Harald i DT -Det är klart att målsättningen är att vi ska upp igen. Jag vill satsa på yngre svenska spelare och folket på orten ska känna igen grannens grabb. Ska det in någon utlänning, så ska det vara riktig spets.
Ljuv musik i mina öron. Samtidigt klämmer Don i med ett TRE-års kontrakt. Det finns några till som jag hoppas på i junisleden.
Låter onekligen lovande i vilket fall som helst! Att satsa ungt och lokalt låter bra, och gör vi en bra första säsong i AS med ett sådant lag är det inte hela världen om vi inte går upp igen på en gång.
Teg: Vadå ge Simons sparken för att han värvade Luckner? Jag håller med dig om att Simons inte är en bra Klubbdirektör, men han gjorde helt rätt som värvade Luckner!!! Luckner vill ju ha unga hungriga juniorspelare och inte massa utlänningar som går på halvfart! Luckner vill ha folk som krigar! Om det ska värvas några utlänningar så ska det va spets säger han till DT.
morahockey: Är du full eller..... jag kan räkna upp de som var betydligt sämre. Och hur mycket PP fick han spela då? Matchningen av Eloranta var katastrof de kan du fråga de flesta spelarna om
Massebros: Ja men han låg ju bakom flera baklängesmål. Så det var ju bara bra att han var petad ett tag. Vill inte se han i truppen till nästa säsong. Han slog ju de där karate passningarna. Och i powerplay slarvade han ju också mycket på blå. Och alla skulle passa till honom för att han hade bäst skott.
morahockey: Det är trots allt rätt stor skillnad på att stå på blå i powerplay i Elitserien och Allsvenskan. Adam skulle vara en klippa i Allsvenskan, det är jag helt övertygad om. En relativt ung spelare med stor del av sitt hockeyfostrande i MIK vore onödigt att bara slänga bort.
Helt underbart med Haralds långtidskontrakt! Går MIK inte upp under de närmaste säsongerna kommer det knappast att bero på tränaren i alla fall. Härligt med Amnér också. Han kommer bli ett uttropstecken nästa säsong om han fortsätter på det han visade upp i Kvalserien.
Stigsson: Vi får hitta på en sådan! Fast risken är att den blir så ironisk att den inte når fram ;-) För övrigt är jag avundsjukast av alla. Så det så.
morahockey:Simons är en BRA KLUBBDIREKTÖR men han kan inte sitta på alla poster själv.Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre.Sk bli intressant att se vem som kommer att bli sportchef inom snar framtid.Lückner har ju gett Simons ett antal namn att jobba på så förhoppningsvis så kommer det att presenteras ett namn inom en vecka.Har en känsla av att kommande säsong kommer att domineras av Mora IK men att man kommer att få det mycket tuffare i KS 08/09 om man nu tar sig dit.
sold: "Som sportchef är han ett debackel utan dess like.Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar dessvärre."
Känns som om du inte riktigt har kontinuitet i dina tankar: 'debackel utan dess like' är mycket starka ord. 'Visst han har haft fingertoppskänsla tidigare' är raka motsatsen. 'men nu tror jag inte att denna känsla finns kvar' är mitt emellan.
Jag tycker att han har skött själva sportchefsjobbet med den äran efter de resurser han haft, men har behövt avlastning och hjälp på posten ett bra tag nu - ungefär sedan dag 1 i ES. Problemet har varit att hitta en sportchef som kunnat axla Simons mantel, eller kanske ännu hellre 'som Simons velat släppa ifrån sig uppgifter till'.
"- Normalt sett är det lättast att gå tillbaka direkt, bland annat på grund av att ekonomin försämras för varje år i allsvenskan. Se bara på grannen i söder, inte har det blivit lättare för dom."
Selänk, ur mora.se
En satsning på att komma tillbaka på en gång ser jag som den bästa lösningen.
morahockey: Ja, urusel är han allt. Fullkomligt urusel.
För det måste man ju vara om man hållit ekonomin på rätt sida, med bred marginal, under alla år.
Urusel kan bara en klubbdirektör vara som lyckas locka hit två kompisar från NHL, som kommer från småstäder i Kanada och därför lyckas smälta in här och göra succé.
En komplett sopa måste man vara för att locka hit en etablerad NHL-back som gästade klubben en kort tid för många år sedan. Detta trots att hans moderklubb ville ha honom.
Sedan kan man ju undra vilken råsopa som tar klubben upp till elitserien sådär, och sedan hålla den kvar i fyra säsonger? Han måste ju helt enkelt vara helt URUSEL.
Vad har du egentligen för perspektiv? Vem tar dig överhuvudtaget på allvar?
Knogen: Du glömmer en riktigt vital del i Simons uselhet...
... nämligen dessa fadäser Simons är skyldig till; Värva namnlösa spelare som t.ex Bastiansen, Beaudoin, Lupaschuk och Kalle Kerman till klubben. Jag menar, vilket praktfiasko! För att inte tala om den här lata tjecken han tog hit för någon säsong sedan, vad hette han nu igen? Har för mig att killen gick till Brynäs och knappt gjorde ett enda poäng... Tjänstefel!
Mike Skinner: Fler usla spelare vi blivit tvugna att se i våran ynkliga hall : Ross , Cleary , Hossa x 2 , Horcoff (dock ej från Dala-Järna) Lilja, Pihl . Och detta endast under modern tideräkning. Ska man se tillbaks så har det ju passerat en hel del "medelmåttor" genom vår Klubb. Namnen äro oräkneliga men minnena äro desto större.
Mike Skinner: Fast Morahockey93 (eller vad hans nick nu är den här veckan) var ju inte född då. Men koll har han, Simons är uslast och själv är jag avundsjukast.
horcoff: Det är det som stod i tidningarna tidigare under säsongen. Om det sen rör sig om ett riktigt kontrakt eller något form av junioravtal det vet bara Don. Samma sak gäller väl också för Cedergren.
-Det är klart att målsättningen är att vi ska upp igen. Jag vill satsa på yngre svenska spelare och folket på orten ska känna igen grannens grabb. Ska det in någon utlänning, så ska det vara riktig spets.
Ljuv musik i mina öron. Samtidigt klämmer Don i med ett TRE-års kontrakt. Det finns några till som jag hoppas på i junisleden.