zeb:
Och som vanligt frågar man sig vad just DU zeb gör, om du ser något som du inte tycker om i Mora IK? Mer än som vanligt vara konstruktiv och gråta ut på ett forum på Internet, menar jag.
Du samlar dig för årsmötet, letar upp möjliga styrelsemedlemmar som kommer göra ett bättre jobb än nuvarande, laddar sponsorer för the New Zeb Deal, osv...
Eller..?
Hakan Olsen:
Återigen. Lika ofta som ett Simons-uttalande i tidningen stämmer, lika ofta stämmer det inte - utan är istället en krumbukt av Janne av någon anledning som vi inte förstår i skrivande stund.
Vad är det som gör att just detta uttalande är 100% riktigt tolkat, och i sanning överenstämmande med verkligheten?
Kategoriskt inga utlänningar i Mora IK..?
Vill du slå vad med mig om motsatsen?
Du blandar ihop begreppen, Hakan Olsen:
Antingen förtydligar du ditt eget uttalande genom att tala om vilken av spelarna i Växjös laguppställning du ville ha till Mora innan säsongen började - eller så pratar du inte 'spetskompetens', utan menar att Växjö fått ut mer av sina spelare än vad Mora har - och då pratar vi lagmaskin, lagmoral och hockeyhjärta. Då pratar vi inte 'spetskompetens' och 'ekonomi'.
Håller med om att det är fel att inte erbjuda de med utländska pass något nytt kontrakt, men att det är samma sak som att inte satsa håller jag med om. Förhoppningsvis är det en ny approach på hur pengarna ska spenderas, de utländska spelarna har varit de som lyft i särklass högst löner, men inte direkt stuckit ut lika mycket på isen. Har inga siffror, men jag gissar på att Elomo lyfte en betydligt större lön för 12+30 under säsongen än vad Viksten gjorde för 20+18. Att däremot släppa utländska spelare bara för att de är utländska är bara skrämmande.