Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

Sv: Silly Season inför 05/06
A_AA:
Han spelar inte för lönen.. Vad ni än säger tänker jag inte lyssna.. Rasti spelar för laget och fansen!!!

PixelZorba: jo, rasti spelar ju för fan inte för sig själv ens, han spelar bara för lönen

PixelZorba: det var som Ace sa

Anders i Budum:
jag vill ha tillbaka Rastislav och jag vet fler som vill det också..

MrAce: Verkar som ni inte vill ha tillbaka honom? Själv tycker jag han kan vara lite loj i mellan åt, men när han är på humör är han verkligen en spelare som kan avgöra en match. Sen finns ju chansen att få tillbaka bröderna Hossa vid en eventuell fortsättning på strejken på andra sidan atlanten. Sajna nu!

MrAce:
Rasti spelar inte för sig själv..

PixelZorba:

Tror Db_04 tycker det vore en bra klubb för honom, detta då det länge vart känt att MIF är en förening som gärna har spelare som bara spelar för sig själva till så hög lön som möjligt. Rätta mig om jag har fel..

Db_04:

Har du hört nått om det? Eller hittar du på??

MrAce: Han kan gå till MIF Redhawks

Anders i Budum:

Betalar vi bäst spelar Rusty här, han kommer gå dit där lönen är bäst alltså. Förhoppningsvis inte i Mora IK!

Ola: du vet mattias har en hockeyspelarminiräknare :)

Anders i Budum:
Jag vet inte.. det enda jag har hört att han håller på att läka sin axel..

Ola: Visst skulle han platsa! Dessutom blir han ju en av de yngsta i laget. Det måste vara bra..!

PixelZorba: Nix. Har inte hört nåt. Blir han kvar?

zeb: Instämmer i ditt resonemang. Det måste vara vad man uträttar på isen och i laget för övrigt som är av vikt när man sajnar en spelare.

Är det någon som har hört något om Rastislav Pavlikovsky?

mattias - 74:
Minst 10 ggr bättre? Hur har du räknat för att komma fram till det?

Stigsson: Ja kanske det ,tycker det är ganska pinsamt hur vissa får kontrakt eller ej verkar inte vara på isen som man ska visa vad man går för,Hoppas att det blir ett lag iallafall trots mycket konstiga kontrakt

Dino: Ja det var väl nåt utav de lagen jag hade räknat med att han skulle få förfrågan från..

Dino: Det är möjligt! .... Den nya slovaken skulle nog göra det ....av finnarna kanske Toukko ....De jag har sett av dom (Toukko & Elomo så är Toukko den ja tycker är bäst av dom) Kerman har jag dock aldrig sett....

Sen Kultanen skulle nog kunna göra det i dagsläget i alla fall....Smrek är intresant ....har dock aldrig hört hans namn innan ni signa han men han har gjort bra i från sig i DEL ....

Det visar sig vad Masken drar dit....hoppas det inte är nå kass finne som har längre skadelistan än CV.

Ola: ursäkta utrycket men du måste va allmänt okunnig eller så är du väldigt ironisk

Ola:

Skojar du eller? Skulle simons ta en plats i Leksand? om inte Niklas Eriksson platsar så platsar väl inte simons heller, eriksson är minst 10 ggr bättre:P

Db_04: Men vad du tar i....Nog finns det spelare förutom Horcoff som lätt skulle ta en plats i Leksands förstafemma, som Mora har under kontrakt. Kanske inte #78 dock.....

Db_04:
Som nykomling skulle Leksand vara nöjda med en spelare av Simons kaliber. Han skulle tveklöst ta en plats i Leksands trupp.

Dino: Men Borlänge skulle nog ta emot Simons med öppna armar :) likaså dom andra förutom Leksand...Om Leksand ska ha nån från mora så lär det inte va Micke Simons typ Horcoff vore väll mer tänkbart

Dino: Mora brukar ju inte direkt skicka sina talanger till dalaklubbar....Sunne,Mariestad och diverse sämre allsvenska lag typ almtuna

Anders i Budum: Tydligen ingen? Annars hade han väl knappast varit kvar, eller?? En spelare som gjort tre bra matcher på tre säsonger är väl inte så där väldigt attraktiv på marknaden....

Anders i Budum: Noretpojkarna`? Falu IF? Borlänge HC? Hedemora? Leksand? Det finns ju massor av klubbar i näområdet som behöver och säkert tacksamt tar emot en förstärkning från ett Elitserielag.....

storfoppa: Ja det har du rätt i! Vilken klubb kan vara det?

Anders i Budum: Det är ju inte bara att "skicka". Nån klubb måste ju vara intresserad också.

PixelZorba: Enda stället jag förespråkar ombyggnad, är där sittplats slutar och alla dessa vändkors är. Det blir alltid en propp där när man skall på toa eller när matchen är slut. Varför får inte nöddörrarna öppnas efter matcherna för att lättare tömma hallen? Hörde nånstans att grannarna klagat och därför är detta ej möjligt. Löjligt. Det måste ju vara exakt samma liv och väsen ändå.

Stigsson: ..såg också på Hockeyligan att Stana skrivit på för SSK en säsong till. Är det ett tecken på att NHL inte längre existerar, utan en ny liga är på G?

zeb: Varför skickar man Back till Nyköping, men behåller Simons? Borde det inte rimligtvis vara tvärt om?

zeb: Varför inte? Alla tre du nämner har kontrakt med Mora IK inför nästa säsong.

MrAce: Tror åxå att ernlund kommer lånas ut...vore nog klokt att göra så iaf... inte direkt utvecklande att stå och öppna dörrar...
F.Ö är han född -86..

Har någon hört något om Rastislav Pavlikovsky? Det senaste jag hörde va att han höll på att läna sin axel..

Stigsson: Marcus Eriksson och simons kan väl inte vara klara eller? inte westerling heller

65selander: Ingen skillnad, konstaterade bara fakta att företeelsen inte var ny.

Dan:

Ok, you win!

okej, ämnet avviker från Silly Season men eftersom diskussionen kom in på utsocknes sponsorer måste jag passa på att skicka ett "Bra jobbat!" till Johan Sares & co som förra säsongen lyckades knyta till sig kontrakt från bolag utanför länet. Hoppas på ännu bättre resultat där den här säsongen.

Anders i Budum: det vet jag ingenting om.....och ja skulle förvåna mig väldigt mycke om mora bara hade sponsorer från mora också

MrAce: Med Jensa menas, om jag förstått rätt, Jens Jakobs, eller?
Enligt han´s morbror så har han skrivit på för MIK...... Släkten bör väl veta.

65selander: Nej det skulle nog inte vara många lag som hade särskilt stora trupper om det skulle finnas såna bestämmelser..... Mora hade väl kanske haft en juniormålis och en femma, eller?

Stigsson: Vad är det för skillnad att tigga utsocknes mot att ta alla spelare utsocknes ;-) (Sorry kunde inte låta bli)

Anders i Budum: Det är väl inget nytt. Det har dom alltid gjort.

Db_04: Var av en slump in på Roslagens hotell i veckan...där låg broschyrer om sponsringspaket för Leksand stars...

Är pengarna slut nu för drantarna så man måste tigga utsocknes?

Tubest: Tanken var väl att ta bort dessa när man höjde taket och eftersom takhöjningen får vänta till ett annat år så blir nog stolparna kvar. Tyvärr.

PixelZorba:

Kommer inte stolparna på ståplats att tas bort heller?........skymmer ju väldeliga mot MIK:s mål.

MrAce: Erik Jones han är från Borlänge va???

Ola:

Där ser man, mer än vad jag tänkt på!
Ang. matchen i Globen så befann jag mig i ett så pass nervöst tillstånd, så jag har inte en aning om vilka som spelade eller inte spelade. :)

« · 548562 · »