Seabiscuit: såg sabaton och hammerfall live på P&L och måste nog säga att Sabaton är ett bättre liveband än Hammerfall även om Hammerfall har bättre musik i övrigt
jag såg sabaton på kroghall för länge sedan. på den tiden höll dom fortfarande på med Iron Maidencovers. men redan då var dom riktigt roliga att se på. och ja hammerfall har nog lite bättre musik men!!!! "Endless Nights" är ruggigt bra och håller nog minst lika hög klass den. jag vet dock inte om sabaton är hockey intresserade men hammerfall håller iaf. på Mora IK, och det ger dom fem extra plus i kanten.
Seabiscuit: Ja iallafall sångaren är ju utalad moring, resten är väll göteborgare?. Sabaton är från Falun i alla fall och jag vet inte om dom intresserar sig för ishockey heller
Frågan har varit uppe förr. Varför triggar nyhetsspalten på "Malmö Redhawks har gått på is"? Det kanske är för alla finska namn som står med i artikeln? :)
Jag har en liten efterlysning på en situation som utspelade sig en match förra säsongen, tror faktiskt att någon borde minnas. Det var en av de få matcher som jag var på plats i FMM Arena, så det borde kanske ha varit under december, men måste inte ha varit det.
Det jag kom att tänka på är ett särdeles fint mål som Eric Johanson och Håkan Bogg var inblandade i, kan även ha varit en tredje man med i bilden. Har för mig att de åkte antingen 3-2 eller 2-1 eller liknande in i offensiv zon och lyckades spela ut motståndaren/arna ganska totalt. Däremot satt man själv och hatade de båda eftersom det var ett exempel på ett sånt fruktansvärt överspel och snygglir att man knappt sett maken. Pucken gick dock in, och nu har jag suttit och försökt hitta matchen där det hände.
Någon som är med på vad jag menar och kanske vet när det var? En dröm vore ju att få se det hela i rörlig bild.
Bissett19: Jo, det är sätt. Problemet är att jag sitter på 0.25, så om jag inte vet vilken match jag letar efter tar det lite för lång tid att leta rätt på just detta mål...
Gidde: Hm. Jag verkar överhuvudtaget ändå inte ha så pass bra lina att jag kan se highlightsen. Ska försöka ett tag till, annars får det väl vänta. Tack för hjälpen iallafall!
Jag tror inte det nej, men jag kan ju ha fel som sagt, har inte alls järnkoll. Vet inte ens varför jag kom att tänka på just det målet. Men jag ska kika på det när jag sitter på en lite snabbare lina.
Mike Skinner: Bogg/Johansson målen i Giddes tre första länkar får väl betecknas som fina framspelningar. I den sista MIK-FBK 4-4 är det mera ett kämpamål det handlar om.
Stigsson: Ok ok, tackar. Det här målet skulle jag dock kanske inte beskriva som en fin framspelning, utan mer som en pass för mycket. Du vet ju hur publiken i FMMA är. "SKJUT! SKJUT!" som regel. Men i detta läge var det verkligen dags att skjuta. Nåja, känns ju dödfött att sitta och försöka beskriva, får som sagt leta rätt på det själv sen.
Personligen tror jag inte att han kommer spela i NHL till hösten. Jag tror han känner sig färdig där och väljer därför spel i Modo. Jag är rätt säker på att han fokuserar på ett SM-Guld med sin moder klubb, så han kan stänga locket på kistan som innehåller de finaste valörer av medaljer och pokaler, som en ishockey spelare kan vinna.
"Personligen tror jag inte att han kommer spela i NHL till hösten. Jag tror han känner sig färdig där och väljer därför spel i Modo. Jag är rätt säker på att han fokuserar på ett SM-Guld med sin moder klubb, så han kan stänga locket på kistan som innehåller de finaste valörer av medaljer och pokaler, som en ishockey spelare kan vinna."
Vad elegant formulerat. Jag hoppas innerligt att du har rätt.
Foppa är envisheten personifierad, han nöjer sig inte förrän han vinner ett till Stanley Cup. Detroit eller Colorado blir hans nya klubbadress tror jag!
Anders i Budum: Det är bara att hoppas att han väljer att spela för Modo,Det är en spelare som folk vill se,finns inte så mycket sevärdheter kvar i elitserien tyvär
Jag var och tittade på träningen i dag, och fick se ett litet smakprov på vad lindström kan. han snurrade upp en back och målisen på läktarn och sprätte upp pucken i nättaket. han var på målhumör i dag. de spelade även tre mo tre i dag, ställde målen på tvären. Bacon och Dahlman hittade varandra mycket bra, och hade stor show. Mora har nåt på gång, och den stämning som värkar finnas på isen fanns definitivt inte förra året. hoppas att det håller i sig.
ja jag hade högre förväntningar på honom förra säsongen än vad han levererade och det tror jag att väldigt många på läktarplats hade. men faktum är att förra säsongen var Bacons poängbästa i es hittills.
men nog tycker jag att han har kapacitet att öka sin poängskörd från de 21 han gjorde förra året till 35 i år. Om han och Dahlman funkar lika bra ihop resten av året som dom gjorde på träningen i dag så kan han öka ännu mer. Men det är som sagt ett stort om.
Barbapappa: Jag såg även träningen i går och då hade Bacon det lite tyngre med dom övningar dom höll på med, men som sagt i dag såg han pigg ut. En som hade det riktigt tungt i går var I Huml. Fy f-n så slut han var efter varje rep. Men han var kanske den som tog i mest också.