« Föregående · 1913456 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Västervik
Gavelo: lyssnade på en sådan sändning med förra året. Störigt när de ändå har folk där. Fan känns som hanses vaknat till rejält nu
Sv: Modo - Västervik
NuMo: Lite märkligt det där, varför kan inte radiosporten sända från alla matcher?, kostar det för mycket eller vad kan vara problemet?!
Sv: Modo - Västervik
MorganaLefaey: håller med och känns som det är fördröjning på han. Sitter han på en liten skittv hemma och kommenterar?^^ synd ju att de lägger bra mycket mindre pengar på ha än shl mycket sämre ljud och bildkvalitet med
Sv: Modo - Västervik
{5647}: Först fick Hagelin på swehockey assist, men jag tyckte väl att det var JJ.
Sv: Modo - Västervik
{8384}: ikväll håller jag en tumme för Modo och en tumme för löven och i morgon håller jag två tummar för Timrå .
Upp med Norrlands lagen i Shl som har lite hockeykultur , bort med lag typ Växjö........
Heja Modo å heja löven å heja,heja Timrå
Upp med Norrlands lagen i Shl som har lite hockeykultur , bort med lag typ Växjö........
Heja Modo å heja löven å heja,heja Timrå
+ 4
Sv: Modo - Västervik
Robin Ztorken L: Tror som Ivandrago i förra inlägget, den platsen är tappad till Jellvert.
22:an är på tok för osynlig för att leda detta laget just nu, men kanske till nästa säsong? Potential finns absolut, men det går så långt mellan gångerna han tänder till.
22:an är på tok för osynlig för att leda detta laget just nu, men kanske till nästa säsong? Potential finns absolut, men det går så långt mellan gångerna han tänder till.
Sv: Modo - Västervik
Tarasov: Vi har väl förlorat en hemmamatch mot Västervik båda säsongerna? Så lätt blir det verkligen inte.
Sv: Modo - Västervik
Robin Ztorken L:
Annars blir det 3:linan då Jellvert verkar klippt hans förstaplats
Annars blir det 3:linan då Jellvert verkar klippt hans förstaplats
+ 1
Sv: Modo - Västervik
{8384}: sett V-vik nån match och de spelar frejdigt så hoppas vi inte släpper till allt för många kontringar, tror de kommer spela på snabba omställningar så gäller att våra killar inte blir för ivriga i anfallszon sett att våra båda backar ofta står jämsides där så de blir lätt frånåkta vid vändningar
Sv: Modo - Västervik
{8384}: Jag vill se en #22 som lyfter sig till den förstacenter han skulle vara, på förhand!
+ 1
Sv: Modo - Västervik
{8384}: Huvudsaken är att Modo vinner, sen hoppas man såklart att Modo dominerar och vinner stort, men det är inte ofta sådant händer utan jag tror det blir en tuff match precis som mot alla andra, möjligen att man underskattar dagens motstånd lite mer än tex Leksand vilket kan göra att man får en tuff start, men man hoppas att Modo kan göra en riktigt fin match i 60 minuter och att Toby får göra 2 mål
+ 2
Sv: Karlskoga - Modo
MorganaLefaey:
I längden vinner man på ett eget spel, särskilt då ett eget spel innebär att man tar sin defensiv på allvar.
I längden vinner man på ett eget spel, särskilt då ett eget spel innebär att man tar sin defensiv på allvar.
+ 1
Sv: Karlskoga - Modo
MorganaLefaey: Visst känns det ibland lite överdrivet svårt som grabbarna spelar, men jag hoppas vi får en utveckling såsom Skellefteå fått på Djuse, Rundblad, Heed och John Klingberg. I vissa av de fallen tog det förvisso mer än ett år innan spelaren riktigt blommat ut, men det skickar ändå fantastiskt viktiga signaler.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: snabb i svängarna ja, där tycker jag A.Söderberg var en av de bästa. Han kunde vända in och ut på sina motståndare nere i sarghörnen. Har hört att han hade väldigt liten åkyta (radie) på skridskorna för att kunna göra snabba svängar.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Den har lite go info om ni för er som gillar att hata på domarna, ni är inte ensamma finns i varje lags forum, sen kan vi dementera att domarna har något typ av hat eller så ser man det så att de hatar alla lag.
Sv: Karlskoga - Modo
{5647}: Där håller jag båda tummarna upp. Räcker inte med en gilla knapp.
"Både Tom Hedberg och Viktor Berglund spelar snudd på lika svårt som Djuse gjorde då, men nu har vi råd med det "
Det är det här som är så viktigt. Hedberg o Berglund gör ett antal knepiga beslut / övertro på sig själv per match. Och så här långt så är det helt ok. Det bör vara rejält utvecklande. Men kan de stänga av detta om det blir knapert?
Om vi hamnar i kval?
Jag hoppas de utvecklats tillräckligt för att spela sitt spel och samtidigt minska riskerna.
"Både Tom Hedberg och Viktor Berglund spelar snudd på lika svårt som Djuse gjorde då, men nu har vi råd med det "
Det är det här som är så viktigt. Hedberg o Berglund gör ett antal knepiga beslut / övertro på sig själv per match. Och så här långt så är det helt ok. Det bör vara rejält utvecklande. Men kan de stänga av detta om det blir knapert?
Om vi hamnar i kval?
Jag hoppas de utvecklats tillräckligt för att spela sitt spel och samtidigt minska riskerna.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Gillar också Toby's åkning, han liksom svävar fram, går nästan lika fort i sidled som rakt fram(även fast han inte har en toksnabb toppfart)
Påminner om gubbarna från ett gammalt dataspel.
Väldigt rörlig helt enkelt.
Påminner om gubbarna från ett gammalt dataspel.
Väldigt rörlig helt enkelt.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Absolut. Även om Enström inte var lika snabb som Sasse så är hans skridskoåkning mycket mer vägvinnande (förutom då när man ska åka ifrån backarna vid lobb-passningar).
Nu skrev allehanda snabbskrinnare och då är det svårt att veta hur de riktigt tänkt. Ingen kan väl haft så fantastisk överstegsåkning som Salle, men han räknas alltså som sämre än Söderberg trots att han på alla andra sätt än i starten var snabbare.
Att Cumiskey vinner får väl anses som självklart då hans skridskoåkning är på en helt annan nivå än alla andraas.
Nu skrev allehanda snabbskrinnare och då är det svårt att veta hur de riktigt tänkt. Ingen kan väl haft så fantastisk överstegsåkning som Salle, men han räknas alltså som sämre än Söderberg trots att han på alla andra sätt än i starten var snabbare.
Att Cumiskey vinner får väl anses som självklart då hans skridskoåkning är på en helt annan nivå än alla andraas.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Sant, men hockey spelas ju inte bara rakt fram, det gäller att vara snabb även i svängarna
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Rakt fram i alla fall, hahaha, grabben var inte så bra på att svänga.
Salle borde vara med på listan, jag gillar också Tobbe Enströms åkning, sen är inte jag någon som ska bedöma skridskostarka spelare, men Micke P var ju som en jäkla iller!
Salle borde vara med på listan, jag gillar också Tobbe Enströms åkning, sen är inte jag någon som ska bedöma skridskostarka spelare, men Micke P var ju som en jäkla iller!
Sv: Karlskoga - Modo
Monno: Djuse hade mått så mycket bättre av att komma in i ett lag som inte spelade med kniven mot strupen. Både Tom Hedberg och Viktor Berglund spelar snudd på lika svårt som Djuse gjorde då, men nu har vi råd med det och vi täcker upp för varandra. Dessutom har vi Hellkvist som uppmanar dem att våga och stöttar dem om det blir fel ibland.
Det är det jag menar med att miljön i år är så mycket bättre för spelare som vill utvecklas än det varit på många - krampaktiga - år.
Det är det jag menar med att miljön i år är så mycket bättre för spelare som vill utvecklas än det varit på många - krampaktiga - år.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Jo, han bildligt talat sprang på skridskorna. Rakt fram gick det fruktansvärt fort, så Ubbe Nordin passade ofta framför Sandström så han kunde springa förbi backarna och bli fri. Lite som man i fotboll lägger en löpboll...
Ingen vidare tekniker på skridskoåkning, men fort som fasen gick det när han drog iväg i alla fall...
Ingen vidare tekniker på skridskoåkning, men fort som fasen gick det när han drog iväg i alla fall...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen: Vill minnas att Ulf "Sasse" Sandström var oerhört snabb på skridskorna.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Anders Söderberg var ju inte snabb på längre avstånd. Han hade nog fått rejält spö av både Macke och Salle förutom på väldigt korta sträckor.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Kan någon göra en riktig lista😉. Skall Sellgren verkligen vara med på den typen av lista.
Kan någon göra en riktig lista😉. Skall Sellgren verkligen vara med på den typen av lista.
+ 1
Sv: Karlskoga - Modo
Tarasov: Ja nog fick väl Djuse skit. Men som många här kommenterat så var nog de flesta överens om att han hade en väldig uppsida. Sen var väl marginalerna han spelade med då inte riktigt SHL klassiga dock.
Men kan minnas fel också. ;-)
Jag tror nog Alsenfelt aldrig lyckats i Modo. Det är för mkt psykologi. Han kom in, gjorde några dåliga matcher, han fick ENORM press på sig att leverera och det skar sig väl rätt hårt med Uffe också.
Det blev fel från början helt enkelt.
Ryno var inte nära redo. Även idag visar han dåliga tendenser emellanåt.
Däremot Hersley tror jag hade kunnat bidra om man haft mer tålamod. Han var bedrövlig seg här, men man skulle satt han på skridskoträning varje dag nå månader för å få upp farten typ...
Men kan minnas fel också. ;-)
Jag tror nog Alsenfelt aldrig lyckats i Modo. Det är för mkt psykologi. Han kom in, gjorde några dåliga matcher, han fick ENORM press på sig att leverera och det skar sig väl rätt hårt med Uffe också.
Det blev fel från början helt enkelt.
Ryno var inte nära redo. Även idag visar han dåliga tendenser emellanåt.
Däremot Hersley tror jag hade kunnat bidra om man haft mer tålamod. Han var bedrövlig seg här, men man skulle satt han på skridskoträning varje dag nå månader för å få upp farten typ...
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Du ska väl veta vilka de är. Cumiskey och de sex rövarna.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
7 Sture Andersson
6 TP
5 Antos
4 Jeppe Sellgren
3 Tony Schälin
2 Sasse
Och padaaaaa
Nä, inte Salle...
1 Cumiskey!
7 Sture Andersson
6 TP
5 Antos
4 Jeppe Sellgren
3 Tony Schälin
2 Sasse
Och padaaaaa
Nä, inte Salle...
1 Cumiskey!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Finns det någon som kan redogöra för vilka sju snabbskrinnare Allehandan valt ut från Modo genom tiderna?
Man måste ju vara plussare.
Man måste ju vara plussare.
Sv: Karlskoga - Modo
Confusius: ursäkta sent svar, var tvungen att hjälpa min son med hans banjolektion.
Tycker det är lite ”kasta sten i glashus” att kalla Karlskoga-fansen för hillbillies, nu vet jag inte var du kommer ifrån men det är inte mycket annan typ av folk uppe i Nolaskogs åtminstone inte utefter min bedömning de gånger jag varit på besök på hemmamatch. Sist var det en kille som skulle stajla med en kvarting vodka i kallingarna som han skulle smuggla in, höll på och ropade högt till allt och alla att han hade ”störst kuk i Bjästa”..
Tycker det är lite ”kasta sten i glashus” att kalla Karlskoga-fansen för hillbillies, nu vet jag inte var du kommer ifrån men det är inte mycket annan typ av folk uppe i Nolaskogs åtminstone inte utefter min bedömning de gånger jag varit på besök på hemmamatch. Sist var det en kille som skulle stajla med en kvarting vodka i kallingarna som han skulle smuggla in, höll på och ropade högt till allt och alla att han hade ”störst kuk i Bjästa”..
+ 2
Sv: Karlskoga - Modo
{5647}: jag se helt missat att Ahnelöv spelar för Rögle. What? trodde en ”större” klubb skulle signa honom, han är ju bara 30 år.
Sv: Karlskoga - Modo
Nucky: Djuse var lite som Lindgren och Stenqvist. Unga, talangfulla, men lite för övertygade om sin egen förträfflighet.
Egentligen handlade det väl mest om att få poletten att ramla ned och spela lite enklare. Hos Hellkvist är jag också övertygad om att alla tre haft mycket större chans att blomma ut.
Egentligen handlade det väl mest om att få poletten att ramla ned och spela lite enklare. Hos Hellkvist är jag också övertygad om att alla tre haft mycket större chans att blomma ut.
+ 1
« Föregående · 1913456 · Nästa »