Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:

Ok , hoppas för eran skull att han stannar då annars tar vi honom :)

Stigsson: kommer väl nånting på årsmötet i kväll får vi hoppas

zeb: Det blev veteranen Greger Artursson

Stigsson: rutin i överflöd .. kan nog vara en klok värvning

Db_04: Stat på Greger Artursson.
Satsas på för små spelare tycker jag men Greger har säkert Granström kropp.

Men nog ser det bra ut med Greger och landslagsbakgrund.

Ja vi får då mycket rutin av Greger som kan behövas i den just nu så unga trupp!

Helt okej powerplay back också!

horcoff: äh de där spelar ingen roll.... om han är 175 eller 190.... det är prestationen som räknas....

däremot så skulle de va skoj å veta om han gått ner sig något under åren i Österrike

Stigsson: jodå jag hörde det på årsmötet,jag har väl hört det tidigare också,hoppas att han inte har blivit lat nere i österike bara, men det tror jag inte litar helt på Harald

zeb: Såg du när Jannes telefon ringde i slutet av mötet också? Jag försökte tjuvlyssna lite men hörde bara att han snackade engelska där ute i kapprummet.

Stigsson: Ja jag såg att han tittade på telefonen när det ringde stoppade den i näsan så han skulle se vam det var,verkade som det var viktigt, det var nog stor-erik som sa att han blir med i vinter

zeb: Eller Lill-Eric, han vägrar ju fortfarande att prata svenska.

Stigsson:

Spännande med Greger. Rutin i massor är bra.

mattias - 74: Japp, bara det inte blir en tonvikt på rutinerade spelare. Om man nu bygger nytt som vi gör så behöver vi en 2-3 rutinerade killar bredvid alla de unga.

Stigsson:

Trodde ärligt talat Greger hade lagt av men han kanske avslutar sin karriär i MIk då.

Stigsson:
Rutinerade rinkrävar är ett måste i en flock entusiastiska valpar.

Metal Guru: Det är ungefär som här på HS då där du och jag styr upp alla juniorer :-D

Stigsson:
Ja, det har du ju rätt i... ;0)

Och en sportchef blev det åxå....
Fränt!

Åkte förbi väggen vid kulturhuset idag och om jag inte såg fel stod Herr Artursson där som forward ...

Ja tror på Artur Gregersson starkt jag

Db_04: En ny Marcus Ragnarsson kanske?

Tikinmyheart:
Du menar Ragnar Marcusson? ;-)

Db_04:
Haha, nej men vafan... Proffsigt!

Db_04:
Du får ta och fixa till så du får sköta deras hemsida , sånna misstag är nästan för mycket .

Alisandali: Riktigt j...a uselt är det!

Tången: Äh.. Vad var det han hette nu igen? ;-)

horcoff: Sandialali?

Stigsson:

Grisson ?? :-)

Alisandali, Tången:

Jag håller med er. Jag garvade åt det först, och förbisåg med misstaget. Det står dock av någon outgrundlig anledning fortfarande kvar. Det är riktigt jävla illa. Vi framstår dessvärre som en oseriös och klantig Kalle Anka-förening. Dessutom är det respektlöst mot Greger.

SKÄRPNING MORA IK!!!!

Knogen: Lite som att du tog orden ur min mun... Fast jag fortsätter att garva åt det!

fdMik målis till örebro ?

nyz:

Japp, serverar vi sådant så får vi stå vårat kast, helt klart.

Samtidigt så garvar vi lite i mjugg åt LIF-supportrarnas stöttande av klackledaren. Avdelningen enögdhet in absurdum, och ungdomens tragiska förfall i ett.

Db_04:

Hur bra har hans senaste säsong varit tycker du?

mattias - 74: han blev petad som förstemålvakt men hade seriens bästa procent.

Det verkar som att det görs ett försök att sälja in Bacon på den ryska marknaden. Ska enligt DN vara klar för HK Dmitrov i Vysshaja Liga.

Paddan:

Ryssarna skyr verkligen inga medel

Andra som roar sig över namnet Artur GRegersson

Teg: ...och Adam A var också uppsatt på den numera berömda kulturhusfasaden. Inte kan väl han bryta kontraktet då? Välkommen upp på väggen, Adam!

Nu vill jag se Lill-Eric nuna plus en bra forward till så blir det nog åka av ändå till hösten.

Stor Erik ryktas till Linköping....

Db_04: Det blir bara värre och värre, inte kan man skriva rätt namn på spelare heller ,vad ska spelarna tycka man kan ju undra om det här är nån klubb att komma till eller bli kvar i ,det verkar vara väldigt dålig ordning i Mora IK.Nya styrelsen har väldigt mycket att ta ställning till,hur det ska fungera

Mr Walker: Adam är klar , blir kvar ett år till....

Db_04:

Skall han ersäatt Blomdahl då ? leksand nämns ju också men knappast att Leksand kan erbjuda pengar som LHC gör.

mattias - 74: ingen aning vad han ska göra men det var ett seriöst rykte

mattias - 74: Stor-Eric till Leksand? Glöm och fortsätt dröm vidare ni. Han har kontrakt med ES-klausul. :)

Ny kanadensare klar, Colby Genoway.

Slinger: Hyfsat intressant statistik på den killen. Det kom lite oväntat, inget namn som ens nämnts på ryktesmarknaden förrän det var klart.

Stigsson:
Skoj med nya oväntade värvningar! Högerskytt dessutom!

Rightare är han också, det var vi ju inte allt för bortskämda med förra säsongen ;-)

Slinger: Nu är bara frågan om man har gett upp samtalen med en förlängning av Hisey eller är det Stor-Eric som ångrat sig och beslutat att inte återvända?

« · 1042985 · »