och så hoppas vi Boivin är bra på uppspel också. Då kan vi spela som vi spelade mot Timrå. Såklart en ny förstacenter kan va trevligt också men Rockwood är otroligt bra på att hitta bra pass, tycker han funkar som förstacenter i en mellansäsong som denna. Ingen risk alls att vi ska hamna nedanför kval-strecket som vi spelar nu.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
jonsson: 'Vi ska även bjuda på bullar med en massa warfarin i innan match' sa han också, fast det var när mikrofonen tystnat. Bara om ni undrar varför AIKarna dricker så mycket vatten i första perioden

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{8225}:

Inför AIK:

”Vi ska släppa på handbromsen och ta byte för byte” säger Styf

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{5647}: tror Styf känner lättnad att få avlastning, inte roligt vara i hans kläder så dåligt som det gått, tycker det syns på honom i intervjuerna senaste tiden

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
{5647}: Tycker Styf verkar vara ödmjukheten själv. Sedan , i en pressad situation, kan han låta märklig. Men jag tror absolut att han är prestigelös o gör allt för MoDos bästa , liksom vi supportrar gör

« · 2127294 · »