De andra lagen värvar förfullt - någon som har hört något om MIK kommer att ta in någon ny i laget eller fortsätter man med samma manskap? Et par rediga backar och en til målskytt hade inte setat fel!
Skulle inte förvåna mig om denna domare dömmer på torsdag mot SAIK! MODO Hockey - Brynäs IF HD Brent Reiber, Schweiz LM Åke Andersson, Husum LM Per Sondell, Örnsköldsvik
dif vann senast i karlstad och gör det i gen. vi ska inte räkna med att mora får nånting gratis för det har inte vart så hit tills. utan mora måste knega på vinna sina matcher och definitivt inte vika ner sig mot dif, saik och lhc som man gjort tidigare lite grann. då kan det gå vägen. (räkna med att dif vinner i dag, minst en sudden seger)
MIK 7-1: Färjestad gjorde sin plikt i alla fall. 4-3 NU säger de till och med på radion att djurgåren måste vara kvar i elitserien , det där med le grand Conspiration är kanske mera rätt en vi tror! Vad har du för skoter?
Om jag förstår saken rätt hade det varit en konspiration om Färjestad förlorat mot Djurgården ikväll. Att MIK däremot har spöat topplag titt som tätt den här säsongen har förstås helt andra orsaker. Nej, lägg ner konspirationsteorierna! Jag är för slö för att räkna på det (andra är bättre på det), men jag misstänker att MIK är det av lagen i det nedre tabellskiktet som tagit flest poäng av topplagen - vilket effektivt gör hackebiff av alla sådana spekulationer. Vi ligger där vi ligger på grund av att vi fått kramp i de viktiga sexpoängsmatcherna. Inte för att domarna, hockeyligan, journalisterna, canalplus, ismaskinen, spelprogrammet, junior-vm, dalachark eller Nalias rökvanor är emot oss. Om vi kan vända på den trenden kommer vi att fixa det här!
Fråtå: Har vi inte "nog" med de vi har ? ;-) Väntar på Torsdag för att se Moras viktigaste match, är liksom resklar. Hoppas innerligt att de kan samla krafter och nerver till en vinst.
insu: "Nej, lägg ner konspirationsteorierna! Jag misstänker att MIK är det av lagen i det nedre tabellskiktet som tagit flest poäng av topplagen - vilket effektivt gör hackebiff av alla sådana spekulationer."
Så mycket poäng har strecklagen (Luleå, Frölunda, Skellefteå, Linköping, Djurgården, Mora, Malmö) mäktat med att ta emot topplagen (HV71, Färjestad, Modo, Brynäs, Timrå) i årets elitserie.
Mora 27p på 20 matcher Luleå 23p på 21 matcher Djurgården 22p på 22 matcher Frölunda 21p på 20 matcher Malmö 21p på 20 matcher Linköping 20p på 20 matcher Skellefteå 18p på 20 matcher
Insu din iakttagelse är helt korrekt! Så summan av detta är att Skellefteå är jävligt bra på att ta poäng i "rätt" matcher och vi är sämst av våra konkurrenter på just detta.
Stigsson: Tack för researchen! Det var ju skönt att känslan jag hade stämde. Eller skönt och skönt förresten - det visar ju, precis som du skriver, att Skellefteå är bättre än MIK på att vinna "rätt" matcher. Men det tar i alla fall död på en av de många konspirationsteorier som cirkulerar. Nu återstår bara domarna, media, canal+, Nalias rökvanor och ett halvdussin andra ;-)
om ett par år kanske, tro inte att simons när han erbjöd ett nytt kontrakt innan den här säsongen går och köper loss kerman från luleå nu. det är bara att glömma.
Vi behöver hjälp att få upp publiksiffran till 4000:(