Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 982815 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspel, Ingemansland eller Kvalet?
morahockey:Detta är felet om HV förlorar i morgon:

Från toppmöte till möte med tabelljumbon Mora. Varför har ni så svårt att möta dem där uppe i Dalarna?

- Jag vet faktiskt inte, om vi visste det skulle vi försöka ändra på saker och ting. Mora ligger där det ligger, det är en tuff bussresa för oss och så.

Metal Guru: Ja lill-eric gjorde ju mål igår mot Linköping.

Step:
Kari kan inte ha haft mycke att säga till om sen han kom hit,allt detta ska ändras nu så fort Pär försvunnit. Detta verkar mysko i mina ögon.

Hoppas detta lyckas nu så kan det bli roligt framöver

Sv: WCS
Stigsson: Det kommer att bli tufft och en vinst mot serieledarna redan på Torsdag ser jag nästan som ett måste för att få ett någorlunda flyt.

Sv: jan simons
"För mycket skitsnack" Simons talar ut.

Sv: WCS
För tillfället pekar WCS på att krävs 81p för nytt kontrakt.

Själv tror jag att det kommer krävas 66p vilket skulle betyda att vi behöver 6 segrar på de 11 återstående matcherna. Jobbigt, men inte omöjligt.

Ska bli kul att se hur vår "nye" tränare formerar laget på torsdag. Eller hur! Vågar han bänka spelare som inte presterar. Och hur ser kedjorna ut tro, och vem står i målet, mycket intressant som sagt.
I intervjuer har han ju pratat om ett han vill se ett hårdare forecheckande lag, på tiden om ni frågar en annan. Och ett bättre pp snackas det också om, där två poweplaykedjor ska figurera. Låter bra va´?
Nu hoppas vi på vinst mot HV, och en rejäl nystart inför fortsättningen.

horcoff: Det hade varit UNDERBART å gå segrande ur den ;)

zeb: Hoppas bara för allt i världen att vi klarar oss utanför KS.

Sv: MIK sparkar Pär Djoos
Bonäs norra: Härligt nu e vi ett gäng posetiva :)

SIVASN: ja vi kör på det nu, det ska gå bättre nu !

Metal Guru:
Om du menar mellan honom och mik så var det så ja.

Forever MIK:
Gillade verkligen Lill-Eric.
Visst var det kontraktsskrivningen som drog ut på tiden, pga spelare och klubb var oense om ersättningen..?

Lill-eric målskytt. Han är bra, ett misstag att släppa honom tyckte jag då, än mer nu.

Metal Guru: Det var ingen slutledning eller ens försök till det, endast ytterligare en av alla frågor som bara liksom "ploppade opp"...

"Liket" är sig lik, två öppna mål chanser, en i ribban och en i utsidan stolpen. Bara hoppas att det håller i sig över torsdagen

horcoff: Förhoppningsvis att dom bästa ska spela och en del inte spela,m.m

nyz:
Även om läsvärdheten inte har gynnats härinne måste Lunarmaffian i yttrandefrihetens namn få finnas. Den behöver bara börja modereras litegrann.

Med detta sagt som suddigt bakgrundsbrus, vill jag påstå att din slutledning med "alla mot alla i MIK" är gravt felaktig. Det du bevittnat är bara en högstadieklass där läraren prövat velourdisciplin, men just insett att vi läser 2008 i almanackan. Yo!

sitter och slapptittar på link.-hv. domherrarna har tydligen fått tillsägelse om att skärpa till hakningarna nu i omstarten. jepp, så är det, men en hög klubba i nacken är ok, ledin lite sur, fast det är vår vän lahti som silar mygg och sväljer kameler.

Rättning i ledet,nu stöttar vi Mora IK jag känner possetiva vibbar nu,nu kör vi över HV eller hur?...
...åtminstånde ska vi slippa kvala...
...eller åtminstonde i sämsta fall av världar fixa kvalet med bravur!!

morahockey: snart är du också "legend" om du fortsätter i samma stil. Inlägg efter inlägg utan att tillföra annat än att vi utomstående som funderar på vad som är fel i mora får mer att förundras över... alla mot alla i mik?

zeb: Frågan är vad de hinner förändra på de 11 omgångar som är kvar.
Vi kan vara överens om att blir en jäkla rysare, det är som tiden står stilla tills de kommer igång igen.

Nu höjer vi alla nivån ett par snäpp.
Trams plockas fr.o.m nu bort, och till skillnad från gossar som zeb, xcarl och morahockey så bestämmer jag och Stigsson enhälligt vad som är trams och inte.

horcoff: Det låter som musik i mina öron när Eloranta säger vad han ska förändra,Tänk att det skulle ta sån tid

Konceptet: Vet hut!

zeb: Jag instämmer. Vet hur karl!

Metal Guru: Ta och sluta dryga dej, du börjar bli pinsam

XCarl:
Det känns skönt att få reda på att man inte är ensam, som tröst.

moringar

XCarl: Håller med dig. Djoos är ju den första att såga Simons i media. Av
alla moraingar.

Metal Guru: Vad är det som är underligt, Om nu Simons får kritik, så är väl den befogad, är ju bara att läsa vår tabellplacering.

Tycker du det är fel att ex Per Djoos säger vad han tycker, och du, han är inte ensam.

Därutöver tycker jag att du är jävligt dryg, på gränsen till silly, men du är inte ensam, om det kan vara någon tröst.

Sv: Övrigt
Metal Guru: Men vad hade du tänkt dig? Hans favoritlag är Djurgården och Leksand. Han har sågat många andra lag för.

Metal Guru: Så illa är det inte! Vi tycker bara att Simons ska börja agera lite smartare.

Knogen: I Moraklacken. Mora IKS alltså om du förstår!!!

mattias - 74:
För Ros är det ovanligt nytt.

Metal Guru:

Det där var väl inget nytt :)

Metal Guru: Sorry my mistake. Jag syftade på hans fina blogginlägg om den röda tråden mellan de tre spelarna i elitserien

blogg.aftonbladet.se/5/perma/731531/#comments

Konceptet:
Var hittar man några (läsar-)kommentarer?
Eller menar du de i artikeln?

XCarl:
Visst är det underligt.
Simons får kritik när han inte säger någonting.
Simons får kritik när han säger någonting.

Simons får kritik när han sitter ned. Simons får kritik när han står upp. Simons får kritik när han ligger ned. Simons får kritik när han hänger uppåner i takkronan.

Metal Guru: Det bästa med det inlägget är kommenarerna. Uppgivenheten hos hans besökare är total. Underbart.

Tomas Ros byter fokus i sina vetenskapliga enkät-artiklar om Elitserien.

TB: Du har helt rätt, det är på gränsen till det otillåtna, för självklart så tolkar de uthänga spelarna artikeln som kritik, särskilt efter alla övriga händelser.
MIK tycks vara en riktig amatörklubb, med lågt stående individer i sin ledning.

Ordet pinsamt räcker inte lång!!!

För i nuläget är det bara att borra ner huvudet, och gilla läget, och inte komma med några förklaringar, dom får vi ta efter säsongens slut.

TB:
spelare, skall det vara

Forever MIK: Jag citerar "Yared Hagos borde ha bidragit mer och trion Anders Bastiansen, Håkan Bogg och Teemu Elomo har inte gjort så mycket poäng som vi kunde förväntat oss" slut citat.
Med tanke på allt som varit vill jag påstå att det här är (åtminstone) så närma en sågning man kan komma. Dessutom pratar man om Moras bäste spelar, Basse.
Salt i såren, var det.

TB:
Sågar? Nu läser vi vad det står. Lindström en flopp, förväntat sig mer poäng av Basse, bogg, hagos och elomo.
Ser inte att han sågar med det uttalandet.

Metal Guru: I kölvattnet av allt som hänt har nu ordföranden i MIK blivit "förhörd" av Falukuriren". Ett resultat av detta blev att han sågade Basse, Hagos och Elomo!!
Vad är det för amatörer i den här föreningen?

Knogen:
morahockey har nyligen flyttat till Mora. Förmodligen från norr, då rekognoseringen söderut ännu inte är avslutad:

"Sydliga föreningen? Jag bor ju i Mora. Vad menar du med sydliga?"

morahockey: Per Bäckman? Du skämtar med oss va? Ganska kul faktiskt.

morahockey:

"Jag bor lånt ifrån Mora.Jag ser varje match på tv. Det blir ungefär 2 matcher per säsong som jag ser live."

"Men jag brukar ju stå i klacken. I varje match dessutom!"

I´m a bit confused... Vilken klack är det du står i egentligen? Kiruna? Tranås? Helsingfors?

« · 982815 · »