Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Leksand

« · 671578 · » Till forumet


Sv: Mora - Leksand
Dalmas1: förhoppningsvis blir de sämre
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
sold:
Backlund verkar dessvärre ha en bra dag på jobbet så det blir nog svettigt att sätta fler. Ett på 17 försök hittills är för dåligt, å andra sidan har många skott kommit från dåliga lägen mitt i magen på honom. Det blir till att ställa in kornet bättre i andra...
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Db_04:

Inte om han tar en sådan där korkad 2 minutare.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Återkommer med en rapport efter den andra perioden!!!!!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
mattias - 74: Ja,vad skall man dra för slutsatser av den 1:a perioden?
Jo, Mora är det lag som har dominerat totalt och skotten efter den första var 17-3 till Mora IK trots ett tidigt leksandsmål vilket inte brukar vara så bra.Men men det återstår 2 perioder och Mora kommer nog att dominera dessa också om inte Curre har någon mirakelkur med sig.
Mora kommer nog att vinna med 5-2 : )
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
mattias - 74: säger bara en sak lillen....du skulle antagligen hyllat Toukko om han hade haft en vit tröjja på sig
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru:

Elitseriens mest korkade utvisning på eran nr 13 visade sig inte ha nån betdydelse för oss Leksingar. Tål inte karln att man tacklar honom ??
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: få se om ni moringar gillar Lärking efter denna kväll
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: Kan inte bli nå annat när man lägger sig på pucken
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

 En bjudning från domarskrået, ser det ut som:

19.58 2 min Leksand 40. STEEN, Calle DELAY
19.53 2 min Leksand 9. WATT, Mike CROSS
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
freppe: Nä nu räcker med mål för Mora :-)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Db_04: Nix, nu är det dags för paus och lite matlagning.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
freppe: ne nu äre dags för ett leksandsmål
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Nu spelar Leksand PP igen, så nu får man väl vara beredd på ett till Mora-mål :-)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: de hoppas ja inte.... hoppas dom ger järnet och gör ett par mål
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

freppe:

1-1 Timrå-Brynäs. Bäckström.

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
...och Mora är fulltaligt igen.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Nu är det dags för Leksand att vika ned sig.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Anders Bastiansen!!!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

robin:

Kvitterat 1-1 i SH, Bastiansen!

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
robin: JAAAA FY FAN VA SKONT!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
JAAAA!!! Mål i BP!!!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
norrland: fortfarande 0-1 med Leksands PP
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
aj, aterigen BP med bra Leksands PP.....
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
freppe: Fråga, står det 0-2 nu eller? är utan tv, text-tv och radio.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Nu så. Leksand en man mer. Dags att kvittera.!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
ajaj, jag trodde vehanen var stalmannen och inte slappte in nagra frilagen...
och nu en mora utvisning pa kultanen, ajaj :-(
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
robin: Mora spelar PP, skott som Leksandspelare (ev. Bergström) rensar på mållinjen, pucken studsar ut och Leksand kontrar. Bergström fri med Vehanen och gör mål. :-(
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
nagon som vet hur malet gick till?
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Va i... !!!!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
mora1: ne vi väntar tills vi ser att du har fel :P och er målis håller INTE nollan :)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
freppe:
Tja, det verkar ju inte som frenetiskt viftande med yxor framför deras anleten hjälper ens en gång :-)

De har väl gått i kvaldvala de där små drantarna...
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Jag skickar in 5-0 till MIK p.g.a. leksands skadelista.
(nu kommer säkert en hop kommentarer om LIF-FBK)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
freppe:
Mitt tips är nog 4-1, tror att Kerman stänker dit något/några mål ikväll
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Knogen: jag gjorde mitt bästa och försökte mucka med en kollega (tillika Leksing) via mail. Möttes av total tystnad.

Mitt matchtips får bli 2-1.
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Då återgår jag lite till Matchtips med en 4-2 seger till Mora sista i tom kasse
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

Knogen:
De leksingar jag har sett har kritvita i ansiktet suttit apatiskt i drivor och stirrat tomt framför sig.
Jag viftade lite fromt med yxan framför några, men de märkte mig inte ens. Någon mumlade ett knappt hörbart mantra om "kvaaal, en serie av kvaaal, en..."

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Hmm. Märkligt tyst från båda lägren inför kvällens batalj. Bara en smärre domardebatt tidigare. Dessutom mellan två moringar :-)

Dags att gräva upp stridsyxan nu? :-)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
På länken kan du läsa kvällens matchprogram.

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: De kan ju va från förra matchen Lärking dömde ;)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

SIVASN:

Men just nu 'skriker' du på domaren. Och matchen har inte ens börjat.
Är det speciellt begåvat?

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: De va de dummaste utlägg jag läst låt situvationen uppstå först innan vi diskuterar den saken den kommer ju troligtvis aldrig att hända nä ja skriker inte på domarn utan anledning ja hejjar på MORA IK å de hoppas jag du me gör ?
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
GävleLasse: De gäller ju alla dommare så de ska väl jämt ilängden men nog borde dom sluta me kompensationer å annat De e ju inte alls säkert dom är värda å ha lika många utvisnings minuter Nä konsekventa dommare å inte så petiga
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

GävleLasse:

"Det genomgående problemet för domare är att de saknar kunskapen/viljan att hålla en konsekvent nivå en hel match."

OK. Så vad gör vi konkret inför kvällens match?
Samtliga fans i alla lag skriker tillsammans "NEEEEJ" i kör?

Bättre upp. Så vad gör vi konkret inför kvällens match?

Kommentera

Sv: Mora - Leksand

SIVASN:
Om du nu tycker dig att ha fog för att just Christer Lärking är sopkass, ställ dig då den frågan om just du skulle vilja dra igång en HATA DOMARN/DOMARJÄVUL-orgie i hemmaklacken i denna matchsituation:

Det är endast fyra sekunder kvar av tredje perioden, och domaren dömer ett väldigt väldigt tveksamt 3-2-mål. Det måste ha varit omöjligt att se pucken i virrvarret framför mål, och målvakten är vansinnig eftersom han anser sig ha haft pucken i plocken hela tiden. Lärking vägrar att kika på målkameran trots det förlorande lagets idoga protester från både spelare och ledare.

Hemmalaget - ditt lag - har just tjänat tre gratis poäng.


Om du i detta läge INTE skriker DOMARSKANDAL! har du just lagt dina åsikter om Lärkings uselhet på hyllan, och något annat kryper fram. Det är din önskan att ditt eget lag ska vinna och motståndarna förlora i alla lägen. Det är alltså denna grottmansåsikt som får dig att klaga på domaren i tid och otid.

Summa sumarum: Du tycker egentligen inte att Lärking är sopkass. Han har bara ibland varit ivägen för att ditt lag ska vinna ett par gånger.

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: Det genomgående problemet för domare är att de saknar kunskapen/viljan att hålla en konsekvent nivå en hel match.

Nej de skall alltid se till "matchbilden", är ett kag i numrärt underläge så tillåts det laget automatiskt att göra saker som normalt skulle rendera i en utvisning. På det så tenderar de flesta domarna att inte vilja "avgöra matchen" i sista peioden. Vad är det som säger att de inte avgör matchen i mitten på andra peioden då de missar en rad solklara utvisningar för det ena laget...?

Allt är relativt ;)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: Jag kan hålla med dig utom när det gäller Lärking!!
Kommentera

Sv: Mora - Leksand
Metal Guru: Underbart en match förra året Malmö - Frölunda där båda klackarna samtidigt börjar skandera domarskandal.... säger det mesta om nivån i den matchen :)
Kommentera

Sv: Mora - Leksand

SIVASN:
Konspirationsteorier - oavsett om de gäller Sperrle eller domare ger jag inte ett vitten för.

Vad gäller domares dissande av en sorts lag, och fjäskande för andra så jämför det med om du skulle spela själv i ett lag, men tillhört ett annat förra året - där dessutom dina kompisar spelar.
Nu möts dessa båda lag. Och innan kan det snackas lite grann - halvt på skämt, halvt på allvar om var du har dina sympatier. Du undrar också litegrann.

Men när väl matchen går igång, visar det sig att grott-instinkten om att vinna, om att göra ditt allra bästa tar överhanden. Du kan bryta ett ben bara du får göra det där 3-2-målet i början på andra perioden. Och skulle du råka sätta den då, då åker du också förbi motståndarbåset och flinar brett som en ladugårdsdörr stående halvt på glänt.

Samma sak är det för domare, förutom att det inte är viljan att vinna som driver dem på isen, utan viljan att göra sitt allra bästa. Ibland blir det inte helt rätt, ibland tycker hemmalagets fans att domarn är fetblind - medan bortalaget inte har något problem med att acceptera domslutet. I nästa moment händer samma sak, men i andra änden på plan - och vips flyttar sig fetblindtyckarna sig från hemmaklack till bortaklack som vid polvändning på en svagsint magnet.

Domar+ och domar- under en hel säsong, eller under en livstid tenderar till att bli noll och intet. 

Fan,
släpp neanderthalsfasonerna, och acceptera att om Lärking inte kommer ikväll blir det ingen match alls. Och det är ett sämre alternativ.

Ha gärna åsikter om domaren under match - det kryddar bara tillställningen - men ge blanka fan i att per automatik dissa allt som dyker upp i randigt innan han ens äntrat kommunen. Och ge fan i att skylla allt och alla på domaren efter match om vi skulle råkat förlora. Det hjälper ändå inte ett jota.

Tack för ordet. 

Kommentera

Sv: Mora - Leksand
mok: Troligtvis båda :)
Kommentera

« · 671578 · »