Enligt Göteborgsposten så föregicks samtliga Mora-mål av Frölunda-misstag medan Frölundas mål givetvis var efter en kalaspassning och en snabb spelvändning. Känns inte artikeln lite färgad?
Puppe: Ja på torsdag i Scaniarinken får vi väl se hur pass bra Kudroc och Bemström m.fl hinner med i svängarna när Hisey sätter in konståknigspiruetterna.
Mike Skinner: Ja, självklart är det taktiken mot en spelskicklig forward. Gå på kroppen, inget konstigt med det. Det konstiga ligger i Wikegårds mördarblick när han beskriver hur det ska gå till.....
Vissa saker förändras inte. Visserligen tycker jag samma sak och myser gott när Propp-Määttä trycker upp Klasen i kortplanket, men jag är inte objektiv. :)
Väl genomförd match idag, riktigt jävla bra. Skönt att Boggen får lyckas, enda smolket i bägaren är att Gistedt på något sätt lyckas ta Hiseys finfina dragning.
Efter att varit o kollat live på Frölunda-Djurgårn i lördags så finns det mycket som tyder på en Moraseger idag... Frölunda fick flera bra spelare skadade, deras PP var uruselt, deras spel i egen zon var mycket svajjigt.. Får vi lika bra tryck som vi fick mot HV i första peridoen så kommer vi att göra flera mål bakom deras målis.. In med flera spelare framför mål o skym målisen.. Djurgårn spelade smart och tog vara på Frölundas felpassningar.. Det gäller att kontra snabbt för deras forwards var gång på gång efter i kontringarna...
Satt i Scandinavium i lördags och jublade över att Mora ledde med 3-1 efter första perioden.. Sedan gick rullgardinen ner i andra.. Jag hoppas att Kari får igång killarna igen som vi spelade mot HV o första perioden mot Modo.
Jag tror på seger ikväll iallfall efter att sett Frölunda i lördags..
morahockey: Med en schysst crosschecking i ansiktet så har Kallio spelat klart för kvällen... Skämt och sido, JA det var ett skämt!, så hoppas jag att MIK kan hålla en tung forechecking och att hjältarna kan störa Frölundas bästa spelare så pass mycket att dessa ej kommer i nåt poängprotokoll. Jag hoppas på poäng ikväll och jag hoppas att det är bra tryck i hallen! Väl mött!
Dino: Det finns ytterligare en match där vi tappade 2-0 till 2-2. Där avgjorde vi dock med 18 sekunder kvar, och vann med 3-2. Någon som minns vilken match?
Dino: Måste lära sig att spela i ledning, enklast gör man genom att fortsätta den höga forechecking som laget nu börjat praktisera. Det tillåter inte motståndarna att komma igenom mittzon med fart, där är nyckeln anser jag.
Tubest: Det är sju gånger hittills som Mora tappat en tvåmålsledning...... Åtta, om man räknar med att de ledde två gånger i lördags..... Jag har sammanställt detta på bloggen....
Bortser man från den olyckliga studsen mot Modo så tycker jag Juha har spelat upp sig, han är en riktigt bra målis och det kommer han att visa de matcher som är kvar.
Ja vi drar ju på oss utvisningar och tappar markeringarna i försvarspelet i varje match som vi förlorar! Även om Mora leder tex med 3-0 så är man ju aldrig säker när det gäller Mora.
Stigsson: Ja han är ju farlig vid mål. Men vi kommer att ha en anna jobbig jävel emot oss. Och den personen är Tomi Kallio. Han brukar göra mål mot oss.
Matchen mot Modo fick killarna en härdsmälta, hade de fortsatt lika i andra och tredje som de gjorde i första så hade de vunnit matchen. Försvarsspelet har sett betydligt bättre ut sen Kari tog över, är inte alls detta duttande och tafatta jagandet efter puck längre. Jag anser att spelarna vi har i laget nu inte är sämre än nåt annat, problemet nu är att det är för många som underpresterat denna säsong. Både Boggen och Elomo gjorde uppåt 30-40 poäng ifjol och är inte i närheten av det i år. Dahlman har inte vart dålig men inte producerat poäng i den mån jag hade förväntat mig. Bland backarna är det väl som förväntat ingen som är någon direkt poängmaskin.
Tubest: Håller delvis med. I inledningen av en match är ju lagen ofta lite avvaktande, vilket gynnar ett högt stressande MIK. Men när sedan det andra laget har hamnat i underläge och flyttar fram positionerna blir det tydligt, att MIK ofta går bort sig och bjuder på alldeles för enkla lägen. Detta tycker jag illustrerades tydligt i går.
Tycker absolut att den största bristen i år har varit defensiven och förmågan att spela smart i ledning. Dessutom vill jag påstå att spelarmaterialet bäst lämpar sig för destruktiv försvarshockey. Publikfrieriet får anstå till nästa säsong.
Med lite Wikegårds/psykopat-taktik så kanske Eloranta borde skicka ut Toukko att kramas med Kudroc i början av matchen för att ge Hisey svängrum...