Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

En tråd för allt

« · 1494657 · » Till forumet


Sv: En tråd för allt
zeb: Robin Gartner lämnar för Örebro. Två backar har valt Örebro. Tydligen tror de att de kommer till ett lag som satsar seriöst för ES.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
zeb: Syftar du på fransmannen? Han verkar hyffsad, men samtidigt har jag svårt att tänka mig att de spelar hockey i Dijon som ligger inom Bourgogne. Kanske positiv överaskning? Varför inte prova att få över ryssen igen.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: o kära värld vilka värvningar !!!!
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:Bästa backen man har sett på många år ,hoppas man är så förståndig att man skriver med han (Cedergren) Men det behövs fler på backsidan  kommer att bli minst lika bra som ekholm om han får vara skadefri
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Metal Guru:

Du förstod.

Kommentera

Sv: En tråd för allt
mattias - 74: Ekholm blev bästa back, Börje Salmings val. Grattis även till KAIS Mora att det blir final. Jag är väldigt imponerad av damerna.
Kommentera

Sv: En tråd för allt

mattias - 74:
Det var väl så att man från Leksands sida gjorde ett fantastiskt jobb med arrangemanget, men glömde lite bort att det faktiskt också skulle spelas hockey också.
Det kanske Martin ville prata med Ollas om, kanske liksom för att påminna lite.

Kommentera

Sv: En tråd för allt

Bissett_19:

Ja det vill jag också veta, känner inte till nånting men Ola verkar sitta på stekhet info ;)

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Ola:

Var det något som hände dom emellan?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
mattias - 74:

Niklas Svedberg (2 matcher), Joakim Rohdin (6 matcher) och Simon Löf (52 matcher) spelade i Mora förra säsongen. Så hälften av spelarna i Brynäs har spelat i Mora eller Leksand. Undrar förresten hur mycket Martin Johansson pratat med Jesper Ollas om utomhusmatchen i fjol. :)
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Hakan Olsen:

Massa Ex leksingar och moringar i finallagen

SAIK: Skogs, Jimmie Ericsson, Joachim Eriscsson, Bellmare,

Brynäs: Granström, Lasse Jonsson, Nordqvist, Ollas, Andersen, Widing, Sundqvist, ekholm, Martin Johansson. Glömt nån?

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Ett annat ämne. Skoj att MIK-spelare avgjorde för Brynäs igen. Granström har blivit en riktig grävling. Jag är imponerad av Brynäs som har viktiga fd MIK-spelare. Skogs gjorde vad han kunde.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:
Jag tror att det inte rörde sig om pengar eller nåt annat i Hank's fall. 
Han ville nog bara tillbaks och hem, och nu var det ett bra läge.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
zeb: Henk gick till en konkurrent. Hur mycket ansträngde sig MIK för att behålla honom?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:Den spelare som var viktigast lämnar laget Hank the tank  Bedrövligt
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Glömde att Martin J. Ingår i Brynäs, avgjorde i kväll.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:
Obol Invest. 
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Förmodligen, intresset är väldigt stort runt Skellefte och Lule. Vilka är sponsorer?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:
Det kanske är så enkelt att deras underlag för att hålla igång ett elitlag är mångdubbelt större än för Mora. 
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: En del före detta MIK-spelare i ES-finalen. Det blir intressant att följa. Jag tar upp det igen, hur kommer det sig att SAIK kan få ihop ett sådant bra lag? Är hockey-kunnandet och -intresset större än i norra Siljan?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Finns det några intressanta rykten angående nya spelare till MIK?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Bra att målvakterna är kontrakterade. Nu är nästa steg att komplettera med någon stabil back.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Tack för info. Vilken lyckosaga att han fick spela med MODO. Klart att han skall prova med MIK. Han gjorde det bra i MODO.
Kommentera


Sv: En tråd för allt
Metal Guru: Kommer inte ihåg honom, finns det någon länk?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:
Cedergren (f. 88) spelade med Mora i ES och AS 2006-09.
14 matcher med MoDo iår. 
Kommentera

Sv: En tråd för allt
zeb: Känner inte till Cedergren. Antar att det är en junior? Det är viktigt att få in ett par stabila backar, som även du hävdar, och då liknande Timmander. Jag är helt klart imponerad av Timmander och Leksands försvar. Det behövs även en stabil målvakt som kan avgöra matcher.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen:Jag tycker man ska behålla en av målvakterna, där hoppas jag på Daniel, sen är det på backsidan som problemen finns ,man bör ha in 2 riktiga klassbackar ,+ Cedergren sen kan man skicka iväg K.E
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Stigsson:

Finns det möjligt att få in en klassmålvakt? Det vore en mycket bra början för att bygga vidare på laget.

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Stigsson:Skoj att att Westerling är tillbaka. Han är väldigt teknisk men kommer lätt bort när det hårt spel. Det gäller att få någon tuffare spelare i samma kedja. Men som sagt, det är bra att han är tillbaka.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Stigsson:Kan man få lite infp om Jakobs? Styrkor samt svagheter.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
mattias - 74: Ja det blev klart under eftermiddagen ungefär samtidigt som Luleå gick ut med att man signat Jakobs.
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Hakan Olsen:

Jonas Westerling återvänder till Mora. Allt enligt en Leksandsgrupp på Facebook ;)

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Otroligt vad dåligt Oskarshamn spelar mot Rögle i kväll, när det gäller mycket. En match kvar! Naturligt spelar det ingen roll för min del, men jag skulle som tränare bli vansinnig när spelarna inte ger sitt yttersta i den sista matchen.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Dommarinsatsen i matchen Almtuna-Malmö var inte bra,de avgjorde matchen till Malmös fördel. Det var ingen förseelse som skulle ge utvisning, jämfört vad som hände tidigare i matchen. Almtunas spelare och ledare protesterade kraftfullt, det förstår jag. Det måste bli bättre dommare i allsvenskan, det gäller allt för mycket för att dommarna skall avgöra matcher.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Förbannat, nu är det slut. Det har varit för dåligt försvar under säsongen.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Sorry, vinst blev det men det räcker väl inte eftersom IKO tar minst en pinne ikväll.
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Ok. det är inte på Viasat hockey utan sport. Förhoppnings blir det vinst.

Kommentera

Sv: En tråd för allt

Hakan Olsen:

Vad hände med att Visat skulle visa MIK-Borås? Jag känner mig riktigt förbannad på Viasat. Det går inte heller att kontakta dem.  

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Bra utförd match av MIK. Det har varit mycket upp och ner denna säsong, framförallt när det gäller backspelet. En del trista poängförluster. Ett halmstrå finns trots allt kvar. Vi får hoppas Almtuna gör den gedigna insats som de lovar och Rögle kan visa vad de kan hemma. Vi skall komma ihåg att MIK har ingen lätt match mot Borås, som sagt försvaret måste spela bra.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: MIK är inte tillräckligt bra denna säsong. i denna match gjorde VIK ett gediget jobb, och Little är i en division för sig. Han gör lite som han vill.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
mattias - 74: Försvarstabbe av Vikstrand bäddade för 0-1, och i ren desperation blev det även 0-2. Jag har skrivit det tidigare, backar, backar, backar och en bra målvakt behövs till nästa år. Kan inte Vasaloppet sponsra laget?
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Hakan Olsen:

1 - 3 ser bra ut för er och vi kan vara serieledare imorgon om vi slår Karlskoga ;)

Kommentera

Sv: En tråd för allt
I kväll blir det nervöst. Förhoppningsvis är Örebro fortfarande i svackan
Kommentera

Sv: En tråd för allt
mattias - 74: Det var för väl att det inte blev 3 p. För Orskarhamn.
Kommentera

Sv: En tråd för allt

Hakan Olsen:

Nu vart det 1 - 1 genom Bergenström =)

Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Vinner Oskarshamn mot Leksand i kväll blir det ännu svårare att nå topp 7. Just nu leder Oskarshamn inför sista perioden. Leksand är inte speciellt motiverade.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Nu står det mellan Oskarshamn, Södertälje och MIK när det gäller 7:e plats. Vilka matcher återstår?
Kommentera

Sv: En tråd för allt
Hakan Olsen: Malmö - Örebro 2-1, det ser allt mörkare ut. Matcherna mot Södertälje, Almtuna och Rögle var riktiga lågvattensmärken som sätter spår. Jag ser med motvilja att säsongen är slut och kommer att säga upp Viasat. Intressant tanke om en ny arena i Mora. Det vore bra om Vasaloppet går in och sponsrar hallen, och många kan utnyttja den. Ser det som viktigt för orten att olika sporter på elitnivå får utrymme.
Kommentera

Sv: En tråd för allt
zeb: Medlemmarna i MIKs supportergrupp måste börja agera. Fortsätter detta kommer MIK att ramla ur allsvenskan inom något år, kanske redan efter nästa säsong. Det vore väldigt trist om det skulle bli samma historia som för Björklöven. Inkomster för klubben kommer att minska när de inte blir en av de 7. Finns det någon vettig och seriös diskussion på nätet?
Kommentera

« · 1494657 · »