Har inget med silly season att göra men den före detta dranten verkar ha hamnat i ett taskigt läge. (scrolla ner en bit och se vad lance ward har för sig)
horcoff: Skönt att slippa vara ensam. Känns som man fick nog av den "smurfen" under hans tidigare sejour i klubben. Han ligger högt på min topplista gällande ojämna målvakter. Är det något vi inte behöver så är det en ojämn sista utpost.
Skulle ju sitta som en fläskläpp om Harald presenteras inom kort. I så fall lär man inte behöva oroa sig längre över att vi kommer få ett slagkraftigt lag. Han är omtyckt i Mora och han kan säkerligen vara det där lilla extra som gör att spelare väljer MIK. Skulle jag vilja se han välkomnas med en banderoll likt den Ross fick när han gästade Smidjegrav med Troja. "Hos oss är du alltid kung..." :-)
Ola: Riktigt bra om det här stämmer. Själva "tjuvknepet" det pratas om i artikeln från SvenskaFans klargörs i artikeln från Södermanlands Nyheter. Saxar:
"Det finns också en bestämmelse som anger att en hockeysäsong gäller från den 1 maj till den 30 april. Men NH-ordföranden Göran Forssbergs uppfattning var att Mora numera är ett allsvenskt lag och att klausulen inte går att använda. "
Jag är ingen jurist, men det verkar som att Jakobs och föreningen hinner använda sig av klausulen. Sweet!
MYCKET bitterhet finns över Jens Jakobs-historian. Intressant hur skribenter kan bli så förbannade över något som tydligen, jag säger tydligen, verkar vara glasklart? Jag förutsätter att den säsongstid det talas om i kontrakten är lika för alla spelare. Varför skulle Mora IK inte utnyttja det?
Mike Skinner: Kan förstå om de är bittra. Inget kul sätt att förlora en av sina viktigaste spelare på. Men samtidigt så undrar man om de verkligen hade tjänat på att "tvinga" kvar en spelare som egentligen verkar vilja spela någon annanstans.
40 poäng på 43 matcher i ett av Allsvenskans sämsta lag är givetvis riktigt bra. Att han är ung och hockeyfostrad i MIK gör inte saken sämre. Kanon!
Ja den FD dranten får stryk av Elitseriens fegaste spelare. Det måste vara humor. Dessutom spelar ju den fd dranten Sm final, det är också bra jobbat av en fd drant
mattias - 74: Du förväntar dig säkert fullt av inlägg där vi driver med Moraspelare här inne va? Chockerande att det dyker upp hockeyskämt du som leksing inte uppskattar i ett Mora IK-diskussionsforum...
Gusten: Att myntet har två sidor är vi nog bekanta med, och vi räknar nog med att många kan försvinna åt olika håll. Så det salt du försöker strö i våra sår ger ingen märkbar effekt, så att säga.
Metal Guru: Nu är det väl så att jag inte direkt försöker strö salt i era sår. Jag är tvärtemot faktiskt ganska ledsen över att ni åkte ur, och jag hoppas verkligen att det går bra för er.
Jag kunde bara inte låta bli att kommentera när någon "jublar" över ett i mina ögon ganska omoraliskt utnyttjande av ett obegripligt kryphål. Har man åkt ur så har man...typ...och inte om en månad.
Min reaktion var ungefär densamma som Gustens när jag först såg det. Jag vill dock inte mena att jag försöker strö några salt i mina egna sår direkt. Man kan ha synpunkter på saken ändå.
Gusten är dessutom "smygmoring" ;-) så att han skulle hånle åt oss är väl lika troligt som att jag skulle bli besviken över Rögles bortavinst mot Leksand.
Gusten: Jag ser ju inte direkt någon solklar nackdel med just den saken. Jag vet inte hur det är med Bastiansen, men ska man tro tidningarna är ju iallafall Skogs redan "klar" för Timrå. Sen om övergången blir officiell nu eller den 30:e spelar väl mindre roll, jag förstår inte varför det skulle vara något slags smolk i bägaren faktiskt. Men jag kanske missar något uppenbart?
wille: Absolut inte oprövad vad det gäller styrka- och smidighetsträning. Mångårig erfarenhet från friidrotten som Henriksson och själv mycket duktig häcklöperska och stavhopperska för ca 10 år sedan. ;-)
Mike Skinner: Nackdelen är väl att man utnyttjar ett kryphål i kontraktet. Det är nog inte meningen att man ska kunna utnyttja det på det viset. Förmodligen har det utformats så att man ska kunna bryta ett gällande kontrakt för spel i en högre division. Mora har åkt ur och spelar numera i samma division som Nyköping. Däremot är man tydligen fortfarande en elitserieklubb fram till sista april, förmodligen för att pappersexcersiser och annat bjäfs ska ha sin gilla gång. Klart man kan ha vissa moraliska aspekter på hur kontraktsförfarandet gått till då. Kryphål av den typen tycker jag själv är lite oetiska. Jag hade inte gillat det om det gällt en Moraspelare.
Knogen: Jag gillar inte "kryphål" heller, men jag hävdar att det inte är snack om något kryphål i detta fallet. Gäller en säsong fram till sista april så är det ju så, jag tvivlar på att detta är något nytt. Sen går det ju att diskutera om det är rätt eller fel att det är så här, naturligt hade ju varit att säsongen är slut när den sista matchen är spelad, och svårare än så hade det ju inte behövt vara. Jag hade inte heller gillat det om det gällt en Moraspelare, men å andra sidan är jag fruktansvärt subjektiv.
Det är klart det känns surt för Nyköping, något annat ska man ju inte tro. Men det är ju detta som gäller, och det är lika för alla.
Gusten: Tro inte att jag hävdar att du är någon Morahatare, jag vill bara diskutera lite. :)
Jag förstår ju absolut att folk inte gillar det som händer, men ska man se till sitt eget hus gör ju Simons rätt som utnyttjar det här, ja, vi får väl kalla det kryphålet då.
Gusten: Nu kanske Nyköping hatar oss lika mycket som Skellefteå gör. Det är ju skönt, annars hade vi ju inte haft någon riktig hat-klubb i Allsvenskan... :)