Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 1019452 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand - Mora Löjdag 29/3
Båkktjittan:
1-0 i 4 mot 3. Helvete, hur kan man släppa en så uppenbar skytt? Men matchen tycker jag väger över åt oss, vi har bra tryck. Kämpa nu MORA!

Wayne Gresky: Men va trist det är med läskxands icing hockey...

Jag måste säga att Mora känns klart starkare i första perioden. Men det gäller ju att göra mål också...

insu: Jag håller verkligen tummarna för er ikväll, vore så kul om ni befäste er position som bäst i regionen!

Bukefalos:
Mosbricka, var ordet!

Kom igen nu Mora IK. Gör den här aftonen till något att minnas och ge mig retroaktiv betalning för alla vedervärdiga, självbelåtna flin, som jag såväl under min uppväxt som i mitt vuxna liv mötts av från dessa verklighetsfrämmande drantar.
Gör mosbricka av dem!

Någon som vet om dom visar matchen i hallen?

ikväll pissar vi på Leksand och börjar sparka ner dom där dom hör hemma! sista spiken slår vi ner i kistan på hemma plan! 2-5 till mora ikväll!

horcoff:
Ja, han förnekar sig inte - två poäng framåt (hittills) och bjudit på ett (nästan två) bakåt...

Båkktjittan: Innan kvalet startade hade jag en känsla som sa 2*M till ES.
Vad skulle Brynäs vara utan Drändäl ?

horcoff: Var lugn horcoff , , , Tomten har aldrig svikit mig...

Anders i Budum: Skit samma, nu har jag den rätta känslan för Moravinst
;-))

horcoff: Måtte PP fungera idag..

insu: BIF eller X är väl det rätta för oss, det håller jag med om.

Båkktjittan: F#n dom gör ju mål i PP, underligt.

Denna dag är ju lite som Julafton som jag minns dem när jag var liten. Stora förhoppningar. Va ska det bli ? Hoppas jag inte behöver lägga mig besviken.

horcoff:
Brynäs, va? Fast 1-1 får iofs gärna stå sig.

Stigsson: 1-1 Och vem håller man på ?

Stigsson: Kvitterat och betalt...
1-1.

mattias - 74: MIF gör mål i Gävle redan efter 35 sek

Metal Guru:

Håll dig till mig och alisandali är du i goda händer muhahahaha :-)

Dino:
Själv far jag nu ner på Mora å häller i mig en kall starköl (för röstens skull såklart).Sedan blir det buss till avloppet gud vare med mig!!
KÄMPA MITT KÄRA MIK NU TAR VI TRE POÄNG I DRANTSLAKTEN DEL ETT!!!

Metal Guru: Må gud vara med dig..... :) Själv beger jag mig med fara för liv och lem till en TV nära mig, omringad av idel drantar..... Men matchtröja på är det som gäller..... Jag tror också på tre friska pinnar

Dino:
Nu utgår jag, för att kanske aldrig mer återses.

Jag ska in i lejonets kula, och iförd Moratröja slängas åt Emil och hans hungriga anhang. Mitt enda hopp är att det konsistensfett jag smort in mig i smakar etter värre än det Morakött de vill tugga.

Mina vänner, det behövs nu mod, kurage och en obändig vilja för att bärga poäng ikväll. Det behövs också smartness för att lura av motståndaren matchtröjan. Hur många punkter kan vi kryssa av inför match.

Jag tror på tre poäng denna Löjdag (för att recitera rubriken)
Men detta kan lika gärna vara Metal Gurus sista inlägg på Hockeysnack.
(till vissas oförställda glädje)

Sv: MIK - BIF 27/3
Mikmusik nu uppdaterad med bilder från matchen mot brynäs.....

Metal Guru: Bloggat inför slaget....

mattias - 74:
Jäpp. Nu närmar vi oss Sanningens Ögonblick.
Eller man kanske ska säga Sanningens Dubbelmöte.

mattias - 74: samma här... skulle behöva ett gäng valium :P

Tännström:

Ganska tunga avbräck mao.

Skitnervös nu ja :/

mattias - 74: toukko,hagos och adam

MIK 7-1:

Vilka saknas mer än mättä i MIK ?

zeb: Behöver inte vara negativt, när smygläxingarna uteblir brukar det bli bättre tryck. De brukar ändå bara gnälla och sprida dålig stämning.
Å andra sidan så lär de vara på plats på Tisdag, och Lördag för den delen.

Låt oss till att börja med oroa oss för,
hur många riktiga fans törs åka till avloppet?

GävleLasse, Huge: Gubben var ju fram och snackade...
Klart att en biffare inte kan göra fel...

Äh, sluta larva er nu och var glada att ni inte åkte på stryk.

GävleLasse, Huge: Vad klagar ni på? Att få 7 minuters boxplay mot oss är en ren jävla vinstlott. Finns inget bättre sätt att freda sitt mål mot påhälsning än att se till att ha en man på utvisningsbänken. ;-)

Lycka till imorgon nu :-)

Nu sätter jag mig i bilen och åker mot dalarna.

Heja Leksand :-)

GävleLasse:
Agerar advokat? Jag vet inte, känns lite som vitsen med att ha en gästbok eller ett debattforum som HS ju är försvinner lite om man inte ska kunna svara på ett påstående.

Jag har verkligen inte hävdat att Moraspelare aldrig gör fula saker. Däremot ser jag ingen likhet med det Tuokko gör och det Widing gjorde. Och som många redan nämnt, jag försvarar inte dumheterna han gör heller.

Men man läser ju det man vill läsa.

Knogen: I princip håller jag med dig men frågan är väl hur pass rejäl tryckaren var och hur pass oförberedd Bastiansen själv verkligen var?
Han har precis skjutit efter avblåsning och står nån meter framför Markström, omringad av brynäsare. Alla spelare vet i det läget att det kommer en reaktion av ngt slag från motståndarna, så jag tror inte att Bastiansen var helt oförberedd.
Som jag ser det så är det väl inte helt utestlutet att han överdriver och förstärker sin egen reaktion en aning.

GävleLasse:
"Jag tycker att 2+10 hade räckt för den förseelsen."

Jag håller inte alls med dig. Basti får en rejäl tryckare i ryggen när han står helt oförberedd. Sådant tror jag till och med du kan erkänna kan vara ruskigt farliga. Självklart matchstraff i mina ögon.

GävleLasse:
Vad är det för trams du håller på med om jag får fråga? Vad har Tuokko med Widings frispel att göra?

Det är inte många som försvarar det sätt Tuokko spelade på förut, även om du verkar tro det. Han kunde göra riktiga idiotsaker, javisst. Jag har själv varit mycket kritisk till just den sidan av Tuokko. Han har dock lugnat sig betydligt på den fronten den här säsongen. Men du har kanske en annan uppfattning? Sedan vet jag inte om jag har dålig syn, men att han håller på med efterslängar efter avblåsning tycker jag inte är något signum som stämmer in på honom.

Jag förstår faktiskt inte vitsen med ditt inlägg. Att börja dravla om vad som hänt förut, på bästa sandlådemanér, är väl bara ett tvättäkta exempel på vad psykologerna kallar för projicering.

Vi har erkänt att Tuokko gjort dumheter förut (även om jag fortfarande inte förstår varför karln figurerar i Widing-debatten). Ta nu detta som en vuxen människa utan en massa barnsliga omsvep. Det var nämligen inte mycket att tjafsa om. Lika lite som Beadouins matchstraff nere i Gävle senast.

Metal Guru: "Vad är problemet med att Widing fick matchstraff?"

Jag tycker att 2+10 hade räckt för den förseelsen. Crosscheckingen tar inte mot huvudet utan mot axeln. Sen skulle Basti ut för att han gav igen.

LL: Poängen är ju att domarens bedömning var felaktig, och det kan man lätt konstatera i efterhand när man sett repriserna.
Widing trycker till Bastiansen över dennes axel/skuldra med sin vänstra underarm. Ngn klubba är öht aldrig i kontakt med Bastiansen och definitivt inte med hans huvud.
Maxstraffet ska vara 2 + 10 min för charging.
Domaren lyckades iaf få hälften rätt iom att tog för charging.
Men ngn checking to the head var det definitivt aldrig frågan om.
Martin Jansson sa ju dessutom själv i pausen att straffet var mkt hårt, om hans ord nu är värda ngt....

GävleLasse: som jag uppfattade det av tv-sändningen så gjorde domarna bedömningen att Widing gjorde sig skyldig till en crosschecking mot huvudet och då är det såvitt jag förstår atuomatiskt fem minuter som gäller.

Däremot tycker jag att det var lite märkligt att ingen MIK-spelare fick sätta sig på botbänken. Bastiansen (?) delade ju ut ett par ganska rejäla svingar mot Widing efter tacklingen.

GävleLasse:
Ta av dig cyklopet nu och kom in i matchen.
Bra sagt, så ta och gör det.
Det påhoppet och på det sättet borde rendera i ett par matcher på läktaren. Skulle även kunna tänka mig en mindre sinnesundersökning med tanke på ansiktsuttrycket efter överfallet.

GävleLasse:
Gör dig inte fånig nu. Vi brukar acceptera vad domaren dömer, oavsett åt vilket håll som 'tjänar' på vad som döms.

Vad är problemet med att Widing fick matchstraff?

Mike Skinner: Det händer titt som tätt att finnen gör fula efterslängar efter avblåsning. Men jag förstår att du tar på dig rollen som någon slags advokat för nu gällde det ju en Moring å såpna gör ju aldrig fula saker. Ta av dig cyklopet nu och kom in i matchen.

zeb: Kan man fylla hallen på Tisdag mot Leksand? Det blir allt sämre med publiken,nog är det märkligt att det inte är fullt hus varje match ,vill man inte ha ett lag i elitserien? verkar kvitta som det ser ut

GävleLasse:
Jag lovar dig att i gårdagens match gällde samma regler för Tuokko som för Widing.

GävleLasse:

Alltså skärp dig. Okej att Tuokko har en tendens att ha armarna lite högt, men han tacklar iallafall i lägen där man ska tackla.

Om nu Bastiansen sköt efter signal som Widing tyckte att han gjorde, då är det väl rätt självklart att karln åker ut om han smäller på? Det är ju avblåst, liksom.

Du får gärna visa mig ett exempel på när Tuokko smäller någon som står på öppen is helt oförberedd i ryggen efter avblåsning.

Dino: Visst var Widings påhopp fult men det är precis av samma kaliber man brukar kunna få se Tuokko göra, slag mot huvudet bakifrån. Men det är väl inte samma regler när det är en moring som står för fulheterna.

zeb:

Ja det är ju det som kan blir det stora dilemmat mellan lagen men förhoppnigsvis så vill väl båda lagen spela i Elitserien ?

« · 1019452 · »