Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Övrigt

Sv: Övrigt
PappaKeno:
Bruun klar för MIF, en stor skandal tycker jag.

Tubest: Bruun ska spela från start och inte sitta på nån läktare...finns andra som jag mycket hellre skickar iväg som du säger.

Någon som hört nåt mera om Bruun´s eventuella övergång till MIF?
Personligen så anser ja att det finns minst 1 back som ska skickas iväg före Bruun.

MIK 7-1: man kan få cancer av chips och coca cola också :)

allting är farligt är inget att bry sig i :)

Portello:

Dom kanske kör uppvärmningen där, innan dom äntrar den större arenan? :)

Har ett litet dilemma angående vattnet... eller flera...

Om man inte tvättar sig om händerna efter man har varit på toaletten kan man få magsjuka.
Om jag tvättar mig om händerna efter att jag varit på toaletten kan jag få magsjuka.

Jag kan inte dricka bryggkaffe för då kan jag få magsjuka.
Kan jag gå till ett café och dricka bryggkaffe?

Jag kan inte skölja ur ett glas och använda det igen för då kan jag få magsjuka.
Kan jag överhuvudtaget använda bestik, fat och glas som jag har diskat?

Dessutom så vet de inte riktigt hur de ska bli av med det här ruskigt elaka osynliga monstret.

PappaKeno: Tja, kul å kul...

Att vägarna är krokiga, smala och beläggningen dålig i Norge vet nog de flesta.
Ofta saknas väglinjer, sidoreflexer och gatubelysning, livsfarligt vid dimma.
Ploga vägarna gör de först när det har slutat snöa nån gång vid lunchtid.
De har en massa vägtullar för att finansiera nybyggda vägsträckor och en väldigt hög vägskatt vid köp av fordon.
Vill du köra med dubbdäck i Oslo så kostar det 1000Nkr/år.

Nu går kranvattnet inte att dricka.
Det är förorenat med en elak liten parasit som måste kokas i minst tre minuter innan man blir av med den.
Ska man använda vatten till matlagningen måste det också kokas först.
Några av mina kollegor här i Oslo har dessutom kackerlackor på rummen.

Föräldrarna står för barnens skolmat, det gör att de flesta har med sig en halv fördigskivad franska och högst två skivor pålägg till varje skiva.
Det tar de sen med sig när de börjar jobba, så lunchen så som vi ser den finns inte.

Infrastrukturen i detta land är under all kritik,
men de kan bygga en ny Opera för över 4 miljarder norskakronor som en fin fasad.

Norge, världens rikaste U-land.

P.S. Det finns en massa fördelar också men de tar vi en annan gång:)

Bonäs norra: Vad är det på hovet ikväll då?

PappaKeno: Tänkte vara mik undercover på hovet i kväll!

ingen som har nå kul att säga? :)

DAMKRONORNA

6/11 LANDSKAMP FM Mattsson Arena,

Mora, Sverige

6/11 19.00 Sverige-Kanada FM Mattsson Arena, Mora

Ola:

Jag ska göra mitt bästa. Än så länge är det bara roligt. :)

Mike Skinner:
Bra. Får hoppas du fortsätter, så det inte rinner ut i sanden.

Börjat blogga lite smått om Mora IK, vore skoj med läsare och kanske någon spontan reaktion.

Kom igen nu och spela i dreamteam.Det är spelstopp om 3 timmar för 1:a omgången!

Danielsson matchades väl en hel del i powerplay och det blir det väl inte så mycket av när Adam ansluter till laget. Så (tyvärr) lär Anders väl få mindre speltid nu.

Määtä, Kurvinen, Järventie, Bruun, Skogs, Andersson och Danielsson är dom backar jag vill se. Harant är ju varit en riktig besvikelse hittils och Johansson har väl inte gjort något speciellt intryck varken positivt eller negativt.

Vi får se om några timmar hur Arvedsson vill ha det.

Mike Skinner: kan bara hålla med dig Danielsson är inte tillräckligt bra! Men tror säkert han kan ta en plats i Mora inom 1-2 år om han fortsätter att utvecklas! Men jag tror och tycker att Cedergren är bättre än Danielsson och tror Cedergren tar en plats när han får vara frisk och kry nästa år!

Mike Skinner:

Määttä är EN bättre back, så klart. Skämmes.

Barbapappa:

Jag ser det inte som viktigast vem som offrar mest, Määttä är fortfarande än bättre back än Danielsson utan att behöva offra särskilt mycket. Att låta Danielsson spela för att han "inte gjort nå direkta fel" tycker jag inte är särskilt rimligt. Man måste väl se lite till vad det är för speltyper vi har på backsidan också. Määttä är ju en stor, tung defensiv back som är stadig på skridskorna och som jag anser ofta spelar med stort lugn och säkerhet. Sen får vi jämföra de tre återstående som debatten verkar handla om, alltså Bruun, Andersson och Danielsson som istället för defensiva mer bör ses som rörliga spelande backar då de alla tre är nästan exakt likadant byggda. Ingen av dem lär väl peta Järventie eller Harant iaf. Visst är det kul om Danielsson får spela, men så länge den enda anledningen till att han får spela är att han "inte gör fel" anser jag inte att han petar Bruun. Det vi måste få till är ju stabilitet i backspelet som någon nämnde tidigare, och då ser jag inte en junior som lyckas med att inte göra fel som given i truppen.

Mike Skinner:

handlar inte om egna produkter eller speltid hit å dit. min tanke handlar om att danielsson har inte gjort nå direkta fel. och av de som spelar så tycker jag att han har inte vart den som e sämst. och i ärlighetens namn, så tror jag att det är större chans att danielsson, offrar varenda tand i käften, än att määttä gör det.

Mike Skinner: Enligt dagens FK (pappersupplagan) så är det inte aktuellt med någon utlåning eller försäljning på backsidan från Moras sida.. Simons säger så här "Nej det är inte aktuellt. Vi har inte ens berört den frågan i samband med Adams ankomst".

Mitt tips är att Danielsson och Cedergren får spela med J20 och att Mora behåller dom fyra backpar som återstår, och sen laborerar med dom forwards som finns.. Just för att få till ett stabilt backspel, det levde Mora högt på förra säsongen och jag tror att det är där Moras styrka ligger, i ett bra försvarspel!

Mike Skinner: Ja det är nästan så man fnissar lite över hur en klubb hypas och fansen hänger på. Jag var också lurad av medias uppskrivning men till skillnad från Brynäsarna är jag bara glad över hur fel det blev.

PappaKeno:

Det är förståeligt. Hoppas nu bara Adam visar sig stark redan vid en eventuell debut ikväll.

Mike Skinner: Håller med! mer orkar jag inte säga när jag är nyvaken :)

Barbapappa:

Nog tror jag inte att Määttä åker till förmån för Andersson, det vore ju idioti. Bruun har ju knappt fått chansen förrns nu när Pierre Johnsson varit skadad. Jag ser hellre att Danielsson blir petad om man ska se till kvalitet, sen får man snacka om egna produkter och speltid hur mycket man vill.

Mike Skinner:

Adam Andersson peter inte bort Danielsson utan det är troligen Anti Bruun och Tero Määttä som får kliva åt sidan.
vi behöver en skottvillig back, som gärna går med upp i anfallet. titta på matchen mot Hv 5 skott på de två sista perioderna.
titta på matchen mot saik 6 skott på de två sista perioderna.
Det får inte se ut så. för nog fanns det lägen att ta skott alltid, i båda matcherna. men ingen ville skjuta. Därför välkommnar jag Adam Andersson med öppna armar, den killen har både "attityd" och är "skottvillig". det är just nu "två viktiga egenskaper" som "saknas" i Mora IK's backuppsättning.

Steff:

Jag satt också och läste lite i Brynäsboken. Det svänger snabbt i ishockey. :)

MonkeyBoyF:

Håller med här. Jag tror Adam kan göra det bra och att hoppas att han kommer att kämpa för att få den nytändning han själv snackat om, det är ett riktigt bra tecken precis som du säger att spelare vill till Mora och att klubben slipper kämpa ihjäl sig. Och några poäng lär han nog bidra med i vinterns många PP.

Brynäsarna är riktigt bittra på HS ikväll...

Välkommen tilbaka till din nygammla klubb Adam,nu ska de skutas!!

Tycker han lätt ska spela istället för backar som Kurvinen och Pierre!

Adam ska det så klart vara.

Oavsett om det är en bra eller dålig värvning (jag låter bli att tycka något om det ännu) så tycker jag att det är kul med spelare som specifikt vill till Mora.

Adan klar enligt morahockey.se

Mike Skinner: Hade inte han kontrakt med åbo?

Mike Skinner: Brendl får inte åka med upp till Skellefteå!
Har Borken redan tröttnat???

Matti:
Ojdu! Den var otippad. Ska bli kul att se hur det går för honom.

Stigsson: Lill Eric till HV 71

Vår världsmästare i styrelsen i intervju.

När ska vi få en stor stark i kiosken på ståplats?
Dom kan väl kolla leg där likaväl som i puben?

PappaKeno: Ja, men då är det gott så.... Men jag tror inget förrän jag sett en officiell bekräftelse på detta...

Dino: mjo men han är klar iaf :)

PappaKeno: Känns som att man inte orkar bry sig om Adams vara eller inte vara i laget..... Den som lever får se.

Hörde att Adam är klar till 99% igår av säkra källor...!

Barbapappa: jag var för första gången i klacken i dag brukar annars sitta på sittplats. Det som jag tyckte var dåligt alla var inte med och sjöng i klacken skärpning om man är Mora supporter . Fats det är vad jag tyckwer det är bara vanliga kärnan som stog och sjöng så . För det skulle bli mycket bättre tryck om hela ståplats skulle stå och sjunga och älska sitt lag.

Wow.
Luleå - Färjestad 6 - 4
En seger som kostade.

Det är nog skador som kommer att kännas av rejält i det långa loppet om spelarna blir borta länge.
fem forwards, en del av dem är ganska tongivande spelare.

Jussi Tarvainen fick en skridsko på låret i slutet av matchen och fick föras med ambulans till sjukhus.
Övriga spelare som drabbades av skador var Tommi Miettinen, Linus Omark, Martin Chabada och Anders Burström.

Nu har ni möjligheten att skicka en Morabo till Kina, Erik "Ekan" Svensson är nominerad i Expressen som IFK Moras Idrottshjälte, kanske han kan få springa en sträcka med olympiska elden.

Följ länken och rösta.

maztro: Inte riktigt, bara 53.
Rena ungtuppen... :-)

Huge: 54! herregud du måste ju snart va 100 år =P

Huge: Fel: sommaren 1955 var det, nu när jag tänker efter....

maztro: Ok, hälsa från mig. Jag tillbringade sommaren 1954 i Oljonsbyn...
:-)

« · 927483 · »