Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

BIF-MIK

Sv: BIF-MIK
Seabiscuit: Återväxten hade match... MIK -BIF 2-10

Det blir nog till att fortsätta att värva utländskt ;)

GävleLasse:

Jag ser att du pluggat på ordentligt i supporteretikboken. Jag menar, varför skulle du annars komma med sådana där inlägg dagen efter att erat lag tagit skalpen av oss? :-P

Såg matchen i repris nu på eftermiddagen. Kunde där konstatera att gävle lasse har lite rätt då han säger att vi borde ha haft någon mer utvisning i andra och tredje perioden. Kan där sträcka mig till ett tveksamt fall, däremot skall nog han vara glad att inte domherren tog brynäsarna för deras överträdelser, minst 4 solklara fall som inte renderade i utvisning. I andra perioden åker boggen på en tackling som är betydligt mer armbåge än det som stor-eric åker för. Stor-erics utvisning är ett skämt. Brynäs 1-0 försegårs av att brendl blir nerdragen ca 10 sek tidigare. Den höga klubba som brynäas åker på i slutminuterna är dock en ren och skär kopenasations utvisning, såg minst fem liknande under matchen som inte resulterade i något.

Forever MIK: Jag tittade jag med och det var tveksamma utvisningar åt båda håll, Tacklingen som Stor Eric åkte ut för var regelrätt. Det var ett grymt dommarmisstag. Men vi har repriser att titta på, det har inte domaren så det är ju lite till hans försvar.

Jag tror inte att det hade renderat i en utvisning om Lahti tagit för andra saker innan. Men nu hade han inte tagit någon utvisning åt en Moring på länge och det var dags. Då letade han upp denna...

Tyvärr så är detta dagens ishockey i sverige. Som tur är så brukar detta jämnas ut över 55 omgångar.

Faktum är att jag håller med Per Djoos på ett sätt: När laget ställer upp och spelar som de gör - backar hem, tätar till i egen zon och nästan uteslutande väntar på motståndarmisstag - kan man defensivt rimligen inte hoppas på mycket mer än att man släpper till så pass många chanser att motståndaren kan göra 1-2 mål. Och det var precis vad BIF gjorde. Däremot så tycker jag att Djoos helt blundar för det faktum att Mora med det spelet nästan inte skapar någonting själva och därmed spelar ett spel som för det mesta bara leder till hedersamma förluster där siffrorna hålls nere.

Det enda tillfälle det såg bra ut i matchen var de tre byten som följde efter Moras 1-2-mål då laget klev upp och forcheckade, vågade stå upp vid anfallzon och behöll trycket vilket till sist tvingade Brynäs att ta en utvisning. Jag förstår inte varför MIK inte försöker spela så hela tiden? Det är ju sånt spel laget har material för - tunga, fysiska hårt jobbande spelare! Och detta säger jag särskilt som jag också följer LIF noga och kan jag säga att MIKs spel nu är skrämmande likt det LIF hade förra säsongen då de åkte ur elitserien. LIF saknade då - precis som Mora nu - nästan helt snabba, kontringsskickliga spelare men försökte ändå spela på det viset.

LA Kings: Du tror inte att Mora fick ner spelet i offensiv zon på grund av att Brynäs inte låg på lika hårt vid sin 2-0 ledning..?

LA Kings: Men det gällde väl även förera året, att vi saknade sådana spelare förutom möjligtvis Karl Kerman ( kontringssnabba)

GävleLasse: Det var alltså först efter sin reducering till 1-2 som MIK gjorde tre bra byten.

« · 816026